← Terug naar "Benoeming van de voorzitter en leden van het directiecomité van de Commissie voor de Regulering van
de Elektriciteit en het Gas. - Oproep tot kandidaatstellingen Met het oog op de benoeming van
de voorzitter en leden van het directiecomité van d De
Commissie is een autonoom organisme dat, krachtens de wet van 29 april 1999 betreffende de organ(...)"
| Benoeming van de voorzitter en leden van het directiecomité van de Commissie voor de Regulering van de Elektriciteit en het Gas. - Oproep tot kandidaatstellingen Met het oog op de benoeming van de voorzitter en leden van het directiecomité van d De Commissie is een autonoom organisme dat, krachtens de wet van 29 april 1999 betreffende de organ(...) | Benoeming van de voorzitter en leden van het directiecomité van de Commissie voor de Regulering van de Elektriciteit en het Gas. - Oproep tot kandidaatstellingen Met het oog op de benoeming van de voorzitter en leden van het directiecomité van d De Commissie is een autonoom organisme dat, krachtens de wet van 29 april 1999 betreffende de organ(...) |
|---|---|
| FEDERALE OVERHEIDSDIENST ECONOMIE, K.M.O., MIDDENSTAND EN ENERGIE | FEDERALE OVERHEIDSDIENST ECONOMIE, K.M.O., MIDDENSTAND EN ENERGIE |
| Benoeming van de voorzitter en leden van het directiecomité van de | Benoeming van de voorzitter en leden van het directiecomité van de |
| Commissie voor de Regulering van de Elektriciteit en het Gas. - Oproep | Commissie voor de Regulering van de Elektriciteit en het Gas. - Oproep |
| tot kandidaatstellingen | tot kandidaatstellingen |
| Met het oog op de benoeming van de voorzitter en leden van het | Met het oog op de benoeming van de voorzitter en leden van het |
| directiecomité van de Commissie voor de Regulering van de | directiecomité van de Commissie voor de Regulering van de |
| Elektriciteit en het Gas nodigt de Minister van Economie, Energie, | Elektriciteit en het Gas nodigt de Minister van Economie, Energie, |
| Buitenlandse Handel en Wetenschapsbeleid de personen die zich voor | Buitenlandse Handel en Wetenschapsbeleid de personen die zich voor |
| deze functies kandidaat wensen te stellen uit om hun kandidatuur in te | deze functies kandidaat wensen te stellen uit om hun kandidatuur in te |
| dienen. | dienen. |
| De Commissie is een autonoom organisme dat, krachtens de wet van 29 | De Commissie is een autonoom organisme dat, krachtens de wet van 29 |
| april 1999 betreffende de organisatie van de elektriciteitsmarkt en de | april 1999 betreffende de organisatie van de elektriciteitsmarkt en de |
| wet van 12 april 1965 betreffende het vervoer van gasachtige producten | wet van 12 april 1965 betreffende het vervoer van gasachtige producten |
| en andere door middel van leidingen, belast is met een raadgevende | en andere door middel van leidingen, belast is met een raadgevende |
| taak ten behoeve van de overheid inzake de organisatie en werking van | taak ten behoeve van de overheid inzake de organisatie en werking van |
| de elektriciteits- en gasmarkt, enerzijds, en met een algemene taak | de elektriciteits- en gasmarkt, enerzijds, en met een algemene taak |
| van toezicht en controle op de toepassing van de betreffende wetten en | van toezicht en controle op de toepassing van de betreffende wetten en |
| reglementen, anderzijds. | reglementen, anderzijds. |
| Het directiecomité staat in voor het operationeel bestuur van de | Het directiecomité staat in voor het operationeel bestuur van de |
| Commissie en stelt alle handelingen die nodig of dienstig zijn voor de | Commissie en stelt alle handelingen die nodig of dienstig zijn voor de |
| uitvoering van haar opdrachten. Het bestaat uit een voorzitter en drie | uitvoering van haar opdrachten. Het bestaat uit een voorzitter en drie |
| andere leden die worden benoemd bij in Ministerraad overlegd | andere leden die worden benoemd bij in Ministerraad overlegd |
| koninklijk besluit voor een hernieuwbare termijn van zes jaar. De | koninklijk besluit voor een hernieuwbare termijn van zes jaar. De |
| voorzitter en leden van het directiecomité zullen worden gekozen | voorzitter en leden van het directiecomité zullen worden gekozen |
