Etaamb.openjustice.be
Meertalige weergave van Document van 26/08/2019
← Terug naar "Incompetitiestelling in de klasse A4 - Adviseur-generaal bij de administratieve dienst met boekhoudkundige autonomie Fedorest "
Incompetitiestelling in de klasse A4 - Adviseur-generaal bij de administratieve dienst met boekhoudkundige autonomie Fedorest Incompetitiestelling in de klasse A4 - Adviseur-generaal bij de administratieve dienst met boekhoudkundige autonomie Fedorest
FEDERALE OVERHEIDSDIENST FINANCIEN FEDERALE OVERHEIDSDIENST FINANCIEN
26 AUGUSTUS 2019. - Incompetitiestelling in de klasse A4 - 26 AUGUSTUS 2019. - Incompetitiestelling in de klasse A4 -
Adviseur-generaal bij de administratieve dienst met boekhoudkundige Adviseur-generaal bij de administratieve dienst met boekhoudkundige
autonomie Fedorest autonomie Fedorest
I. ONDERWERP I. ONDERWERP
Bij toepassing van artikel 6bis van het koninklijk besluit van 2 Bij toepassing van artikel 6bis van het koninklijk besluit van 2
oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel wordt de oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel wordt de
volgende betrekking waaraan de titel is verbonden van volgende betrekking waaraan de titel is verbonden van
Adviseur-generaal (A4) in competitie gesteld bij de centrale diensten Adviseur-generaal (A4) in competitie gesteld bij de centrale diensten
: :
-1 betrekking waaraan de functie is verbonden van Adviseur-generaal - -1 betrekking waaraan de functie is verbonden van Adviseur-generaal -
Fedorest (functieclassificatie : ISA006) bij de centrale diensten van Fedorest (functieclassificatie : ISA006) bij de centrale diensten van
de ADBA Fedorest (A4-0819-001) de ADBA Fedorest (A4-0819-001)
II. TOEPASSELIJKE REGLEMENTERING II. TOEPASSELIJKE REGLEMENTERING
De toekenning van deze betrekking wordt geregeld door : De toekenning van deze betrekking wordt geregeld door :
- het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van - het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van
het Rijkspersoneel; het Rijkspersoneel;
- het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie - het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie
en de loopbaan van het Rijkspersoneel; en de loopbaan van het Rijkspersoneel;
- het koninklijk besluit van 19 juli 2013 tot vaststelling van het - het koninklijk besluit van 19 juli 2013 tot vaststelling van het
organiek reglement van de Federale Overheidsdienst Financiën en van de organiek reglement van de Federale Overheidsdienst Financiën en van de
bijzondere bepalingen die van toepassing zijn op het statutair bijzondere bepalingen die van toepassing zijn op het statutair
personeel; personeel;
- het koninklijk besluit van 25 oktober 2013 betreffende de geldelijke - het koninklijk besluit van 25 oktober 2013 betreffende de geldelijke
loopbaan van de personeelsleden van het federaal openbaar ambt; loopbaan van de personeelsleden van het federaal openbaar ambt;
- het koninklijk besluit van 10 december 2017 tot vaststelling van de - het koninklijk besluit van 10 december 2017 tot vaststelling van de
taalkaders van de Federale Overheidsdienst Financiën; taalkaders van de Federale Overheidsdienst Financiën;
- de wetten inzake het gebruik van de talen in bestuurszaken, - de wetten inzake het gebruik van de talen in bestuurszaken,
gecoördineerd op 18 juli 1966 en het koninklijk besluit van 8 maart gecoördineerd op 18 juli 1966 en het koninklijk besluit van 8 maart
2001 tot vaststelling van de voorwaarden voor het uitreiken van de 2001 tot vaststelling van de voorwaarden voor het uitreiken van de
bewijzen omtrent de taalkennis voorgeschreven bij artikel 53 van de bewijzen omtrent de taalkennis voorgeschreven bij artikel 53 van de
wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken, samengevat op 18 wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken, samengevat op 18
juli 1966; juli 1966;
- het koninklijk besluit van 18 december 2008 tot vaststelling van de - het koninklijk besluit van 18 december 2008 tot vaststelling van de
samenstelling, de werkwijze en de bevoegdheden van het beheerscomité samenstelling, de werkwijze en de bevoegdheden van het beheerscomité
van de administratieve dienst met boekhoudkundige autonomie FEDOREST, van de administratieve dienst met boekhoudkundige autonomie FEDOREST,
belast met de organisatie van cateringactiviteiten ten behoeve van belast met de organisatie van cateringactiviteiten ten behoeve van
meerdere overheidsdiensten. meerdere overheidsdiensten.
De benoeming wordt toegekend binnen de limieten van het De benoeming wordt toegekend binnen de limieten van het
personeelsplan. personeelsplan.
III. BENOEMINGSVOORWAARDEN III. BENOEMINGSVOORWAARDEN
De benoemingsvoorwaarden dienen vervuld te zijn op datum van de De benoemingsvoorwaarden dienen vervuld te zijn op datum van de
publicatie in het Belgisch Staatsblad van deze incompetitiestelling. publicatie in het Belgisch Staatsblad van deze incompetitiestelling.
Kunnen zich kandidaat stellen voor de betrekkingen waaraan de titel is Kunnen zich kandidaat stellen voor de betrekkingen waaraan de titel is
verbonden van Adviseur-generaal (A4) : alle ambtenaren van de Federale verbonden van Adviseur-generaal (A4) : alle ambtenaren van de Federale
Overheidsdienst Financiën, bekleed met de klasse A3 op voormelde Overheidsdienst Financiën, bekleed met de klasse A3 op voormelde
datum, die menen te beantwoorden aan de in de functieprofielen datum, die menen te beantwoorden aan de in de functieprofielen
gespecificeerde voorwaarden. gespecificeerde voorwaarden.
Enkel de ambtenaren die voldaan zullen hebben aan de evaluaties Enkel de ambtenaren die voldaan zullen hebben aan de evaluaties
waarvan sprake in de fasen 2 tot 5 hiernavolgend, zullen in aanmerking waarvan sprake in de fasen 2 tot 5 hiernavolgend, zullen in aanmerking
kunnen worden genomen in het kader van de huidige benoemingsprocedure. kunnen worden genomen in het kader van de huidige benoemingsprocedure.
IV. SOLLICITATIEPROCEDURE IV. SOLLICITATIEPROCEDURE
1. Hoe naar een betrekking solliciteren? 1. Hoe naar een betrekking solliciteren?
De ambtenaren die wensen te solliciteren, dienen gebruik te maken van De ambtenaren die wensen te solliciteren, dienen gebruik te maken van
het bijgevoegde formulier (bijlage 1). het bijgevoegde formulier (bijlage 1).
