Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 30 november 2004

Openstaande betrekking van adviseur-generaal binnen het bestuur van de Sociale Inspectie. - Oproep tot kandidaten Er wordt de belanghebbende ambtenaren ter kennis gebracht dat een betrekking van adviseur-generaal (rang 15) binnen het b(...) Deze betrekking is zowel voor vrouwen als mannen toegankelijk. Taakomschrijving. De adviseur-(...)

bron
federale overheidsdienst sociale zekerheid
numac
2004022932
pub.
30/11/2004
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST SOCIALE ZEKERHEID


Openstaande betrekking (m/v) van adviseur-generaal binnen het bestuur van de Sociale Inspectie. - Oproep tot kandidaten Er wordt de belanghebbende ambtenaren ter kennis gebracht dat een betrekking van adviseur-generaal (rang 15) binnen het bestuur van de Sociale Inspectie, voorzien op het personeelsplan van de Federale Overheidsdienst Sociale Zekerheid, door bevordering door verhoging in graad, te begeven is.

Deze betrekking is zowel voor vrouwen als mannen toegankelijk.

Taakomschrijving.

De adviseur-generaal van de Sociale Inspectie ondersteunt de directeur-generaal bij het uitwerken van zijn beleid en bij het toezicht op de regio's. Hij staat mee in voor de goede werking van het Hoofdbestuur en de ondersteunende diensten.

Ondersteunen van de directeur-generaal. - Permanent input leveren aan de directeur-generaal, zodat deze de doelstellingen en prioriteiten van de dienst kan bepalen en bijsturen; - Formuleren van doelstellingen (kwalitatief en kwantitatief) en prioriteiten van de regio's, in overeenstemming met de doelstellingen en prioriteiten van de dienst en in samenspraak met de directeur-generaal; - Opvolgen van de resultaten en prestaties van de regio's aan de hand van de ter beschikking gestelde statistieken, balanced scorecards en regionale actieplannen; - Opvolgen en bijsturen van de ondersteunende diensten; - Bijsturen van de regio's om te komen tot een eenvormige afhandeling van gelijkaardige dossiers in gans het land; - Verantwoordelijke voor de voortdurende vorming en voor de opleiding van de stagedoende sociaal inspecteurs en sociaal controleurs; - Ondersteuning van de directeur-generaal op het vlak van de sociale wetgeving; - Ondersteuning van de directeur-generaal op het vlak van de dagelijkse werking; - Ondersteuning van de directeur-generaal op het vlak van vernieuwende projecten; - De functie van de directeur-generaal waarnemen tijdens zijn afwezigheid.

Interne contacten. - Stafvergaderingen organiseren en bijwonen; - Aanbrengen van nuttige onderwerpen die kunnen behandeld worden tijdens de stafvergaderingen; - Communicatie verzekeren met de regio's in verband met lokale problemen en werking; - Communicatie verzekeren met de ondersteunende diensten in verband met de problemen inzake toepassing van de sociale wetgeving en informatica; - Leiden van thematische werkgroepen.

Externe contacten - Regelmatig contacten onderhouden, samenwerken en informatie uitwisselen met andere diensten van de FOD Sociale Zekerheid inzake de interpretatie van de sociale wetgeving (vb. met de Directie Sociaal Beleid), inzake de goede werking van de Dienst (vb. met de dienst Informatica) en inzake het personeelsbeheer (met de dienst Personeel en Organisatie); - Regelmatig contacten onderhouden, samenwerken en informatie uitwisselen met andere sociale inspectiediensten zoals de dienst Inspectie van de Sociale Wetten en de Inspectiedienst van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid en het Federaal Coördinatiecomité voor de strijd tegen de illegale arbeid en de sociale fraude.

Goede werking van het Hoofdbestuur en de ondersteunende diensten. - Aansturen en indien nodig begeleiden en bijsturen van de administratieve medewerkers van de Directie Ondersteuning; - Opvolgen van de reorganisatie van de Logistieke Steun; - Na de reorganisatie : leiden van de legistieke cel, de strategische cel en de administratieve controlecel; - Ondersteunen van de cel communicatie; - Evalueren van de directe medewerkers.

Functievereisten en competentieprofiel.

Kennis : - Grondige theoretische en praktische kennis van de sociale wetgeving en van de specifieke regelgeving die betrekking heeft op « mensenhandel » en « grensoverschrijdende tewerkstelling »; - Grondige kennis omtrent de bevoegdheden van de Sociale Inspectie; - Grondige kennis omtrent de instructies inzake de regularisatie sociale zekerheid en jaarlijkse vakantie; - Duidelijke kijk op de globale missie van de Sociale Inspectie; - Kennis omtrent de activiteiten en afwezigheden (verloven, overuren,...) van toepassing op de Sociale Inspectie; - Openheid voor het verwerven van nieuwe kennis en nieuwe technologieën; - Voldoende kennis van de tweede landstaal.

Gedrag : - Bekwaamheid om samen te werken met collega's en met andere diensten; - Bekwaamheid om zich aan te passen aan zijn gesprekspartners (self-control) en/of aan nieuwe gebeurtenissen; - Beschikbaarheid; - Klantgerichtheid; - Assertiviteit; - Bereidheid zijn grenzen te verleggen en voortdurend naar verbetering te streven; - Doorzetter; - Inventief en rationeel; - Verdedigt steeds de belangen van de Sociale Inspectie.

Leidinggeven : - Bezit leidinggevende kwaliteiten - kan zijn medewerkers motiveren en coachen; - Besteedt voldoende aandacht aan het management van zijn personeel; - Neemt beslissingen die gerechtvaardigd en gemotiveerd zijn.

Ervaring : - Drie jaar anciënniteit als sociaal inspecteur-directeur; - Ervaring op een centraal bestuur is een pluspunt.

Overeenkomstig de bepalingen van het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het Rijkspersoneel, staat deze betrekking open voor rijksambtenaren die, op de datum van de benoeming voldoen aan één van de hierna vermelde voorwaarden : 1. Rijksambtenaar en titularis van een graad van rang 15 zijn;2. Ambtenaar van de Federale Overheidsdienst Sociale Zekerheid, titularis van een graad van rang 13 en ten minste één jaar graadanciënniteit en twaalf jaar anciënniteit in niveau 1 tellen. De belanghebbende ambtenaren worden verzocht hun kandidatuur, bij aangetekend schrijven, te sturen aan de voorzitter van de Federale Overheidsdienst Sociale Zekerheid, R.A.C., Esplanadegebouw 7e verdieping, Oratoriënberg 20, bus 6, 1010 Brussel, binnen een termijn van tien werkdagen, die ingaat op de eerste werkdag volgend op de bekendmaking van dit bericht in het Belgisch Staatsblad (poststempel geldt als bewijs).

De sollicitatiebrief vermeldt de naam, de voornamen, de graad van de kandidaat (plus, indien nodig, het bestuur waaronder hij/zij ressorteert) alsook de aanspraken uiteenzetten die hij/zij meent te kunnen doen gelden voor het verkrijgen van die betrekking.

De kandidaten die niet tot de Federale Overheidsdienst Sociale Zekerheid behoren, moeten een voor eensluidend verklaard document verstrekken, afgeleverd door de personeelsdienst van de administratie die hen tewerkstelt, waarin bevestigd wordt dat zij een graad van rang 15 definitief bekleden en met vermelding van de datum van benoeming in die graad.

Alleen de aanspraken van de ambtenaren die zich schikken naar deze instructies zullen in aanmerking genomen worden.

^