Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 10 oktober 2006

Vacantverklaring van twee betrekkingen : I) een betrekking van directeur-generaal voor de algemene directie van de Stadsvernieuwing van de GOMB II) een betrekking van directeur-generaal (rang A5) voor de algemene directie van de Economisc(...) I) een betrekking van directeur-generaal (rang A5) voor de algemene directie van de Stadsvernieuwin(...)

bron
gewestelijke ontwikkelingsmaatschappij voor het brusselse hoofdstedelijk gewest
numac
2006031485
pub.
10/10/2006
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

GEWESTELIJKE ONTWIKKELINGSMAATSCHAPPIJ VOOR HET BRUSSELSE HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Vacantverklaring van twee betrekkingen : I) een betrekking van directeur-generaal (rang A5) voor de algemene directie van de Stadsvernieuwing van de GOMB II) een betrekking van directeur-generaal (rang A5) voor de algemene directie van de Economische Expansie van de GOMB I) een betrekking van directeur-generaal (rang A5) voor de algemene directie van de Stadsvernieuwing van de GOMB Overeenkomstig het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de GOMB heeft de raad van bestuur van de GOMB op 14 juli 2006 de vacantverklaring bevestigd van een betrekking van directeur-generaal (rang A5) voor de algemene directie van de Stadsvernieuwing en stelde deze betrekking open voor bevordering voor personen die voldoen aan de hieronder opgesomde voorwaarden.

Gezien de huidige bezetting van de taalkaders in de 1e trap van de hiërarchie is deze betrekking van directeur-generaal (rang A5) voor de algemene directie Stadsvernieuwing toegewezen aan het Franse of het Nederlandse taalkader.

Toelatingsvoorwaarden De kandidaten, mannelijk of vrouwelijk, moeten voldoen aan de volgende toelatingsvoorwaarden : - zich gedragen op een wijze die strookt met de vereisten van het ambt; - burgerlijke en politieke rechten genieten; - voldoen aan de wetten van de dienstplicht; - houder zijn van een universitair diploma of studiegetuigschrift dat overeenkomt met het niveau van de te verlenen graad opgenomen in bijlage III gevoegd bij het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;

Zijn vrijgesteld van deze voorwaarde : de statutaire ambtenaren van de volgende instellingen, voor zover ze het bewijs leveren dat ze in hun instelling van oorsprong geslaagd zijn voor een toegangsexamen in de toe te kennen graad, georganiseerd door SELOR voor algemene materies : a) de ministeries en de instellingen van openbaar nut die afhangen van de federale Staat, de gemeenschappen en de gewesten;b) de Vlaamse Gemeenschapscommissie, de Franse Gemeenschapscommissie en de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie; - slagen voor een wervingsproef georganiseerd door de raad van bestuur; - de medische geschiktheid bezitten die vereist is voor het uit te oefenen ambt.

De betrekking van directeur-generaal is toegankelijk voor eenieder afkomstig uit de openbare sector of de privésector.

Deze betrekking is toegankelijk voor personen die ten minste 12 jaar anciënniteit hebben in niveau A (of gelijkwaardig) in de openbare sector of de privésector en die minstens 3 jaar ervaring bezitten in een leidinggevende functie.

Zowel de jaren gepresteerd in de openbare sector als in de privésector worden in aanmerking genomen voor de berekening van de anciënniteit.

Onder ervaring in een leidinggevende functie verstaat men ervaring in het leiden van een groep in de openbare sector of de privésector.

De raad van bestuur beslist over de evenwaardigheid van de graden op het ogenblik van het beoordelen van de ontvankelijkheid van de kandidaturen.