Teneinde de kandidaten in staat te stellen hun aanspraken beter te Teneinde de kandidaten in staat te stellen hun aanspraken beter te
doen gelden, is het functieprofiel bijgevoegd (bijlage 2). doen gelden, is het functieprofiel bijgevoegd (bijlage 2).
De behoorlijk ingevulde, gedateerde en ondertekende kandidatuur moet, De behoorlijk ingevulde, gedateerde en ondertekende kandidatuur moet,
op straffe van nietigheid, binnen een termijn van 10 werkdagen die op straffe van nietigheid, binnen een termijn van 10 werkdagen die
begint te lopen op de eerste werkdag volgend op de publicatie van deze begint te lopen op de eerste werkdag volgend op de publicatie van deze
incompetitiestelling in het Belgisch Staatsblad, worden ingediend : incompetitiestelling in het Belgisch Staatsblad, worden ingediend :
- ofwel langs elektronische weg (er wordt aan de ambtenaren gevraagd - ofwel langs elektronische weg (er wordt aan de ambtenaren gevraagd
om de voorkeur te geven aan de elektronische weg) naar het adres om de voorkeur te geven aan de elektronische weg) naar het adres
promo@minfin.fed.be met als uniek onderwerp "kandidatuur bevordering promo@minfin.fed.be met als uniek onderwerp "kandidatuur bevordering
A4"; A4";
- ofwel via een ter post aangetekend schrijven op volgend adres : - ofwel via een ter post aangetekend schrijven op volgend adres :
Federale Overheidsdienst Financiën Federale Overheidsdienst Financiën
Ter attentie van de Directeur van de Stafdienst Personeel en Ter attentie van de Directeur van de Stafdienst Personeel en
Organisatie Organisatie
North Galaxy, B 16 North Galaxy, B 16
Koning Albert II-laan 33, bus 80 Koning Albert II-laan 33, bus 80
1030 Brussel 1030 Brussel
De kosten van de aangetekende zending zijn ten laste van de ambtenaren De kosten van de aangetekende zending zijn ten laste van de ambtenaren
en het gebruik van een administratieve briefomslag is hierbij en het gebruik van een administratieve briefomslag is hierbij
verboden; verboden;
- ofwel door persoonlijke overhandiging op het secretariaat van de - ofwel door persoonlijke overhandiging op het secretariaat van de
Directeur van de Stafdienst Personeel en Organisatie gesitueerd in het Directeur van de Stafdienst Personeel en Organisatie gesitueerd in het
North Galaxygebouw, toren B, 16de verdieping, Koning Albert II-laan 33 North Galaxygebouw, toren B, 16de verdieping, Koning Albert II-laan 33
te 1030 Brussel. te 1030 Brussel.
Contact : 0257 257 60 (Informatiecentrum P&O) Contact : 0257 257 60 (Informatiecentrum P&O)
De kandidatuur is slechts tegenstelbaar op voorwaarde dat de kandidaat De kandidatuur is slechts tegenstelbaar op voorwaarde dat de kandidaat
beschikt over een ontvangstmelding die de aflevering van de beschikt over een ontvangstmelding die de aflevering van de
kandidatuur bevestigt. kandidatuur bevestigt.
Om alle betwistingen aangaande het exacte aantal stukken in eenzelfde Om alle betwistingen aangaande het exacte aantal stukken in eenzelfde
omslag te vermijden, worden de kandidaten nadrukkelijk verzocht om omslag te vermijden, worden de kandidaten nadrukkelijk verzocht om
deze stukken doorlopend te nummeren en wel zo dat deze nummering deze stukken doorlopend te nummeren en wel zo dat deze nummering
toelaat om het totale aantal stukken vast te stellen (stuk 1 van ..., toelaat om het totale aantal stukken vast te stellen (stuk 1 van ...,
stuk 2 van ...). stuk 2 van ...).
Een sollicitatie onder voorbehoud wordt niet in aanmerking genomen. Een sollicitatie onder voorbehoud wordt niet in aanmerking genomen.
Er zal ontvangst worden gemeld van de kandidaturen per e-mail naar het Er zal ontvangst worden gemeld van de kandidaturen per e-mail naar het
professionele e-mailadres (voornaam.naam@minfin.fed.be) of naar het professionele e-mailadres (voornaam.naam@minfin.fed.be) of naar het
e-mailadres dat werd opgegeven in het formulier van de kandidatuur. e-mailadres dat werd opgegeven in het formulier van de kandidatuur.
Dit adres zal gebruikt worden voor alle verdere contacten aangaande de Dit adres zal gebruikt worden voor alle verdere contacten aangaande de
procedures waarvoor gepostuleerd werd in het kader van onderhavige procedures waarvoor gepostuleerd werd in het kader van onderhavige
dienstorder. dienstorder.
2. Welke verschillende fasen volgen er na de sollicitatie? 2. Welke verschillende fasen volgen er na de sollicitatie?
Eenmaal de kandidaturen ontvangen zijn, doorlopen ze de volgende fasen Eenmaal de kandidaturen ontvangen zijn, doorlopen ze de volgende fasen
: :
Fase 1 - Onderzoek naar de ontvankelijkheid van de kandidatuur Fase 1 - Onderzoek naar de ontvankelijkheid van de kandidatuur
In deze fase wordt de ontvankelijkheid van de kandidatuur nagegaan. In deze fase wordt de ontvankelijkheid van de kandidatuur nagegaan.
Indien de kandidatuur na afloop van dit onderzoek niet ontvankelijk Indien de kandidatuur na afloop van dit onderzoek niet ontvankelijk
blijkt te zijn, wordt ze verworpen. De kandidaat wordt hiervan blijkt te zijn, wordt ze verworpen. De kandidaat wordt hiervan
schriftelijk in kennis gesteld. De redenen van de verwerping worden schriftelijk in kennis gesteld. De redenen van de verwerping worden
hem hierbij medegedeeld. hem hierbij medegedeeld.
Fase 1 is eliminerend. Fase 1 is eliminerend.
De aandacht van de kandidaten wordt nadrukkelijk gevestigd op het feit De aandacht van de kandidaten wordt nadrukkelijk gevestigd op het feit
dat in het kader van onderhavige dienstorder enkel kandidaturen dat in het kader van onderhavige dienstorder enkel kandidaturen
ingediend met het oog op bevordering in aanmerking worden genomen. ingediend met het oog op bevordering in aanmerking worden genomen.
Tevens wordt hun aandacht erop gevestigd dat wanneer in de loop van de Tevens wordt hun aandacht erop gevestigd dat wanneer in de loop van de
huidige procedure wordt vastgesteld dat een kandidaat het voorwerp huidige procedure wordt vastgesteld dat een kandidaat het voorwerp
heeft uitgemaakt van een bevordering in de klasse A4, dit automatisch heeft uitgemaakt van een bevordering in de klasse A4, dit automatisch
tot gevolg heeft dat zijn kandidatuur wordt verworpen en dat hij wordt tot gevolg heeft dat zijn kandidatuur wordt verworpen en dat hij wordt
uitgesloten van het vervolg van de procedure. uitgesloten van het vervolg van de procedure.
