Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 12 september 2017

Vacante betrekkingen Er heeft zich een technische fout voorgedaan in de publicatie van het Belgisch Staatsblad van 4 september 2017. Hierin werd immers foutief vermeld dat de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer ressorte De Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer is een collateraal orgaan van de K(...)

bron
commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer
numac
2017031086
pub.
12/09/2017
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

COMMISSIE VOOR DE BESCHERMING VAN DE PERSOONLIJKE LEVENSSFEER


Vacante betrekkingen Er heeft zich een technische fout voorgedaan in de publicatie van het Belgisch Staatsblad van 4 september 2017. Hierin werd immers foutief vermeld dat de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer ressorteert onder de Programmatorische federale Overheidsdienst Consumentenzaken.

De Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer is een collateraal orgaan van de Kamer van volksvertegenwoordigers. Voor alle duidelijkheid wordt de oproep tot kandidaten van 4/09/2017 hierna opnieuw gepubliceerd: Ingevolge de oproep tot kandidaten in het Belgisch Staatsblad op 15/06/2017 en gelet op het onvoldoende groot aantal van de ontvangen, ontvankelijke kandidaturen voor de hiernavolgende functies: o Adviseur Informatietechnologie en Informatieveiligheid (code 2017 - A/2/F) o Adviseur Informatietechnologie en Informatieveiligheid (code 2017 - A/2/N) wordt voor deze 2 functies overgegaan tot een nieuwe oproep tot kandidaten.

In de loop van de maanden september-oktober 2017 zal de Commissie overgaan tot de aanwerving van 2 statutaire ambtenaren binnen haar administratie : o Adviseur informatietechnologieën en -veiligheid (code 2017- A/2/F) o Adviseur informatietechnologieën en -veiligheid (code 2017- A/2/N) De aanwerving geschiedt door middel van een vergelijkend examen. De laureaten treden in dienst in hoedanigheid van stagedoende ambtenaar.

De wervingsreserve blijft 1 jaar geldig (twee maal verlengbaar met zes maanden).

De Commissie is een onafhankelijk orgaan opgericht bij de wet van 8 december 1992 en sedert 26 juni 2003 ingesteld bij de Kamer van Volksvertegenwoordigers. De Commissie wordt ondersteund door een administratie (secretariaat van 58 personen) waarvan de ambtenaren worden benoemd door de Commissie.

De Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer : verstrekt adviezen en geeft aanbevelingen aan de bevoegde overheden en/of instanties; -> verleent machtigingen voor de verwerking of de mededeling van persoonsgegevens, aan de bevoegde instanties; -> controleert de wijze waarop de mededeling en verwerking van persoonsgegevens geschiedt; -> informeert en verleent bijstand aan de betrokken personen bij de uitoefening van hun rechten en plichten; om bij te dragen tot de evenwichtige vrijwaring van het grondrecht van elkeen op bescherming van de persoonlijke levenssfeer bij de verwerking van persoonsgegevens.

De Commissie bevindt zich momenteel in een veranderingstraject gelet op het nieuw Europees regelgevend kader (GDPR) dat van toepassing wordt op 25 mei 2018. Dit traject zal invloed hebben op de structuur en de werking van de Commissie.

Aan de benoemingsvoorwaarden moet zijn voldaan uiterlijk op 1 oktober 2017.

I. ALGEMENE VEREISTEN Iedere kandidaat moet aan de volgende algemene vereisten voldoen om benoemd te worden als stagiair: - onderdaan zijn van een land van de Europese Unie; - van onberispelijk gedrag zijn; - zijn burgerlijke en politieke rechten genieten; - aan de algemene en functiespecifieke competenties voldoen; - aan de bijzondere vereisten voldoen inzake diploma en/of getuigschrift.

