gepubliceerd op 04 september 2001
Rijksinstituut voor de sociale verzekeringen der zelfstandigen. - Vacante betrekking van adviseur-generaal . - Oproep tot de kandidaten Een betrekking van adviseur-generaal (v/m) op het eentalig Franstalig kader van de centrale diensten(...) Overeenkomstig artikel 20sexies van het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evalu(...)
MINISTERIE VAN MIDDENSTAND EN LANDBOUW
Rijksinstituut voor de sociale verzekeringen der zelfstandigen. - Vacante betrekking van adviseur-generaal (rang 15). - Oproep tot de kandidaten Een betrekking van adviseur-generaal (v/m) op het eentalig Franstalig kader van de centrale diensten is vacant bij de directie Pensioenen op 1 september 2001.
Overeenkomstig artikel 20sexies van het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het rijkspersoneel, zoals het van toepassing is verklaard op de instellingen van openbaar nut, en verduidelijkt in het artikel 28quater van het koninklijk besluit van 8 januari 1973 tot vaststelling van het statuut van het personeel van sommige instellingen van openbaar nut en overeenkomstig artikel 13 van het koninklijk besluit van 16 juli 1998 betreffende de mobiliteit van het personeel van sommige overheidsdiensten, kunnen de hieronder bedoelde ambtenaren hun kandidatuur indienen : 1. de vastbenoemde ambtenaren van de instellingen die een graad bekleden van rang 15;2. de vastbenoemde ambtenaren van het Rijksinstituut voor de sociale verzekeringen der zelfstandigen die een graad van adviseur bekleden en die ten minste één jaar graadanciënniteit en twaalf jaar anciënniteit in het niveau 1 hebben. Er moet aan de bevorderingsvoorwaarden worden voldaan op het ogenblik van de benoeming.
Functiebeschrijving : De adviseur-generaal van de directie Pensioenen leidt het personeel en de activiteiten van zijn directie, onder het gezag van de Administrateur-generaal. Hij ziet erop toe dat de wetgeving inzake de pensioenen der zelfstandigen correct en eenvormig wordt toegepast.
Hij controleert en houdt toezicht op de organisatie van de activiteiten van de diensten die de pensioenaanvragen moeten onderzoeken en behandelen en de dossiers moeten beheren.
Hij waakt erover dat de eenheid van rechtspraak tussen de verschillende diensten, zowel de gecentraliseerde als de gedecentraliseerde (gewestelijke kantoren), bewaard blijft.
Hij neemt deel aan de omschrijving van de te bereiken doelstellingen inzake de pensioenen en zorgt ervoor dat die doelstellingen met de gepaste middelen gerealiseerd worden.
Hij doet voorstellen om de werking van de directie te verbeteren, om de procedures te vereenvoudigen en om de verwachtingen van de klanten in aanmerking te nemen.
Profiel van de kandidaat : De kandidaat beschikt over een grondige kennis van de verschillende sectoren van het sociaal statuut der zelfstandigen in het algemeen en van de reglementering inzake de pensioenstelsels, meer bepaald die van de zelfstandigen in het bijzonder.
Hij moet een voortreffelijke manager zijn. Hij moet leiderscapaciteiten bezitten, de samenwerking stimuleren en zijn personeel motiveren.
Hij moet verantwoordelijkheidszin hebben, zin voor initiatief hebben en adequate beslissingen nemen.
Hij heeft een groot analyse- en samenvattingsvermogen en is in staat duidelijke instructies te geven en op te stellen.
Hij beschikt over relationele en communicatieve vaardigheden.
Aangezien er vaak contacten zijn met derden (ministeriële kabinetten, diverse werkgroepen), moet hij om te kunnen deelnemen aan overleg en onderhandelingen over de vereiste bekwaamheid beschikken.
Hij moet in staat zijn complexe administratieve dossiers voor te bereiden, op te volgen en voor te stellen.
Gelet op de aard van het werk, moet hij dynamisch, creatief en stressbestendig zijn.
Indiening van de kandidaturen : De belangstellende kandidaten worden verzocht hun kandidatuur bij ter post aangetekende brief te richten aan de heer Ludo PAEME, administrateur-generaal, Jan Jacobsplein 6, te 1000 Brussel, uiterlijk op 28 september 2001 (de poststempel geldt als bewijs).
In de kandidatuurstelling moet de datum, de naam, de voornamen, de graad en de dienst waarvan hij afhangt worden vermeld, alsmede een uiteenzetting betreffende zijn aanspraken. Te dien einde moet er een gedetailleerde beschrijving van de verworven ervaring worden gegeven waarbij de afstemming van het profiel op de beschreven functie wordt onderstreept, alsook een curriculum vitae.
De kandidaten die niet tot het Rijksinstituut voor de sociale verzekeringen der zelfstandigen behoren, moeten een voor eensluidend verklaard document verstrekken afgeleverd door de personeelsdienst van de instelling die hen tewerkstelt, waarin wordt bevestigd dat zij een graad van rang 15 definitief bekleden en met vermelding van de datum van benoeming in die graad.