Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 22 juni 2000

Openstaande betrekking van adviseur-generaal Oproep tot kandidaten Er wordt de belanghebbende ambtenaren ter kennis gebracht dat de betrekking van Adviseur-generaal op de personeelsformatie van het Ministerie van Sociale Zaken, Volk(...) Deze betrekking is zowel voor vrouwen als voor mannen toegankelijk. Functiebeschrijving : De (...)

bron
ministerie van sociale zaken, volksgezondheid en leefmilieu
numac
2000022415
pub.
22/06/2000
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

MINISTERIE VAN SOCIALE ZAKEN, VOLKSGEZONDHEID EN LEEFMILIEU


Openstaande betrekking van adviseur-generaal Oproep tot kandidaten Er wordt de belanghebbende ambtenaren ter kennis gebracht dat de betrekking van Adviseur-generaal (rang 15) op de personeelsformatie van het Ministerie van Sociale Zaken, Volksgezondheid en Leefmilieu - Bestuur voor de Maatschappelijke Integratie door bevordering door verhoging in graad, te begeven is.

Deze betrekking is zowel voor vrouwen als voor mannen toegankelijk.

Functiebeschrijving : De adviseur-generaal is belast met volgende taken : - de leiding van het Bestuur van het maatschappelijk welzijn dat afhangt van het Bestuur van de maatschappelijke integratie en de coördinatie van de daartoe behorende diensten; - de supervisie van juridische dossiers inzake maatschappelijk welzijn, met inbegrip van het bestaansminimum, betreffende de opmaak van wettelijke en reglementaire bepalingen en gerechtelijke geschillenkwesties; - het beheer van de verwerking en de regelmatige betaling van de Staatstoelagen aan de O.C.M.W.'s met betrekking tot het bestaansminimum, de maatschappelijke dienstverlening en de voorschotten op onderhoudsgelden; - de uitvoering van overeenkomsten tussen de Staat en instellingen om de opvang van kandidaat-vluchtelingen te verzekeren; - de controle op het gebruik en de aanwending van de uitgekeerde toelagen; - de voorbereiding en de uitvoering van de begroting van de bestuursdirectie; - de organisatie van informaticabeleid gericht op de versnelling van de communicatie en de verwerking van de gegevens die worden uitgewisseld tussen de O.C.M.W.'s en de Staat; - het beheer van het secundaire netwerk van de K.S.Z. dat de O.C.M.W.'s groepeert; - het onderzoek van maatregelen gericht op het voorkomen van sociale uitsluiting en de bestrijding van de armoede.

Profiel van de kandidaat : - zeer bekwaam zijn in het managen en beheren van diensten, alsook vaardig zijn in het leiden en coördineren van ploegen en zin hebben voor diplomatie, communicatie en personeelsbeleid; - prioriteiten kunnen stellen en doelstellingen nastreven; zich kunnen aanpassen en projecten kunnen leiden; - voeling hebben met de noden van externe en interne gebruikers; - een persoonlijke inzet hebben, intensief kunnen werken en verantwoordelijkheid opnemen; - kennis van de wetgeving met betrekking tot het maatschappelijk welzijn, met inbegrip van het bestaansminimum, en van de gevolgen op het niveau van Europees en internationaal recht is een pluspunt; - ervaring met de verwerking van juridische vragen en geschillenprocedures in binnenlands en Europees recht; - in staat zijn de juridische benadering van de materie en de toepassing op het vlak van informatica te verenigen.

Overeenkomstig de bepalingen van het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het Rijkspersoneel, laatst gewijzigd bij het koninklijk besluit van 13 mei 1999 en van het ministerieel besluit van 14 augustus 1998 tot vaststelling van sommige bijzondere bepalingen teneinde te voorzien in de uitvoering van het statuut van het Rijkspersoneel bij het Ministerie van Sociale Zaken, Volksgezondheid en Leefmilieu, staat deze betrekking open voor rijksambtenaren die, op de datum van hun benoeming voldoen aan de hiernavermelde voorwaarden : 1. Rijksambtenaar en titularis van een graad van rang 15 zijn;2. Ambtenaar van het Ministerie van Sociale Zaken, Volksgezondheid en Leefmilieu zijn, titularis van een graad van rang 13 en ten minste één jaar graadanciënniteit en twaalf jaar anciënniteit in niveau 1 tellen. De belanghebbende ambtenaren worden verzocht hun kandidatuur, bij aangetekend schrijven, toe te sturen aan de secretaris-generaal van het Ministerie van Sociale Zaken, Volksgezondheid en Leefmilieu, R.A.C., Esplanadegebouw 7e verdieping, Pachécolaan 19, bus 5, 1010 Brussel, binnen een termijn van tien werkende dagen die ingaat op de eerste werkdag volgend op de bekendmaking van dit bericht in het Belgische Staatsblad (poststempel geldt als bewijs).

De sollicitatiebrief vermeldt de naam, de voornamen, de graad van de kandidaat (plus, indien nodig, het bestuur waaronder hij/zij ressorteert) alsook de aanspraken uiteenzetten die hij/zij meent te kunnen doen gelden voor het verkrijgen van die betrekking.

De kandidaten die niet tot het Ministerie van Sociale Zaken, Volksgezondheid en Leefmilieu behoren, moeten een voor eensluidend verklaard document verstrekken, afgeleverd door de personeelsdienst van de administratie die hen tewerkstelt, waarin bevestigd wordt dat zij een graad van rang 15 definitief bekleden en met vermelding van de datum van benoeming in die graad.

Alleen de aanspraken van de ambtenaren die zich schikken naar deze instructies zullen in aanmerking genomen worden.

^