gepubliceerd op 23 mei 2006
Vacante betrekking De Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer : - verstrekt adviezen en geeft aanbevelingen aan de bevoegde overheden en/of instanties; - verleent machtigingen voor de verwerking of de mededeling van p - controleert de wijze waarop de mededeling en verwerking van persoonsgegevens geschiedt; - info(...)
COMMISSIE VOOR DE BESCHERMING VAN DE PERSOONLIJKE LEVENSSFEER
Vacante betrekking De Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer : - verstrekt adviezen en geeft aanbevelingen aan de bevoegde overheden en/of instanties; - verleent machtigingen voor de verwerking of de mededeling van persoonsgegevens, aan de bevoegde instanties; - controleert de wijze waarop de mededeling en verwerking van persoonsgegevens geschiedt; - informeert en verleent bijstand aan de betrokken personen bij de uitoefening van hun rechten en plichten, om bij te dragen tot de evenwichtige vrijwaring van het grondrecht van elkeen op bescherming van de persoonlijke levenssfeer bij de verwerking van persoonsgegevens.
De Commissie is een onafhankelijk orgaan opgericht bij de wet van 8 december 1992 en sedert 26 juni 2003 ingesteld bij de Kamer van volksvertegenwoordigers. Zij bestaat uit 8 vaste leden en 8 plaatsvervangende leden. De mandaten van voorzitter en ondervoorzitter zijn voltijdse functies.
Binnen de Commissie kunnen sectorale comités worden opgericht die bevoegd zijn voor specifieke sectoren. Momenteel zijn er vijf comités actief of in oprichting : rijksregister, kruispuntbank van de sociale zekerheid, kruispuntbank der ondernemingen, federale overheden, Phenix (rechterlijke organisatie).
De Commissie wordt ondersteund door een administratie (secretariaat) waarvan de ambtenaren worden benoemd door de Commissie.
In de loop van de tweede kwartaal 2006 zal de Commissie overgaan tot de samenstelling van een wervingsreserve van ambtenaren voor een functie binnen haar administratie.
De aanwerving geschiedt door middel van een vergelijkend examen. De laureaten treden in dienst in hoedanigheid van stagedoende agenten.
Aan de benoemingsvoorwaarden moet zijn voldaan op 1 juli 2006.
I. Algemene vereisten Ieder kandidaat moet aan de volgende algemene vereisten voldoen : - onderdaan zijn van een land van de Europese Unie; - van onberispelijk gedrag zijn; - zijn burgerlijke en politieke rechten genieten; - aan de algemene en functiespecifieke competenties voldoen; - aan de bijzondere vereisten voldoen inzake diploma en/of getuigschrift.
II. Bijzondere vereisten per vacante betrekking De gedetailleerde functiebeschrijving met de resultaatgebieden, generieke en functiespecifieke competenties, kunt aangevraagd worden bij het secretariaat van de Commissie en is ook te consulteren op de website van de Commissie, zoals hierna aangegeven.
A. STATUTAIRE AMBTENAAR 1. Functie voorbehouden aan ambtenaren behorende tot de Nederlandse taalrol) Directieassistent (code : B/19/N) Doel van de functie Het verzorgen van een veelheid aan verschillende administratieve taken, al dan niet van rechtskundige aard, en behandeling van de dossiers m.b.t. alle materies die de Commissie aanbelangen in het kader van openbaar registers van de aangiften evenals de eerstelijnsdienstverlening : klachten, verzoeken om informatie, verzoeken om toegang en onrechtstreekse toegang, controledossiers.
Specifieke competenties - Kennis van de regelgeving m.b.t. de persoonlijke levenssfeer. - Synthetisch en analytisch vermogen. - Zin voor autonomie en zelfstandig handelen. - Vermogen tot communicatie. - Vertrouwdheid met de gangbare bureauticatools (Word, Excel). - Relationele bekwaamheid om met medewerkers om te gaan. - Bachelor in de rechten Verloning Weddeschaal B8/1 : 23.785 - 41.742 EUR (100 %) III. Examenprocedure De vergelijkende examen zal plaatsvinden in de loop van het tweede kwartaal 2006.
De proeven worden georganiseerd door een examencommissie bestaande uit minstens drie personen. Op schriftelijk verzoek (brief of E-mail) kan het examenreglement alsook de samenstelling van de examencommissie worden verkregen. 1. Directieassistent (B/19/N) Het examen verloopt in twee fasen : een schriftelijke proef over de materie en daarna een mondeling examen met een gedeelte over de materie en een gedeelte over de vereiste competenties en vaardigheden. Om te kunnen deelnemen aan een proef, moeten de kandidaten noodzakelijkerwijze geslaagd zijn voor de voorgaande proef.
De eerste schriftelijke proef wordt beoordeeld op vijftien punten en zal in de vorm van een meerkeuzevragen zijn. Om te slagen dient de kandidaat sept punten te behalen.
Dit deel zal gevolgd worden door een eerste mondelinge proef over de materie (op 5 punten). Op het geheel, wordt de proef over de materie (schriftelijke en mondelinge delen) beoordeeld op 20 punten. Om te slagen dient de kandidaat 12 punten te behalen.
Een tweede mondeling deel volgt waarbij wordt nagegaan of de kandidaat over vereiste generieke en specifieke competenties beschikt. De beoordeling gebeurt door afweging ten overstaan van het vooropgesteld profiel. Er wordt beslist door toekenning van de vermelding « geschikt », « minder geschikt » of « niet geschikt ».
Op het einde van de proeven en het examen wordt een proces-verbaal opgesteld met desgevallend de rangschikking van de kandidaten en het resultaat dat elke kandidaat behaalde. Het eindklassement van het geheel van de proeven wordt opgesteld in functie van het totaal aantal behaalde punten. Deze rangschikking telt 3 groepen : A = geschikt, B = minder geschikt, C = niet geschikt/niet geslaagd.
In voorkomend geval wordt binnen elke groep en eindrangschikking opgesteld in functie van het totaal aantal bekomen punten. Bij een ex-aequo binnen eenzelfde groep, zal de jury een nieuwe rangschikking opstellen op basis van de kwalificaties die eigen zijn aan elke kandidaat.
IV. Inschrijving uiterste datum : 15 juni 2006.
De inschrijving gebeurt, op straffe van onontvankelijkheid, enkel door een aangetekende brief aan de Voorzitter van de Commissie, ter attentie van Mevr. Elisabeth Nam, Hoogstraat 139, 1000 Brussel. De sollicitatie is maar ontvankelijk wanneer ze is vergezeld van : - nummer van het examen waarvoor U postuleert - een afschrift van de vereiste studiegetuigschriften of diploma's; - een curriculum vitae; - een afzonderlijke nota waarin de motivering voor de geambieerde functie blijkt en de beroepservaring wordt toegelicht.
De datum van poststempel geldt als bewijs.
Voor verdere inlichtingen kan men zich wenden tot Elisabeth Nam, telefoon : 02-213 85 58, e-mail : elisabeth.nam@privacycommission.be.
De vacante betrekkingen, de functiebeschrijvingen en het examenreglement zijn eveneens te consulteren op de website van de Commissie : www.privacycommission.be.