← Terug naar "Incompetitiestelling in de klasse A4 - Adviseur-generaal bij de administratieve dienst met boekhoudkundige autonomie Fedorest "
Incompetitiestelling in de klasse A4 - Adviseur-generaal bij de administratieve dienst met boekhoudkundige autonomie Fedorest | Incompetitiestelling in de klasse A4 - Adviseur-generaal bij de administratieve dienst met boekhoudkundige autonomie Fedorest |
---|---|
FEDERALE OVERHEIDSDIENST FINANCIEN | FEDERALE OVERHEIDSDIENST FINANCIEN |
26 AUGUSTUS 2019. - Incompetitiestelling in de klasse A4 - | 26 AUGUSTUS 2019. - Incompetitiestelling in de klasse A4 - |
Adviseur-generaal bij de administratieve dienst met boekhoudkundige | Adviseur-generaal bij de administratieve dienst met boekhoudkundige |
autonomie Fedorest | autonomie Fedorest |
I. ONDERWERP | I. ONDERWERP |
Bij toepassing van artikel 6bis van het koninklijk besluit van 2 | Bij toepassing van artikel 6bis van het koninklijk besluit van 2 |
oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel wordt de | oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel wordt de |
volgende betrekking waaraan de titel is verbonden van | volgende betrekking waaraan de titel is verbonden van |
Adviseur-generaal (A4) in competitie gesteld bij de centrale diensten | Adviseur-generaal (A4) in competitie gesteld bij de centrale diensten |
: | : |
-1 betrekking waaraan de functie is verbonden van Adviseur-generaal - | -1 betrekking waaraan de functie is verbonden van Adviseur-generaal - |
Fedorest (functieclassificatie : ISA006) bij de centrale diensten van | Fedorest (functieclassificatie : ISA006) bij de centrale diensten van |
de ADBA Fedorest (A4-0819-001) | de ADBA Fedorest (A4-0819-001) |
II. TOEPASSELIJKE REGLEMENTERING | II. TOEPASSELIJKE REGLEMENTERING |
De toekenning van deze betrekking wordt geregeld door : | De toekenning van deze betrekking wordt geregeld door : |
- het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van | - het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van |
het Rijkspersoneel; | het Rijkspersoneel; |
- het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie | - het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie |
en de loopbaan van het Rijkspersoneel; | en de loopbaan van het Rijkspersoneel; |
- het koninklijk besluit van 19 juli 2013 tot vaststelling van het | - het koninklijk besluit van 19 juli 2013 tot vaststelling van het |
organiek reglement van de Federale Overheidsdienst Financiën en van de | organiek reglement van de Federale Overheidsdienst Financiën en van de |
bijzondere bepalingen die van toepassing zijn op het statutair | bijzondere bepalingen die van toepassing zijn op het statutair |
personeel; | personeel; |
- het koninklijk besluit van 25 oktober 2013 betreffende de geldelijke | - het koninklijk besluit van 25 oktober 2013 betreffende de geldelijke |
loopbaan van de personeelsleden van het federaal openbaar ambt; | loopbaan van de personeelsleden van het federaal openbaar ambt; |
- het koninklijk besluit van 10 december 2017 tot vaststelling van de | - het koninklijk besluit van 10 december 2017 tot vaststelling van de |
taalkaders van de Federale Overheidsdienst Financiën; | taalkaders van de Federale Overheidsdienst Financiën; |
- de wetten inzake het gebruik van de talen in bestuurszaken, | - de wetten inzake het gebruik van de talen in bestuurszaken, |
gecoördineerd op 18 juli 1966 en het koninklijk besluit van 8 maart | gecoördineerd op 18 juli 1966 en het koninklijk besluit van 8 maart |
2001 tot vaststelling van de voorwaarden voor het uitreiken van de | 2001 tot vaststelling van de voorwaarden voor het uitreiken van de |
bewijzen omtrent de taalkennis voorgeschreven bij artikel 53 van de | bewijzen omtrent de taalkennis voorgeschreven bij artikel 53 van de |
wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken, samengevat op 18 | wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken, samengevat op 18 |
juli 1966; | juli 1966; |
- het koninklijk besluit van 18 december 2008 tot vaststelling van de | - het koninklijk besluit van 18 december 2008 tot vaststelling van de |
samenstelling, de werkwijze en de bevoegdheden van het beheerscomité | samenstelling, de werkwijze en de bevoegdheden van het beheerscomité |
van de administratieve dienst met boekhoudkundige autonomie FEDOREST, | van de administratieve dienst met boekhoudkundige autonomie FEDOREST, |
belast met de organisatie van cateringactiviteiten ten behoeve van | belast met de organisatie van cateringactiviteiten ten behoeve van |
meerdere overheidsdiensten. | meerdere overheidsdiensten. |
De benoeming wordt toegekend binnen de limieten van het | De benoeming wordt toegekend binnen de limieten van het |
personeelsplan. | personeelsplan. |
III. BENOEMINGSVOORWAARDEN | III. BENOEMINGSVOORWAARDEN |
De benoemingsvoorwaarden dienen vervuld te zijn op datum van de | De benoemingsvoorwaarden dienen vervuld te zijn op datum van de |
publicatie in het Belgisch Staatsblad van deze incompetitiestelling. | publicatie in het Belgisch Staatsblad van deze incompetitiestelling. |
Kunnen zich kandidaat stellen voor de betrekkingen waaraan de titel is | Kunnen zich kandidaat stellen voor de betrekkingen waaraan de titel is |
verbonden van Adviseur-generaal (A4) : alle ambtenaren van de Federale | verbonden van Adviseur-generaal (A4) : alle ambtenaren van de Federale |
Overheidsdienst Financiën, bekleed met de klasse A3 op voormelde | Overheidsdienst Financiën, bekleed met de klasse A3 op voormelde |
datum, die menen te beantwoorden aan de in de functieprofielen | datum, die menen te beantwoorden aan de in de functieprofielen |
gespecificeerde voorwaarden. | gespecificeerde voorwaarden. |
Enkel de ambtenaren die voldaan zullen hebben aan de evaluaties | Enkel de ambtenaren die voldaan zullen hebben aan de evaluaties |
waarvan sprake in de fasen 2 tot 5 hiernavolgend, zullen in aanmerking | waarvan sprake in de fasen 2 tot 5 hiernavolgend, zullen in aanmerking |
kunnen worden genomen in het kader van de huidige benoemingsprocedure. | kunnen worden genomen in het kader van de huidige benoemingsprocedure. |
IV. SOLLICITATIEPROCEDURE | IV. SOLLICITATIEPROCEDURE |
1. Hoe naar een betrekking solliciteren? | 1. Hoe naar een betrekking solliciteren? |
De ambtenaren die wensen te solliciteren, dienen gebruik te maken van | De ambtenaren die wensen te solliciteren, dienen gebruik te maken van |
het bijgevoegde formulier (bijlage 1). | het bijgevoegde formulier (bijlage 1). |
