gepubliceerd op 22 maart 2000
Vacante betrekking van beheerder bij de Raad van State De belanghebbende personen worden ervan op de hoogte gebracht dat de betrekking van beheerder bij de Raad van State, te begeven is bij mandaat. De aanstelling gebeurt voor een hernieuwb Toelatingsvoorwaarden voor de betrekking De kandidaten moeten ten minste zevenendertig jaar oud(...)
MINISTERIE VAN BINNENLANDSE ZAKEN
Vacante betrekking van beheerder bij de Raad van State De belanghebbende personen worden ervan op de hoogte gebracht dat de betrekking van beheerder bij de Raad van State, te begeven is bij mandaat.
De aanstelling gebeurt voor een hernieuwbare periode van drie jaar. De benoeming gebeurt door de Koning, bij een in Ministerraad overlegd koninklijk besluit, op voordracht van de Minister van Binnenlandse Zaken en op het advies van de Algemene Vergadering van de Raad van State en de Auditeur-generaal.
Toelatingsvoorwaarden voor de betrekking De kandidaten moeten ten minste zevenendertig jaar oud zijn, moeten houder zijn van een diploma dat toegang verleent tot de betrekkingen van niveau 1 in de rijksbesturen, en moeten het bewijs leveren ten minste 5 jaar ervaring te hebben in het domein van de te begeven functie.
Zij moeten tevens het bewijs leveren van de kennis van de andere taal, Nederlands of Frans, dan die van hun diploma.
Functiebeschrijving De beheerder is belast met het administratieve beheer van de Raad van State en zijn infrastructuur (artikel 102bis van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973, ingevoegd bij de wet van 4 augustus 1996).
Het gaat meerbepaald om het beheer van het administratief personeel, van de roerende en onroerende goederen en van de informaticasystemen en uitrustingen.
De beheerder oefent zijn bevoegdheden onder het gezag en de leiding van de Eerste Voorzitter en de Auditeur-generaal.
Hij doet hun jaarlijks zijn opmerkingen geworden met betrekking tot de administratieve aspecten van de uitvoering van het vierjarenplan tot het wegwerken van de achterstand in de rechtsbedeling bij de Raad van State.
Administratief en geldelijk statuut Onverminderd de bepalingen van de gecoördineerde wetten op de Raad van State, zijn de bepalingen van toepassing die het administratief en geldelijk statuut van het personeel van de ministeries regelen.
De wedde van de beheerder wordt vastgesteld in schaal 15/1, wat overeenstemt met een brutomaandwedde tussen 158 730 en 219 031 BEF (aan de huidige index), naargelang de in aanmerking te nemen anciënniteit.
Verzending van de kandidaturen De kandidaturen moeten per aangetekende brief worden bezorgd aan de heer Eerste Voorzitter van de Raad van State, Wetenschapsstraat 33, 1040 Brussel, binnen een termijn van 30 dagen na de bekendmaking van dit bericht in het Belgisch Staatsblad, waarbij de poststempel als bewijs geldt.
Bij de kandidatuurstelling moet een afschrift worden gevoegd van de vereiste titels, alsook een gedetailleerd curriculum vitae. Ze moet de kwaliteiten vermelden die de kandidaat meent te moeten inroepen voor het te begeven mandaat. De kandidatuurstelling zal tevens vergezeld dienen te zijn van documenten die de kennis van het Frans of het Nederlands, als andere taal dan die van het diploma, bewijzen.
Alle bijkomende inlichtingen kunnen bekomen worden bij de heer E. Notebaert (N), tel. 02/234.97.93 of Mevr. M. de Saint-Georges (F), tél. 02/234.96.58.