| omwille van hun deskundigheid inzonderheid voor de aangelegenheden die | omwille van hun deskundigheid inzonderheid voor de aangelegenheden die |
| onder hun bevoegdheid vallen : de voorzitter voor wat betreft het | onder hun bevoegdheid vallen : de voorzitter voor wat betreft het |
| management van de commissie, de leden voor wat betreft de directies | management van de commissie, de leden voor wat betreft de directies |
| die zij moeten leiden. | die zij moeten leiden. |
| De voorzitter van het directiecomité : | De voorzitter van het directiecomité : |
| De voorzitter van het directiecomité is belast met de leiding van de | De voorzitter van het directiecomité is belast met de leiding van de |
| instelling in al zijn aspecten, zonder aan die functie de bevoegdheid | instelling in al zijn aspecten, zonder aan die functie de bevoegdheid |
| over een eigen directie te verbinden. De voorzitter zal worden | over een eigen directie te verbinden. De voorzitter zal worden |
| ondersteund door een beperkte staf en een secretariaat. | ondersteund door een beperkte staf en een secretariaat. |
| Als voorzitter van het directiecomité fungeert hij/zij als eerste | Als voorzitter van het directiecomité fungeert hij/zij als eerste |
| aanspreekpunt voor de andere directieleden en is hij/zij in staat om | aanspreekpunt voor de andere directieleden en is hij/zij in staat om |
| visies vanuit juridische, technische of economische hoek te | visies vanuit juridische, technische of economische hoek te |
| convergeren naar een sterke geïntegreerde visie via een | convergeren naar een sterke geïntegreerde visie via een |
| multidisciplinaire aanpak. De voorzitter geeft leiding aan het | multidisciplinaire aanpak. De voorzitter geeft leiding aan het |
| directieteam en is daarom een "people manager" die kan delegeren, | directieteam en is daarom een "people manager" die kan delegeren, |
| plannen, begeleiden, motiveren... maar ook ruimte laat voor eigen | plannen, begeleiden, motiveren... maar ook ruimte laat voor eigen |
| initiatief. De voorzitter fungeert als gezicht en extern | initiatief. De voorzitter fungeert als gezicht en extern |
| vertegenwoordiger van de organisatie en vormt het aanspreekpunt voor | vertegenwoordiger van de organisatie en vormt het aanspreekpunt voor |
| alle externe participanten op de energiemarkt en de overheden. | alle externe participanten op de energiemarkt en de overheden. |
| De drie directies zijn de volgende : | De drie directies zijn de volgende : |
| 1) een directie voor de technische werking van de gasmarkt en de | 1) een directie voor de technische werking van de gasmarkt en de |
| elektriciteitsmarkt | elektriciteitsmarkt |
| De deskundigheid, vereist voor de aangelegenheden die vallen onder de | De deskundigheid, vereist voor de aangelegenheden die vallen onder de |
| bevoegdheid van de directie voor de technische werking van de | bevoegdheid van de directie voor de technische werking van de |
| elektriciteit- en gasmarkt, heeft onder meer betrekking op : | elektriciteit- en gasmarkt, heeft onder meer betrekking op : |
| - de vergunningsaanvragen voor de bouw van nieuwe installaties voor | - de vergunningsaanvragen voor de bouw van nieuwe installaties voor |
| elektriciteitsproductie en nieuwe directe lijnen krachtens de | elektriciteitsproductie en nieuwe directe lijnen krachtens de |
| artikelen 4 en 17 van de Elektriciteitswet onderzoeken en controle | artikelen 4 en 17 van de Elektriciteitswet onderzoeken en controle |
| uitoefenen op de naleving van de voorwaarden van de afgeleverde | uitoefenen op de naleving van de voorwaarden van de afgeleverde |
| vergunningen; | vergunningen; |
| - een advies uitbrengen over de prospectieve studie; | - een advies uitbrengen over de prospectieve studie; |
| - controle uitoefenen op de naleving door de transmissienetbeheerder | - controle uitoefenen op de naleving door de transmissienetbeheerder |
| van de bepalingen van artikel 9 van de Elektriciteitswet en de | van de bepalingen van artikel 9 van de Elektriciteitswet en de |
| uitvoeringsbesluiten ervan; | uitvoeringsbesluiten ervan; |
| - controle uitoefenen op de toepassing van het technisch reglement; | - controle uitoefenen op de toepassing van het technisch reglement; |
