gepubliceerd op 07 mei 2004
Vacantverklaring van een betrekking van directeur-generaal voor de algemene directie van de Stadsvernieuwing van de GOMB Deze vacantverklaring annuleert en vervangt de bekendmaking verschenen in het Belgisch Staatsblad op 14 april 20(...) De raad van bestuur van de GOMB verklaarde op 30 januari 2004 een betrekking vacant van directeur-g(...)
GEWESTELIJKE ONTWIKKELINGSMAATSCHAPPIJ VOOR HET BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST
Vacantverklaring van een betrekking van directeur-generaal (rang A5) voor de algemene directie van de Stadsvernieuwing van de GOMB Deze vacantverklaring annuleert en vervangt de bekendmaking verschenen in het Belgisch Staatsblad op 14 april 2004.
De raad van bestuur van de GOMB verklaarde op 30 januari 2004 een betrekking vacant van directeur-generaal (rang A5) voor de algemene directie van de Stadsvernieuwing en stelde deze betrekking open voor bevordering voor de ambtenaren die voldoen aan de hieronder opgesomde voorwaarden.
Gezien de huidige bezetting van de taalkaders in de 1e trap van de hiërarchie is deze betrekking toegewezen aan het Frans taalkader.
Toelatingsvoorwaarden De betrekking van directeur-generaal is toegankelijk voor de ambtenaren van minstens rang A3 of van een evenwaardige graad die minstens 3 jaar graadanciënniteit en 10 jaar niveauanciënniteit tellen.
De betrekking staat open voor de ambtenaren van de volgende instellingen : *de ministeries en de instellingen van openbaar nut van de federale Staat, de Gemeenschappen en de Gewesten; * de Vlaamse gemeenschapscommissie, de Franse gemeenschapscommissie en de Gemeenschappelijke gemeenschapscommissie; * de diensten van de federale, communautaire en gewestelijke parlementaire vergaderingen, van het Rekenhof en van de Raad van State.
Voor de ambtenaren van de hierboven vermelde instellingen waar geen graad van directeur of graad A3 bestaat, wordt de evenwaardigheid bepaald op basis van een vergelijking tussen de graden en de weddenschalen.
Bijkomende en bijzondere voorwaarden inzake beroepsbekwaamheid vereist door de aard van de in te vullen betrekking Algemeen Voor de ambtenaren van de GOMB, het voorwerp uitgemaakt hebben van een regelmatige benoemingsbeslissing door de raad van bestuur. Voor de ambtenaren van de hogervermelde instellingen, geslaagd zijn voor een regelmatig wervingsexamen in de instelling van oorsprong.
Beroepservaring en noodzakelijke kennis a) beroepservaring inzake ruimtelijke ordening, stedenbouw en milieu;b) ervaring in onderhandelingen met de privé-sector;c) grondige kennis van de Brusselse instellingen, zowel gewestelijke als lokale, in het bijzonder van de GOMB en haar activiteitensector "stadsvernieuwing";d) ervaring in management van een team medewerkers van niveau A;e) grondige kennis van overheidsfinanciën en de reglementering inzake overheidsopdrachten;f) analyse- en synthesecapaciteit. Functiebeschrijving Taken de voorbereiding, uitvoering en opvolging verzekeren van de beslissingen van de bestuursorganen van de GOMB onder de leiding van de administrateur-generaal; de opvolging van de activiteiten van de algemene directie Stadsvernieuwing en de erbij horende departementen leiden, coördineren en er de verantwoordelijkheid van dragen; projecten met betrekking tot een van de materies of opdrachten van de algemene directie initiëren en beheren; bijdragen tot de goede werking en het goede imago van de GOMB door : o het aanmoedigen van kwaliteitsprestaties en een hoog niveau van samenwerking binnen de algemene directie, o de communicatie met de andere directies; regelmatig verslag uitbrengen bij de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder, alsook bij de administrateur-generaal, over het conceptualiseren van de opdrachten van de algemene directie en het anticiperen op de evolutie van de opdrachten; deelnemen aan de vergaderingen met de voogdijoverheden en alle andere bevoegde overheden op verzoek van de hiërarchie.