Teneinde de kandidaten in staat te stellen hun aanspraken beter te | Teneinde de kandidaten in staat te stellen hun aanspraken beter te |
doen gelden, is het functieprofiel bijgevoegd (bijlage 2). | doen gelden, is het functieprofiel bijgevoegd (bijlage 2). |
De behoorlijk ingevulde, gedateerde en ondertekende kandidatuur moet, | De behoorlijk ingevulde, gedateerde en ondertekende kandidatuur moet, |
op straffe van nietigheid, binnen een termijn van 10 werkdagen die | op straffe van nietigheid, binnen een termijn van 10 werkdagen die |
begint te lopen op de eerste werkdag volgend op de publicatie van deze | begint te lopen op de eerste werkdag volgend op de publicatie van deze |
incompetitiestelling in het Belgisch Staatsblad, worden ingediend : | incompetitiestelling in het Belgisch Staatsblad, worden ingediend : |
- ofwel langs elektronische weg (er wordt aan de ambtenaren gevraagd | - ofwel langs elektronische weg (er wordt aan de ambtenaren gevraagd |
om de voorkeur te geven aan de elektronische weg) naar het adres | om de voorkeur te geven aan de elektronische weg) naar het adres |
promo@minfin.fed.be met als uniek onderwerp "kandidatuur bevordering | promo@minfin.fed.be met als uniek onderwerp "kandidatuur bevordering |
A4"; | A4"; |
- ofwel via een ter post aangetekend schrijven op volgend adres : | - ofwel via een ter post aangetekend schrijven op volgend adres : |
Federale Overheidsdienst Financiën | Federale Overheidsdienst Financiën |
Ter attentie van de Directeur van de Stafdienst Personeel en | Ter attentie van de Directeur van de Stafdienst Personeel en |
Organisatie | Organisatie |
North Galaxy, B 16 | North Galaxy, B 16 |
Koning Albert II-laan 33, bus 80 | Koning Albert II-laan 33, bus 80 |
1030 Brussel | 1030 Brussel |
De kosten van de aangetekende zending zijn ten laste van de ambtenaren | De kosten van de aangetekende zending zijn ten laste van de ambtenaren |
en het gebruik van een administratieve briefomslag is hierbij | en het gebruik van een administratieve briefomslag is hierbij |
verboden; | verboden; |
- ofwel door persoonlijke overhandiging op het secretariaat van de | - ofwel door persoonlijke overhandiging op het secretariaat van de |
Directeur van de Stafdienst Personeel en Organisatie gesitueerd in het | Directeur van de Stafdienst Personeel en Organisatie gesitueerd in het |
North Galaxygebouw, toren B, 16de verdieping, Koning Albert II-laan 33 | North Galaxygebouw, toren B, 16de verdieping, Koning Albert II-laan 33 |
te 1030 Brussel. | te 1030 Brussel. |
Contact : 0257 257 60 (Informatiecentrum P&O) | Contact : 0257 257 60 (Informatiecentrum P&O) |
De kandidatuur is slechts tegenstelbaar op voorwaarde dat de kandidaat | De kandidatuur is slechts tegenstelbaar op voorwaarde dat de kandidaat |
beschikt over een ontvangstmelding die de aflevering van de | beschikt over een ontvangstmelding die de aflevering van de |
kandidatuur bevestigt. | kandidatuur bevestigt. |
Om alle betwistingen aangaande het exacte aantal stukken in eenzelfde | Om alle betwistingen aangaande het exacte aantal stukken in eenzelfde |
omslag te vermijden, worden de kandidaten nadrukkelijk verzocht om | omslag te vermijden, worden de kandidaten nadrukkelijk verzocht om |
deze stukken doorlopend te nummeren en wel zo dat deze nummering | deze stukken doorlopend te nummeren en wel zo dat deze nummering |
toelaat om het totale aantal stukken vast te stellen (stuk 1 van ..., | toelaat om het totale aantal stukken vast te stellen (stuk 1 van ..., |
stuk 2 van ...). | stuk 2 van ...). |
Een sollicitatie onder voorbehoud wordt niet in aanmerking genomen. | Een sollicitatie onder voorbehoud wordt niet in aanmerking genomen. |
Er zal ontvangst worden gemeld van de kandidaturen per e-mail naar het | Er zal ontvangst worden gemeld van de kandidaturen per e-mail naar het |
professionele e-mailadres (voornaam.naam@minfin.fed.be) of naar het | professionele e-mailadres (voornaam.naam@minfin.fed.be) of naar het |
e-mailadres dat werd opgegeven in het formulier van de kandidatuur. | e-mailadres dat werd opgegeven in het formulier van de kandidatuur. |
Dit adres zal gebruikt worden voor alle verdere contacten aangaande de | Dit adres zal gebruikt worden voor alle verdere contacten aangaande de |
procedures waarvoor gepostuleerd werd in het kader van onderhavige | procedures waarvoor gepostuleerd werd in het kader van onderhavige |
dienstorder. | dienstorder. |
2. Welke verschillende fasen volgen er na de sollicitatie? | 2. Welke verschillende fasen volgen er na de sollicitatie? |
Eenmaal de kandidaturen ontvangen zijn, doorlopen ze de volgende fasen | Eenmaal de kandidaturen ontvangen zijn, doorlopen ze de volgende fasen |
: | : |
Fase 1 - Onderzoek naar de ontvankelijkheid van de kandidatuur | Fase 1 - Onderzoek naar de ontvankelijkheid van de kandidatuur |
In deze fase wordt de ontvankelijkheid van de kandidatuur nagegaan. | In deze fase wordt de ontvankelijkheid van de kandidatuur nagegaan. |
Indien de kandidatuur na afloop van dit onderzoek niet ontvankelijk | Indien de kandidatuur na afloop van dit onderzoek niet ontvankelijk |
blijkt te zijn, wordt ze verworpen. De kandidaat wordt hiervan | blijkt te zijn, wordt ze verworpen. De kandidaat wordt hiervan |
schriftelijk in kennis gesteld. De redenen van de verwerping worden | schriftelijk in kennis gesteld. De redenen van de verwerping worden |
hem hierbij medegedeeld. | hem hierbij medegedeeld. |
Fase 1 is eliminerend. | Fase 1 is eliminerend. |
De aandacht van de kandidaten wordt nadrukkelijk gevestigd op het feit | De aandacht van de kandidaten wordt nadrukkelijk gevestigd op het feit |
dat in het kader van onderhavige dienstorder enkel kandidaturen | dat in het kader van onderhavige dienstorder enkel kandidaturen |
ingediend met het oog op bevordering in aanmerking worden genomen. | ingediend met het oog op bevordering in aanmerking worden genomen. |
Tevens wordt hun aandacht erop gevestigd dat wanneer in de loop van de | Tevens wordt hun aandacht erop gevestigd dat wanneer in de loop van de |
huidige procedure wordt vastgesteld dat een kandidaat het voorwerp | huidige procedure wordt vastgesteld dat een kandidaat het voorwerp |
heeft uitgemaakt van een bevordering in de klasse A4, dit automatisch | heeft uitgemaakt van een bevordering in de klasse A4, dit automatisch |
tot gevolg heeft dat zijn kandidatuur wordt verworpen en dat hij wordt | tot gevolg heeft dat zijn kandidatuur wordt verworpen en dat hij wordt |
uitgesloten van het vervolg van de procedure. | uitgesloten van het vervolg van de procedure. |