| - een advies uitbrengen over het ontwikkelingsplan en het toezicht | - een advies uitbrengen over het ontwikkelingsplan en het toezicht |
| uitoefenen op de uitvoering van dit plan; | uitoefenen op de uitvoering van dit plan; |
| - de uitvoering van de openbare dienstverplichtingen bedoeld in | - de uitvoering van de openbare dienstverplichtingen bedoeld in |
| artikel 21, eerste lid, 1° van de Elektriciteitswet, en, in voorkomend | artikel 21, eerste lid, 1° van de Elektriciteitswet, en, in voorkomend |
| geval, de toepassing van de afwijkingen toegestaan krachtens artikel | geval, de toepassing van de afwijkingen toegestaan krachtens artikel |
| 21, eerste lid, 2° van de Elektriciteitswet, controleren en evalueren; | 21, eerste lid, 2° van de Elektriciteitswet, controleren en evalueren; |
| - in samenwerking met de Algemene Directie Energie van de Federale | - in samenwerking met de Algemene Directie Energie van de Federale |
| Overheidsdienst (FOD) Economie, de aanvragen voor de toekenning van | Overheidsdienst (FOD) Economie, de aanvragen voor de toekenning van |
| vervoer- en leveringsvergunningen krachtens de artikelen 3 en 15/3 van | vervoer- en leveringsvergunningen krachtens de artikelen 3 en 15/3 van |
| de Gaswet onderzoeken en controle uitoefenen op de naleving van de | de Gaswet onderzoeken en controle uitoefenen op de naleving van de |
| voorwaarden van de toegekende vergunningen; | voorwaarden van de toegekende vergunningen; |
| - advies geven aan de Algemene Directie Energie van de FOD Economie | - advies geven aan de Algemene Directie Energie van de FOD Economie |
| over de prospectieve studie betreffende de zekerheid van de | over de prospectieve studie betreffende de zekerheid van de |
| aardgasbevoorrading; | aardgasbevoorrading; |
| - de belangrijkste voorwaarden voor de toegang tot de vervoernetten | - de belangrijkste voorwaarden voor de toegang tot de vervoernetten |
| goedkeuren en de toepassing ervan door de vervoerondernemingen in hun | goedkeuren en de toepassing ervan door de vervoerondernemingen in hun |
| respectieve netten controleren; | respectieve netten controleren; |
| -de uitvoering van de openbare dienstverplichtingen bedoeld in artikel | -de uitvoering van de openbare dienstverplichtingen bedoeld in artikel |
| 15/11 van de Gaswet controleren en evalueren; | 15/11 van de Gaswet controleren en evalueren; |
| - de toepassing van de bepalingen van artikel 15/7 van de Gaswet | - de toepassing van de bepalingen van artikel 15/7 van de Gaswet |
| controleren en evalueren. | controleren en evalueren. |
| 2) een directie voor de controle op de prijzen en de rekeningen op de | 2) een directie voor de controle op de prijzen en de rekeningen op de |
| gasmarkt en de elektriciteitsmarkt | gasmarkt en de elektriciteitsmarkt |
| De deskundigheid vereist voor de aangelegenheden die vallen onder de | De deskundigheid vereist voor de aangelegenheden die vallen onder de |
| bevoegdheid van de directie voor de controle op de prijzen en de | bevoegdheid van de directie voor de controle op de prijzen en de |
| rekeningen in de elektriciteit- en gasmarkt heeft onder meer | rekeningen in de elektriciteit- en gasmarkt heeft onder meer |
| betrekking op : | betrekking op : |
| - de maatregelen vastgesteld in toepassing van artikel 7 van de | - de maatregelen vastgesteld in toepassing van artikel 7 van de |
| Elektriciteitswet controleren; | Elektriciteitswet controleren; |
| - in voorkomend geval, een methode uitwerken voor de berekening van de | - in voorkomend geval, een methode uitwerken voor de berekening van de |
| kosten en verliezen bedoeld in artikel 21, eerste lid, 3°, a) van de | kosten en verliezen bedoeld in artikel 21, eerste lid, 3°, a) van de |
| Elektriciteitswet, en deze berekeningen verifiëren; | Elektriciteitswet, en deze berekeningen verifiëren; |
| - de tarieven bedoeld in artikel 12 van de Elektriciteitswet | - de tarieven bedoeld in artikel 12 van de Elektriciteitswet |
| goedkeuren; | goedkeuren; |
| - erop toezien dat de tarifering voor de levering van elektriciteit | - erop toezien dat de tarifering voor de levering van elektriciteit |