Activiteiten Coördinatie van de algemene directie : de dagelijkse activiteiten coördineren en toezien op de kwalitatieve uitvoering van de administratieve of de operationele taken : o een planning opstellen, o concrete instructies, taken of verantwoordelijkheden geven of doorgeven aan de directe medewerkers, o operationele problemen oplossen, begeleiding bieden bij moeilijke dossiers, o vragen van medewerkers beantwoorden over de taken die zij moeten uitvoeren, o de medewerkers adviseren en motiveren, o de resultaten verbeteren, o problemen oplossen bij personeelsgebrek, o de communicatie onderhouden tussen de verschillende acttoren; de administrateur-generaal assisteren in het globale dossierbeheer en meewerken aan het herdefiniëren en optimaliseren van werkprocedures; eventuele problemen identificeren en melden en oplossingen formuleren; instaan voor de interne communicatie en het interne overleg over de activiteiten van de eigen algemene directie (assisteren bij overlegvergaderingen, coördineren van de planningen van de eigen dienst met die van andere diensten ...); de GOMB vertegenwoordigen bij externe partners; de behoeften voor de vorming van de medewerkers van de algemene directie evalueren; het beheer van de uitvoering van de administratieve taken, alsook het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de opdracht, verzekeren.
Initiatie, beheer en opvolging van projecten : een begroting opmaken en instaan voor de naleving en de uitvoering ervan; de activiteiten van het team plannen, organiseren en coördineren; de taken superviseren en controleren; vergaderingen initiëren, eraan deelnemen en ze leiden; het opstarten van een project volgen, toezien op de naleving van de verplichtingen, de termijnen en de begrotingen; problemen identificeren, signaleren en oplossingen voorstellen; op de hoogte blijven van de evolutie van de wetgeving, materies en/of technieken die betrekking hebben op deze functie.
Kwalificaties Profiel van de bekwaamheden en de kennis : diploma : niveau A of geslaagd zijn voor een overeenkomstig examen van SELOR kennis : organisatie van de instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, algemene organisatie en werkingsprincipes van de GOMB, opdracht en prioriteiten van de administratie, de algemene directie en de dienst waar de functie bijhoort, voldoende kennis van en/of praktische ervaring in de materies en reglementering die behandeld worden door de algemene directie, in het bijzonder op het vlak van de stadsvernieuwing, de stedenbouw, de overheidsfinanciën en de openbare aanbestedingen, kennis van de algemene administratieve procedures. praktische vaardigheden : de technieken, methoden en hulpmiddelen die te maken hebben met de activiteiten aangaande de functie of de directie goed beheren, een team kunnen leiden, duidelijk kunnen communiceren, bekwaam zijn om te onderhandelen met de privé-sector. houdingsvaardigheden : zich in zijn relatie met de medewerkers en cliënten laten inspireren door de regels eigen aan de menselijke waardigheid, teamgeest en professionalisme, een actieve luisterhouding aannemen, het arbeidsreglement naleven en doen naleven, zich nauwkeurig houden aan de intern gemaakte afspraken, werkmethodes en regels.
Rapporteert aan de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder, en aan de administrateur-generaal.
Indiening van de kandidaturen Om ontvankelijk te zijn, moeten de kandidaturen ingediend worden : - hetzij per bij de post aangetekend schrijven gericht aan de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder van de GOMB op het volgende adres : Gabrielle Petitstraat 6, 1080 Brussel; - hetzij via overhandiging aan de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder tegen ondertekening van een ontvangstbewijs.
De kandidaturen moeten ingediend worden binnen een termijn van 10 werkdagen te rekenen vanaf de dag volgend op deze publicatie en ten laatste op de 11e dag toekomen.
Elke kandidatuur moet : - uiteenzetten hoe de kandidaat denkt te beantwoorden aan de voormelde criteria; - minstens de volgende elementen bevatten : naam en voornamen van de kandidaat, geboorteplaats en -datum, adres, nationaliteit, titel van het behaalde diploma (diploma's), graad en instelling van herkomst van de kandidaat, omschrijving (in chronologische volgorde) van de vroegere beroepsloopbaan, datum en handtekening; - vergezeld zijn van de volgende documenten : elk document of attest dat de vroegere beroepsloopbaan buiten de GOMB staaft, een document van de administratie van herkomst met vermelding van de weddenschaal verbonden aan de graad van de kandidaat.