Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 18 juli 1997

Vacante betrekkingen van inspecteur-generaal Oproep tot de kandidaten van het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest Dit bericht is bestemd voor de ambtenaren van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en de hierna vermelde instelling - het Brussels Instituut voor Milieubeheer; - het Centrum voor Informatica voor het Brusselse G(...)

bron
ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest
numac
1997031234
pub.
18/07/1997
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

MINISTERIE VAN HET BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Vacante betrekkingen van inspecteur-generaal Oproep tot de kandidaten van het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest Dit bericht is bestemd voor de ambtenaren van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en de hierna vermelde instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest : - het Brussels Instituut voor Milieubeheer; - het Centrum voor Informatica voor het Brusselse Gewest; - het Gewestelijk Agentschap voor Netheid; - de Brusselse Hoofdstedelijke Dienst voor Brandweer en Dringende Medische Hulp; - de Brusselse Gewestelijke Dienst voor Arbeidsbemiddeling; - de Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij; - de Gewestelijke Vennootschap van de Haven van Brussel; - het Brussels Gewestelijk Herfinancieringsfonds van de Gemeentelijke Thesaurieën.

Zijn van de oproep uitgesloten : - de leidende ambtenaren en de adjunct-leidende ambtenaren van de bovenvermelde instellingen van openbaar nut van wie de benoemingswijze door een afzonderlijke bepaling is geregeld; - de ambtenaren van de bovenvermelde instellingen van openbaar nut die benoemd zijn op basis van bepalingen houdende afwijking van het personeelsstatuut en zulks gedurende de eerste zes jaar na hun eerste benoeming.

De Brusselse Hoofdstedelijke Regering heeft tijdens haar vergadering van 10 juli 1997 beslist binnen de personeelsformatie van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest vacant te verklaren : 1 Een betrekking van Nederlandstalig of Franstalig Inspecteur-generaal (rang 15) bij het Bestuur Ruimtelijke Ordening en Huisvesting, Algemene Inspectie van Stadsvernieuwing en Huisvesting. 1.1 Functiebeschrijving : 1.1.1 Hij of zij is een van de ambtenaren-generaal van het Bestuur Ruimtelijke Ordening en Huisvesting. In die hoedanigheid neemt hij of zij samen met de andere ambtenaren-generaal van het Bestuur Ruimtelijke Ordening en Huisvesting deel aan de algemene organisatie van het Bestuur waartoe hij (zij) behoort. 1.1.2 Hij of zij leidt, coördineert en controleert de uitvoering van de taken van de twee diensten die tot zijn (haar) Algemene Inspectie behoren, namelijk : - de Dienst Stadsvernieuwing; - de Dienst Huisvesting. 1.1.3 Hij of zij ziet erop toe dat de beslissingen van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering en de Directieraad op de gebieden die tot de bevoegdheid van zijn (haar) Algemene Inspectie behoren, uitgevoerd worden. 1.1.4 Hij of zij ontvangt van de Directeur-generaal van het Bestuur Ruimtelijke Ordening en Huisvesting, die er de nodige inlichtingen aan toevoegt, de dossiers en instructies van de Minister(s) in verband met de bevoegdheid van zijn (haar) Algemene Inspectie. Hij of zij bezorgt aan de Minister(s) bevoegd voor Ruimtelijke Ordening en Huisvesting de dossiers die door zijn (haar) Algemene Inspectie zijn behandeld, via de Directeur-generaal van het Bestuur Ruimtelijke Ordening en Huisvesting die er, indien hij het nuttig acht, zijn commentaar ten behoeve van de Minister(s) aan toevoegt. 1.1.5 Hij of zij kan de beheers- en uitvoeringsverantwoordelijkheid delegeren aan de hoofden van de diensten die onder zijn (haar) gezag zijn geplaatst en wijst elk van hen de taken toe volgens hun functies. 1.1.6 Hij of zij is de woordvoerder van de onder zijn (haar) gezag geplaatste hoofden van de diensten tegenover de Directeur-generaal van het Bestuur Ruimtelijke Ordening en Huisvesting en de Secretaris-generaal. 1.1.7 Met de andere ambtenaren-generaal van het Bestuur Ruimtelijke Ordening en Huisvesting en op basis van de voorstellen van de onder zijn (haar) gezag geplaatste hoofden van de diensten stelt hij of zij de begrotingen voor in verband met zijn (haar) bevoegdheden, hij (zij) volgt en controleert de uitvoering van de toegekende budgetten, onder andere inzake personeel, uitrusting en werking. 1.1.8 Onverminderd de bevoegdheden van de onder zijn (haar) gezag geplaatste hoofden van de diensten oefent hij of zij de hoge leiding uit over het personeel van zijn (haar) Algemene Inspectie en controleert hij (zij) de orde en de tucht. 1.2 Vereiste voorwaarden voor de ambtenaren van het Ministerie van het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest : 1.2.1 titularis zijn van een van volgende graden : Eerste Adviseur, Hoofdingenieur-directeur, Architect-directeur, Industrieel ingenieur-directeur, Hoofddocumentalist, Hoofdinformaticus-directeur, Adviseur, Directeur, Rechtskundig Adviseur, Vertaler-directeur en Hoofdinspecteur-directeur. 1.2.2 een graadanciënniteit van minimum een jaar hebben en een niveau-anciënniteit van minimum twaalf jaar. 1.3 Vereiste voorwaarden voor de ambtenaren van de bovenvermelde instellingen van openbaar nut : 1.3.1 titularis zijn van een graad van rang 14 of rang 13; 1.3.2 een graadanciënniteit van minimum twee jaar hebben en een niveau-anciënniteit van minimum twaalf jaar.