Functiebeschrijving Opdracht : - de voorbereiding, uitvoering en opvolging verzekeren van de beslissingen van de bestuursorganen van de GOMB onder leiding van de administratrice-generaal; - de opvolging van de activiteiten van de algemene directie Stadsvernieuwing en de erbij horende departementen leiden, coördineren en er de verantwoordelijkheid van dragen; - projecten met betrekking tot een van de materies of opdrachten van de algemene directie opstarten en beheren; - bijdragen tot de goede werking en het goede imago van de GOMB door : - het aanmoedigen van kwaliteitsprestaties en een hoog niveau van samenwerking binnen de algemene directie; - het bevorderen van de communicatie met de andere directies; - regelmatig verslag uitbrengen bij de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder, alsook bij de administratrice-generaal, over het conceptualiseren van de opdrachten van de algemene directie en het anticiperen op de evolutie van de opdrachten; - deelnemen aan de vergaderingen met de voogdijoverheden en alle andere bevoegde overheden op verzoek van de hiërarchie.

Activiteiten : Coördinatie van de algemene directie : - de dagelijkse activiteiten coördineren en toezien op de kwalitatieve uitvoering van de administratieve of de operationele taken : - een planning opstellen en waken over de uitvoering; - concrete instructies, taken of verantwoordelijkheden geven of doorgeven aan de directe medewerkers; - operationele problemen oplossen, begeleiding bieden bij moeilijke dossiers; - vragen van medewerkers beantwoorden over de taken die zij moeten uitvoeren; - de medewerkers adviseren en motiveren; - de resultaten verbeteren; - problemen oplossen bij personeelsgebrek; - de communicatie onderhouden tussen de verschillende actoren; - de administratrice-generaal bijstaan in het algemene dossierbeheer en meewerken aan het herdefiniëren en optimaliseren van werkprocedures; - eventuele problemen identificeren en melden en oplossingen formuleren; - instaan voor de interne communicatie en het interne overleg over de activiteiten van de eigen algemene directie (deelnemen aan overlegvergaderingen, de planningen van de eigen dienst afstemmen op die van de andere diensten...); - de GOMB vertegenwoordigen bij externe partners; - de behoeften voor de vorming van de medewerkers van de algemene directie evalueren; - de administratieve taken alsook het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de opdracht verzekeren.

Opstart, beheer en opvolging van projecten : - een begroting opmaken en instaan voor de naleving en de uitvoering ervan; - de activiteiten van het team plannen, organiseren en coördineren; - de taken superviseren en controleren; - vergaderingen beleggen, eraan deelnemen en ze leiden; - de opstart van een project volgen, toezien op de naleving van de verplichtingen, de termijnen en de begrotingen; - problemen identificeren, melden en oplossingen voorstellen; - op de hoogte blijven van de evolutie van de wetgeving, materies en/of technieken die betrekking hebben op de projecten.

Kwalificaties Profiel van de bekwaamheden niveau : A kennis : - organisatie van de instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest; - algemene organisatie en werkingsprincipes van de GOMB; - opdracht en prioriteiten van de administratie, de algemene directie en de departementen waar de functie bij hoort; - voldoende kennis of praktische ervaring in de relevante materies en de reglementering die behandeld worden door de algemene directie, onder andere op het vlak van stadsvernieuwing, stedenbouw, overheidsfinanciën en openbare aanbestedingen; - de algemene administratieve procedures.

Praktische vaardigheden : - de technieken, methoden en hulpmiddelen die te maken hebben met de activiteiten betreffende de functie of de directie goed beheren; - zich mondeling en schriftelijk correct uitdrukken; - leiding kunnen geven aan een team; - accuraat kunnen communiceren; - kunnen onderhandelen met de privé- en de overheidssector.

Houdingsvaardigheden : - zich in zijn relaties met de medewerkers en externe personen laten inspireren door de regels eigen aan de menselijke waardigheid, teamgeest en professionalisme; - een actieve luisterhouding aannemen; - het arbeidsreglement naleven en doen naleven; - zich nauwkeurig houden aan de intern gemaakte afspraken, werkmethodes en regels.

Rapporteert aan de raad van bestuur, de voorzitter, de afgevaardigd bestuurder en de administratrice-generaal.