II. BIJZONDERE VEREISTEN PER VACANTE BETREKKINGEN De gedetailleerde functiebeschrijvingen met de resultaatgebieden, generieke en functiespecifieke competenties, kunnen aangevraagd worden bij de personeelsdienst van de Commissie (elisabeth.nam@privacycommission.be) en zijn ook te consulteren op de website van de Commissie, zoals hierna aangegeven. 1. Functie voorbehouden aan ambtenaren behorende tot de Franse taalrol -> Adviseur informatietechnologieën en -veiligheid (code 2017- A/2/F) Doel van de functie -> Verstrekken van deskundig advies op het vlak van informatiesystemen en informatieveiligheid, met betrekking tot alle materies en dossiers die de Privacycommissie aanbelangen, hetzij aan de leden van de Privacycommissie, hetzij aan de medewerkers van het secretariaat, hetzij extern in bepaalde gevallen. -> Analyseren en evalueren van informatiesystemen en hun beveiliging waarover de Privacycommissie zich moet uitspreken met als doel het bepalen of die systemen beantwoorden aan de wettelijke gegevensbeschermingsvereisten. -> Verzekeren van een permanente opvolging van en een kennisoverdracht aan de collega's over technologische evoluties en in het bijzonder van de gegevensbeschermingsimpact van deze evoluties op gegevensverwerkingen. -> Bijdragen tot het aanmaken en verbeteren van de technische doctrine rekening houdend met de technologische evoluties. -> Deelnemen aan gegevensbeschermingscontroles waarbij het technisch analyseren van de informatiesystemen en de beveiliging onder de verantwoordelijkheid valt van de adviseur informatietechnologieën en -veiligheid. -> Bijstand verlenen bij het opzetten, het uittekenen en het uitbouwen van de macro-informatiebeveiliging van de Privacycommissie. -> Bijstand verlenen en actief participeren aan het informatieveiligheidsbeleid van de Privacycommissie.

Specifieke competenties -> Je beschikt over basiskennis van de internationale en nationale regelgeving m.b.t. de verwerking van persoonsgegevens. -> Je beschikt over een goede kennis van informatietechnologieën en informatieveiligheid, bijzonder gefocust op de problematiek van de gegevensbescherming. -> Je hebt ervaring en/of interesse in IT-software om de mate van informatieveiligheid te testen en om data te verzamelen, te verwerken en te analyseren. -> Je beschikt over een sterk synthetisch en analytisch vermogen. -> Je bent oplossingsgericht en gedreven. -> Je neemt graag initiatief. -> Je bent innovatief ingesteld en hebt een sterke interesse voor technologische ontwikkelingen. -> Je werkt graag in een team, maar je bent ook in staat om zelfstandig te werken. -> Je bent bereid om samen met internationale collega's in het buitenland aan opdrachten te werken. -> Je bent flexibel ingesteld (audits kunnen ook buiten de kantooruren uitgevoerd worden). -> Je functioneert goed onder druk en duidelijke deadlines. -> Je bent georganiseerd en houdt van orde en nauwkeurig werken. -> Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel gesproken als geschreven. -> Je hebt ervaring in vergadertechnieken en verslaggeving. -> Je beschikt over zeer goede kennis van standaard informaticatoepassingen: Excel, OneNote, Outlook, Word en PowerPoint.

Bijzondere vereisten -> Master/licentiaatsdiploma binnen het studiegebied informatica met kennis inzake nieuwe technologieën of informatieveiligheid. -> Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in één van bovenvermelde activiteitendomeinen. -> Een zeer goede actieve kennis van de tweede landstaal en het Engels is een troef. -> Ervaring als consulent inzake informatiebeveiliging is een troef.

Aanbod Arbeidsvoorwaarden U wordt aangeworven in de graad van adviseur (niveau A) met de bijhorende weddenschaal A1. Voor het bepalen van uw loon wordt er rekening gehouden met uw nuttige beroepservaring.