Bovendien worden de kandidaten van wie de geïntegreerde resultaten Bovendien worden de kandidaten van wie de geïntegreerde resultaten
(cf. fase 3) van de evaluatie van de generieke kerncompetenties en de (cf. fase 3) van de evaluatie van de generieke kerncompetenties en de
evaluatie van de specifieke bekwaamheden met betrekking tot de rol, evaluatie van de specifieke bekwaamheden met betrekking tot de rol,
afgelegd in het kader van een vroegere incompetitiestelling voor een afgelegd in het kader van een vroegere incompetitiestelling voor een
betrekking van dezelfde klasse en dezelfde rol als de gepostuleerde betrekking van dezelfde klasse en dezelfde rol als de gepostuleerde
betrekking, lager liggen dan 50 %, terwijl ze minstens één van die betrekking, lager liggen dan 50 %, terwijl ze minstens één van die
evaluaties niet opnieuw mogen afleggen omdat de termijn van zes evaluaties niet opnieuw mogen afleggen omdat de termijn van zes
maanden te rekenen vanaf de datum waarop het resultaat in kwestie werd maanden te rekenen vanaf de datum waarop het resultaat in kwestie werd
meegedeeld nog niet verstreken is op de datum van publicatie van meegedeeld nog niet verstreken is op de datum van publicatie van
onderhavige dienstorder, uitgesloten van het vervolg van de huidige onderhavige dienstorder, uitgesloten van het vervolg van de huidige
procedure. procedure.
Onverminderd de vorige paragraaf dient te worden opgemerkt dat de Onverminderd de vorige paragraaf dient te worden opgemerkt dat de
kandidaten die niet minstens 60 % behaalden op de evaluatie van de kandidaten die niet minstens 60 % behaalden op de evaluatie van de
generieke kerncompetenties, afgelegd in het kader van een vroegere generieke kerncompetenties, afgelegd in het kader van een vroegere
incompetitiestelling voor een betrekking van dezelfde klasse, mogen incompetitiestelling voor een betrekking van dezelfde klasse, mogen
postuleren in het kader van de huidige incompetitiestelling zelfs postuleren in het kader van de huidige incompetitiestelling zelfs
indien de termijn van zes maanden te rekenen vanaf de datum waarop het indien de termijn van zes maanden te rekenen vanaf de datum waarop het
resultaat in kwestie werd meegedeeld nog niet verstreken is op de resultaat in kwestie werd meegedeeld nog niet verstreken is op de
datum van publicatie van onderhavige dienstorder. datum van publicatie van onderhavige dienstorder.
Fase 2 - Evaluatie van de generieke competenties Fase 2 - Evaluatie van de generieke competenties
De kandidaten die na de eerste fase overblijven, zullen worden De kandidaten die na de eerste fase overblijven, zullen worden
uitgenodigd voor een evaluatie van de generieke competenties zoals die uitgenodigd voor een evaluatie van de generieke competenties zoals die
in het functieprofiel worden vereist. in het functieprofiel worden vereist.
Deze evaluatie wordt gepland in twee etappen. Deze evaluatie wordt gepland in twee etappen.
Etappe 1 - Evaluatie van de generieke kerncompetenties Etappe 1 - Evaluatie van de generieke kerncompetenties
De volgende basisprincipes zijn van toepassing voor deze evaluatie : De volgende basisprincipes zijn van toepassing voor deze evaluatie :
- de evaluatie van de generieke kerncompetenties zal gebeuren op basis - de evaluatie van de generieke kerncompetenties zal gebeuren op basis
van de 5 kerncompetenties die gelden voor alle profielen (expert, van de 5 kerncompetenties die gelden voor alle profielen (expert,
leidinggevende of projectleider) en alle klassen (A3, A4 en A5), te leidinggevende of projectleider) en alle klassen (A3, A4 en A5), te
weten : in team werken, servicegericht handelen, betrouwbaarheid weten : in team werken, servicegericht handelen, betrouwbaarheid
tonen, zichzelf ontwikkelen en objectieven behalen; tonen, zichzelf ontwikkelen en objectieven behalen;
- het vereiste beheersingsniveau van deze kerncompetenties verhoogt - het vereiste beheersingsniveau van deze kerncompetenties verhoogt
naargelang de klasse hoger wordt (A5>A4>A3); naargelang de klasse hoger wordt (A5>A4>A3);
- de evaluatie van de generieke kerncompetenties gebeurt op basis van - de evaluatie van de generieke kerncompetenties gebeurt op basis van
een geïnformatiseerde situationele beoordelingstest (Situational een geïnformatiseerde situationele beoordelingstest (Situational
Judgement Test) en een test abstract redeneren; Judgement Test) en een test abstract redeneren;
- de situationele beoordelingstest evalueert de competenties, - de situationele beoordelingstest evalueert de competenties,
dimensies en bekwaamheden vereist voor de functie. Hij bestaat uit een dimensies en bekwaamheden vereist voor de functie. Hij bestaat uit een
simulatieoefening waarin de kandidaat verschillende realistische simulatieoefening waarin de kandidaat verschillende realistische
situaties moet inschatten. Deze weerspiegelen de kenmerken en situaties moet inschatten. Deze weerspiegelen de kenmerken en
competenties vereist voor de functie. In deze test moeten de competenties vereist voor de functie. In deze test moeten de
kandidaten aanduiden in hoeverre de voorgestelde reacties meer of kandidaten aanduiden in hoeverre de voorgestelde reacties meer of
minder gepast zijn; minder gepast zijn;
- de test abstract redeneren meet de capaciteit om regels af te leiden - de test abstract redeneren meet de capaciteit om regels af te leiden
uit een reeks van abstracte informatie en deze toe te passen op een uit een reeks van abstracte informatie en deze toe te passen op een
nieuw geheel van informatie. nieuw geheel van informatie.
De situationele beoordelingstest staat op 15 punten, de test abstract De situationele beoordelingstest staat op 15 punten, de test abstract
redeneren op 5 punten. redeneren op 5 punten.
De evaluatie van de generieke kerncompetenties kan op meerdere data De evaluatie van de generieke kerncompetenties kan op meerdere data
worden georganiseerd. worden georganiseerd.
