Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 02 juni 2010

Vacante betrekking De Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer : -> verstrekt adviezen en geeft aanbevelingen aan de bevoegde overheden en/of instanties; -> verleent machtigingen voor de verwerking of de mededel -> controleert de wijze waarop de mededeling en verwerking van persoonsgegevens geschiedt; -&(...)

bron
commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer
numac
2010018206
pub.
02/06/2010
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

COMMISSIE VOOR DE BESCHERMING VAN DE PERSOONLIJKE LEVENSSFEER


Vacante betrekking De Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer : -> verstrekt adviezen en geeft aanbevelingen aan de bevoegde overheden en/of instanties; -> verleent machtigingen voor de verwerking of de mededeling van persoonsgegevens, aan de bevoegde instanties; -> controleert de wijze waarop de mededeling en verwerking van persoonsgegevens geschiedt; -> informeert en verleent bijstand aan de betrokken personen bij de uitoefening van hun rechten en plichten, om bij te dragen tot de evenwichtige vrijwaring van het grondrecht van elkeen op bescherming van de persoonlijke levenssfeer bij de verwerking van persoonsgegevens.

De Commissie is een onafhankelijk orgaan opgericht bij de wet van 8 december 1992 en sedert 26 juni 2003 ingesteld bij de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Zij bestaat uit 8 vaste leden en 8 plaatsvervangende leden. De mandaten van voorzitter en ondervoorzitter zijn voltijdse functies.

Binnen de Commissie kunnen sectorale comités worden opgericht die bevoegd zijn voor specifieke sectoren. Momenteel zijn er zes comités actief of in oprichting : Rijksregister, sociale zekerheid en gezondheid, kruispuntbank der ondernemingen, federale overheid, Phenix, statistiek.

De Commissie wordt ondersteund door een administratie (secretariaat) waarvan de ambtenaren worden benoemd door de Commissie.

De Commissie zal weldra overgaan tot de aanwerving van een afdelingshoofd voor haar administratie.

De aanwerving gebeurt op basis van de resultaten van een vergelijkend examen. De afdelingshoofden worden aangeworven via een mandaatfunctie voor een hernieuwbare periode van vier jaar.

Aan de benoemingsvoorwaarden moet zijn voldaan op het ogenblik van de aanwerving (1 oktober 2010). Laureaten van de selectieproeven over de kennis en de competenties, die nog niet zouden voldoen aan de taalvoorwaarden, hebben tijd tot maximum 3 maanden na de datum van het proces-verbaal van het vergelijkend examen dat handelt over de kennis en de competenties, om het bewijs hiervan te leveren.

I. Algemene vereisten Ieder kandidaat moet aan de volgende algemene vereisten voldoen : - onderdaan zijn van een land van de Europese Unie; - van onberispelijk gedrag zijn; - zijn burgerlijke en politieke rechten genieten; - aan de algemene en functiespecifieke competenties voldoen; - aan de bijzondere vereisten voldoen inzake diploma en/of getuigschrift.

II. Bijzondere vereisten per vacante betrekking De gedetailleerde functiebeschrijvingen met de resultaatgebieden, generieke en functiespecifieke competenties, kunnen aangevraagd worden bij het secretariaat van de Commissie en zijn ook te consulteren op de website van de Commissie, zoals hierna aangegeven.

A. Functies voorbehouden aan ambtenaren behorende tot de Franse taalrol. 1. Afdelingshoofd externe betrekkingen (code A/2010/02/FN) Doel van de functie -> Leiding en organisatie van de werkzaamheden van de afdeling externe betrekkingen -> Uitbouwen en permanent op peil houden van de openbare registers en bestanden van de Commissie. -> Uitbouwen en permanent sturen van de eerste lijnsdienstverlening van de Commissie ten behoeve van de verantwoordelijke van de verwerkingen en van de burger. -> Onder leiding van de administrateur en in afstemming met de andere afdelingshoofden meewerken aan het concipiëren, coördineren en realiseren van strategische en operationele programma's en projecten binnen het kader van de gemeenschappelijke visie van de organisatie.

Specifieke competenties -> 6 jaar management ervaring of 10 jaar nuttige professionele ervaring. -> Kennis en inzicht in moderne managementtechnieken. -> Grondige kennis van de internationale en nationale regelgeving m.b.t. de persoonlijke levenssfeer en de informatieveiligheid. -> Kennis van de maatschappelijke, politieke en juridische context inzake privacy, bescherming en informatieveiligheid. -> Begrip van onderhandelingen en beslissingsprocedures. -> Visie kunnen ontwikkelen over de wijze waarop de Commissie haar missie kan waarmaken. -> Licentiaat -> Wettelijk tweetalig (Selor, Rechterlijke Organisatie, Wetgevende Overheid) of proef georganiseerd door de Commissie).

Verloning Weddeschaal A3 : 41.499 - 60.908 EUR (100 %) Na 6 jaar weddeschaal A4 : 43.807 - 64.709 EUR (100 %) III. Examenprocedure De vergelijkende examens zullen plaatsvinden in de loop van de maand juli 2010.

De proeven worden georganiseerd door een examencommissie bestaande uit minstens drie personen. Op schriftelijk verzoek (brief of E-mail) kan het examenreglement alsook de samenstelling van de examencommissie worden verkregen. 1. Afdelingshoofd externe betrekkingen (code A/2010/02/FN) Het examen verloopt in een kennisproef over de materie en waarbij wordt nagegaan of de kandidaat over de vereiste competenties en vaardigheden beschikt. De proef begint met een oefening op de kennis van de regelgeving. In principe, is deze proef mondeling - een voorbereiding wordt voorzien.

Evenwel, al naar gelang het aantal inschrijvingen kan dit vervangen worden door een schriftelijke proef. De kennisproef (schriftelijke of mondelinge) wordt beoordeeld op twintig punten en om te slagen dient de kandidaat 12 punten te behalen.

Bij het tweede gedeelte (mondeling) wordt nagegaan of de kandidaat over de vereiste generieke en specifieke competenties beschikt. De beoordeling gebeurt door afweging ten overstaan van het vooropgesteld profiel. Er wordt beslist door toekenning van de vermelding « geschikt », « minder geschikt » of « niet geschikt ».

Op het einde van de proeven en het examen wordt een proces-verbaal opgesteld met desgevallend de rangschikking van de kandidaten en het resultaat dat elke kandidaat behaalde. Het eindklassement van het geheel van de proeven wordt opgesteld in functie van het totaal aantal behaalde punten. Deze rangschikking telt 3 groepen : A = geschikt, B = minder geschikt, C = niet geschikt / niet geslaagd.

In voorkomend geval wordt binnen elke groep en eindrangschikking opgesteld in functie van het totaal aantal bekomen punten. Bij een ex-aequo binnen eenzelfde groep, zal de jury een nieuwe rangschikking opstellen op basis van de kwalificaties die eigen zijn aan elke kandidaat.

IV. Inschrijving uiterste datum : 18 juni 2010.

De inschrijving gebeurt, op straffe van onontvankelijkheid, enkel door een aangetekende brief aan de Voorzitter van de Commissie, ter attentie van Mevr. Elisabeth Nam, Hoogstraat 139, 1000 Brussel. De sollicitatie is maar ontvankelijk wanneer ze is vergezeld van : -> een afschrift van de vereiste studiegetuigschriften of diploma's; -> een curriculum vitae; -> een afzonderlijke nota waarin de motivering voor de geambieerde functie blijkt en de beroepservaring wordt toegelicht.

De datum van poststempel geldt als bewijs.

Voor verdere inlichtingen kan men zich wenden tot Elisabeth Nam, telefoon : 02-213 85 58, e-mail : elisabeth.nam@privacycommission.be.

De vacante betrekkingen, de functiebeschrijvingen en het examenreglement zijn eveneens te consulteren op de website van de Commissie : www.privacycommission.be

^