gepubliceerd op 20 april 2012
Openstaande betrekkingen van directeur-generaal en directeur- generaal-adjunct bij de Brusselse Hoofdstedelijke Dienst voor Brandweer en Dringende Medische Hulp. - Oproep tot kandidaten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en van andere overheden De betrekkingen van directeur-generaal (rang A5) en directeur-generaal-adjunct (rang A4+) zijn te b(...)
MINISTERIE VAN HET BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST
Openstaande betrekkingen van directeur-generaal en directeur- generaal-adjunct bij de Brusselse Hoofdstedelijke Dienst voor Brandweer en Dringende Medische Hulp. - Oproep tot kandidaten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en van andere overheden De betrekkingen van directeur-generaal (rang A5) en directeur-generaal-adjunct (rang A4+) zijn te begeven bij de Brusselse Hoofdstedelijke Dienst voor Brandweer en Dringende Medische Hulp (DBDMH).
De DBDMH is een instelling van openbaar nut van het type A met circa 1 150 personeelsleden.
De betrekkingen zijn mandaatbetrekkingen in toepassing van artikel 81 e.v. van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/09/2002 pub. 26/11/2002 numac 2002031554 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/09/2002 pub. 26/11/2002 numac 2002031559 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot vijfde wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
De mandaatbetrekkingen hebben een duurtijd van vijf jaar en zijn verlengbaar.
Deze betrekkingen zijn tegelijkertijd opengesteld « voor contractuele en statutaire ambtenaren van de openbare diensten evenals voor personeelsleden van een parlementaire vergadering en voor personeelsleden van de raden van de gemeenschapscommissies. » Bovengenoemde ambtenaren en personeelsleden moeten van het niveau A zijn en ten minste twaalf jaren anciënniteit hebben in het niveau A ofwel beschikken over een ervaring van minstens zes jaar in een leidinggevende functie. Onder ervaring in een leidinggevende functie verstaat men de ervaring inzake bestuur in een openbare dienst of in een vereniging uit de private sector. De bedoelde mandaten staan eveneens open voor ambtenaren van rang A2 die deel uitmaken van het personeel van het Centrum voor Informatica voor het Brussels Gewest en die sinds minstens drie jaar de tweede schaal bedoeld in artikel 333 genieten.
De directeur-generaal is, samen de met de adjunct-directeur-generaal, leidend ambtenaar van de DBDMH. Op administratief en financieel gebied wordt het dagelijks beheer waargenomen door de leidend ambtenaar en de adjunct-leidend ambtenaar. Een uitgebreide functiebeschrijving en de doeleinden die tijdens het mandaat moeten worden bereikt zijn te verkrijgen op tel. nr. 02-208 86 11 of via mail msablon@firebru.irisnet.be De kandidaturen voor elk van deze betrekkingen moeten per aangetekende brief en in twee verzegelde enveloppes binnen een termijn van dertig dagen vanaf de publicatie van deze oproep in het Belgisch Staatsblad gestuurd worden naar kolonel Charles De Sneyder, Helihavenlaan 15, 1000 Bruxelles. De binnenste enveloppe heeft de titel : « Kandidatuur voor de betrekking van rang A4+ (of A5) ». Indien een kandidaat voor beide betrekkingen solliciteert, zal deze een enveloppe per kandidaatsakte moeten voorzien. De buitenste enveloppe bevat buiten het adres eveneens de vermelding « Mandaten DBDMH - Kandidaturen ».
Elke kandidatuur bevat : - een uiteenzetting van de aanspraken en ervaring die de kandidaat laat gelden voor de betrekking; - een beheersplan dat beantwoordt aan de vooropgestelde doelstellingen (cf. art. 88 van het voornoemde besluit van 26 september 2002).