Indiening van de kandidaturen Om ontvankelijk te zijn moet de kandidatuur ingediend worden : - hetzij per aangetekend schrijven via de post gericht aan de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder van de GOMB op het volgende adres : Gabrielle Petitstraat 6 1080 Brussel; - hetzij door persoonlijke overhandiging aan de voorzitter of de afgevaardigd bestuurder tegen ondertekening van een ontvangstbewijs; en uiterlijk toekomen op de laatste dag van de termijn bepaald in dit bericht.

Elke kandidaatstelling moet : 1. minstens de volgende elementen bevatten : a) ze moet gedateerd en ondertekend zijn door de kandidaat;b) ze moet de naam, de voornaam en de graad van de kandidaat vermelden, c) ze moet uitdrukkelijk vermelden hoe de kandidaat denkt te beantwoorden aan de bovenstaande criteria.2. vergezeld zijn van de volgende documenten : a) een curriculum vitae;b) een gemotiveerde brief waarin de kandidaat uiteenzet hoe hij meent te beantwoorden aan het profiel van de functiebeschrijving;c) een uittreksel uit de geboorteakte;d) een attest van goed gedrag en zeden uitgereikt gedurende de laatste drie maanden;e) een kopie van het behaalde diploma of de behaalde diploma's;f) elk document of getuigschrift dat de beroepservaring bewijst. De kandidatuur moet ingediend worden binnen de 20 werkdagen te rekenen vanaf de dag volgend op de publicatie van het bericht van vacantverklaring in het Belgisch Staatsblad.

Enkel de kandidaturen die zijn ingediend overeenkomstig de voorgeschreven vorm en termijn komen in aanmerking.

Proef De ingeschreven en toegelaten kandidaten worden onderworpen aan : - een eliminerend schriftelijk multiplechoice-examen; - een eliminerend mondeling examen; - een assessment.

De examens betreffen de materies eigen aan deze functie.

Het mondelinge examen bestaat uit een hoorzitting door de jury van de kandidaten die minstens 60 % behaalden voor het schriftelijke examen.

Enkel de kandidaten die voor beide examens minstens 60 % behaalden worden onderworpen aan een assessment.

Een reglementering ligt ter beschikking van de kandidaten die hiertoe een aanvraag indienen.

Verloning De weddeschalen die van toepassing zijn in de GOMB zijn die gepubliceerd als bijlage bij het besluit van de BHR van 19 september 2002 (Belgisch Staatsblad van 30.10.02-2e uitgave - p. 49619).

Tegen de index van 1 september 2005 varieert de verloning van 65.291,74 EUR tot 86.191,24 EUR bruto per jaar voor weddeschaal A500.

II) een betrekking van directeur-generaal (rang A5) voor de algemene directie van de Economische Expansie van de GOMB Overeenkomstig het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de GOMB heeft de raad van bestuur van de GOMB op 14 juli 2006 beslist een betrekking van directeur-generaal (rang A5) voor de algemene directie van de Economische Expansie vacant te verklaren en deze betrekking open te stellen voor bevordering voor personen die voldoen aan de hieronder opgesomde voorwaarden.

Gezien de huidige bezetting van de taalkaders in de 1e trap van de hiërarchie is deze betrekking van directeur-generaal (rang A5) voor de algemene directie Economische Expansie toegewezen aan het Franse of het Nederlandse taalkader.

Toelatingsvoorwaarden De kandidaten, mannelijk of vrouwelijk, moeten voldoen aan de volgende toelatingsvoorwaarden : - zich gedragen op een wijze die strookt met de vereisten van het ambt; - burgerlijke en politieke rechten genieten; - voldoen aan de wetten van de dienstplicht; - houder zijn van een universitair diploma of studiegetuigschrift dat overeenkomt met het niveau van de te verlenen graad opgenomen in bijlage III gevoegd bij het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;

Zijn vrijgesteld van deze voorwaarde : de statutaire ambtenaren van de volgende instellingen, voor zover ze het bewijs leveren dat ze in hun instelling van oorsprong geslaagd zijn voor een toegangsexamen in de toe te kennen graad, georganiseerd door SELOR voor algemene materies : a) de ministeries en de instellingen van openbaar nut die afhangen van de federale Staat, de gemeenschappen en de gewesten;b) de Vlaamse Gemeenschapscommissie, de Franse Gemeenschapscommissie en de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie; - slagen voor een wervingsproef georganiseerd door de raad van bestuur; - de medische geschiktheid bezitten die vereist is voor het uit te oefenen ambt.