De overheid waarbij de kandidaturen behoren te worden ingediend, de na te leven termijn en de vorm waarin de kandidaturen behoren te worden ingediend, worden nader toegelicht op het einde van dit bericht. 2 Een betrekking van Nederlandstalig of Franstalig Inspecteur-generaal (rang 15) bij het Bestuur Uitrusting en Vervoer, Algemene Inspectie Logistiek. 2.1 Functiebeschrijving : 2.1.1 Met de Directeur-generaal van het Bestuur Uitrusting en Vervoer die hij of zij bijstaat en met de Inspecteurs-generaal voor Uitrusting en Vervoer en voor de Diensten van de Directeur- generaal is hij of zij een van de vier ambtenaren-generaal van het Bestuur Uitrusting en Vervoer. In die hoedanigheid neemt hij of zij samen met de drie andere ambtenaren-generaal van het Bestuur Uitrusting en Vervoer deel aan de algemene organisatie van het Bestuur waartoe hij (zij) behoort. 2.1.2 Hij of zij leidt, coördineert en controleert de uitvoering van de taken van de drie diensten die zijn (haar) Algemene Inspectie vormen, namelijk : - de Dienst A3 (Gebouwen); - de Dienst B3 (Bijzondere Technieken). - de Dienst B5 (Regie) 2.1.3 Hij of zij ziet erop toe dat de beslissingen van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering en van de Directieraad op de gebieden binnen de bevoegdheid van zijn (haar) Algemene Inspectie worden uitgevoerd. 2.1.4 Hij of zij ontvangt van de Directeur-generaal van het Bestuur Uitrusting en Vervoer, die er de nodige inlichtingen aan toevoegt, de dossiers en instructies van de Minister(s) in verband met de bevoegdheid van zijn (haar) Algemene Inspectie. Hij of zij bezorgt aan de Minister(s) bevoegd voor Uitrusting en Vervoer de door zijn (haar) Algemene Inspectie behandelde dossiers, via de Directeur-generaal van het Bestuur Uitrusting en Vervoer die er zijn opmerkingen aan toevoegt, indien nodig. De Directeur-generaal informeert de Secretaris-generaal die, indien hij het nuttig acht, commentaar formuleert ten behoeve van de Minister(s). 2.1.5 Hij of zij kan zijn (haar) beheers en uitvoeringsverantwoordelijkheid delegeren aan de onder zijn (haar) gezag geplaatste hoofden van de diensten en wijst elk van hen de taken toe volgens hun functies. 2.1.6 Hij of zij is de woordvoerder van de onder zijn (haar) gezag geplaatste hoofden van de diensten, ten opzichte van de Directeur-generaal van het Bestuur Uitrusting en Vervoer, tegenover de Secretaris-generaal. 2.1.7 Met de drie andere ambtenaren-generaal van het Bestuur Uitrusting en Vervoer en op basis van de voorstellen van de onder zijn (haar) gezag geplaatste hoofden van de diensten stelt hij of zij de begrotingen voor in verband met zijn (haar) bevoegdheden, volgt en controleert hij (zij) de uitvoering van de toegekende budgetten onder andere inzake personeel, uitrusting en werking. 2.1.8 Onverminderd de bevoegdheden van de onder zijn (haar) gezag geplaatste hoofden van de diensten oefent hij of zij de hoge leiding uit over het personeel van zijn (haar) Algemene Inspectie en controleert hij (zij) de orde en tucht. 2.1.9 Hij of zij oefent de delegaties van bevoegdheden uit die voorbehouden zijn aan de Inspecteur-generaal, onder andere inzake overheidsopdrachten. 2.2 Vereiste voorwaarden voor de ambtenaren van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest : 2.2.1 titularis zijn van een van volgende graden : Eerste Adviseur, Hoofdingenieur-directeur, Architect-directeur, Industrieel ingenieur-directeur, Hoofddocumentalist, Hoofdinformaticus-directeur, Adviseur, Directeur, Rechtskundig Adviseur, Vertaler-directeur en Hoofdinspecteur-directeur. 2.2.2 een graadanciënniteit van minimum een jaar hebben en een niveau-anciënniteit van minimum twaalf jaar. 2.3 Vereiste voorwaarden voor de ambtenaren van de bovenvermelde instellingen van openbaar nut : 2.3.1 titularis zijn van een graad van rang 14 of rang 13; 2.3.2 een graadanciënniteit van minimum twee jaar hebben en een niveau-anciënniteit van minimum twaalf jaar.

