Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 17 februari 2003

Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding Vacante betrekkingen van coördinator Oproep tot de kandidaten Het publiek wordt ervan in kennis gesteld dat vier betrekkingen van coordinator vacant zijn (2 Nederlandstalige - 2(...) 1) Functiebeschrijving : Het College van het Centrum is samengesteld uit de directeur, de adjunc(...)

bron
federale overheidsdienst kanselarij van de eerste minister
numac
2003021047
pub.
17/02/2003
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST KANSELARIJ VAN DE EERSTE MINISTER


Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding Vacante betrekkingen van coördinator (m/v) Oproep tot de kandidaten Het publiek wordt ervan in kennis gesteld dat vier betrekkingen van coordinator vacant zijn (2 Nederlandstalige - 2 Franstalige) bij het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding dat werd opgericht bij de wet van 15 februari 1993 (Belgisch Staatsblad van 19 februari 1993). Het organiek statuut van dit Centrum werd vastgelegd bij koninklijk besluit van 28 februari 1993 (Belgisch Staatsblad van 2 maart 1993) en gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 9 februari 1995 (Belgisch Staatsblad van 22 februari 1995), 20 mei 1996 (Belgisch Staatsblad van 31 mei 1996) en 24 augustus 2001 (Belgisch Staatsblad van 20 september 2001). 1) Functiebeschrijving : Het College van het Centrum is samengesteld uit de directeur, de adjunct-directeur en 4 coördinatoren. Elke coördinator is medeverantwoordelijk voor de ontwikkeling en het dagelijkse bestuur van de activiteiten rond één van de 4 bevoegdheidsdomeinen van het Centrum : - racisme; - observatorium voor migraties; - niet-raciale discriminaties; - bestrijding van armoede, bestaansonzekerheid en sociale uitsluiting.

De taken en de verantwoordelijkheden van de coördinatoren worden concreet bepaald door het College, binnen drie maanden na hun aanstelling.

Meer in het algemeen moeten zij, onder het gezag van de directeur en van de adjunct-directeur, en in hun specifiek bevoegdheidsdomein, de volgende taken op zich nemen : - Bijdragen tot de uitvoering en de verwezenlijking van de beslissingen van de Raad van Bestuur; - Meewerken aan de algemene beleidsvoering van het Centrum; - Instaan voor het dagelijkse bestuur, de taakverdeling en de leiding van de medewerkers die werkzaam zijn in hun eigen cel; - Deelnemen en meewerken aan de vergaderingen van het College en zich inzetten voor gemeenschappelijke projecten rond de ontwikkeling van de activiteiten van het Centrum; - Bijdragen tot de organisatie en bevordering van de samenwerking met verenigingen, instellingen, organen of diensten die gelijkaardige opdrachten vervullen of rechtstreeks betrokken zijn bij het vervullen van die opdrachten; - Bijwonen, met raadgevende stem, van de periodieke beraadslagingen van de Raad van Bestuur van het Centrum en instaan voor het secretariaat ervan; - Bijdragen tot de uitwerking van de jaarverslagen betreffende de algemene beleidsvoering van het Centrum. 2) Toegangsvoorwaarden en profiel : 2.1 Algemene voorwaarden De kandidaten moeten de politieke en burgerlijke rechten genieten.

Zij moeten : - houder zijn van een basisdiploma van de tweede cyclus (bv. licenciaat) van het universitair onderwijs of van het hoger onderwijs van twee cycli en beschikken over een relevante ervaring van ten minste 5 jaar in domeinen waarin het Centrum actief is. - of houder zijn van een diploma van het hoger onderwijs van één cyclus of van het korte type en beschikken over een relevante ervaring van ten minste 10 jaar in de domeinen waarin het Centrum actief is.

Bovendien worden de kennis en het begrip van de organisatorische procedures en het vermogen om in een tweetalige omgeving te functioneren als troeven beschouwd voor deze functie. 2.2 Specifieke bevoegdheden : De kandidaten moeten het bewijs leveren van de volgende bekwaamheden : ?Vermogen om te conceptualiseren en te analyseren; ? Goed zijn in geschreven en mondelinge communicatie; ? Competentie inzake projectbeheer, planning en probleemoplossing; ? Competentie inzake administratief bestuur en informatiebeheer; ? Kunnen overtuigen en onderhandelen; ? In staat zijn om een team te leiden, te activeren en de dynamiek ervan te bevorderen; ? Bekwaamheid om samen te werken en actief te zijn binnen een netwerk; ? Openstaan voor veranderingen en vernieuwingen. 3) Duur van het mandaat en bezoldiging : De coördinatoren worden benoemd voor een hernieuwbaar mandaat van 6 jaar. Zij worden bezoldigd op basis van de weddenschaal voor titularissen van rang 15. 4) Kandidaturen : De belangstellenden worden verzocht hun kandidatuur per aangetekend schrijven te richten aan de Heer Eerste Minister, Wetstraat 16,1000 Brussel, binnen een termijn van 15 dagen te rekenen vanaf de eerste dag die volgt op de publicatie van dit bericht in het Belgisch Staatsblad .Zij moeten er hun titels, verdiensten en nuttige beroepservaring in vermelden waarop zij de aandacht wensen te vestigen.

^