De kandidaten ontvangen een mail via hun professionele mailbox De kandidaten ontvangen een mail via hun professionele mailbox
(voornaam.naam@minfin.fed.be) of op het door hen in hun kandidatuur (voornaam.naam@minfin.fed.be) of op het door hen in hun kandidatuur
opgegeven e-mailadres, waarbij zij worden uitgenodigd om zich via hun opgegeven e-mailadres, waarbij zij worden uitgenodigd om zich via hun
account "Mijn Selor" in te schrijven voor de voormelde evaluatie. Zij account "Mijn Selor" in te schrijven voor de voormelde evaluatie. Zij
hebben de mogelijkheid om desgevallend één van de voorziene data te hebben de mogelijkheid om desgevallend één van de voorziene data te
kiezen om deel te nemen aan deze evaluatie. kiezen om deel te nemen aan deze evaluatie.
De ambtenaren die nog niet over een account "Mijn Selor" zouden De ambtenaren die nog niet over een account "Mijn Selor" zouden
beschikken, moeten zich op voorhand registreren op de site beschikken, moeten zich op voorhand registreren op de site
www.selor.be www.selor.be
De deelname aan de evaluatie van de generieke kerncompetenties is De deelname aan de evaluatie van de generieke kerncompetenties is
verplicht voor de voor etappe 1 aanvaarde kandidaten die beslissen om verplicht voor de voor etappe 1 aanvaarde kandidaten die beslissen om
hun vorig resultaat niet te behouden (zie hierna). hun vorig resultaat niet te behouden (zie hierna).
De aandacht van de kandidaten wordt gevestigd op het feit dat, indien De aandacht van de kandidaten wordt gevestigd op het feit dat, indien
zij beslissen om de evaluatie van de generieke kerncompetenties zij beslissen om de evaluatie van de generieke kerncompetenties
opnieuw af te leggen (zie modaliteiten en gevolgen onder het punt opnieuw af te leggen (zie modaliteiten en gevolgen onder het punt
"Huidige procedure" hieronder) enkel de punten behaald bij de nieuwe "Huidige procedure" hieronder) enkel de punten behaald bij de nieuwe
deelname aan de evaluatie van de generieke kerncompetenties voorzien deelname aan de evaluatie van de generieke kerncompetenties voorzien
in etappe 1 van de huidige incompetitiestelling in aanmerking zullen in etappe 1 van de huidige incompetitiestelling in aanmerking zullen
worden genomen. worden genomen.
De evaluatie van de generieke kerncompetenties telt mee voor 30 % in De evaluatie van de generieke kerncompetenties telt mee voor 30 % in
het eindresultaat van de fase 2. het eindresultaat van de fase 2.
De kandidaten die niet deelnemen aan de evaluatie van de generieke De kandidaten die niet deelnemen aan de evaluatie van de generieke
kerncompetenties op de vastgelegde dag, zullen worden uitgesloten van kerncompetenties op de vastgelegde dag, zullen worden uitgesloten van
het vervolg van de procedure, wat ook de reden van hun afwezigheid het vervolg van de procedure, wat ook de reden van hun afwezigheid
moge zijn. moge zijn.
Het resultaat van deze evaluatie zal op het einde van deze etappe Het resultaat van deze evaluatie zal op het einde van deze etappe
meegedeeld worden aan de kandidaten. meegedeeld worden aan de kandidaten.
Etappe 1 is niet eliminerend, behalve voor wie niet zou hebben Etappe 1 is niet eliminerend, behalve voor wie niet zou hebben
deelgenomen aan de evaluatie van de generieke kerncompetenties. deelgenomen aan de evaluatie van de generieke kerncompetenties.
Evaluatie van de generieke kerncompetenties - Huidige procedure en Evaluatie van de generieke kerncompetenties - Huidige procedure en
sollicitaties op een later tijdstip sollicitaties op een later tijdstip
Algemeen principe Algemeen principe
De kandidaten die deelnemen aan de evaluatie van de generieke De kandidaten die deelnemen aan de evaluatie van de generieke
kerncompetenties in het kader van een interne bevorderingsprocedure kerncompetenties in het kader van een interne bevorderingsprocedure
voor een profiel van expert, leidinggevende of projectleider, behouden voor een profiel van expert, leidinggevende of projectleider, behouden
het resultaat dat zij hierop behalen in het kader van een latere het resultaat dat zij hierop behalen in het kader van een latere
sollicitatie. sollicitatie.
Dit resultaat blijft geldig voor een kandidatuur voor een betrekking Dit resultaat blijft geldig voor een kandidatuur voor een betrekking
van dezelfde klasse ongeacht het profiel (expert, leidinggevende en van dezelfde klasse ongeacht het profiel (expert, leidinggevende en
projectleider). De geldigheidstermijn van dit resultaat voor deze projectleider). De geldigheidstermijn van dit resultaat voor deze
evaluatie is beperkt tot drie jaar, te rekenen vanaf de datum waarop evaluatie is beperkt tot drie jaar, te rekenen vanaf de datum waarop
het resultaat in kwestie werd meegedeeld. Deze termijn mag niet het resultaat in kwestie werd meegedeeld. Deze termijn mag niet
verstreken zijn op de datum van de publicatie in het Belgisch verstreken zijn op de datum van de publicatie in het Belgisch
Staatsblad van de incompetitiestelling. Staatsblad van de incompetitiestelling.
De kandidaat die zijn resultaat wenst te verbeteren kan slechts De kandidaat die zijn resultaat wenst te verbeteren kan slechts
opnieuw deelnemen aan de evaluatie van de generieke kerncompetenties opnieuw deelnemen aan de evaluatie van de generieke kerncompetenties
voor zover op de datum van publicatie van de incompetitiestelling in voor zover op de datum van publicatie van de incompetitiestelling in
het Belgisch Staatsblad een termijn van zes maanden verstreken is het Belgisch Staatsblad een termijn van zes maanden verstreken is
sinds de mededeling van het behaalde resultaat. sinds de mededeling van het behaalde resultaat.
De aandacht van de kandidaten wordt gevestigd op het feit dat de De aandacht van de kandidaten wordt gevestigd op het feit dat de
beslissing om deze evaluatie van de generieke kerncompetenties opnieuw beslissing om deze evaluatie van de generieke kerncompetenties opnieuw
af te leggen, met zich meebrengt dat het voordien behaalde resultaat af te leggen, met zich meebrengt dat het voordien behaalde resultaat
niet meer zal kunnen worden ingeroepen om elders een vrijstelling te niet meer zal kunnen worden ingeroepen om elders een vrijstelling te
bekomen. De nieuwe resultaten vervangen en vernietigen met andere bekomen. De nieuwe resultaten vervangen en vernietigen met andere
woorden de vorige. woorden de vorige.
Huidige procedure Huidige procedure
In het kader van de huidige procedure behouden de kandidaten die In het kader van de huidige procedure behouden de kandidaten die
deelgenomen hebben aan een evaluatie van de generieke deelgenomen hebben aan een evaluatie van de generieke
kerncompetenties, georganiseerd in het kader van een vroegere kerncompetenties, georganiseerd in het kader van een vroegere
incompetitiestelling van betrekkingen in de klasse A4 bij de FOD incompetitiestelling van betrekkingen in de klasse A4 bij de FOD
Financiën, hun voor deze evaluatie behaald resultaat. Financiën, hun voor deze evaluatie behaald resultaat.
