gepubliceerd op 14 augustus 2020
Oproep tot kandidaatstelling . - Vacante betrekking van Directeur/directrice Diensthoofd (A4) HR & Financiën bij Leefmilieu Brussel in de beide taalrolllen Leefmilieu Brussel is onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Bru(...) - Directeur/directrice Diensthoofd (A4) HR & Financiën bij Leefmilieu Brussel Overeenkomstig(...)
BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST
Oproep tot kandidaatstelling (m/v/x). - Vacante betrekking van Directeur/directrice Diensthoofd (A4) HR & Financiën bij Leefmilieu Brussel in de beide taalrolllen Leefmilieu Brussel is onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Met toepassing van boek IV van voornoemd besluit verklaart de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de hierna beschreven betrekking vacant en gaat ze over tot de publieke oproep tot kandidaatstelling voor deze betrekking. De in te vullen betrekking is de volgende: - Directeur/directrice Diensthoofd (A4) HR & Financiën bij Leefmilieu Brussel Overeenkomstig artikel 447 van voornoemd besluit zal de mandaathouder worden aangeduid door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering.
De duur van het mandaat is vastgesteld op 5 jaar. De mandaathouder zal worden geëvalueerd tijdens de uitoefening en na afloop van zijn/haar mandaat.
Leefmilieu Brussel werd opgericht in 1989. Het is de overheidsdienst voor milieu en energie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. De activiteitendomeinen dekken het milieu in brede zin, onder andere: - luchtkwaliteit; - energie; - bodem; - geluidshinder; - elektromagnetische golven; - planning van het afvalbeheer; - duurzame productie, duurzaam bouwen en duurzame consumptie; - natuur en biodiversiteit; - dierenwelzijn; - beheer van het Zoniënwoud, de groene ruimten en de natuurgebieden - beheer van onbevaarbare waterlopen; - strijd tegen de klimaatverandering.
Onder controle van de leidinggevende ambtenaren van Leefmilieu Brussel doet het hoofd van de afdeling "HR en financiën" het volgende: - ontwikkelt middelen en actiehefbomen om van LB een dynamische, aantrekkelijke en innoverende werkgever te maken. ontwikkelt een echte HR-strategie ten dienste van een nieuwe managementcultuur op basis van welzijn en prestatie via autonomie en verantwoordelijkheid; - garandeert een kwalitatief beheer van de personeelsdossier, met naleving van de geldende reglementering; - verbetert en verstrekt het financiële beheer door de uitwerking van middelen die het mogelijk maken om de budgettaire planning en reporting te beheren alsook de strategische sturing van de uitwerking van het POP en het budget; - bepaalt de procedures voor overheidsopdrachten en toekenning van subsidies en controleert de naleving ervan, staat de afdelingen bij in de toepassing van deze procedures. - coördineert en organiseert performance management en integreert managementtools voor LB. De betrekking is geopend in de beide taalrollen.
De kandidaten moeten voldoen aan de algemene toelatingsvoorwaarden bepaald in artikel 29 van voornoemd besluit, namelijk: 1. gedrag vertonen in overeenstemming met de eisen van de beoogde betrekking;2. de burgerlijke en politieke rechten genieten;3. houder zijn van een diploma van niveau A of houder zijn van een getuigschrift afgeleverd door de Gemeenschappen of de instellingen erkend door deze laatste en die toegang verlenen tot de functie waarvoor de selectie georganiseerd wordt. Bovendien moeten de kandidaten, zoals vereist in artikel 435 van voornoemd besluit, zich minstens op één van de onderstaande titels en verdiensten kunnen beroepen: - minstens negen jaar anciënniteit in een functie van niveau A hebben; - minstens zes jaar leidinggevende ervaring hebben. Onder leidinggevende ervaring wordt verstaan ervaring inzake het beheer in een overheidsdienst of in een organisatie uit de privésector.
Iedere kandidatuur moet de volgende elementen bevatten : - Een uiteenzetting van de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate voorlegt om te solliciteren voor de betrekking, met gebruik van het gestandaardiseerd cv zoals bepaald in artikel 438 § 3 van voornoemd besluit en waarvan het model werd vastgelegd door de Minister De kandidaten van wie de kandidatuur door de selectiecommissie ontvankelijk verklaard werd, worden uitgenodigd voor een online-assessment en een jury-interview op afstand, zoals bepaald door artikel 445 van voornoemd besluit.
Het online assessment bestaat uit een geheel van simulatie-oefeningen die bedoeld zijn om na te gaan of iemand beschikt over de vereiste vaardigheden en capaciteiten voor een specifieke betrekking.
Na afloop van het jury-interview brengt de selectiecommissie voor elke kandidaat/kandidate een gemotiveerd advies uit rekening houdend met: - de overeenstemming van het profiel van de kandidaat/kandidate met de functiebeschrijving, getoetst na voornoemd gesprek; - de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate laat gelden; - het resultaat van het assessment.
Na afloop van de selectie en na analyse van hun kandidatuur, worden de kandidaten bij gemotiveerde beslissing ingeschreven in hetzij groep A "geschikt", hetzij groep B "niet geschikt". In groep A worden de kandidaten gerangschikt.
Overeenkomstig artikel 447 van voornoemd besluit duidt de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de mandaathouder aan onder de kandidaten van groep A. Op straffe van nietigheid moet de kandidatuur binnen een termijn van 35 dagen aangetekend verstuurd worden naar "talent.brussels, secretariaat van de mandaten, Emile Jacqmainlaan 20, 1000 Brussel".
Deze termijn gaat in op de dag na de publicatie van deze oproep tot kandidaatstelling in het Belgisch Staatsblad. De envelop met uw kandidatuur moet in een tweede envelop zitten (elke envelop moet het opschrift "kandidatuur Directeur/directrice Diensthoofd - Leefmilieu Brussel" - "vertrouwelijk: niet openen" vermelden). De kandidaten moeten hun kandidatuur ook via e-mail versturen naar het volgende adres: lissele@talent.brussels binnen de voornoemde termijn.
De functiebeschrijving, de te bereiken doelstellingen, het gestandaardiseerde curriculum vitae en inlichtingen betreffende de procedure kunnen worden verkregen bij het secretariaat van de mandaten van talent.brussels -lissele@talent.brussels