| gericht is op het algemeen belang en zich in het globale energiebeleid | gericht is op het algemeen belang en zich in het globale energiebeleid |
| integreert en, in voorkomend geval, de maximumprijzen controleren die | integreert en, in voorkomend geval, de maximumprijzen controleren die |
| toepasselijk zijn op de eindafnemers en distributeurs, die | toepasselijk zijn op de eindafnemers en distributeurs, die |
| eindafnemers die geen in aanmerking komende afnemers zijn, | eindafnemers die geen in aanmerking komende afnemers zijn, |
| bevoorraden; | bevoorraden; |
| - de rekeningen van de ondernemingen van de elektriciteitssector | - de rekeningen van de ondernemingen van de elektriciteitssector |
| controleren inzonderheid ter verificatie van de naleving van de | controleren inzonderheid ter verificatie van de naleving van de |
| bepalingen van artikel 22 van de Elektriciteitswet en de afwezigheid | bepalingen van artikel 22 van de Elektriciteitswet en de afwezigheid |
| van kruissubsidies tussen de productie-, transmissie- en | van kruissubsidies tussen de productie-, transmissie- en |
| distributieactiviteiten; | distributieactiviteiten; |
| - de afwezigheid van kruissubsidies tussen de categorieën van afnemers | - de afwezigheid van kruissubsidies tussen de categorieën van afnemers |
| die geen in aanmerking komende afnemers zijn en tussen deze | die geen in aanmerking komende afnemers zijn en tussen deze |
| categorieën van afnemers en de in aanmerking komende afnemers | categorieën van afnemers en de in aanmerking komende afnemers |
| controleren; | controleren; |
| - de afwezigheid van kruissubsidies controleren wanneer de | - de afwezigheid van kruissubsidies controleren wanneer de |
| netbeheerder artikel 8, § 2 van de Elektriciteitswet toepast; | netbeheerder artikel 8, § 2 van de Elektriciteitswet toepast; |
| - de boekhouding van de ondernemingen van de gassector controleren, | - de boekhouding van de ondernemingen van de gassector controleren, |
| inzonderheid ter verificatie van de naleving van de bepalingen van | inzonderheid ter verificatie van de naleving van de bepalingen van |
| artikel 15/12 van de Gaswet en de afwezigheid van kruissubsidies | artikel 15/12 van de Gaswet en de afwezigheid van kruissubsidies |
| tussen de activiteiten van vervoer, distributie en opslag van aardgas. | tussen de activiteiten van vervoer, distributie en opslag van aardgas. |
| 3) een administratieve directie | 3) een administratieve directie |
| De deskundigheid vereist voor de aangelegenheden die vallen onder de | De deskundigheid vereist voor de aangelegenheden die vallen onder de |
| bevoegdheid van de administratieve directie heeft onder meer | bevoegdheid van de administratieve directie heeft onder meer |
| betrekking op : | betrekking op : |
| - het administratief en financieel beheer van de commissie; | - het administratief en financieel beheer van de commissie; |
| - de juridische studies, incluis geschillenbehandeling; | - de juridische studies, incluis geschillenbehandeling; |
| - de documentatie; | - de documentatie; |
| - op eigen initiatief of op verzoek van de minister of van een | - op eigen initiatief of op verzoek van de minister of van een |
| gewestregering onderzoeken en studies uitvoeren; | gewestregering onderzoeken en studies uitvoeren; |
| - in voorkomend geval, het beheer van het mechanisme ter financiering | - in voorkomend geval, het beheer van het mechanisme ter financiering |
| van alle of een deel van de netto-lasten die voortvloeien uit de | van alle of een deel van de netto-lasten die voortvloeien uit de |
| maatregelen van marktorganisatie, waaronder de instelling van een | maatregelen van marktorganisatie, waaronder de instelling van een |
| systeem voor de toekenning van groenestroomcertificaten voor | systeem voor de toekenning van groenestroomcertificaten voor |
| elektriciteit geproduceerd overeenkomstig artikel 6 van de | elektriciteit geproduceerd overeenkomstig artikel 6 van de |
| Elektriciteitswet en de verplichting van de netbeheerder om | Elektriciteitswet en de verplichting van de netbeheerder om |
| groenestroomcertificaten afgeleverd door de federale en gewestelijke | groenestroomcertificaten afgeleverd door de federale en gewestelijke |