Bovendien worden de kandidaten van wie de geïntegreerde resultaten | Bovendien worden de kandidaten van wie de geïntegreerde resultaten |
(cf. fase 3) van de evaluatie van de generieke kerncompetenties en de | (cf. fase 3) van de evaluatie van de generieke kerncompetenties en de |
evaluatie van de specifieke bekwaamheden met betrekking tot de rol, | evaluatie van de specifieke bekwaamheden met betrekking tot de rol, |
afgelegd in het kader van een vroegere incompetitiestelling voor een | afgelegd in het kader van een vroegere incompetitiestelling voor een |
betrekking van dezelfde klasse en dezelfde rol als de gepostuleerde | betrekking van dezelfde klasse en dezelfde rol als de gepostuleerde |
betrekking, lager liggen dan 50 %, terwijl ze minstens één van die | betrekking, lager liggen dan 50 %, terwijl ze minstens één van die |
evaluaties niet opnieuw mogen afleggen omdat de termijn van zes | evaluaties niet opnieuw mogen afleggen omdat de termijn van zes |
maanden te rekenen vanaf de datum waarop het resultaat in kwestie werd | maanden te rekenen vanaf de datum waarop het resultaat in kwestie werd |
meegedeeld nog niet verstreken is op de datum van publicatie van | meegedeeld nog niet verstreken is op de datum van publicatie van |
onderhavige dienstorder, uitgesloten van het vervolg van de huidige | onderhavige dienstorder, uitgesloten van het vervolg van de huidige |
procedure. | procedure. |
Onverminderd de vorige paragraaf dient te worden opgemerkt dat de | Onverminderd de vorige paragraaf dient te worden opgemerkt dat de |
kandidaten die niet minstens 60 % behaalden op de evaluatie van de | kandidaten die niet minstens 60 % behaalden op de evaluatie van de |
generieke kerncompetenties, afgelegd in het kader van een vroegere | generieke kerncompetenties, afgelegd in het kader van een vroegere |
incompetitiestelling voor een betrekking van dezelfde klasse, mogen | incompetitiestelling voor een betrekking van dezelfde klasse, mogen |
postuleren in het kader van de huidige incompetitiestelling zelfs | postuleren in het kader van de huidige incompetitiestelling zelfs |
indien de termijn van zes maanden te rekenen vanaf de datum waarop het | indien de termijn van zes maanden te rekenen vanaf de datum waarop het |
resultaat in kwestie werd meegedeeld nog niet verstreken is op de | resultaat in kwestie werd meegedeeld nog niet verstreken is op de |
datum van publicatie van onderhavige dienstorder. | datum van publicatie van onderhavige dienstorder. |
Fase 2 - Evaluatie van de generieke competenties | Fase 2 - Evaluatie van de generieke competenties |
De kandidaten die na de eerste fase overblijven, zullen worden | De kandidaten die na de eerste fase overblijven, zullen worden |
uitgenodigd voor een evaluatie van de generieke competenties zoals die | uitgenodigd voor een evaluatie van de generieke competenties zoals die |
in het functieprofiel worden vereist. | in het functieprofiel worden vereist. |
Deze evaluatie wordt gepland in twee etappen. | Deze evaluatie wordt gepland in twee etappen. |
Etappe 1 - Evaluatie van de generieke kerncompetenties | Etappe 1 - Evaluatie van de generieke kerncompetenties |
De volgende basisprincipes zijn van toepassing voor deze evaluatie : | De volgende basisprincipes zijn van toepassing voor deze evaluatie : |
- de evaluatie van de generieke kerncompetenties zal gebeuren op basis | - de evaluatie van de generieke kerncompetenties zal gebeuren op basis |
van de 5 kerncompetenties die gelden voor alle profielen (expert, | van de 5 kerncompetenties die gelden voor alle profielen (expert, |
leidinggevende of projectleider) en alle klassen (A3, A4 en A5), te | leidinggevende of projectleider) en alle klassen (A3, A4 en A5), te |
weten : in team werken, servicegericht handelen, betrouwbaarheid | weten : in team werken, servicegericht handelen, betrouwbaarheid |
tonen, zichzelf ontwikkelen en objectieven behalen; | tonen, zichzelf ontwikkelen en objectieven behalen; |
- het vereiste beheersingsniveau van deze kerncompetenties verhoogt | - het vereiste beheersingsniveau van deze kerncompetenties verhoogt |
naargelang de klasse hoger wordt (A5>A4>A3); | naargelang de klasse hoger wordt (A5>A4>A3); |
- de evaluatie van de generieke kerncompetenties gebeurt op basis van | - de evaluatie van de generieke kerncompetenties gebeurt op basis van |
een geïnformatiseerde situationele beoordelingstest (Situational | een geïnformatiseerde situationele beoordelingstest (Situational |
Judgement Test) en een test abstract redeneren; | Judgement Test) en een test abstract redeneren; |
- de situationele beoordelingstest evalueert de competenties, | - de situationele beoordelingstest evalueert de competenties, |
dimensies en bekwaamheden vereist voor de functie. Hij bestaat uit een | dimensies en bekwaamheden vereist voor de functie. Hij bestaat uit een |
simulatieoefening waarin de kandidaat verschillende realistische | simulatieoefening waarin de kandidaat verschillende realistische |
situaties moet inschatten. Deze weerspiegelen de kenmerken en | situaties moet inschatten. Deze weerspiegelen de kenmerken en |
competenties vereist voor de functie. In deze test moeten de | competenties vereist voor de functie. In deze test moeten de |
kandidaten aanduiden in hoeverre de voorgestelde reacties meer of | kandidaten aanduiden in hoeverre de voorgestelde reacties meer of |
minder gepast zijn; | minder gepast zijn; |
- de test abstract redeneren meet de capaciteit om regels af te leiden | - de test abstract redeneren meet de capaciteit om regels af te leiden |
uit een reeks van abstracte informatie en deze toe te passen op een | uit een reeks van abstracte informatie en deze toe te passen op een |
nieuw geheel van informatie. | nieuw geheel van informatie. |
De situationele beoordelingstest staat op 15 punten, de test abstract | De situationele beoordelingstest staat op 15 punten, de test abstract |
redeneren op 5 punten. | redeneren op 5 punten. |
De evaluatie van de generieke kerncompetenties kan op meerdere data | De evaluatie van de generieke kerncompetenties kan op meerdere data |
worden georganiseerd. | worden georganiseerd. |
De kandidaten ontvangen een mail via hun professionele mailbox | De kandidaten ontvangen een mail via hun professionele mailbox |
(voornaam.naam@minfin.fed.be) of op het door hen in hun kandidatuur | (voornaam.naam@minfin.fed.be) of op het door hen in hun kandidatuur |
opgegeven e-mailadres, waarbij zij worden uitgenodigd om zich via hun | opgegeven e-mailadres, waarbij zij worden uitgenodigd om zich via hun |