Een geldigheidstermijn van drie jaar, te rekenen vanaf de datum waarop Een geldigheidstermijn van drie jaar, te rekenen vanaf de datum waarop
de resultaten aan de kandidaten werden medegedeeld, wordt in de resultaten aan de kandidaten werden medegedeeld, wordt in
aanmerking genomen. Deze termijn mag niet verstreken zijn op de datum aanmerking genomen. Deze termijn mag niet verstreken zijn op de datum
van publicatie van de huidige incompetitiestelling in het Belgisch van publicatie van de huidige incompetitiestelling in het Belgisch
Staatsblad. Staatsblad.
De kandidaat die zijn resultaat wil verbeteren en hiertoe opnieuw wil De kandidaat die zijn resultaat wil verbeteren en hiertoe opnieuw wil
deelnemen aan de evaluatie van de generieke kerncompetenties voor een deelnemen aan de evaluatie van de generieke kerncompetenties voor een
functie van dezelfde klasse, kan hiertoe slechts een aanvraag doen functie van dezelfde klasse, kan hiertoe slechts een aanvraag doen
voor zover een termijn van zes maanden is verstreken sinds de datum voor zover een termijn van zes maanden is verstreken sinds de datum
waarop de resultaten werden medegedeeld. Deze termijn dient verstreken waarop de resultaten werden medegedeeld. Deze termijn dient verstreken
te zijn op datum van publicatie van de huidige incompetitiestelling in te zijn op datum van publicatie van de huidige incompetitiestelling in
het Belgisch Staatsblad. het Belgisch Staatsblad.
Er wordt gevraagd dat de kandidaat die meent te voldoen aan Er wordt gevraagd dat de kandidaat die meent te voldoen aan
bovenvermelde voorwaarde en die opnieuw wil deelnemen aan deze bovenvermelde voorwaarde en die opnieuw wil deelnemen aan deze
evaluatie, dit in zijn kandidatuur (formulier bijlage 1) vermeldt. evaluatie, dit in zijn kandidatuur (formulier bijlage 1) vermeldt.
Geen enkele andere vrijstelling voor de evaluatie van de generieke Geen enkele andere vrijstelling voor de evaluatie van de generieke
kerncompetenties kan worden verkregen. kerncompetenties kan worden verkregen.
Etappe 2 - Evaluatie van de specifieke bekwaamheden met betrekking tot Etappe 2 - Evaluatie van de specifieke bekwaamheden met betrekking tot
de rol de rol
De na etappe 1 overblijvende kandidaten en de kandidaten die van deze De na etappe 1 overblijvende kandidaten en de kandidaten die van deze
etappe werden vrijgesteld, zullen voor de FOD Financiën door een etappe werden vrijgesteld, zullen voor de FOD Financiën door een
externe partner worden uitgenodigd om een evaluatie van de specifieke externe partner worden uitgenodigd om een evaluatie van de specifieke
bekwaamheden met betrekking tot de rol af te leggen. bekwaamheden met betrekking tot de rol af te leggen.
Deze evaluatie wordt gepland in twee delen. Deze evaluatie wordt gepland in twee delen.
De volgende basisprincipes zijn van toepassing voor deze evaluatie : De volgende basisprincipes zijn van toepassing voor deze evaluatie :
- tijdens het eerste deel worden de kandidaten uitgenodigd om een - tijdens het eerste deel worden de kandidaten uitgenodigd om een
persoonlijkheidstest op geïnformatiseerde wijze aan te vullen. Zij persoonlijkheidstest op geïnformatiseerde wijze aan te vullen. Zij
ontvangen hiervoor een link waarbij hen gevraagd wordt om de ontvangen hiervoor een link waarbij hen gevraagd wordt om de
vragenlijst in te vullen. vragenlijst in te vullen.
Dit eerste deel heeft als doel om bijkomende informatie te verzamelen Dit eerste deel heeft als doel om bijkomende informatie te verzamelen
in het kader van deze evaluatie. De resultaten van de test zullen een in het kader van deze evaluatie. De resultaten van de test zullen een
jaar, te rekenen vanaf de datum waarop ze meegedeeld worden, geldig jaar, te rekenen vanaf de datum waarop ze meegedeeld worden, geldig
blijven. Binnen die termijn leggen de kandidaten de test niet opnieuw blijven. Binnen die termijn leggen de kandidaten de test niet opnieuw
af. af.
- tijdens het tweede deel worden de specifieke bekwaamheden met - tijdens het tweede deel worden de specifieke bekwaamheden met
betrekking tot de rol (expert, leidinggevende of projectleider) betrekking tot de rol (expert, leidinggevende of projectleider)
geëvalueerd op basis van mondeling gestelde vragen en van twee geëvalueerd op basis van mondeling gestelde vragen en van twee
assessmentoefeningen. De eerste oefening is een oefening aangaande assessmentoefeningen. De eerste oefening is een oefening aangaande
analyse en presentatie. Deze gestandaardiseerde oefening is een vorm analyse en presentatie. Deze gestandaardiseerde oefening is een vorm
van simulatie waarbij de kandidaat een thema moet voorstellen en zijn van simulatie waarbij de kandidaat een thema moet voorstellen en zijn
standpunt moet verdedigen. De kandidaat ontvangt de nodige standpunt moet verdedigen. De kandidaat ontvangt de nodige
basisinformatie betreffende het opgelegde thema, precies en basisinformatie betreffende het opgelegde thema, precies en
realistisch. Hij ontvangt eveneens inlichtingen betreffende de context realistisch. Hij ontvangt eveneens inlichtingen betreffende de context
waarin deze simulatie wordt uitgevoerd. De evaluatoren vragen op het waarin deze simulatie wordt uitgevoerd. De evaluatoren vragen op het
einde van de presentatie uitleg aan de kandidaat. De tweede oefening einde van de presentatie uitleg aan de kandidaat. De tweede oefening
bestaat uit een rollenspel gebaseerd op de context die gebruikt werd bestaat uit een rollenspel gebaseerd op de context die gebruikt werd
ter gelegenheid van de oefening aangaande analyse en presentatie. De ter gelegenheid van de oefening aangaande analyse en presentatie. De
kandidaat ontvangt informatie over de inhoud van de naar voor te kandidaat ontvangt informatie over de inhoud van de naar voor te
brengen rol. brengen rol.
De evaluatie van de specifieke bekwaamheden met betrekking tot de rol De evaluatie van de specifieke bekwaamheden met betrekking tot de rol
kan op meerdere data worden georganiseerd. kan op meerdere data worden georganiseerd.