Weddeschaal A1 : 28.421 - 41.841 EUR (100 %) Na 6 jaar weddeschaal A2 : 31.723 - 51.243 EUR (100 %) Na 6 jaar weddeschaal A3 : 41.499 - 60.908 EUR (100 %) Voordelen o Gratis hospitalisatieverzekering; o Verplaatsingsvergoeding of gratis woon-werverkeer met het openbaar vervoer; o Schooltoelage; o Mogelijkheid tot telewerk o Maaltijdscheques. 2. Functie voorbehouden aan ambtenaren behorende tot de Nederlandse taalrol -> Adviseur informatietechnologieën en -veiligheid (code 2017- A/2/N) Doel van de functie -> Verstrekken van deskundig advies op het vlak van informatiesystemen en informatieveiligheid, met betrekking tot alle materies en dossiers die de Privacycommissie aanbelangen, hetzij aan de leden van de Privacycommissie, hetzij aan de medewerkers van het secretariaat, hetzij extern in bepaalde gevallen. -> Analyseren en evalueren van informatiesystemen en hun beveiliging waarover de Privacycommissie zich moet uitspreken met als doel het bepalen of die systemen beantwoorden aan de wettelijke gegevensbeschermingsvereisten. -> Verzekeren van een permanente opvolging van en een kennisoverdracht aan de collega's over technologische evoluties en in het bijzonder van de gegevensbeschermingsimpact van deze evoluties op gegevensverwerkingen. -> Bijdragen tot het aanmaken en verbeteren van de technische doctrine rekening houdend met de technologische evoluties. -> Deelnemen aan gegevensbeschermingscontroles waarbij het technisch analyseren van de informatiesystemen en de beveiliging onder de verantwoordelijkheid valt van de adviseur informatietechnologieën en -veiligheid. -> Bijstand verlenen bij het opzetten, het uittekenen en het uitbouwen van de macro-informatiebeveiliging van de Privacycommissie. -> Bijstand verlenen en actief participeren aan het informatieveiligheidsbeleid van de Privacycommissie.

Specifieke competenties -> Je beschikt over basiskennis van de internationale en nationale regelgeving m.b.t. de verwerking van persoonsgegevens. -> Je beschikt over een goede kennis van informatietechnologieën en informatieveiligheid, bijzonder gefocust op de problematiek van de gegevensbescherming. -> Je hebt ervaring en/of interesse in IT-software om de mate van informatieveiligheid te testen en om data te verzamelen, te verwerken en te analyseren. -> Je beschikt over een sterk synthetisch en analytisch vermogen. -> Je bent oplossingsgericht en gedreven. -> Je neemt graag initiatief. -> Je bent innovatief ingesteld en hebt een sterke interesse voor technologische ontwikkelingen. -> Je werkt graag in een team, maar je bent ook in staat om zelfstandig te werken. -> Je bent bereid om samen met internationale collega's in het buitenland aan opdrachten te werken. -> Je bent flexibel ingesteld (audits kunnen ook buiten de kantooruren uitgevoerd worden). -> Je functioneert goed onder druk en duidelijke deadlines. -> Je bent georganiseerd en houdt van orde en nauwkeurig werken. -> Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel gesproken als geschreven. -> Je hebt ervaring in vergadertechnieken en verslaggeving. -> Je beschikt over zeer goede kennis van standaard informaticatoepassingen: Excel, OneNote, Outlook, Word en PowerPoint.

Bijzondere vereisten -> Master/licentiaatsdiploma binnen het studiegebied informatica met kennis inzake nieuwe technologieën of informatieveiligheid. -> Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in één van bovenvermelde activiteitendomeinen. -> Een zeer goede actieve kennis van de tweede landstaal en het Engels is een troef. -> Ervaring als consulent inzake informatiebeveiliging is een troef.

Aanbod Arbeidsvoorwaarden U wordt aangeworven in de graad van adviseur (niveau A) met de bijhorende weddenschaal A1. Voor het bepalen van uw loon wordt er rekening gehouden met uw nuttige beroepservaring.

Weddeschaal A1 : 28.421 - 41.841 EUR (100 %) Na 6 jaar weddeschaal A2 : 31.723 - 51.243 EUR (100 %) Na 6 jaar weddeschaal A3 : 41.499 - 60.908 EUR (100 %) Voordelen o Gratis hospitalisatieverzekering; o Verplaatsingsvergoeding of gratis woon-werverkeer met het openbaar vervoer; o Schooltoelage; o Mogelijkheid tot telewerk o Maaltijdscheques.