De betrekking van directeur-generaal is toegankelijk voor eenieder afkomstig uit de openbare sector of de privésector.

Deze betrekking is toegankelijk voor personen die ten minste 12 jaar anciënniteit hebben in niveau A (of gelijkwaardig) in de openbare sector of de privésector en die minstens 3 jaar ervaring bezitten in een leidinggevende functie.

Zowel de jaren gepresteerd in de openbare sector als in de privésector worden in aanmerking genomen voor de berekening van de anciënniteit.

Onder ervaring in een leidinggevende functie verstaat men ervaring in het leiden van een groep in de openbare sector of de privésector.

De raad van bestuur beslist over de evenwaardigheid van de graden op het ogenblik van het beoordelen van de ontvankelijkheid van de kandidaturen.

Functiebeschrijving Opdracht : - de voorbereiding, uitvoering en opvolging verzekeren van de beslissingen van de bestuursorganen van de GOMB onder de leiding van de administratrice-generaal; - de opvolging van de activiteiten van de algemene directie Economische Expansie en de erbij horende departementen leiden, coördineren en er de verantwoordelijkheid van dragen; - projecten met betrekking tot een van de materies of opdrachten van de algemene directie initiëren en beheren; - bijdragen tot de goede werking en het goede imago van de GOMB door : - het aanmoedigen van kwaliteitsprestaties en een hoog niveau van samenwerking binnen de algemene directie; - het bevorderen van de communicatie met de andere directies; - regelmatig verslag uitbrengen bij de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder, alsook bij de administratrice-generaal, over het conceptualiseren van de opdrachten van de algemene directie en het anticiperen op de evolutie van de opdrachten; - deelnemen aan de vergaderingen met de voogdijoverheden en alle andere bevoegde overheden op verzoek van de hiërarchie.

Activiteiten : Coördinatie van de algemene directie : - de dagelijkse activiteiten coördineren en toezien op de kwalitatieve uitvoering van de administratieve of de operationele taken : - een planning opstellen en waken over de uitvoering; - concrete instructies, taken of verantwoordelijkheden geven of doorgeven aan de directe medewerkers; - operationele problemen oplossen, begeleiding bieden bij moeilijke dossiers; - vragen van medewerkers beantwoorden over de taken die zij moeten uitvoeren; - de medewerkers adviseren en motiveren; - de resultaten verbeteren; - problemen oplossen bij personeelsgebrek; - de communicatie onderhouden tussen de verschillende actoren; - de administratrice-generaal bijstaan in het globale dossierbeheer en meewerken aan het herdefiniëren en optimaliseren van werkprocedures; - eventuele problemen identificeren en melden en oplossingen formuleren; - instaan voor de interne communicatie en het interne overleg over de activiteiten van de eigen algemene directie (deelnemen aan overlegvergaderingen, coördineren van de planningen van de eigen dienst met die van andere diensten...); - de GOMB vertegenwoordigen bij externe partners; - de behoeften voor de vorming van de medewerkers van de algemene directie evalueren; - het beheer van de uitvoering van de administratieve taken, alsook het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de opdracht, verzekeren.

Opstart, beheer en opvolging van projecten : - een begroting opmaken en instaan voor de naleving en de uitvoering ervan; - de activiteiten van het team plannen, organiseren en coördineren; - de taken superviseren en controleren; - vergaderingen beleggen, eraan deelnemen en ze leiden; - het opstarten van een project volgen, toezien op de naleving van de verplichtingen, de termijnen en de begrotingen; - problemen identificeren, signaleren en oplossingen voorstellen; - op de hoogte blijven van de evolutie van de wetgeving, materies en/of technieken die erop betrekking hebben.