account "Mijn Selor" in te schrijven voor de voormelde evaluatie. Zij | account "Mijn Selor" in te schrijven voor de voormelde evaluatie. Zij |
hebben de mogelijkheid om desgevallend één van de voorziene data te | hebben de mogelijkheid om desgevallend één van de voorziene data te |
kiezen om deel te nemen aan deze evaluatie. | kiezen om deel te nemen aan deze evaluatie. |
De ambtenaren die nog niet over een account "Mijn Selor" zouden | De ambtenaren die nog niet over een account "Mijn Selor" zouden |
beschikken, moeten zich op voorhand registreren op de site | beschikken, moeten zich op voorhand registreren op de site |
www.selor.be | www.selor.be |
De deelname aan de evaluatie van de generieke kerncompetenties is | De deelname aan de evaluatie van de generieke kerncompetenties is |
verplicht voor de voor etappe 1 aanvaarde kandidaten die beslissen om | verplicht voor de voor etappe 1 aanvaarde kandidaten die beslissen om |
hun vorig resultaat niet te behouden (zie hierna). | hun vorig resultaat niet te behouden (zie hierna). |
De aandacht van de kandidaten wordt gevestigd op het feit dat, indien | De aandacht van de kandidaten wordt gevestigd op het feit dat, indien |
zij beslissen om de evaluatie van de generieke kerncompetenties | zij beslissen om de evaluatie van de generieke kerncompetenties |
opnieuw af te leggen (zie modaliteiten en gevolgen onder het punt | opnieuw af te leggen (zie modaliteiten en gevolgen onder het punt |
"Huidige procedure" hieronder) enkel de punten behaald bij de nieuwe | "Huidige procedure" hieronder) enkel de punten behaald bij de nieuwe |
deelname aan de evaluatie van de generieke kerncompetenties voorzien | deelname aan de evaluatie van de generieke kerncompetenties voorzien |
in etappe 1 van de huidige incompetitiestelling in aanmerking zullen | in etappe 1 van de huidige incompetitiestelling in aanmerking zullen |
worden genomen. | worden genomen. |
De evaluatie van de generieke kerncompetenties telt mee voor 30 % in | De evaluatie van de generieke kerncompetenties telt mee voor 30 % in |
het eindresultaat van de fase 2. | het eindresultaat van de fase 2. |
De kandidaten die niet deelnemen aan de evaluatie van de generieke | De kandidaten die niet deelnemen aan de evaluatie van de generieke |
kerncompetenties op de vastgelegde dag, zullen worden uitgesloten van | kerncompetenties op de vastgelegde dag, zullen worden uitgesloten van |
het vervolg van de procedure, wat ook de reden van hun afwezigheid | het vervolg van de procedure, wat ook de reden van hun afwezigheid |
moge zijn. | moge zijn. |
Het resultaat van deze evaluatie zal op het einde van deze etappe | Het resultaat van deze evaluatie zal op het einde van deze etappe |
meegedeeld worden aan de kandidaten. | meegedeeld worden aan de kandidaten. |
Etappe 1 is niet eliminerend, behalve voor wie niet zou hebben | Etappe 1 is niet eliminerend, behalve voor wie niet zou hebben |
deelgenomen aan de evaluatie van de generieke kerncompetenties. | deelgenomen aan de evaluatie van de generieke kerncompetenties. |
Evaluatie van de generieke kerncompetenties - Huidige procedure en | Evaluatie van de generieke kerncompetenties - Huidige procedure en |
sollicitaties op een later tijdstip | sollicitaties op een later tijdstip |
Algemeen principe | Algemeen principe |
De kandidaten die deelnemen aan de evaluatie van de generieke | De kandidaten die deelnemen aan de evaluatie van de generieke |
kerncompetenties in het kader van een interne bevorderingsprocedure | kerncompetenties in het kader van een interne bevorderingsprocedure |
voor een profiel van expert, leidinggevende of projectleider, behouden | voor een profiel van expert, leidinggevende of projectleider, behouden |
het resultaat dat zij hierop behalen in het kader van een latere | het resultaat dat zij hierop behalen in het kader van een latere |
sollicitatie. | sollicitatie. |
Dit resultaat blijft geldig voor een kandidatuur voor een betrekking | Dit resultaat blijft geldig voor een kandidatuur voor een betrekking |
van dezelfde klasse ongeacht het profiel (expert, leidinggevende en | van dezelfde klasse ongeacht het profiel (expert, leidinggevende en |
projectleider). De geldigheidstermijn van dit resultaat voor deze | projectleider). De geldigheidstermijn van dit resultaat voor deze |
evaluatie is beperkt tot drie jaar, te rekenen vanaf de datum waarop | evaluatie is beperkt tot drie jaar, te rekenen vanaf de datum waarop |
het resultaat in kwestie werd meegedeeld. Deze termijn mag niet | het resultaat in kwestie werd meegedeeld. Deze termijn mag niet |
verstreken zijn op de datum van de publicatie in het Belgisch | verstreken zijn op de datum van de publicatie in het Belgisch |
Staatsblad van de incompetitiestelling. | Staatsblad van de incompetitiestelling. |
De kandidaat die zijn resultaat wenst te verbeteren kan slechts | De kandidaat die zijn resultaat wenst te verbeteren kan slechts |
opnieuw deelnemen aan de evaluatie van de generieke kerncompetenties | opnieuw deelnemen aan de evaluatie van de generieke kerncompetenties |
voor zover op de datum van publicatie van de incompetitiestelling in | voor zover op de datum van publicatie van de incompetitiestelling in |
het Belgisch Staatsblad een termijn van zes maanden verstreken is | het Belgisch Staatsblad een termijn van zes maanden verstreken is |
sinds de mededeling van het behaalde resultaat. | sinds de mededeling van het behaalde resultaat. |
De aandacht van de kandidaten wordt gevestigd op het feit dat de | De aandacht van de kandidaten wordt gevestigd op het feit dat de |
beslissing om deze evaluatie van de generieke kerncompetenties opnieuw | beslissing om deze evaluatie van de generieke kerncompetenties opnieuw |
af te leggen, met zich meebrengt dat het voordien behaalde resultaat | af te leggen, met zich meebrengt dat het voordien behaalde resultaat |
niet meer zal kunnen worden ingeroepen om elders een vrijstelling te | niet meer zal kunnen worden ingeroepen om elders een vrijstelling te |
bekomen. De nieuwe resultaten vervangen en vernietigen met andere | bekomen. De nieuwe resultaten vervangen en vernietigen met andere |
woorden de vorige. | woorden de vorige. |
Huidige procedure | Huidige procedure |
In het kader van de huidige procedure behouden de kandidaten die | In het kader van de huidige procedure behouden de kandidaten die |
deelgenomen hebben aan een evaluatie van de generieke | deelgenomen hebben aan een evaluatie van de generieke |
kerncompetenties, georganiseerd in het kader van een vroegere | kerncompetenties, georganiseerd in het kader van een vroegere |