De kandidaten worden uitgenodigd per mail via hun professionele De kandidaten worden uitgenodigd per mail via hun professionele
mailbox (voornaam.naam@minfin.fed.be) of op het door hen in hun mailbox (voornaam.naam@minfin.fed.be) of op het door hen in hun
kandidatuur opgegeven e-mailadres. kandidatuur opgegeven e-mailadres.
De deelname aan de evaluatie van de specifieke bekwaamheden met De deelname aan de evaluatie van de specifieke bekwaamheden met
betrekking tot de rol is verplicht voor de voor deze etappe aanvaarde betrekking tot de rol is verplicht voor de voor deze etappe aanvaarde
kandidaten die beslissen om hun vorig resultaat niet te behouden (zie kandidaten die beslissen om hun vorig resultaat niet te behouden (zie
hierna). hierna).
De aandacht van de kandidaten wordt gevestigd op het feit dat, indien De aandacht van de kandidaten wordt gevestigd op het feit dat, indien
zij beslissen om de evaluatie van de specifieke bekwaamheden met zij beslissen om de evaluatie van de specifieke bekwaamheden met
betrekking tot de rol opnieuw af te leggen (zie modaliteiten en betrekking tot de rol opnieuw af te leggen (zie modaliteiten en
gevolgen onder het punt "Huidige procedure" hieronder) enkel de punten gevolgen onder het punt "Huidige procedure" hieronder) enkel de punten
behaald bij de nieuwe deelname aan de evaluatie van de specifieke behaald bij de nieuwe deelname aan de evaluatie van de specifieke
bekwaamheden met betrekking tot de rol voorzien in etappe 2 van de bekwaamheden met betrekking tot de rol voorzien in etappe 2 van de
huidige incompetitiestelling in aanmerking zullen worden genomen. huidige incompetitiestelling in aanmerking zullen worden genomen.
De kandidaat die op de voor deze etappe vastgestelde dag niet opdaagt De kandidaat die op de voor deze etappe vastgestelde dag niet opdaagt
en niet minstens twee dagen tevoren heeft verwittigd dat hij niet zou en niet minstens twee dagen tevoren heeft verwittigd dat hij niet zou
komen, of diegene die geen geldige reden kan voorleggen die zijn komen, of diegene die geen geldige reden kan voorleggen die zijn
afwezigheid rechtvaardigt, mag gedurende een periode van zes maanden afwezigheid rechtvaardigt, mag gedurende een periode van zes maanden
niet postuleren in het kader van een nieuwe incompetitiestelling. Deze niet postuleren in het kader van een nieuwe incompetitiestelling. Deze
periode van zes maanden gaat in op de datum waarop de evaluatie was periode van zes maanden gaat in op de datum waarop de evaluatie was
voorzien. voorzien.
De evaluatie van de specifieke bekwaamheden met betrekking tot de rol De evaluatie van de specifieke bekwaamheden met betrekking tot de rol
telt mee voor 70 % in het eindresultaat van de fase 2. telt mee voor 70 % in het eindresultaat van de fase 2.
De kandidaten die niet deelnemen aan de evaluatie van de specifieke De kandidaten die niet deelnemen aan de evaluatie van de specifieke
bekwaamheden met betrekking tot de rol op de vastgelegde dag, zullen bekwaamheden met betrekking tot de rol op de vastgelegde dag, zullen
worden uitgesloten van het vervolg van de procedure, wat ook de reden worden uitgesloten van het vervolg van de procedure, wat ook de reden
van hun afwezigheid moge zijn. van hun afwezigheid moge zijn.
Het resultaat van deze evaluatie zal op het einde van deze etappe Het resultaat van deze evaluatie zal op het einde van deze etappe
meegedeeld worden aan de kandidaten. meegedeeld worden aan de kandidaten.
Etappe 2 is niet eliminerend, behalve voor wie niet zou hebben Etappe 2 is niet eliminerend, behalve voor wie niet zou hebben
deelgenomen aan de evaluatie van de specifieke bekwaamheden met deelgenomen aan de evaluatie van de specifieke bekwaamheden met
betrekking tot de rol. betrekking tot de rol.
Evaluatie van de specifieke bekwaamheden met betrekking tot de rol - Evaluatie van de specifieke bekwaamheden met betrekking tot de rol -
Huidige procedure en sollicitaties op een later tijdstip Huidige procedure en sollicitaties op een later tijdstip
Algemeen principe Algemeen principe
De kandidaten die deelnemen aan de evaluatie van de specifieke De kandidaten die deelnemen aan de evaluatie van de specifieke
bekwaamheden met betrekking tot de rol in het kader van een interne bekwaamheden met betrekking tot de rol in het kader van een interne
bevorderingsprocedure voor een profiel van expert, leidinggevende of bevorderingsprocedure voor een profiel van expert, leidinggevende of
projectleider, behouden het resultaat dat zij hierop behalen in het projectleider, behouden het resultaat dat zij hierop behalen in het
kader van een latere sollicitatie. kader van een latere sollicitatie.
Dit resultaat blijft geldig voor een kandidatuur voor een betrekking Dit resultaat blijft geldig voor een kandidatuur voor een betrekking
van dezelfde klasse en hetzelfde profiel (expert, leidinggevende of van dezelfde klasse en hetzelfde profiel (expert, leidinggevende of
projectleider). De geldigheidstermijn van dit resultaat voor deze projectleider). De geldigheidstermijn van dit resultaat voor deze
evaluatie is beperkt tot drie jaar, te rekenen vanaf de datum waarop evaluatie is beperkt tot drie jaar, te rekenen vanaf de datum waarop
het resultaat in kwestie werd meegedeeld. Deze termijn mag niet het resultaat in kwestie werd meegedeeld. Deze termijn mag niet
verstreken zijn op de datum van de publicatie in het Belgisch verstreken zijn op de datum van de publicatie in het Belgisch
Staatsblad van de incompetitiestelling. Staatsblad van de incompetitiestelling.
De kandidaat die zijn resultaat wenst te verbeteren kan slechts De kandidaat die zijn resultaat wenst te verbeteren kan slechts
opnieuw deelnemen aan de evaluatie van de specifieke bekwaamheden met opnieuw deelnemen aan de evaluatie van de specifieke bekwaamheden met
betrekking tot de rol voor een betrekking van dezelfde rol en dezelfde betrekking tot de rol voor een betrekking van dezelfde rol en dezelfde
klasse voor zover op de datum van publicatie van de klasse voor zover op de datum van publicatie van de
incompetitiestelling in het Belgisch Staatsblad een termijn van zes incompetitiestelling in het Belgisch Staatsblad een termijn van zes
maanden verstreken is sinds de mededeling van het behaalde resultaat. maanden verstreken is sinds de mededeling van het behaalde resultaat.
