Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 10 januari 2008

« Conseil consultatif bruxellois francophone de l'Aide aux Personnes et de la Santé ». - Oproep tot kandidaten Het College van de Franse Gemeenschapscommissie zal binnenkort overgaan tot de hernieuwing van het mandaat van de leden van de « C I. De opdrachten De « Conseil consultatif bruxellois francophone de l'Aide aux Personnes et de l(...)

bron
ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2008031001
pub.
10/01/2008
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

MINISTERIE VAN HET BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST


« Conseil consultatif bruxellois francophone de l'Aide aux Personnes et de la Santé ». - Oproep tot kandidaten Het College van de Franse Gemeenschapscommissie zal binnenkort overgaan tot de hernieuwing van het mandaat van de leden van de « Conseil consultatif francophone de l'Aide aux Personnes et de la Santé ».

I. De opdrachten De « Conseil consultatif bruxellois francophone de l'Aide aux Personnes et de la Santé », opgericht door het decreet van de Franse Gemeenschapscommissie van 5 juni 1997, is samengesteld uit een Bureau en vier afdelingen. 1° de afdeling « Aide et soins à domicile » heeft tot opdracht, adviezen te verlenen over alle aangelegenheden die betrekking hebben op het behoud in de thuisomgeving, gezins- en bejaardenhulp, palliatieve zorg en de coördinatie van zorg en thuishulp;2° de afdeling « Services ambulatoires » heeft tot opdracht, adviezen te verlenen over alle aangelegenheden die betrekking hebben op de geestelijke gezondheid, drugsverslaving, gezinsplanning, sociale dienstverlening, ambulatoire geneeskunde en slachtofferhulp, gevangenen, in vrijheid gestelde veroordeelden, ex-gedetineerden, en hun naasten.Binnenkort zullen ook de « Espaces rencontres » ressorteren onder de bevoegdheid van deze afdeling; 3° de afdeling « Hébergement » heeft tot opdracht, adviezen te verlenen over alle aangelegenheden die betrekking hebben op de onthaalstructuren en/of residentiële zorg (rusthuizen, rust- en verzorgingstehuizen, initiatieven van beschut wonen, opvanghuizen, dagverzorgingscentra);4° de afdeling « Personnes handicapées » heeft tot opdracht, adviezen te verlenen over alle aangelegenheden die betrekking hebben op gehandicapte personen. II. Samenstelling Elke afdeling omvat werkende en plaatsvervangende leden en bestaat uit vertegenwoordigers van de inrichtende machten, vertegenwoordigers van de werknemers van de sectoren, vertegenwoordigers van de gebruikers of doelgroepen en uit deskundigen. Elke afdeling bestaat voor tenminste een derde uit leden van elk geslacht.

De samenstelling van de afdelingen is de volgende : De afdeling « Aide et soins à domicile » bestaat uit 14 werkende en 14 plaatsvervangende leden : - 4 leden vertegenwoordigen de inrichtende machten; - 3 leden vertegenwoordigen de werknemers van de sectoren; - 3 leden vertegenwoordigen de gebruikers of doelgroepen; - 4 leden worden aangesteld in de hoedanigheid van deskundige.

De afdeling « Services ambulatoires » bestaat uit 24 werkende en 24 plaatsvervangende leden : - 6 leden vertegenwoordigen de inrichtende machten; - 6 leden vertegenwoordigen de werknemers van de sectoren; - 6 leden vertegenwoordigen de gebruikers of doelgroepen; - 6 leden worden aangesteld in de hoedanigheid van deskundige.

De afdeling « Hébergement » bestaat uit 17 werkende en 17 plaatsvervangende leden : - 5 leden vertegenwoordigen de inrichtende machten; - 3 leden vertegenwoordigen de werknemers van de sectoren; - 4 leden vertegenwoordigen de gebruikers of doelgroepen; - 5 leden worden aangesteld in de hoedanigheid van deskundige.

De afdeling « Personnes handicapées » bestaat uit 24 werkende en 24 plaatsvervangende leden : - 6 leden vertegenwoordigen de inrichtende machten; - 4 leden vertegenwoordigen de werknemers van de sectoren; - 8 leden vertegenwoordigen de gebruikers of doelgroepen; - 6 leden worden aangesteld in de hoedanigheid van deskundige.

Het Bureau is samengesteld uit de voorzitter, de vice-voorzitter en twee leden van elke afdeling.

De voorzitters, vice-voorzitters en de leden van de afdelingen worden door het College benoemd voor een periode van vijf jaar. Hun mandaat is hernieuwbaar.

III. Kandidaturen De kandidaturen moeten worden ingediend door de organisaties die elke categorie van leden vertegenwoordigen, en ten laatste vóór 31 januari 2008. Deze zullen bij ter post aangetekend schrijven met ontvangstmelding naar het volgend adres worden gestuurd : Diensten van het College van de Franse Gemeenschapscommissie Ter attentie van de heer Patrick DEBOUVERIE, Algemeen Bestuurder Paleizenstraat 42 1030 Brussel Elke kandidatuur moet worden gemotiveerd in een presentatiedocument dat de representativiteit van de kandidaat verduidelijkt wat betreft een van de betrokken sectoren. Er wordt aan herinnerd dat elke afdeling voor ten minste één derde bestaat uit leden van elk geslacht.

Mevr. E. HUYTEBROECK, Lid van het College belast met Gehandicapten B. CEREXHE, Voorzitter van het College, Lid van het College belast met Gezondheid E. KIR, Lid van het College belast met het Gezin en Sociale Actie

^