gepubliceerd op 28 augustus 2020
Vacante Nederlandstalige betrekking directie-assistent juridische zaken in het kader van een vervangingscontract van lange duur In de loop van de maand oktober 2020 zal de Gegevensbeschermingsautoriteit overgaan tot de aanwervin(...) De GBA is een onafhankelijk orgaan dat erop toeziet dat de grondbeginselen van de bescherming van d(...)
GEGEVENSBESCHERMINGSAUTORITEIT
Vacante Nederlandstalige betrekking directie-assistent juridische zaken in het kader van een vervangingscontract van lange duur In de loop van de maand oktober 2020 zal de Gegevensbeschermingsautoriteit (hierna de GBA) overgaan tot de aanwerving van 1 Nederlandstalige directie-assistent juridische zaken - graad directie-assistent (code 2020 B8/4/N ) in het kader van een vervangingscontract van lange duur.
De GBA is een onafhankelijk orgaan dat erop toeziet dat de grondbeginselen van de bescherming van de persoonsgegevenscorrect worden nageleefd.
Voor meer informatie, zie : https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger/de-autoriteit.
De GBA beschikt over een personeelskader van 63 medewerkers.
Aan de aanwervingsvoorwaarden moet uiterlijk op 25 september 2020 zijn voldaan.
I. ALGEMENE VEREISTEN Iedere kandidaat moet aan de volgende algemene vereisten voldoen om aangeworven te worden: - onderdaan zijn van een land van de Europese Unie; - van onberispelijk gedrag zijn; - zijn burgerlijke en politieke rechten genieten; - aan het competentieprofiel voldoen.
II. BIJZONDERE VEREISTEN De gedetailleerde functiebeschrijving met o.a. de doel van de functie, de kerntaken, de netwerkelementen, de kennis en vaardigheden en attitudes is te raadplegen op de website van de GBA, via de volgende link : https://gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger/de-autoriteit/ vacatures.
Doel van de functie : o de juridische ondersteuning van het Algemeen Secretariaat - ondersteunende diensten met bijzondere focus op: o beheer en uitvoering van het aankoopproces: beheer en uitvoering van de overheidsopdrachten teneinde alle aankoopdossiers op een efficiënte wijze conform de geldende regelgeving te laten verlopen, o human resources: juridisch advies in het kader van HR-vraagstukken en juridische bijstand met betrekking tot het globaal arbeidskader; o ondersteuning bij het beheer van de interne werking van de Gegevensbeschermingsautoriteit zoals onder andere de opmaak van statistieken.
Concreet bestaat het doel van de functie uit : o Juridische ondersteuning: bijstand verlenen inzake juridische vraagstukken waarmee het Algemeen Secretariaat - ondersteunende diensten wordt geconfronteerd. o Beheer van aankoopdossiers en contracten: o actief opvolgen van de wetgeving op overheidsopdrachten en deze correct toepassen; o actieve opvolging van de jaarplanning van de aankoopdossiers van de organisatie; o behandelen van aankoopdossiers van de organisatie; o contractbeheer. o Human resources: o actief opvolgen van de relevante arbeidswetgeving; o juridisch advies in het kader van HR-vraagstukken op niveau van de onderneming zodat verzekerd wordt dat er voldaan wordt aan de wetten en voorschriften van toepassing op de Gegevensbeschermingsautoriteit; o meewerken aan het uitschrijven en het actueel houden van de interne organisatorische en arbeidsregels. o Uitwerken en toepassen van rapporten op vaste en ad hoc basis, inclusief het verstrekken van statistische gegevens met betrekking tot de activiteiten van de directies en van de GBA. Generieke attitudes : o Je handelt integer, in overeenstemming met de waarden van de Gegevensbeschermingsautoriteit, respecteert vertrouwelijkheid, geeft blijk van objectiviteit, komt verbintenissen na en vermijdt elke vorm van partijdigheid. o Je beschikt over een uitgesproken zin voor organisatie en functioneert goed onder druk en duidelijke deadlines. o Je evalueert permanent je werk en streeft naar een continue kwaliteitsverbetering. o Je plant en beheert je eigen groei actief in functie van je mogelijkheden, interesses en ambities door je eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en je continu nieuwe inzichten, vaardigheden en kennis eigen te maken.
Functie specifieke attitudes: o Je neemt graag initiatief en beschikt over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op te nemen voor de correctheid van ondernomen acties. o Je beheert je eigen werklast zelfstandig waarbij de volgende kernwoorden de leidraad vormen: resultaatgericht, discreet, initiatief, flexibel, pragmatisch en hands-on. o Je bent georganiseerd en houdt van orde en nauwgezet werken. o Je beschikt over een goede relationele bekwaamheid om met collega's om te gaan.