De aandacht van de kandidaten wordt gevestigd op het feit dat de De aandacht van de kandidaten wordt gevestigd op het feit dat de
beslissing om deze evaluatie van de specifieke bekwaamheden met beslissing om deze evaluatie van de specifieke bekwaamheden met
betrekking tot de rol opnieuw af te leggen, met zich meebrengt dat het betrekking tot de rol opnieuw af te leggen, met zich meebrengt dat het
voordien behaalde resultaat niet meer zal kunnen worden ingeroepen om voordien behaalde resultaat niet meer zal kunnen worden ingeroepen om
elders een vrijstelling te bekomen. De nieuwe resultaten vervangen en elders een vrijstelling te bekomen. De nieuwe resultaten vervangen en
vernietigen met andere woorden de vorige. vernietigen met andere woorden de vorige.
Huidige procedure Huidige procedure
In het kader van de huidige procedure behouden de kandidaten die In het kader van de huidige procedure behouden de kandidaten die
deelgenomen hebben aan een evaluatie van de specifieke bekwaamheden deelgenomen hebben aan een evaluatie van de specifieke bekwaamheden
met betrekking tot de rol, georganiseerd in het kader van een met betrekking tot de rol, georganiseerd in het kader van een
incompetitiestelling van betrekkingen in de klasse A4 gepubliceerd op incompetitiestelling van betrekkingen in de klasse A4 gepubliceerd op
7 december 2016 of later, hun op deze evaluatie behaald resultaat voor 7 december 2016 of later, hun op deze evaluatie behaald resultaat voor
de gepostuleerde betrekkingen van dezelfde klasse en hetzelfde profiel de gepostuleerde betrekkingen van dezelfde klasse en hetzelfde profiel
(expert, leidinggevende of projectleider). (expert, leidinggevende of projectleider).
Een geldigheidstermijn van drie jaar, te rekenen vanaf de datum waarop Een geldigheidstermijn van drie jaar, te rekenen vanaf de datum waarop
de resultaten aan de kandidaten werden medegedeeld, wordt in de resultaten aan de kandidaten werden medegedeeld, wordt in
aanmerking genomen. Deze termijn mag niet verstreken zijn op de datum aanmerking genomen. Deze termijn mag niet verstreken zijn op de datum
van publicatie van de huidige incompetitiestelling in het Belgisch van publicatie van de huidige incompetitiestelling in het Belgisch
Staatsblad. Staatsblad.
De kandidaat die zijn resultaat wil verbeteren en hiertoe opnieuw wil De kandidaat die zijn resultaat wil verbeteren en hiertoe opnieuw wil
deelnemen aan de evaluatie van de specifieke bekwaamheden met deelnemen aan de evaluatie van de specifieke bekwaamheden met
betrekking tot de rol voor een functie van dezelfde klasse en betrekking tot de rol voor een functie van dezelfde klasse en
hetzelfde profiel, kan hiertoe slechts een aanvraag doen voor zover hetzelfde profiel, kan hiertoe slechts een aanvraag doen voor zover
een termijn van zes maanden is verstreken sinds de datum waarop de een termijn van zes maanden is verstreken sinds de datum waarop de
resultaten werden medegedeeld. Deze termijn dient verstreken te zijn resultaten werden medegedeeld. Deze termijn dient verstreken te zijn
op datum van publicatie van de huidige incompetitiestelling in het op datum van publicatie van de huidige incompetitiestelling in het
Belgisch Staatsblad. Belgisch Staatsblad.
Er wordt gevraagd dat de kandidaat die meent te voldoen aan Er wordt gevraagd dat de kandidaat die meent te voldoen aan
bovenvermelde voorwaarde en die opnieuw wil deelnemen aan deze bovenvermelde voorwaarde en die opnieuw wil deelnemen aan deze
evaluatie, dit in zijn kandidatuur (formulier bijlage 1) vermeldt. evaluatie, dit in zijn kandidatuur (formulier bijlage 1) vermeldt.
De aandacht van de kandidaten wordt gevestigd op het feit dat de De aandacht van de kandidaten wordt gevestigd op het feit dat de
beslissing om deze evaluatie van de specifieke bekwaamheden met beslissing om deze evaluatie van de specifieke bekwaamheden met
betrekking tot de rol opnieuw af te leggen, met zich meebrengt dat het betrekking tot de rol opnieuw af te leggen, met zich meebrengt dat het
voordien behaalde resultaat niet meer zal kunnen worden ingeroepen om voordien behaalde resultaat niet meer zal kunnen worden ingeroepen om
elders een vrijstelling te bekomen. De nieuwe resultaten vervangen en elders een vrijstelling te bekomen. De nieuwe resultaten vervangen en
vernietigen met andere woorden de vorige. vernietigen met andere woorden de vorige.
De kandidaten die deelnemen of hebben deelgenomen aan de evaluatie van De kandidaten die deelnemen of hebben deelgenomen aan de evaluatie van
de specifieke bekwaamheden met betrekking tot de rol in het kader van de specifieke bekwaamheden met betrekking tot de rol in het kader van
de incompetitiestellingen in de klasse A4 die gepubliceerd werden in de incompetitiestellingen in de klasse A4 die gepubliceerd werden in
het Belgisch Staatsblad van 14 november 2018 voor een profiel van van het Belgisch Staatsblad van 14 november 2018 voor een profiel van van
leidinggevende, zullen hun op deze evaluatie behaalde punten behouden leidinggevende, zullen hun op deze evaluatie behaalde punten behouden
voor de betrekking die vandaag in competitie wordt gesteld. voor de betrekking die vandaag in competitie wordt gesteld.
Geen enkele andere vrijstelling voor de evaluatie van de specifieke Geen enkele andere vrijstelling voor de evaluatie van de specifieke
bekwaamheden met betrekking tot de rol kan worden verkregen. bekwaamheden met betrekking tot de rol kan worden verkregen.
Fase 3 - Integratie van de resultaten van de etappen 1 en 2 van fase 2 Fase 3 - Integratie van de resultaten van de etappen 1 en 2 van fase 2
Tijdens deze fase worden, voor de kandidaten die overblijven na fase 2 Tijdens deze fase worden, voor de kandidaten die overblijven na fase 2
en voor diegenen die van deze fase geheel of ten dele waren en voor diegenen die van deze fase geheel of ten dele waren
vrijgesteld, de resultaten van de etappen 1 en 2 geïntegreerd. vrijgesteld, de resultaten van de etappen 1 en 2 geïntegreerd.
Na deze integratie worden de kandidaten die minimum 50 % hebben Na deze integratie worden de kandidaten die minimum 50 % hebben
behaald, gerangschikt op basis van de behaalde punten. behaald, gerangschikt op basis van de behaalde punten.
Het resultaat van deze integratie zal op het einde van deze fase Het resultaat van deze integratie zal op het einde van deze fase
worden meegedeeld aan alle kandidaten. worden meegedeeld aan alle kandidaten.