De kandidaatstellingen welke afzonderlijk behoren te worden opgemaakt voor elke betrekking waarnaar wordt gedingd, met inachtneming van het hierna weergegeven schema, dienen per aangetekend schrijven gericht te worden aan de Voorzitter van de Directieraad van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (Koningsstraat 2 te 1000 Brussel).

De in acht te nemen termijn is : - vijftien kalenderdagen te rekenen vanaf de eerste werkdag na deze bekendmaking voor de kandidaten van de instellingen van openbaar nut bedoeld bij het begin van dit bericht. Het postmerk geldt als datum waarop de kandidatuur is gesteld. - vijftien kalenderdagen te rekenen vanaf de ontvangst van de interne dienstnota voor de kandidaten van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Bij de kandidaatstelling(en) behoren minimum volgende gegevens te worden vermeld : - Naam en voornamen; - Geboorteplaats en -datum; - Adres; - Diploma('s); - Beschrijving van de beroepsloopbaan; - Beschrijving van de opgedane ervaring waaruit blijkt dat het profiel van de kandidaat overeenstemt met de voor elke toe te wijzen betrekking beschreven functie; - Datum en handtekening.

Voor de kandidaten van de instellingen van openbaar nut bedoeld bij het begin van dit bericht behoren bij de kandidaatstelling te worden gevoegd : - Een uittreksel van de geboorteakte; - Een afschrift van het (de) diploma('s); - Een afschrift van de akte van benoeming tot de graad die wordt aangevoerd om zich kandidaat te kunnen stellen; - Elk document en getuigschrift waaruit de beroepsloopbaan en beroepservaring blijkt waarvan de kandidaat gewag maakt.

De potentiële kandidaten van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest worden individueel aangeschreven door middel van een interne dienstnota die hun per aangetekende brief wordt toegestuurd.

Het organogram van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest alsmede alle aanvullende inlichtingen kunnen worden verkregen bij de Personeelsdienst van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (tel. 518.19.32 of 518.18.56)..

^