Kwalificaties Profiel van de bekwaamheden Niveau : A Kennis : - organisatie van de instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest; - algemene organisatie en werkingsprincipes van de GOMB; - opdracht en prioriteiten van de administratie, de algemene directie en de departementen waar de functie bij hoort; - voldoende kennis of praktische ervaring in de materies en reglementering die behandeld worden door de algemene directie, onder andere op het vlak van economische expansie, stedenbouw, overheidsfinanciën en openbare aanbestedingen; - de algemene administratieve procedures.

Praktische vaardigheden : - de technieken, methoden en hulpmiddelen die te maken hebben met de activiteiten aangaande de functie of de directie goed beheren; - zich mondeling en schriftelijk correct uitdrukken; - een team kunnen leiden; - duidelijk kunnen communiceren; - bekwaam zijn om te onderhandelen met de privé- en de overheidssector.

Houdingsvaardigheden : - zich in zijn relatie met de medewerkers en externe personen laten inspireren door de regels eigen aan de menselijke waardigheid, teamgeest en professionalisme; - een actieve luisterhouding aannemen; - het arbeidsreglement naleven en doen naleven; - zich nauwkeurig houden aan de intern gemaakte afspraken, werkmethodes en regels.

Rapporteert aan de raad van bestuur, de voorzitter, de afgevaardigd bestuurder en de administratrice-generaal.

Indiening van de kandidaturen Om ontvankelijk te zijn, moet de kandidatuur ingediend worden : - hetzij per aangetekend schrijven via de post gericht aan de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder van de GOMB op het volgende adres : Gabrielle Petitstraat 6 1080 Brussel; - hetzij door persoonlijke overhandiging aan de voorzitter of de afgevaardigd bestuurder tegen ondertekening van een ontvangstbewijs; en uiterlijk toekomen op de laatste dag van de termijn bepaald in dit bericht.

Elke kandidaatstelling moet : 1. minstens de volgende elementen bevatten : a) ze moet gedateerd en ondertekend zijn door de kandidaat;b) ze moet de naam, de voornaam en de graad van de kandidaat vermelden, c) ze moet uitdrukkelijk vermelden hoe de kandidaat denkt te beantwoorden aan de bovenstaande criteria.2. vergezeld zijn van de volgende documenten : a) een curriculum vitae;b) een gemotiveerde brief waarin de kandidaat uiteenzet hoe hij meent te beantwoorden aan het profiel van de functiebeschrijving;c) een uittreksel uit de geboorteakte;d) een attest van goed gedrag en zeden uitgereikt gedurende de laatste drie maanden;e) een kopie van het behaalde diploma of de behaalde diploma's;f) elk document of getuigschrift dat de beroepservaring bewijst. De kandidatuur moet ingediend worden binnen de 20 werkdagen te rekenen vanaf de dag volgend op de publicatie van het bericht van vacantverklaring in het Belgisch Staatsblad.

Enkel de kandidaturen die zijn ingediend overeenkomstig de voorgeschreven vorm en termijn komen in aanmerking.

Proef De ingeschreven en toegelaten kandidaten worden onderworpen aan : - een eliminerend schriftelijk multiplechoice-examen; - een eliminerend mondeling examen; - een assessment.

De examens betreffen de materies eigen aan deze functie.

Het mondelinge examen bestaat uit een hoorzitting door de jury van de kandidaten die minstens 60 % behaalden voor het schriftelijke examen.

Enkel de kandidaten die voor beide examens minstens 60 % behaalden worden onderworpen aan een assessment.

Een reglementering ligt ter beschikking van de kandidaten die hiertoe een aanvraag indienen.

Verloning De weddeschalen die van toepassing zijn in de GOMB zijn die gepubliceerd als bijlage bij het besluit van de BHR van 19 september 2002 (Belgisch Staatsblad van 30.10.02 - 2e uitgave, p. 49619).

Tegen de index van 1 september 2005 varieert de verloning van 65.291,74 EUR tot 86.191,24 EUR bruto per jaar voor weddeschaal A500.

^