Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 29 september 2001

Controledienst voor de ziekenfondsen en de landsbonden van ziekenfondsen - Vacante betrekking van adviseur-generaal - Oproep tot kandidaten Op 17 september 2001 heeft de Raad een betrekking van adviseur-generaal vacant verklaard bij de(...) Functiebeschrijving. Belast met de directie van de dienst algemene zaken en personeel, staat de (...)

bron
ministerie van sociale zaken, volksgezondheid en leefmilieu
numac
2001022683
pub.
29/09/2001
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

MINISTERIE VAN SOCIALE ZAKEN, VOLKSGEZONDHEID EN LEEFMILIEU


Controledienst voor de ziekenfondsen en de landsbonden van ziekenfondsen - Vacante betrekking van adviseur-generaal (rang 15) - Oproep tot kandidaten Op 17 september 2001 heeft de Raad een betrekking van adviseur-generaal vacant verklaard bij de Controledienst voor de ziekenfondsen en landsbonden van ziekenfondsen.

Functiebeschrijving.

Belast met de directie van de dienst algemene zaken en personeel, staat de adviseur-generaal de administrateur-generaal bij in het beheer van het personeel van de Controledienst, alsmede in de organisatie en de coördinatie van de logistieke middelen die nodig zijn voor de goede uitvoering van de opdrachten die aan de instelling zijn toevertrouwd. Hij is bovendien belast met het secretariaat van de Raad van de Controledienst.

In het kader van zijn functie staat de adviseur-generaal inzonderheid in voor : - het beheer van de human resources van de Controledienst en de toepassing van de administratieve en geldelijke bepalingen die van kracht zijn voor de verschillende personeelscategorieën, met inbegrip van de bepalingen inzake de arbeidsongevallen en de ongevallen op de weg van en naar het werk, alsmede inzake het welzijn van de werknemer bij de uitvoering van zijn werk; - het opvolgen en analyseren van de wetgeving en van alle inlichtingen of administratieve omzendbrieven inzake de materies die onder de bevoegdheden van zijn dienst vallen en hij verzekert er de interne mededeling van; - het uitwerken van de ontwerpen van reglementaire teksten, specifiek voor het personeel van de Controledienst; - het uitwerken van de dossiers van zijn directie, voor te leggen aan de verschillende adviesinstanties van de Controledienst (Raad, directieraad, basisoverlegcomité, comité voor de preventie en de arbeidsbescherming) en ziet toe op de uitvoering van de beslissingen; - de organisatie van de logistieke infrastructuur qua personeel, diensten en materieel (vertaaldienst, cafetaria, economaat, bibliotheek en documentatie, beheer van het meubilair en het materieel, beheer van de contracten inzonderheid met betrekking tot de verzekeringen, de sociale abonnementen, de informatica van de dienst); - het uitwerken van de begrotingsvooruitzichten inzake de materies die onder de verantwoordelijkheid vallen van de dienst (personeel en logistieke middelen), alsmede de opvolging en de controle van de uitgaven van het aan de gang zijnde boekjaar; - de functie van secretaris van de Raad van de Controledienst (notulen van de vergaderingen).

Profiel van de kandidaat. 1. Aanvaardbaarheidsvoorwaarden : - Belg zijn; - van zijn burgerlijke en politieke rechten genieten; - houder zijn van een diploma van licentiaat of van doctor in de rechten; - ervaring rechtvaardigen inzake de materies, waarbij een openbare dienst betrokken is of tien jaar nuttige beroepservaring tellen op 1 oktober 2001. 2. Kennis en beroepsbekwaamheden : - de kandidaat is vertrouwd met de verschillende aspecten van modern personeelsbeheer (H.R.M.) of is bereid zich in deze materie in te werken; - hij beschikt over een diepgaande kennis van het administratief recht en beheerst - zowel theoretisch als praktisch - de reglementering inzake het personeel van de federale openbare diensten of bezit de capaciteit de kennis van deze materies snel op te doen (administratief en geldelijk statuut van het personeel, wetgeving inzake de arbeidsongevallen en de ongevallen op de weg van en naar het werk, reglementering over het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk...); - hij heeft noties van logistiek, noodzakelijk voor de redactie van de koninklijke en ministeriële besluiten die onder de bevoegdheid van zijn directie vallen; - hij heeft een basiskennis over de procedures van de overheids-opdrachten; - hij heeft een praktische kennis wat betreft het uitwerken van de begroting onder de vorm, voorgeschreven door het boekhoudplan van de instellingen van openbaar nut van de sociale zekerheid; - hij heeft de kennis van de Belgische mutualistische sector, die nodig is voor de uitoefening van zijn functie van secretaris van de Raad van de Controledienst; - hij gebruikt vlot de computer (Microsoft Office) en beschikt over goede noties inzake de mogelijkheden van de informatica, inzonderheid in verband met de organisatie van zijn diensten. 3. Vaardigheden en personaliteit : - de kandidaat is in staat de taken die onder zijn directie vallen, te leiden en te coördineren; - hij beschikt over een doorgedreven verantwoordelijkheidsgevoel; - hij kan zijn medewerkers motiveren en evalueren, hun zin voor initiatief aanmoedigen en binnen zijn dienst de teamgeest en de samenwerking bevorderen; - hij heeft een analytisch en synthetisch vermogen, wat hem toelaat nota's en richtlijnen duidelijk, precies en snel uit te werken; - hij is bekommerd om de kwaliteit van zijn werk; - hij is totaal beschikbaar en heeft oog voor de verwachtingen van het personeel;. - hij is luisterbereid en heeft een bekwaamheid voor het communiceren en getuigt van pedagogische vaardigheden.

Indiening van de kandidaturen : De belangstellende kandidaten worden verzocht hun kandidatuur bij een ter post aangetekende brief te richten aan de heer N. JEURISSEN, Voorzitter van de Raad van de Controledienst voor de ziekenfondsen, Sterrenkundelaan 1, 1210 Brussel, binnen een termijn van twintig dagen na de publicatie van dit bericht in het Belgisch Staatsblad (de poststempel geldt als bewijs). Wanneer de laatste dag van de termijn een zaterdag, een zondag of een wettelijke feestdag is, wordt de termijn verlengd tot de eerstvolgende werkdag.

In de kandidatuurstelling moet de datum, de naam, de voornamen, de graad of functie van de kandidaat, zijn/haar volledig adres en zijn/haar huidige werkgever worden vermeld en een uiteenzetting van de aanspraken die de kandidaat laat gelden.

Te dien einde dient er een gedetailleerde beschrijving van de verworven ervaring gegeven te worden waarbij de afstemming van het profiel op de beschreven functie wordt onderstreept. Een curriculum vitae en een getuigschrift van goed zedelijk gedrag dienen er bijgevoegd te worden

^