incompetitiestelling van betrekkingen in de klasse A4 bij de FOD | incompetitiestelling van betrekkingen in de klasse A4 bij de FOD |
Financiën, hun voor deze evaluatie behaald resultaat. | Financiën, hun voor deze evaluatie behaald resultaat. |
Een geldigheidstermijn van drie jaar, te rekenen vanaf de datum waarop | Een geldigheidstermijn van drie jaar, te rekenen vanaf de datum waarop |
de resultaten aan de kandidaten werden medegedeeld, wordt in | de resultaten aan de kandidaten werden medegedeeld, wordt in |
aanmerking genomen. Deze termijn mag niet verstreken zijn op de datum | aanmerking genomen. Deze termijn mag niet verstreken zijn op de datum |
van publicatie van de huidige incompetitiestelling in het Belgisch | van publicatie van de huidige incompetitiestelling in het Belgisch |
Staatsblad. | Staatsblad. |
De kandidaat die zijn resultaat wil verbeteren en hiertoe opnieuw wil | De kandidaat die zijn resultaat wil verbeteren en hiertoe opnieuw wil |
deelnemen aan de evaluatie van de generieke kerncompetenties voor een | deelnemen aan de evaluatie van de generieke kerncompetenties voor een |
functie van dezelfde klasse, kan hiertoe slechts een aanvraag doen | functie van dezelfde klasse, kan hiertoe slechts een aanvraag doen |
voor zover een termijn van zes maanden is verstreken sinds de datum | voor zover een termijn van zes maanden is verstreken sinds de datum |
waarop de resultaten werden medegedeeld. Deze termijn dient verstreken | waarop de resultaten werden medegedeeld. Deze termijn dient verstreken |
te zijn op datum van publicatie van de huidige incompetitiestelling in | te zijn op datum van publicatie van de huidige incompetitiestelling in |
het Belgisch Staatsblad. | het Belgisch Staatsblad. |
Er wordt gevraagd dat de kandidaat die meent te voldoen aan | Er wordt gevraagd dat de kandidaat die meent te voldoen aan |
bovenvermelde voorwaarde en die opnieuw wil deelnemen aan deze | bovenvermelde voorwaarde en die opnieuw wil deelnemen aan deze |
evaluatie, dit in zijn kandidatuur (formulier bijlage 1) vermeldt. | evaluatie, dit in zijn kandidatuur (formulier bijlage 1) vermeldt. |
Geen enkele andere vrijstelling voor de evaluatie van de generieke | Geen enkele andere vrijstelling voor de evaluatie van de generieke |
kerncompetenties kan worden verkregen. | kerncompetenties kan worden verkregen. |
Etappe 2 - Evaluatie van de specifieke bekwaamheden met betrekking tot | Etappe 2 - Evaluatie van de specifieke bekwaamheden met betrekking tot |
de rol | de rol |
De na etappe 1 overblijvende kandidaten en de kandidaten die van deze | De na etappe 1 overblijvende kandidaten en de kandidaten die van deze |
etappe werden vrijgesteld, zullen voor de FOD Financiën door een | etappe werden vrijgesteld, zullen voor de FOD Financiën door een |
externe partner worden uitgenodigd om een evaluatie van de specifieke | externe partner worden uitgenodigd om een evaluatie van de specifieke |
bekwaamheden met betrekking tot de rol af te leggen. | bekwaamheden met betrekking tot de rol af te leggen. |
Deze evaluatie wordt gepland in twee delen. | Deze evaluatie wordt gepland in twee delen. |
De volgende basisprincipes zijn van toepassing voor deze evaluatie : | De volgende basisprincipes zijn van toepassing voor deze evaluatie : |
- tijdens het eerste deel worden de kandidaten uitgenodigd om een | - tijdens het eerste deel worden de kandidaten uitgenodigd om een |
persoonlijkheidstest op geïnformatiseerde wijze aan te vullen. Zij | persoonlijkheidstest op geïnformatiseerde wijze aan te vullen. Zij |
ontvangen hiervoor een link waarbij hen gevraagd wordt om de | ontvangen hiervoor een link waarbij hen gevraagd wordt om de |
vragenlijst in te vullen. | vragenlijst in te vullen. |
Dit eerste deel heeft als doel om bijkomende informatie te verzamelen | Dit eerste deel heeft als doel om bijkomende informatie te verzamelen |
in het kader van deze evaluatie. De resultaten van de test zullen een | in het kader van deze evaluatie. De resultaten van de test zullen een |
jaar, te rekenen vanaf de datum waarop ze meegedeeld worden, geldig | jaar, te rekenen vanaf de datum waarop ze meegedeeld worden, geldig |
blijven. Binnen die termijn leggen de kandidaten de test niet opnieuw | blijven. Binnen die termijn leggen de kandidaten de test niet opnieuw |
af. | af. |
- tijdens het tweede deel worden de specifieke bekwaamheden met | - tijdens het tweede deel worden de specifieke bekwaamheden met |
betrekking tot de rol (expert, leidinggevende of projectleider) | betrekking tot de rol (expert, leidinggevende of projectleider) |
geëvalueerd op basis van mondeling gestelde vragen en van twee | geëvalueerd op basis van mondeling gestelde vragen en van twee |
assessmentoefeningen. De eerste oefening is een oefening aangaande | assessmentoefeningen. De eerste oefening is een oefening aangaande |
analyse en presentatie. Deze gestandaardiseerde oefening is een vorm | analyse en presentatie. Deze gestandaardiseerde oefening is een vorm |
van simulatie waarbij de kandidaat een thema moet voorstellen en zijn | van simulatie waarbij de kandidaat een thema moet voorstellen en zijn |
standpunt moet verdedigen. De kandidaat ontvangt de nodige | standpunt moet verdedigen. De kandidaat ontvangt de nodige |
basisinformatie betreffende het opgelegde thema, precies en | basisinformatie betreffende het opgelegde thema, precies en |
realistisch. Hij ontvangt eveneens inlichtingen betreffende de context | realistisch. Hij ontvangt eveneens inlichtingen betreffende de context |
waarin deze simulatie wordt uitgevoerd. De evaluatoren vragen op het | waarin deze simulatie wordt uitgevoerd. De evaluatoren vragen op het |
einde van de presentatie uitleg aan de kandidaat. De tweede oefening | einde van de presentatie uitleg aan de kandidaat. De tweede oefening |
bestaat uit een rollenspel gebaseerd op de context die gebruikt werd | bestaat uit een rollenspel gebaseerd op de context die gebruikt werd |
ter gelegenheid van de oefening aangaande analyse en presentatie. De | ter gelegenheid van de oefening aangaande analyse en presentatie. De |
kandidaat ontvangt informatie over de inhoud van de naar voor te | kandidaat ontvangt informatie over de inhoud van de naar voor te |
brengen rol. | brengen rol. |
De evaluatie van de specifieke bekwaamheden met betrekking tot de rol | De evaluatie van de specifieke bekwaamheden met betrekking tot de rol |
kan op meerdere data worden georganiseerd. | kan op meerdere data worden georganiseerd. |
