Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 23 september 2010

Opdracht : Manager-directeur-generaal belast met de nieuwe directie « Internationaal Ondernemen » Oproep tot kandidaten Opdracht De manager wordt belast met de reorganisatie van de nieuwe directie « Internationaal Ondernemen ». Die omvat d Algemene en managementactiviteiten I. Leidinggeven De nieuwe directie « Internationaal ondern(...)

bron
ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2010031427
pub.
23/09/2010
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

MINISTERIE VAN HET BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Opdracht : Manager-directeur-generaal belast met de nieuwe directie « Internationaal Ondernemen » Oproep tot kandidaten Opdracht De manager wordt belast met de reorganisatie van de nieuwe directie « Internationaal Ondernemen ». Die omvat de huidige opdrachten van de directie Buitenlandse Handel, de activiteiten inzake « Buitenlandse investeringen » van het Brussels Agentschap voor de Onderneming (BAO) en van de directie Economische Betrekkingen, alsook het beheer van het netwerk van de Brusselse economische en handelsattachés in het buitenland.

Algemene en managementactiviteiten I. Leidinggeven De nieuwe directie « Internationaal ondernemen » reorganiseren, teneinde er het beheer van de buitenlandse handel en het aantrekken van buitenlandse investeringen in te integreren.

De overdracht en de integratie van de bevoegdheden inzake « Buitenlandse investeringen » van het BAO, de directie Economische Betrekkingen en de directie Buitenlandse Investeringen plannen;

Het beheer van het netwerk van de Economische en handelsattachés organiseren en hen bij die operatie betrekken;

Instructies geven, de teamleden motiveren en ondersteunen en een voorbeeldfunctie innemen;

Een human management uitbouwen, de human resources plannen en beheren;

De medewerkers betrekken via dialoog en delegatie.

II. Plannen De strategie en de planning ontwikkelen, herzien en updaten;

Modernisering en vernieuwing plannen en beheren.

III. De middelen beheren Informatie vergaren over de huidige en toekomstige behoeften;

Toezien op een efficiënt beheer, door de logistieke middelen, de kennis, de financiën, de technologieën, de uitrusting en de human resources te optimaliseren.

IV. De taakuitvoering waarborgen en controleren Een permanent controleproces in stand houden;

Problemen identificeren en proactief naar oplossingen zoeken.

V. De partnerships en de communicatie beheren Essentiële partnershiprelaties ontwikkelen en de relaties met de andere betrokken partijen beheren;

Het bestuur vertegenwoordigen bij het leggen van contacten, werkvergaderingen met andere instellingen bijwonen;

Een goed informatie- en communicatiebeleid verzorgen en de informatiestromen beheren;

Rapporteren aan de leidende ambtenaar van het Bestuur Economie en Werkgelegenheid en aan de Minister bevoegd voor Economie en Buitenlandse Handel.

VI. Evalueren Regelmatig de werking van de dienst evalueren.

Meewerken aan evaluatie-initiatieven binnen het ministerie.

Profiel gelinkt aan de functie In het bezit zijn van een diploma dat toegang geeft tot het niveau A, op het vlak van handelswetenschappen, economie of management;

Minstens twaalf jaar ervaring hebben in de overheidssector;

Minstens zes jaar ervaring hebben in de privésector;

Minstens zes jaar ervaring hebben in een leidinggevende functie;

Aangetoonde ervaring bezitten met het aantrekken van buitenlandse investeringen naar Brussel, met buitenlandse handel en met internationaal ondernemen;

Aangetoonde ervaring bezitten met de economische begeleiding van bedrijven op gewestelijk, nationaal en internationaal vlak;

Beroepservaring in het buitenland die verband houdt met de functie vormt een troef.

Kennis (theorie, regelgeving, ) Grondige kennis van het Brusselse economische weefsel;

Grondige kennis van de nationale, Europese en internationale regelgeving inzake buitenlandse investeringen;

Kennis van de werking van het MBHG en van de administratieve procedures;

Kennis van de courante informaticatools (Word, Excel, PowerPoint, Outlook EFFICY, ).

Functionele competenties (attitudes en gedragingen die verband houden met de functie) De kandidaat moet blijk kunnen geven van de managercapaciteiten die verband houden met de directiefunctie : Kunnen organiseren en een dienst kunnen leiden;

Activiteiten kunnen plannen en projecten kunnen beheren;

Human resources kunnen beheren;

De personeelsleden kunnen leiden, bijsturen, adviseren en helpen;

Goed mondeling en schriftelijk kunnen communiceren, vergaderingen kunnen leiden;

Een positieve en dynamische benadering van de administratie kunnen verdedigen en een houding van dienstverlening aan het publiek kunnen ontwikkelen;

Kunnen analyseren, samenvatten en beoordelen;

In hoge mate verantwoordelijkheid kunnen opnemen en engagementen kunnen aangaan.

Bezoldiging Bruto maandloon (zonder anciënniteit) : euro 5.978,39.

Contactpersoon voor vragen over de functie : Dhr. Norbert De Cooman, Adjunct-secretaris-generaal - 02-800 35 91 U kunt zich als volgt kandidaat stellen : - Verstuur uw CV en een motivatiebrief met verplichte vermelding van het kenmerk 963 naar het e-mailadres cv@mbhg.irisnet.be of met de post naar : Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest Directie Human Resources en Gelijke Kansen t.a.v. Mevr. N. Sougné, directrice Kruidtuinlaan 20 1035 Brussel - De uiterste datum om u kandidaat te stellen is vastgelegd op 3 oktober 2010.

De procedure omvat een preselectie op basis van de criteria die in deze functiebeschrijving zijn vervat. De overgebleven kandidaten zullen uitgenodigd worden voor een sollicitatiegesprek tijdens de kantooruren.

Het Gewest voert een actief beleid inzake gelijke kansen en diversiteit.

^