Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 23 april 2018

Vacature voor de betrekking van directeur-generaal bij Brussel Mobiliteit (Gewestelijke Overheidsdienst Brussel) Brussel Mobiliteit is onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart(...) - de betrekking van directeur-generaal (rang A5) bij Brussel Mobiliteit De mandaathouder zal wor(...)

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2018030845
pub.
23/04/2018
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Vacature voor de betrekking van directeur-generaal (rang A5) bij Brussel Mobiliteit (Gewestelijke Overheidsdienst Brussel) Brussel Mobiliteit is onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel. In toepassing van boek IV van het voormelde besluit gaat de Brusselse Hoofdstedelijke Regering over tot een publieke oproep tot kandidaten voor : - de betrekking van directeur-generaal (rang A5) bij Brussel Mobiliteit De mandaathouder zal worden aangesteld door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering.

De duur van het mandaat bedraagt 5 jaar. De mandaathouder wordt geëvalueerd tijdens de uitoefening en aan het einde van zijn mandaat.

Het gewestelijke beleid wordt op een coherente, efficiënte en transparante manier voorbereid en uitgevoerd door de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel (GOB). Het is de bedoeling om de Brusselse burgers en bedrijven een kwaliteitsvolle dienstverlening aan te bieden in een context van duurzame ontwikkeling en met oog voor de waarden van de overheidsdiensten.

Brussel Mobiliteit is verantwoordelijk voor het gewestelijke mobiliteitsbeleid en voor de openbare werken op het gewestelijke grondgebied en is één van de besturen van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel. Haar opdrachten zijn het bijdragen aan de uitwerking van beleidslijnen op het vlak van mobiliteit en die uitvoeren om de weggebruiker de meest geschikte en doeltreffende vervoerswijze te garanderen en een performante en veilige transportinfrastructuur ontwerpen, aanleggen, onderhouden en uitbaten, alsook een duurzame en kwaliteitsvolle openbare ruimte, in het Gewest.

Deze betrekking staat open voor houders van een diploma van niveau A of dat toegang verleent tot niveau A en die voldoen aan de hiernavolgende toelaatbaarheidsvereisten : 1° een gedrag hebben dat in overeenstemming is met de eisen van de beoogde betrekking 2° de burgerlijke en politieke rechten genieten 3° ten minste over een van de volgende professionele ervaringen beschikken : - minstens negen jaar anciënniteit in niveau A en dit in het domein van mobiliteit, vervoer en/of de structurering van de openbare ruimte; - minstens zes jaar nuttige ervaring in een managementfunctie.

Hieronder verstaat men de ervaring inzake het leiden van een openbare dienst of van een organisatie uit de privésector. 4° beschikken over een goede kennis van de politieke, economische en sociale context inzake mobiliteit en vervoer, voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en zijn hinterland.Goed inzicht hebben in het besluitvormingsproces van de Brusselse regering inzake mobiliteit en beschikken over een goede kennis van de moderne managementtechnieken bij de grote organisaties alsook over een basiskennis van de beginselen inzake begrotingsbeheer. Deze kennis is te preciseren in punt 8 van het standaard-cv.

Ieder kandidatuurdossier bevat : - een uiteenzetting van de aanspraken en ervaring die de kandidaat laat gelden om voor de betrekking te kandideren door gebruik te maken van een standaard-cv De kandidaten die in aanmerking komen, worden uitgenodigd voor een gesprek met de selectiecommissie.

Het gesprek zal bestaan uit : - een assessmentproef (rollenspel) georganiseerd door en in aanwezigheid van een extern selectiebureau - een interview door de selectiecommissie waarbij gepeild wordt naar uw ervaring, motivatie en competenties De selectiecommissie formuleert voor elke kandidaat een gemotiveerd advies, waarbij zij rekening houdt met : - de overeenstemming van het profiel van de kandidaat met de functiebeschrijving - de aanspraken en de professionele ervaring die de kandidaat laat gelden - het resultaat van het assessment Bij het einde van het gesprek en na analyse van hun kandidaatstelling worden de kandidaten ingedeeld in groep A "geschikt" of in groep B "niet geschikt". In groep A worden de kandidaten gerangschikt. De Regering wijst de mandaathouder aan onder de "geschikte" kandidaten.

De kandidatuur dient, op straffe van nietigheid, toegestuurd te worden aan Brussel Openbaar Ambt, secretariaat mandaten (Kruidtuinlaan 20, 1035 Brussel) per aangetekende brief en in twee verzegelde omslagen (met vermelding van "kandidatuur A5 Brussel Mobiliteit" - "vertrouwelijk : niet openen aub" op beide omslagen) binnen een termijn van 35 dagen. Die termijn gaat in op de dag volgend op de bekendmaking van deze vacature in het Belgisch Staatsblad.

De functiebeschrijving, de te bereiken doelstellingen, het standaard curriculum vitae en alle inlichtingen in verband met de procedure kunnen verkregen worden bij het secretariaat mandaten van Brussel Openbaar Ambt - 02-800 36 42/02-800 36 43 - bdecroock@gob.brussels/dvanmerris@sprb.brussels .

^