De kandidaten worden uitgenodigd per mail via hun professionele | De kandidaten worden uitgenodigd per mail via hun professionele |
mailbox (voornaam.naam@minfin.fed.be) of op het door hen in hun | mailbox (voornaam.naam@minfin.fed.be) of op het door hen in hun |
kandidatuur opgegeven e-mailadres. | kandidatuur opgegeven e-mailadres. |
De deelname aan de evaluatie van de specifieke bekwaamheden met | De deelname aan de evaluatie van de specifieke bekwaamheden met |
betrekking tot de rol is verplicht voor de voor deze etappe aanvaarde | betrekking tot de rol is verplicht voor de voor deze etappe aanvaarde |
kandidaten die beslissen om hun vorig resultaat niet te behouden (zie | kandidaten die beslissen om hun vorig resultaat niet te behouden (zie |
hierna). | hierna). |
De aandacht van de kandidaten wordt gevestigd op het feit dat, indien | De aandacht van de kandidaten wordt gevestigd op het feit dat, indien |
zij beslissen om de evaluatie van de specifieke bekwaamheden met | zij beslissen om de evaluatie van de specifieke bekwaamheden met |
betrekking tot de rol opnieuw af te leggen (zie modaliteiten en | betrekking tot de rol opnieuw af te leggen (zie modaliteiten en |
gevolgen onder het punt "Huidige procedure" hieronder) enkel de punten | gevolgen onder het punt "Huidige procedure" hieronder) enkel de punten |
behaald bij de nieuwe deelname aan de evaluatie van de specifieke | behaald bij de nieuwe deelname aan de evaluatie van de specifieke |
bekwaamheden met betrekking tot de rol voorzien in etappe 2 van de | bekwaamheden met betrekking tot de rol voorzien in etappe 2 van de |
huidige incompetitiestelling in aanmerking zullen worden genomen. | huidige incompetitiestelling in aanmerking zullen worden genomen. |
De kandidaat die op de voor deze etappe vastgestelde dag niet opdaagt | De kandidaat die op de voor deze etappe vastgestelde dag niet opdaagt |
en niet minstens twee dagen tevoren heeft verwittigd dat hij niet zou | en niet minstens twee dagen tevoren heeft verwittigd dat hij niet zou |
komen, of diegene die geen geldige reden kan voorleggen die zijn | komen, of diegene die geen geldige reden kan voorleggen die zijn |
afwezigheid rechtvaardigt, mag gedurende een periode van zes maanden | afwezigheid rechtvaardigt, mag gedurende een periode van zes maanden |
niet postuleren in het kader van een nieuwe incompetitiestelling. Deze | niet postuleren in het kader van een nieuwe incompetitiestelling. Deze |
periode van zes maanden gaat in op de datum waarop de evaluatie was | periode van zes maanden gaat in op de datum waarop de evaluatie was |
voorzien. | voorzien. |
De evaluatie van de specifieke bekwaamheden met betrekking tot de rol | De evaluatie van de specifieke bekwaamheden met betrekking tot de rol |
telt mee voor 70 % in het eindresultaat van de fase 2. | telt mee voor 70 % in het eindresultaat van de fase 2. |
De kandidaten die niet deelnemen aan de evaluatie van de specifieke | De kandidaten die niet deelnemen aan de evaluatie van de specifieke |
bekwaamheden met betrekking tot de rol op de vastgelegde dag, zullen | bekwaamheden met betrekking tot de rol op de vastgelegde dag, zullen |
worden uitgesloten van het vervolg van de procedure, wat ook de reden | worden uitgesloten van het vervolg van de procedure, wat ook de reden |
van hun afwezigheid moge zijn. | van hun afwezigheid moge zijn. |
Het resultaat van deze evaluatie zal op het einde van deze etappe | Het resultaat van deze evaluatie zal op het einde van deze etappe |
meegedeeld worden aan de kandidaten. | meegedeeld worden aan de kandidaten. |
Etappe 2 is niet eliminerend, behalve voor wie niet zou hebben | Etappe 2 is niet eliminerend, behalve voor wie niet zou hebben |
deelgenomen aan de evaluatie van de specifieke bekwaamheden met | deelgenomen aan de evaluatie van de specifieke bekwaamheden met |
betrekking tot de rol. | betrekking tot de rol. |
Evaluatie van de specifieke bekwaamheden met betrekking tot de rol - | Evaluatie van de specifieke bekwaamheden met betrekking tot de rol - |
Huidige procedure en sollicitaties op een later tijdstip | Huidige procedure en sollicitaties op een later tijdstip |
Algemeen principe | Algemeen principe |
De kandidaten die deelnemen aan de evaluatie van de specifieke | De kandidaten die deelnemen aan de evaluatie van de specifieke |
bekwaamheden met betrekking tot de rol in het kader van een interne | bekwaamheden met betrekking tot de rol in het kader van een interne |
bevorderingsprocedure voor een profiel van expert, leidinggevende of | bevorderingsprocedure voor een profiel van expert, leidinggevende of |
projectleider, behouden het resultaat dat zij hierop behalen in het | projectleider, behouden het resultaat dat zij hierop behalen in het |
kader van een latere sollicitatie. | kader van een latere sollicitatie. |
Dit resultaat blijft geldig voor een kandidatuur voor een betrekking | Dit resultaat blijft geldig voor een kandidatuur voor een betrekking |
van dezelfde klasse en hetzelfde profiel (expert, leidinggevende of | van dezelfde klasse en hetzelfde profiel (expert, leidinggevende of |
projectleider). De geldigheidstermijn van dit resultaat voor deze | projectleider). De geldigheidstermijn van dit resultaat voor deze |
evaluatie is beperkt tot drie jaar, te rekenen vanaf de datum waarop | evaluatie is beperkt tot drie jaar, te rekenen vanaf de datum waarop |
het resultaat in kwestie werd meegedeeld. Deze termijn mag niet | het resultaat in kwestie werd meegedeeld. Deze termijn mag niet |
verstreken zijn op de datum van de publicatie in het Belgisch | verstreken zijn op de datum van de publicatie in het Belgisch |
Staatsblad van de incompetitiestelling. | Staatsblad van de incompetitiestelling. |
De kandidaat die zijn resultaat wenst te verbeteren kan slechts | De kandidaat die zijn resultaat wenst te verbeteren kan slechts |
opnieuw deelnemen aan de evaluatie van de specifieke bekwaamheden met | opnieuw deelnemen aan de evaluatie van de specifieke bekwaamheden met |
betrekking tot de rol voor een betrekking van dezelfde rol en dezelfde | betrekking tot de rol voor een betrekking van dezelfde rol en dezelfde |
klasse voor zover op de datum van publicatie van de | klasse voor zover op de datum van publicatie van de |
incompetitiestelling in het Belgisch Staatsblad een termijn van zes | incompetitiestelling in het Belgisch Staatsblad een termijn van zes |
maanden verstreken is sinds de mededeling van het behaalde resultaat. | maanden verstreken is sinds de mededeling van het behaalde resultaat. |
De aandacht van de kandidaten wordt gevestigd op het feit dat de | De aandacht van de kandidaten wordt gevestigd op het feit dat de |