III. GELIJKE KANSEN EN DIVERSITEIT De Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer voert een actief diversiteitsbeleid en waakt over gelijke kansen, een gelijke behandeling en een gelijke toegang tot de selectie voor al wie solliciteert.

Kandidaten met een handicap, leerstoornis of ziekte U kan een redelijke aanpassing vragen aan de selectieprocedure, ook indien u niet over een geldig attest beschikt. Geef een beschrijving van uw handicap/ziekte/leerstoornis en duid ook aan welke aanpassingen u hierbij kunnen helpen.

Stuur ons tijdig uw attest door indien u hierover beschikt.

U bezorgt ons samen met uw sollicitatie ten laatste op de uiterste inschrijvingsdatum een gepast attest met de vermelding van uw naam, uw voornaam en de code van uw sollicitatie.

IV. EXAMEN PROCEDURE Het vergelijkend examen zal plaatsvinden in de loop van de maanden september/oktober 2017.

De proeven worden georganiseerd door een examencommissie bestaande uit minstens drie personen.

Ze bestaan uit een kennisproef over de materie en een proef waarbij wordt nagegaan of de kandidaat over de vereiste generieke en specifieke competenties beschikt. Op het geheel, wordt de proef over de materie beoordeeld op 20 punten. Om te slagen dient de kandidaat minimum 12 punten te behalen. De beoordeling van de vereiste generieke en specifieke competenties gebeurt door afweging ten overstaan van het vooropgesteld profiel. Er wordt beslist door toekenning van de vermelding " geschikt", "minder geschikt" of " niet geschikt".

Op het einde van de proeven wordt een proces-verbaal opgesteld met desgevallend de rangschikking van de kandidaten en het resultaat dat elke kandidaat behaalde. Deze rangschikking telt 3 groepen : A = geschikt en geslaagd, B = minder geschikt en geslaagd, C = niet geschikt en/of niet geslaagd. In voorkomend geval wordt binnen elke groep en eindrangschikking opgesteld in functie van het totaal aantal bekomen punten. Bij een ex-aequo binnen eenzelfde groep, zal de jury een nieuwe rangschikking opstellen op basis van de kwalificaties die eigen zijn aan elke kandidaat.

Op schriftelijk verzoek (brief of E-mail) bij de personeelsdienst kan het examenreglement alsook de samenstelling van de examencommissie worden verkregen.

V. INSCHRIJVING UITERSTE DATUM : 27/09/2017.

De inschrijving gebeurt, op straffe van onontvankelijkheid, enkel door een aangetekende brief aan de Voorzitter van de Commissie, ter attentie van Mevrouw Elisabeth Nam, Drukpersstraat 35 -1000 Brussel.

De sollicitatie is maar ontvankelijk wanneer ze is vergezeld van : -> een afschrift van de vereiste studiegetuigschriften of diploma's; -> een curriculum vitae; -> een afzonderlijke nota waarin de motivering voor de geambieerde functie blijkt en de beroepservaring wordt toegelicht.

De datum van poststempel geldt als bewijs.

De kandidaten die al postuleerden bij de vorige oproep tot kandidaten (Belgisch Staatsblad van 15/06/2017) wier kandidatuur geldig blijft, moeten niet opnieuw hun kandidatuur stellen bij deze nieuwe oproep maar enkel per e-mail of per brief hun kandidatuur bevestigen binnen de termijn als toegekend met de vastgestelde datum voor deze oproep (27/09/2017).

Voor verdere inlichtingen kan men zich wenden tot Elisabeth Nam, telefoon : 02-274 48 23, e-mail : elisabeth.nam@privacycommission.be.

De vacante betrekkingen, de functiebeschrijvingen en het examenreglement zijn eveneens te consulteren op de website van de Commissie : www.privacycommission.be/nl/vacatures

^