Kennis en vaardigheden : o Diploma's of getuigschriften: o niveau B8: bachelor (of gelijkwaardig); o niet vereist, wel een troef: bachelor (of gelijkwaardig) rechtspraktijk of rechten. o Taalkennis: o binnen de werkcontext zowel schriftelijk als mondeling kunnen communiceren in het Frans; o niet vereist, wel een troef: Selor taalcertificaat Frans - art. 14 (of gelijkwaardig). o Softwareprogramma's: o goede kennis van Microsoft Office (Outlook, Word, Excel en Powerpoint); o ervaring met eProcurement is een troef; o kennis van applicaties buiten het standaard Microsoft Office pakket zoals Adobe Acrobat Pro, Microsoft Visio. o Mondelinge en schriftelijke communicatietechnieken: o goede mondelinge communicatietechnieken; o goede schriftelijke communicatietechnieken. o Vereiste ervaring/kennis: o minimaal 2 jaar relevante aantoonbare ervaring geldt als een troef; o goede kennis over administratieve beheer van overheidsopdrachten (inclusief de geldende regelgeving terzake); o basiskennis van de sociaaljuridische wetgeving. o Niet vereist, wel een troef: o inzicht in de werking van de federale openbare diensten; o kennis van het federaal administratief openbaar ambt.
III. AANBOD Arbeidsvoorwaarden U wordt aangeworven als contractueel medewerker in de graad van directie-assistent (niveau B8/1) in de Nederlandstalige taalrol met de bijhorende weddenschaal B8/1.
Wedenschaal B8/1: 23.785 - 41.742 EUR (100 %) - geïndexeerd (1.7410) : 41.409 - 72.673 EUR Voordelen ? Gratis hospitalisatieverzekering; ? Verplaatsingsvergoeding of gratis woon-werverkeer met het openbaar vervoer; ? Schooltoelage; ? Mogelijkheid tot telewerk (na een termijn van 6 maanden); ? Maaltijdscheques (na een termijn van 3 maanden); ? GSM-abonnement (na een termijn van 6 maanden).
IV. GELIJKE KANSEN EN DIVERSITEIT De GBA voert een actief diversiteitsbeleid en waakt over gelijke kansen, een gelijke behandeling en een gelijke toegang tot de selectie voor al wie solliciteert.
Kandidaten met een handicap, leerstoornis of ziekte ? U kan een redelijke aanpassing vragen aan de selectieprocedure, ook indien u niet over een geldig attest beschikt. Geef een beschrijving van uw handicap/ziekte/leerstoornis en duid ook aan welke aanpassingen u hierbij kunnen helpen.
U bezorgt ons samen met uw sollicitatie ten laatste op de uiterste inschrijvingsdatum een gepast attest met de vermelding van uw naam, uw voornaam en de code van uw sollicitatie.
V. EXAMENPROCEDURE Er wordt een voorselectie uitgevoerd op basis van de ontvangen kandidaturen. De kandidaten die het best beantwoorden aan het gezochte profiel zullen uitgenodigd worden.
De proeven worden georganiseerd door een examencommissie bestaande uit minstens drie personen.
Ze bestaan uit een kennisproef over de materie en een proef waarbij wordt nagegaan of de kandidaat over de vereiste generieke en specifieke competenties beschikt.
Alle proeven zijn mondeling. De mondelinge kennisproef wordt beoordeeld op 20 punten en om te slagen dient de kandidaat 12 punten te behalen.
Op het einde van de proeven wordt een proces-verbaal opgesteld met desgevallend de rangschikking van de kandidaten en het resultaat dat elke kandidaat behaalde. Deze rangschikking telt 3 groepen : A = geschikt en geslaagd, B = minder geschikt en geslaagd, C = niet geschikt en/of niet geslaagd. In voorkomend geval wordt binnen elke groep en eindrangschikking opgesteld in functie van het totaal aantal bekomen punten. Bij een ex-aequo binnen eenzelfde groep, zal de jury een nieuwe rangschikking opstellen op basis van de kwalificaties die eigen zijn aan elke kandidaat.
Op schriftelijk verzoek (E-mail ) kan het examenreglement alsook de samenstelling van de examencommissie worden verkregen.
VI. INSCHRIJVING UITERSTE DATUM : 25 SEPTEMBER 2020.
De inschrijving gebeurt, op straffe van onontvankelijkheid, uitsluitend per e-mail met vermelding van de examenreferentie naar dit adres : HR@apd-gba.be. U zal een ontvangstmelding krijgen.
De sollicitatie is maar ontvankelijk wanneer ze vergezeld is van : -> een afschrift van de vereiste studiegetuigschriften of diploma's; -> een curriculum vitae; -> een afzonderlijke nota waarin de motivering voor de geambieerde functie blijkt en de beroepservaring wordt toegelicht.
Voor verdere inlichtingen kan men zich wenden tot HR@apd-gba.be. De functiebeschrijving en het examenreglement zijn eveneens te consulteren op de website van de GBA : https://gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger/de-autoriteit/ vacatures