beslissing om deze evaluatie van de specifieke bekwaamheden met | beslissing om deze evaluatie van de specifieke bekwaamheden met |
betrekking tot de rol opnieuw af te leggen, met zich meebrengt dat het | betrekking tot de rol opnieuw af te leggen, met zich meebrengt dat het |
voordien behaalde resultaat niet meer zal kunnen worden ingeroepen om | voordien behaalde resultaat niet meer zal kunnen worden ingeroepen om |
elders een vrijstelling te bekomen. De nieuwe resultaten vervangen en | elders een vrijstelling te bekomen. De nieuwe resultaten vervangen en |
vernietigen met andere woorden de vorige. | vernietigen met andere woorden de vorige. |
Huidige procedure | Huidige procedure |
In het kader van de huidige procedure behouden de kandidaten die | In het kader van de huidige procedure behouden de kandidaten die |
deelgenomen hebben aan een evaluatie van de specifieke bekwaamheden | deelgenomen hebben aan een evaluatie van de specifieke bekwaamheden |
met betrekking tot de rol, georganiseerd in het kader van een | met betrekking tot de rol, georganiseerd in het kader van een |
incompetitiestelling van betrekkingen in de klasse A4 gepubliceerd op | incompetitiestelling van betrekkingen in de klasse A4 gepubliceerd op |
7 december 2016 of later, hun op deze evaluatie behaald resultaat voor | 7 december 2016 of later, hun op deze evaluatie behaald resultaat voor |
de gepostuleerde betrekkingen van dezelfde klasse en hetzelfde profiel | de gepostuleerde betrekkingen van dezelfde klasse en hetzelfde profiel |
(expert, leidinggevende of projectleider). | (expert, leidinggevende of projectleider). |
Een geldigheidstermijn van drie jaar, te rekenen vanaf de datum waarop | Een geldigheidstermijn van drie jaar, te rekenen vanaf de datum waarop |
de resultaten aan de kandidaten werden medegedeeld, wordt in | de resultaten aan de kandidaten werden medegedeeld, wordt in |
aanmerking genomen. Deze termijn mag niet verstreken zijn op de datum | aanmerking genomen. Deze termijn mag niet verstreken zijn op de datum |
van publicatie van de huidige incompetitiestelling in het Belgisch | van publicatie van de huidige incompetitiestelling in het Belgisch |
Staatsblad. | Staatsblad. |
De kandidaat die zijn resultaat wil verbeteren en hiertoe opnieuw wil | De kandidaat die zijn resultaat wil verbeteren en hiertoe opnieuw wil |
deelnemen aan de evaluatie van de specifieke bekwaamheden met | deelnemen aan de evaluatie van de specifieke bekwaamheden met |
betrekking tot de rol voor een functie van dezelfde klasse en | betrekking tot de rol voor een functie van dezelfde klasse en |
hetzelfde profiel, kan hiertoe slechts een aanvraag doen voor zover | hetzelfde profiel, kan hiertoe slechts een aanvraag doen voor zover |
een termijn van zes maanden is verstreken sinds de datum waarop de | een termijn van zes maanden is verstreken sinds de datum waarop de |
resultaten werden medegedeeld. Deze termijn dient verstreken te zijn | resultaten werden medegedeeld. Deze termijn dient verstreken te zijn |
op datum van publicatie van de huidige incompetitiestelling in het | op datum van publicatie van de huidige incompetitiestelling in het |
Belgisch Staatsblad. | Belgisch Staatsblad. |
Er wordt gevraagd dat de kandidaat die meent te voldoen aan | Er wordt gevraagd dat de kandidaat die meent te voldoen aan |
bovenvermelde voorwaarde en die opnieuw wil deelnemen aan deze | bovenvermelde voorwaarde en die opnieuw wil deelnemen aan deze |
evaluatie, dit in zijn kandidatuur (formulier bijlage 1) vermeldt. | evaluatie, dit in zijn kandidatuur (formulier bijlage 1) vermeldt. |
De aandacht van de kandidaten wordt gevestigd op het feit dat de | De aandacht van de kandidaten wordt gevestigd op het feit dat de |
beslissing om deze evaluatie van de specifieke bekwaamheden met | beslissing om deze evaluatie van de specifieke bekwaamheden met |
betrekking tot de rol opnieuw af te leggen, met zich meebrengt dat het | betrekking tot de rol opnieuw af te leggen, met zich meebrengt dat het |
voordien behaalde resultaat niet meer zal kunnen worden ingeroepen om | voordien behaalde resultaat niet meer zal kunnen worden ingeroepen om |
elders een vrijstelling te bekomen. De nieuwe resultaten vervangen en | elders een vrijstelling te bekomen. De nieuwe resultaten vervangen en |
vernietigen met andere woorden de vorige. | vernietigen met andere woorden de vorige. |
De kandidaten die deelnemen of hebben deelgenomen aan de evaluatie van | De kandidaten die deelnemen of hebben deelgenomen aan de evaluatie van |
de specifieke bekwaamheden met betrekking tot de rol in het kader van | de specifieke bekwaamheden met betrekking tot de rol in het kader van |
de incompetitiestellingen in de klasse A4 die gepubliceerd werden in | de incompetitiestellingen in de klasse A4 die gepubliceerd werden in |
het Belgisch Staatsblad van 14 november 2018 voor een profiel van van | het Belgisch Staatsblad van 14 november 2018 voor een profiel van van |
leidinggevende, zullen hun op deze evaluatie behaalde punten behouden | leidinggevende, zullen hun op deze evaluatie behaalde punten behouden |
voor de betrekking die vandaag in competitie wordt gesteld. | voor de betrekking die vandaag in competitie wordt gesteld. |
Geen enkele andere vrijstelling voor de evaluatie van de specifieke | Geen enkele andere vrijstelling voor de evaluatie van de specifieke |
bekwaamheden met betrekking tot de rol kan worden verkregen. | bekwaamheden met betrekking tot de rol kan worden verkregen. |
Fase 3 - Integratie van de resultaten van de etappen 1 en 2 van fase 2 | Fase 3 - Integratie van de resultaten van de etappen 1 en 2 van fase 2 |
Tijdens deze fase worden, voor de kandidaten die overblijven na fase 2 | Tijdens deze fase worden, voor de kandidaten die overblijven na fase 2 |
en voor diegenen die van deze fase geheel of ten dele waren | en voor diegenen die van deze fase geheel of ten dele waren |
vrijgesteld, de resultaten van de etappen 1 en 2 geïntegreerd. | vrijgesteld, de resultaten van de etappen 1 en 2 geïntegreerd. |
Na deze integratie worden de kandidaten die minimum 50 % hebben | Na deze integratie worden de kandidaten die minimum 50 % hebben |
behaald, gerangschikt op basis van de behaalde punten. | behaald, gerangschikt op basis van de behaalde punten. |
Het resultaat van deze integratie zal op het einde van deze fase | Het resultaat van deze integratie zal op het einde van deze fase |
worden meegedeeld aan alle kandidaten. | worden meegedeeld aan alle kandidaten. |