Dit geïntegreerde resultaat telt voor 30 % mee in het eindresultaat. Dit geïntegreerde resultaat telt voor 30 % mee in het eindresultaat.
Fase 3 is eliminerend. Fase 3 is eliminerend.
Fase 4 - Mondeling onderhoud Fase 4 - Mondeling onderhoud
De na fase 3 overblijvende kandidaten zullen worden uitgenodigd voor De na fase 3 overblijvende kandidaten zullen worden uitgenodigd voor
een mondeling onderhoud voor het Directiecomité of het bevoegde een mondeling onderhoud voor het Directiecomité of het bevoegde
beheerscomité of voor een comité, aangewezen door het Directiecomité beheerscomité of voor een comité, aangewezen door het Directiecomité
of het bevoegde beheerscomité, waaraan, in toepassing van artikel 20 § of het bevoegde beheerscomité, waaraan, in toepassing van artikel 20 §
2 van het koninklijk besluit van 19 juli 2013 tot vaststelling van het 2 van het koninklijk besluit van 19 juli 2013 tot vaststelling van het
organiek reglement van de Federale Overheidsdienst Financiën en van de organiek reglement van de Federale Overheidsdienst Financiën en van de
bijzondere bepalingen die van toepassing zijn op het statutair bijzondere bepalingen die van toepassing zijn op het statutair
personeel, het houden van bedoeld mondeling onderhoud wordt personeel, het houden van bedoeld mondeling onderhoud wordt
gedelegeerd. gedelegeerd.
Tijdens dit mondeling onderhoud worden door middel van open vragen de Tijdens dit mondeling onderhoud worden door middel van open vragen de
motivatie van de kandidaat, zijn visie op de functie en zijn algemeen motivatie van de kandidaat, zijn visie op de functie en zijn algemeen
functioneren geëvalueerd. Bovendien controleert de jury in deze fase functioneren geëvalueerd. Bovendien controleert de jury in deze fase
of de kandidaat beschikt over de nodige technische competenties om de of de kandidaat beschikt over de nodige technische competenties om de
functie uit te oefenen, door hem te ondervragen over de verschillende functie uit te oefenen, door hem te ondervragen over de verschillende
in het profiel beschreven technische competenties. Elk van deze in het profiel beschreven technische competenties. Elk van deze
competenties wordt in alle dimensies ervan geëvalueerd. competenties wordt in alle dimensies ervan geëvalueerd.
De deelname aan dit mondeling onderhoud is verplicht voor de voor fase De deelname aan dit mondeling onderhoud is verplicht voor de voor fase
4 overblijvende kandidaten. 4 overblijvende kandidaten.
De kandidaten worden uitgenodigd per mail, op hun professioneel De kandidaten worden uitgenodigd per mail, op hun professioneel
e-mailadres (voornaam.naam@minfin.fed.be) of op het door hen in hun e-mailadres (voornaam.naam@minfin.fed.be) of op het door hen in hun
kandidatuur opgegeven e-mailadres. kandidatuur opgegeven e-mailadres.
De kandidaat die op de voor dit mondeling onderhoud vastgestelde dag De kandidaat die op de voor dit mondeling onderhoud vastgestelde dag
niet opdaagt en niet minstens twee dagen tevoren heeft verwittigd dat niet opdaagt en niet minstens twee dagen tevoren heeft verwittigd dat
hij niet zou komen, of diegene die geen geldige reden kan voorleggen hij niet zou komen, of diegene die geen geldige reden kan voorleggen
die zijn afwezigheid rechtvaardigt, mag gedurende een periode van zes die zijn afwezigheid rechtvaardigt, mag gedurende een periode van zes
maanden niet postuleren in het kader van een nieuwe maanden niet postuleren in het kader van een nieuwe
incompetitiestelling. Deze periode van zes maanden gaat in op de datum incompetitiestelling. Deze periode van zes maanden gaat in op de datum
waarop het onderhoud was voorzien. waarop het onderhoud was voorzien.
Om te slagen dienen de kandidaten minstens 50 % te behalen op dit Om te slagen dienen de kandidaten minstens 50 % te behalen op dit
onderdeel. onderdeel.
Het resultaat op deze proef telt mee voor 70 % in het eindresultaat, Het resultaat op deze proef telt mee voor 70 % in het eindresultaat,
volgens de weging die vermeld wordt in het functieprofiel. volgens de weging die vermeld wordt in het functieprofiel.
Het mondeling onderhoud kan op meerdere data worden georganiseerd. Het mondeling onderhoud kan op meerdere data worden georganiseerd.
De kandidaten die op de vastgestelde dag niet deelnemen aan het De kandidaten die op de vastgestelde dag niet deelnemen aan het
mondeling onderhoud, worden uitgesloten van het vervolg van de mondeling onderhoud, worden uitgesloten van het vervolg van de
procedure, wat ook de reden van hun afwezigheid moge zijn. procedure, wat ook de reden van hun afwezigheid moge zijn.
Fase 4 is eliminerend. Fase 4 is eliminerend.
Fase 5 - Integratie van de resultaten van de fasen 3 en 4 Fase 5 - Integratie van de resultaten van de fasen 3 en 4
Tijdens deze fase worden, voor de kandidaten die overblijven na fase Tijdens deze fase worden, voor de kandidaten die overblijven na fase
4, de resultaten van de fasen 3 en 4 geïntegreerd. 4, de resultaten van de fasen 3 en 4 geïntegreerd.
Na deze integratie worden de laureaten gerangschikt op basis van de Na deze integratie worden de laureaten gerangschikt op basis van de
behaalde punten. behaalde punten.
De kandidaten die over dezelfde verdiensten beschikken (gelijkheid van De kandidaten die over dezelfde verdiensten beschikken (gelijkheid van
punten) worden als volgt gerangschikt : punten) worden als volgt gerangschikt :
1° de ambtenaar met de grootste klassenanciënniteit; 1° de ambtenaar met de grootste klassenanciënniteit;
2° bij gelijke klassenanciënniteit, de ambtenaar met de grootste 2° bij gelijke klassenanciënniteit, de ambtenaar met de grootste
dienstanciënniteit; dienstanciënniteit;
3° bij gelijke dienstanciënniteit, de oudste ambtenaar. 3° bij gelijke dienstanciënniteit, de oudste ambtenaar.
Onverminderd de elementen vervat in het persoonlijk dossier van de Onverminderd de elementen vervat in het persoonlijk dossier van de
kandidaten, worden de benoemingsvoorstellen opgesteld op basis van de kandidaten, worden de benoemingsvoorstellen opgesteld op basis van de
hierboven bedoelde rangschikking. hierboven bedoelde rangschikking.
H. D'HONDT H. D'HONDT
Voorzitter van het Directiecomité Voorzitter van het Directiecomité
Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld
^