Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 22 augustus 2006

Opdrachthouders van de Dienst voor de Administratieve Vereenvoudiging Oproep tot de kandidaten De belangstellende ambtenaren van de federale overheidsdiensten, het Ministerie van Landsverdediging of de federale openbare instellingen worden ervan 1) Functiecontext De DAV (Dienst voor de Administratieve Vereenvoudiging) werd in 1998 opgericht(...)

bron
federale overheidsdienst kanselarij van de eerste minister
numac
2006021107
pub.
22/08/2006
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST KANSELARIJ VAN DE EERSTE MINISTER


Opdrachthouders van de Dienst voor de Administratieve Vereenvoudiging Oproep tot de kandidaten De belangstellende ambtenaren van de federale overheidsdiensten, het Ministerie van Landsverdediging of de federale openbare instellingen worden ervan in kennis gesteld dat er twee betrekkingen van niveau A vacant zijn, bij de Dienst voor de Administratieve Vereenvoudiging (DAV). 1) Functiecontext De DAV (Dienst voor de Administratieve Vereenvoudiging) werd in 1998 opgericht bij de Federale Overheidsdienst Kanselarij van de Eerste Minister. De DAV kreeg initieel de opdracht om maatregelen voor te stellen die de administratieve complexiteit voor de ondernemingen - en de kosten die daarmee gepaard gaan - te beperken.

Deze opdracht vertaalt zich in een hele brede waaier van activiteiten die binnen de DAV uitgevoerd worden waaronder : - het formuleren, stimuleren en coördineren van vereenvoudigingsprojecten; - het berekenen van de kosten van administratieve lasten en het formuleren van voorstellen om deze te verminderen; - het organiseren van samenwerking tussen de verschillende federale administraties rond administratieve vereenvoudiging; - het organiseren van overleg met alle beleidsniveaus, de sociale partners, vertegenwoordigers uit de middenstand en de KMO's en met de Europese en andere internationale instellingen.

Daarnaast ondersteunt de DAV ook de Staatssecretaris voor de Administratieve Vereenvoudiging en zijn beleidscel, zorgt de DAV ook voor het beheer van het Kafka-meldpunt en ondersteunt zij administraties bij het nemen van vereenvoudigingsacties gericht op de burgers.

Het personeel van niveau A van de DAV omvat acht opdrachthouders die worden gedetacheerd uit de federale overheidsdiensten, het Ministerie van Landsverdediging of de federale openbare instellingen. 2) Functiebeschrijving Binnen de context van een uitdagende, groeiende en snel veranderende omgeving, zoekt de DAV momenteel 2 polyvalente medewerkers (opdrachthouders) van niveau A, die ingeschakeld kunnen worden op een variëteit van taken binnen de DAV, met een focus op een rol als projectleider, met name als interne begeleider en coördinator van vereenvoudigingsprojecten. Om eventuele toekomstige vacatures sneller te kunnen invullen, wenst de DAV daarnaast een beperkte wervingsreserve op te bouwen.

Doel van de functie : De opdrachthouder is de persoon die, t.a.v. de directie van de DAV, de eindverantwoordelijkheid draagt over een bepaalde opdracht of project, waarbij de DAV actief betrokken is.

De opdrachthouder staat in voor de volgende taken : - Het opstarten, organiseren, plannen, coördineren, begeleiden, aanmoedigen en ondersteunen van projecten inzake administratieve vereenvoudiging die gericht zijn op de ondernemingen en burgers, zowel op federaal als op regionaal, lokaal en internationaal niveau, teneinde de administratieve lasten voor de doelgroepen te verminderen, ongeacht de behandelde materies of de te wijzigen wetgevingen. - Instaan voor het beheer van een meetsysteem of -instrument voor de administratieve lasten, zowel ex ante als ex post, teneinde de impact van de bestaande en nieuwe reglementeringen te meten wat de administratieve lasten voor de burgers en ondernemingen betreft. - Het uitbouwen van een netwerk binnen de overheid, op internationaal niveau en bij de sectorale instellingen en organen, teneinde de informatie en gegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de vereenvoudigingsprojecten in te zamelen en te verspreiden en voorstellen uit te werken voor seminaries of opleidingen inzake administratieve vereenvoudiging.

Indien er bij de projecten een beroep gedaan wordt op externe ondersteuning, dan wordt er van de projectleider verwacht om ook de volledige opvolging en coördinatie rond de consultant op zich te nemen alsook de organisatie van de overheidsopdracht indien van toepassing. 3) Wensen inzake profiel en competenties Functievereisten Om als opdrachthouder gedetacheerd te kunnen worden bij de DAV moet men in uitvoering van het oprichtingsbesluit van de DAV (koninklijk besluit van 23 december 1998) : - statutair ambtenaar zijn van van een federale overheidsdienst, het Ministerie van Landsverdediging of een federale openbare instelling; - minstens 3 jaar anciënniteit in niveau A tellen; - ingedeeld zijn in de klasse A1, A2 of A3.

Functiespecifieke competenties - uitgebreide kennis van de reglementeringen; - uitgebreide kennis van de Belgische en internationale institutionele context; - goede, minstens passieve kennis van de andere landstaal; - goede kennis van de informaticahulpmiddelen; - goede kennis van de bedrijfswereld en goede, minstens passieve kennis van de vereenvoudigingstechnieken en -hulpmiddelen.

Generieke competenties - is polyvalent (=aanvaardt een divers takenpakket); - is flexibel met betrekking tot jobinhoud en kan vlot omgaan met wijzigende omstandigheden; - is dynamisch, streeft verbetering na; - is bereid tot extra inspanningen in drukke periodes; - is stressbestendig, bijvoorbeeld wanneer een deadline moet gehaald worden; - is teamgericht; - werkt autonoom en heeft zin voor initiatief; - streeft precisie na in de uitvoering van taken; - heeft een creatieve, ondernemende en prestatie- en resultaatgerichte instelling; - is gemotiveerd, enthousiast en ijverig; - is bekommerd over de kwaliteit van de overheidsdiensten. 4) Arbeidsvoorwaarden De opdrachthouders, gedetacheerd uit de federale overheidsdiensten, het Ministerie van Landsverdediging en de federale openbare instellingen, genieten een jaarlijkse toelage van 5784,82 EUR (7941,40 EUR geïndexeerd) 5) Kandidatuurstelling De geïnteresseerde kandidaten dienen hun kandidatuur te stellen door middel van het daartoe voorziene gestandaardiseerd cv dat kan bekomen worden bij onderstaande contactpersoon (Sofie Lombaert), op de site www.vereenvoudiging.be of op de site www.selor.be.

De kandidatuurstelling dient ten laatste tegen 15 september 2006 per aangetekend schrijven gericht te worden aan de heer De Pue, Directeur-generaal bij de Dienst voor de Administratieve Vereenvoudiging, Hertogstraat 4, 1000 Brussel. De poststempel geldt als bewijs.

Contactpersoon Uitgebreide informatie m.b.t. de functie, het selectiereglement en de kandidatuurstelling, kan bekomen worden op de site www.vereenvoudiging.be, de site www.selor.be of bij Sofie Lombaert, Email : sofie.lombaert@premier.fed.be Tel : 02-501 03 34 Fax : 02-513 42 41.

^