Dit geïntegreerde resultaat telt voor 30 % mee in het eindresultaat. | Dit geïntegreerde resultaat telt voor 30 % mee in het eindresultaat. |
Fase 3 is eliminerend. | Fase 3 is eliminerend. |
Fase 4 - Mondeling onderhoud | Fase 4 - Mondeling onderhoud |
De na fase 3 overblijvende kandidaten zullen worden uitgenodigd voor | De na fase 3 overblijvende kandidaten zullen worden uitgenodigd voor |
een mondeling onderhoud voor het Directiecomité of het bevoegde | een mondeling onderhoud voor het Directiecomité of het bevoegde |
beheerscomité of voor een comité, aangewezen door het Directiecomité | beheerscomité of voor een comité, aangewezen door het Directiecomité |
of het bevoegde beheerscomité, waaraan, in toepassing van artikel 20 § | of het bevoegde beheerscomité, waaraan, in toepassing van artikel 20 § |
2 van het koninklijk besluit van 19 juli 2013 tot vaststelling van het | 2 van het koninklijk besluit van 19 juli 2013 tot vaststelling van het |
organiek reglement van de Federale Overheidsdienst Financiën en van de | organiek reglement van de Federale Overheidsdienst Financiën en van de |
bijzondere bepalingen die van toepassing zijn op het statutair | bijzondere bepalingen die van toepassing zijn op het statutair |
personeel, het houden van bedoeld mondeling onderhoud wordt | personeel, het houden van bedoeld mondeling onderhoud wordt |
gedelegeerd. | gedelegeerd. |
Tijdens dit mondeling onderhoud worden door middel van open vragen de | Tijdens dit mondeling onderhoud worden door middel van open vragen de |
motivatie van de kandidaat, zijn visie op de functie en zijn algemeen | motivatie van de kandidaat, zijn visie op de functie en zijn algemeen |
functioneren geëvalueerd. Bovendien controleert de jury in deze fase | functioneren geëvalueerd. Bovendien controleert de jury in deze fase |
of de kandidaat beschikt over de nodige technische competenties om de | of de kandidaat beschikt over de nodige technische competenties om de |
functie uit te oefenen, door hem te ondervragen over de verschillende | functie uit te oefenen, door hem te ondervragen over de verschillende |
in het profiel beschreven technische competenties. Elk van deze | in het profiel beschreven technische competenties. Elk van deze |
competenties wordt in alle dimensies ervan geëvalueerd. | competenties wordt in alle dimensies ervan geëvalueerd. |
De deelname aan dit mondeling onderhoud is verplicht voor de voor fase | De deelname aan dit mondeling onderhoud is verplicht voor de voor fase |
4 overblijvende kandidaten. | 4 overblijvende kandidaten. |
De kandidaten worden uitgenodigd per mail, op hun professioneel | De kandidaten worden uitgenodigd per mail, op hun professioneel |
e-mailadres (voornaam.naam@minfin.fed.be) of op het door hen in hun | e-mailadres (voornaam.naam@minfin.fed.be) of op het door hen in hun |
kandidatuur opgegeven e-mailadres. | kandidatuur opgegeven e-mailadres. |
De kandidaat die op de voor dit mondeling onderhoud vastgestelde dag | De kandidaat die op de voor dit mondeling onderhoud vastgestelde dag |
niet opdaagt en niet minstens twee dagen tevoren heeft verwittigd dat | niet opdaagt en niet minstens twee dagen tevoren heeft verwittigd dat |
hij niet zou komen, of diegene die geen geldige reden kan voorleggen | hij niet zou komen, of diegene die geen geldige reden kan voorleggen |
die zijn afwezigheid rechtvaardigt, mag gedurende een periode van zes | die zijn afwezigheid rechtvaardigt, mag gedurende een periode van zes |
maanden niet postuleren in het kader van een nieuwe | maanden niet postuleren in het kader van een nieuwe |
incompetitiestelling. Deze periode van zes maanden gaat in op de datum | incompetitiestelling. Deze periode van zes maanden gaat in op de datum |
waarop het onderhoud was voorzien. | waarop het onderhoud was voorzien. |
Om te slagen dienen de kandidaten minstens 50 % te behalen op dit | Om te slagen dienen de kandidaten minstens 50 % te behalen op dit |
onderdeel. | onderdeel. |
Het resultaat op deze proef telt mee voor 70 % in het eindresultaat, | Het resultaat op deze proef telt mee voor 70 % in het eindresultaat, |
volgens de weging die vermeld wordt in het functieprofiel. | volgens de weging die vermeld wordt in het functieprofiel. |
Het mondeling onderhoud kan op meerdere data worden georganiseerd. | Het mondeling onderhoud kan op meerdere data worden georganiseerd. |
De kandidaten die op de vastgestelde dag niet deelnemen aan het | De kandidaten die op de vastgestelde dag niet deelnemen aan het |
mondeling onderhoud, worden uitgesloten van het vervolg van de | mondeling onderhoud, worden uitgesloten van het vervolg van de |
procedure, wat ook de reden van hun afwezigheid moge zijn. | procedure, wat ook de reden van hun afwezigheid moge zijn. |
Fase 4 is eliminerend. | Fase 4 is eliminerend. |
Fase 5 - Integratie van de resultaten van de fasen 3 en 4 | Fase 5 - Integratie van de resultaten van de fasen 3 en 4 |
Tijdens deze fase worden, voor de kandidaten die overblijven na fase | Tijdens deze fase worden, voor de kandidaten die overblijven na fase |
4, de resultaten van de fasen 3 en 4 geïntegreerd. | 4, de resultaten van de fasen 3 en 4 geïntegreerd. |
Na deze integratie worden de laureaten gerangschikt op basis van de | Na deze integratie worden de laureaten gerangschikt op basis van de |
behaalde punten. | behaalde punten. |
De kandidaten die over dezelfde verdiensten beschikken (gelijkheid van | De kandidaten die over dezelfde verdiensten beschikken (gelijkheid van |
punten) worden als volgt gerangschikt : | punten) worden als volgt gerangschikt : |
1° de ambtenaar met de grootste klassenanciënniteit; | 1° de ambtenaar met de grootste klassenanciënniteit; |
2° bij gelijke klassenanciënniteit, de ambtenaar met de grootste | 2° bij gelijke klassenanciënniteit, de ambtenaar met de grootste |
dienstanciënniteit; | dienstanciënniteit; |
3° bij gelijke dienstanciënniteit, de oudste ambtenaar. | 3° bij gelijke dienstanciënniteit, de oudste ambtenaar. |
Onverminderd de elementen vervat in het persoonlijk dossier van de | Onverminderd de elementen vervat in het persoonlijk dossier van de |
kandidaten, worden de benoemingsvoorstellen opgesteld op basis van de | kandidaten, worden de benoemingsvoorstellen opgesteld op basis van de |
hierboven bedoelde rangschikking. | hierboven bedoelde rangschikking. |
H. D'HONDT | H. D'HONDT |
Voorzitter van het Directiecomité | Voorzitter van het Directiecomité |
Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld | Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld |