gepubliceerd op 03 augustus 2009
Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding. - 3 vacante betrekkingen van coördinatoren : « niet-raciale discriminaties » (m/v), « observatorium voor migraties » (m/v) en « bestrijding v(...) Het publiek wordt ervan in kennis gesteld dat drie betrekkingen van coördinatoren (2 voor de Nederl(...)
CENTRUM VOOR GELIJKHEID VAN KANSEN EN VOOR RACISMEBESTRIJDING
Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding. - 3 vacante betrekkingen van coördinatoren (2 Nederlandse taalrol en 1 Franse taalrol) : « niet-raciale discriminaties » (m/v), « observatorium voor migraties » (m/v) en « bestrijding van armoede, bestaansonzekerheid en sociale uitsluiting » (m/v). - Oproep tot kandidaatstelling Het publiek wordt ervan in kennis gesteld dat drie betrekkingen van coördinatoren (2 voor de Nederlandse taalrol en 1 voor de Franse taalrol) vacant zijn bij het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding dat werd opgericht bij de wet van 15 februari 1993 (Belgisch Staatsblad van 19 februari 1993). Het organiek statuut van dit Centrum werd vastgelegd bij koninklijk besluit van 28 februari 1993 (Belgisch Staatsblad van 2 maart 1993) en gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 9 februari 1995 (Belgisch Staatsblad van 22 februari 1995), 20 mei 1996 (Belgisch Staatsblad van 31 mei 1996), 24 augustus 2001 (Belgisch Staatsblad van 20 september 2001) en 30 april 2007 (Belgisch Staatsblad van 25 juli 2007). 1) Functiebeschrijving : Het College van het Centrum is samengesteld uit de directeur, de adjunct-directeur en 4 coördinatoren. Elke coördinator is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en het dagelijkse beheer van de activiteiten rond één van de 4 bevoegdheidsdomeinen van het Centrum : - raciale discriminaties - integratie; - observatorium voor migraties; - niet-raciale discriminaties; - bestrijding van armoede, bestaansonzekerheid en sociale uitslui ting.
De taken en de verantwoordelijkheden van de coördinatoren worden concreet bepaald in en door het College.
Meer in het algemeen moeten zij, onder het gezag van de directeur en van de adjunct-directeur, en in hun specifiek bevoegdheidsdomein, de volgende taken op zich nemen : - bijdragen tot de uitvoering en de verwezenlijking van de beslissingen van de Raad van bestuur; - meewerken aan de algemene beleidsvoering van het Centrum; - instaan voor het dagelijks beheer, de taakverdeling en de leiding over de medewerkers die werkzaam zijn in hun cel; - deelnemen en meewerken aan de vergaderingen van het College en zich inzetten voor gemeenschappelijke projecten rond de ontwikkeling van de activiteiten van het Centrum; - bijdragen tot de organisatie en bevordering van de samenwerking met verenigingen, instellingen, organen of diensten die gelijkaardige opdrachten vervullen of rechtstreeks betrokken zijn bij het vervullen van die opdrachten; - bijwonen, met raadgevende stem, van de periodieke beraadslagingen van de Raad van bestuur van het Centrum en instaan voor het secretariaat ervan; - bijdragen tot de uitwerking van de jaarverslagen betreffende de algemene beleidsvoering van het Centrum. 2) Toegangsvoorwaarden en profiel : 2.1. Algemene voorwaarden : - de kandidaat moet de politieke en burgerlijke rechten genieten; - hij (zij) moet houder zijn van een basisdiploma van de tweede cyclus (bv. licenciaat) van het universitair onderwijs of van het hoger onderwijs van het lange type en beschikken over een relevante ervaring van ten minste tien jaar in één van de voormelde domeinen met name : migraties, niet-raciale discriminaties of bestrijding van armoede, bestaansonzekerheid en sociale uitsluiting. - bovendien worden de kennis en het begrip van de organisatorische procedures en het vermogen om in een tweetalige omgeving te functioneren als troeven beschouwd voor deze functie. 2.2. Specifieke bevoegdheden : Elke kandida(a)t(e) moet het bewijs leveren van bekwaamheden inzake : - het vermogen om te conceptualiseren en te analyseren; - schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheid; - projectbeheer, planning en probleemoplossing; - administratief bestuur en informatiebeheer; - overtuigen en onderhandelen; - het vermogen om een team te leiden, te activeren en de dynamiek ervan te bevorderen; - samenwerken en netwerken; - het vermogen om om te gaan met verandering en vernieuwing. 3) Duur van het mandaat en bezoldiging : Elke geselecteerde kandidaat wordt benoemd voor een hernieuwbaar mandaat van zes jaar. Hij/zij wordt bezoldigd op basis van de weddenschaal voor titularissen van rang A42. 4) Kandidaturen : De belangstellenden worden verzocht hun kandidatuur per aangetekend schrijven te richten aan de Minister van Gelijke Kansen, Kunstlaan 7, 1210 Brussel, binnen een termijn van 15 kalenderdagen te rekenen vanaf de eerste dag die volgt op de publicatie van dit bericht in het Belgisch Staatsblad.Zij moeten erin de titels, verdiensten en nuttige beroepservaring vermelden waarop zij de aandacht wensen te vestigen.