Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 18 maart 1998

Vacante betrekking van Directeur of Adviseur of Rechtskundig Adviseur . - Oproep tot de kandidaten die niet onder het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ressorteren Dit bericht is bestemd voor de ambtenaren die niet ressorteren onder het Mi(...) De Brusselse Hoofdstedelijke Regering heeft tijdens haar vergadering van 5 maart 1998 beslist binne(...)

bron
ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest
numac
1998031126
pub.
18/03/1998
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

MINISTERIE VAN HET BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Vacante betrekking van Directeur of Adviseur of Rechtskundig Adviseur (rang 13). - Oproep tot de kandidaten die niet onder het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ressorteren Dit bericht is bestemd voor de ambtenaren die niet ressorteren onder het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest noch onder de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Het is bedoeld voor de ambtenaren van een Ministerie, van een instelling van openbaar nut of van een autonoom overheidsbedrijf waarvan het personeel wordt aangeworven via het Vast Wervingssecretariaat, van het Rijk, van een Gemeenschap of van een ander Gewest.

De Brusselse Hoofdstedelijke Regering heeft tijdens haar vergadering van 5 maart 1998 beslist binnen de personeelsformatie van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest vacant te verklaren : Een betrekking van Nederlandstalig of Franstalig Directeur of Adviseur of Rechtskundig Adviseur bij de Dienst Logistiek en Administratie van het Bestuur Plaatselijke Besturen.

I. Functiebeschrijving : A. Onverminderd de bevoegdheden van de Directeur-generaal is hij of zij het hoofd van de Dienst Logistiek en Administratie.

B. In die hoedanigheid is hij of zij belast met de leiding, de coördinatie en de controle inzake de uitvoering van de taken van de Dienst Logistiek en Administratie, met name : - personeelsbeheer en opleiding; - interne en externe communicatie; - begroting en financiën; - beheersinstrumenten en materiaal; - plaats van onderbrenging van de kantoren.

C. Hij of zij ontvangt van de Directeur-generaal de dossiers en instructies aangaande de bevoegdheden van zijn/haar dienst. Hij of zij ziet erop toe dat de beslissingen van de Directeur-generaal uitgevoerd worden.

D. Hij of zij bezorgt hem de door zijn/haar dienst behandelde dossiers.

E. Hij of zij formuleert uit eigen beweging ter attentie van de Directeur-generaal alle voorstellen die nuttig zijn voor de organisatie en het beheer van de Dienst Logistiek en Administratie alsmede voor de planning van die werkzaamheden.

F. Hij of zij delegeert de verantwoordelijkheid voor de uitvoering ervan aan het onder zijn/haar gezag werkzame personeel in de dienst en wijst ieder zijn taak aan volgens ieders functie.

G. Hij of zij heeft oog voor de opleidingsbehoeften van zijn/haar personeel.

H. Hij of zij is de woordvoerder van het onder zijn/haar gezag geplaatste personeel bij de Directeur-generaal.

I. Hij of zij ziet toe op de naleving van de rechtsvoorschriften en handhaaft de tucht in de dienst.

II. Vereiste voorwaarden : A. titularis zijn van een graad van rang 12 of rang 11 of gelijkwaardig;

B. voor de ambtenaren van rang 12 een niveauanciënniteit van minimum 9 jaar hebben; voor de ambtenaren van rang 11 een graadanciënniteit van minimum twee jaar en een niveau-anciënniteit van minimum 9 jaar hebben.

Een betrekking van Nederlandstalig of Franstalig Directeur of Adviseur of Rechtskundig Adviseur bij de Dienst Werkgelegenheid (immigratie) van het Bestuur Economie en Werkgelegenheid.

I. Functiebeschrijving : A. Onverminderd de bevoegdheden van de Directeur-generaal staat hij of zij aan het hoofd van de Dienst Werkgelegenheid (immigratie).

B. In die hoedanigheid is hij of zij belast met de leiding, de coördinatie en de controle van de uitvoering van de opdrachten van de Dienst Werkgelegenheid (immigratie), met name : - de toepassing van de rechtsvoorschriften inzake de voorwaarden voor de uitreiking van arbeidsvergunningen en arbeidskaarten voor werknemers van buitenlandse nationaliteit (kaarten A en B); - de vergunning voor bureaus voor arbeidsbemiddeling tegen betaling voor artiesten; - de erkenning van uitzendbureaus.

C. Hij of zij ontvangt van de Directeur-generaal de dossiers en instructies in verband met de bevoegdheden van zijn dienst. Hij of zij ziet toe op de uitvoering van de beslissingen van de Directeur-generaal.

D. Hij of zij bezorgt hem de door de dienst behandelde dossiers.

E. Hij of zij doet uit eigen beweging ten behoeve van de Directeur-generaal alle voorstellen die nuttig zijn voor de organisatie en het beheer van de Dienst Werkgelegenheid (immigratie) alsmede de planning van de activiteiten ervan.

F. Hij of zij delegeert de verantwoordelijkheid voor de uitvoering ervan aan het onder zijn gezag geplaatste personeel en wijst iedereen naargelang van zijn functie de taken aan.

G. Hij of zij heeft oog voor de opleidingsbehoeften van het personeel.

H. Hij of zij is de woordvoerder van het onder zijn gezag geplaatste personeel tegenover de Directeur-generaal.

I. Hij of zij zorgt voor de naleving van de rechtsvoorschriften en handhaaft de tucht in de dienst.

II. Vereiste voorwaarden : A. titularis zijn van een graad van rang 12 of rang 11 of gelijkwaardig;

B. voor de ambtenaren van rang 12 een niveauanciënniteit van minimum 9 jaar hebben; voor de ambtenaren van rang 11 een graadanciënniteit van minimum twee jaar en een niveau-anciënniteit van minimum 9 jaar hebben.

De kandidaatstellingen dienen per aangetekend schrijven gericht te worden aan de Voorzitter van de Directieraad van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (Koningsstraat 2, te 1000 Brussel).

Geldig zijn slechts kandidaturen die binnen vijftien kalenderdagen te rekenen vanaf de eerste werkdag na de bekendmaking in het Belgisch Staatsblad per aangetekend schrijven zijn ingediend. Het postmerk geldt als datum waarop de kandidatuur is gesteld.

Bij de kandidaatstelling behoren minimum volgende gegevens te worden vermeld : - naam en voornamen; - Geboorteplaats en -datum; - adres; - diploma('s); - beschrijving van de beroepsloopbaan; - beschrijving van de opgedane ervaring waaruit blijkt dat het profiel van de kandidaat overeenstemt met de beschreven functie; - de redenen waarop de kandidaat zich bij zijn kandidatuur beroept; - datum en handtekening.

Volgende documenten behoren bij de kandidaatstelling te worden gevoegd : - een uittreksel van de geboorteakte; - een afschrift van het (de) diploma('s); - een afschrift van de akte van benoeming tot de graad die wordt aangevoerd om zich kandidaat te kunnen stellen. In geval deze graad niet zou bestaan binnen de personeelsformatie van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, zal de Directieraad zich uitspreken over de gelijkwaardigheid van deze graad en op grond daarvan, over de ontvankelijkheid van de kandidatuur. - Elk document en getuigschrift waaruit de beroepsloopbaan en beroepservaring blijkt waarvan de kandidaat gewag maakt.

^