| overheden aan te kopen tegen een minimumprijs en te verkopen, voor een | overheden aan te kopen tegen een minimumprijs en te verkopen, voor een |
| verzekerde afzet op de markt, tegen een minimumprijs, van een | verzekerde afzet op de markt, tegen een minimumprijs, van een |
| minimumvolume elektriciteit geproduceerd met aanwending van | minimumvolume elektriciteit geproduceerd met aanwending van |
| hernieuwbare energiebronnen; | hernieuwbare energiebronnen; |
| - in voorkomend geval, het beheer van het fonds dat de volledige of | - in voorkomend geval, het beheer van het fonds dat de volledige of |
| een deel van de reële netto-kost van de openbare dienstverplichtingen | een deel van de reële netto-kost van de openbare dienstverplichtingen |
| ten laste neemt, voor zover deze kost een onbillijke last zou | ten laste neemt, voor zover deze kost een onbillijke last zou |
| vertegenwoordigen voor de ondernemingen die tot deze verplichtingen | vertegenwoordigen voor de ondernemingen die tot deze verplichtingen |
| gehouden zijn, alsook, in voorkomend geval, alle of een deel van de | gehouden zijn, alsook, in voorkomend geval, alle of een deel van de |
| kosten en verliezen die elektriciteitsondernemingen niet kunnen | kosten en verliezen die elektriciteitsondernemingen niet kunnen |
| terugwinnen wegens de openstelling van de elektriciteitsmarkt, in de | terugwinnen wegens de openstelling van de elektriciteitsmarkt, in de |
| mate en voor de duur toegestaan door de Europese Commissie; geheel of | mate en voor de duur toegestaan door de Europese Commissie; geheel of |
| gedeeltelijk wordt gefinancierd door toeslagen op de tarieven bedoeld | gedeeltelijk wordt gefinancierd door toeslagen op de tarieven bedoeld |
| in artikel 12 van de Elektriciteitswet of door heffingen op alle of | in artikel 12 van de Elektriciteitswet of door heffingen op alle of |
| objectief bepaalde categorieën van energieverbruikers of | objectief bepaalde categorieën van energieverbruikers of |
| marktoperatoren, volgens de nadere regels bepaald door hetzelfde | marktoperatoren, volgens de nadere regels bepaald door hetzelfde |
| besluit. | besluit. |
| Bij dit alles wordt onder « Elektriciteitswet » verstaan : de wet van | Bij dit alles wordt onder « Elektriciteitswet » verstaan : de wet van |
| 29 april 1999 betreffende de organisatie van de elektriciteitsmarkt en | 29 april 1999 betreffende de organisatie van de elektriciteitsmarkt en |
| onder « Gaswet » : de wet van 12 april 1965 betreffende het vervoer | onder « Gaswet » : de wet van 12 april 1965 betreffende het vervoer |
| van gasachtige producten en andere door middel van leidingen. | van gasachtige producten en andere door middel van leidingen. |
| Zowel de functie van voorzitter als de directeursfuncties vereisen in | Zowel de functie van voorzitter als de directeursfuncties vereisen in |
| hoge mate : | hoge mate : |
| - interne en externe sociale vaardigheden; | - interne en externe sociale vaardigheden; |
| - bekwaamheid met mensen om te gaan; | - bekwaamheid met mensen om te gaan; |
| - bekwaamheid tot netwerken; | - bekwaamheid tot netwerken; |
| - bekwaamheid om in een zeer heterogene omgeving met actoren met | - bekwaamheid om in een zeer heterogene omgeving met actoren met |
| tegengestelde belangen een open relatie aan te knopen, open te staan | tegengestelde belangen een open relatie aan te knopen, open te staan |
| voor dialoog en in staat te zijn een consensus te bereiken; | voor dialoog en in staat te zijn een consensus te bereiken; |
| - luisterbereidheid; | - luisterbereidheid; |
| - vermogen tot coördineren en organiseren; | - vermogen tot coördineren en organiseren; |
| - motiverend vermogen; | - motiverend vermogen; |
| - (bij)sturend vermogen (strategiebewaking). | - (bij)sturend vermogen (strategiebewaking). |
| Voor de vier functies komen in aanmerking : | Voor de vier functies komen in aanmerking : |
| - houders van een universitair diploma of gelijkgesteld van burgerlijk | - houders van een universitair diploma of gelijkgesteld van burgerlijk |
| ingenieur, licentiaat in de Economie, Toegepaste Economie of Handels- | ingenieur, licentiaat in de Economie, Toegepaste Economie of Handels- |
| en Financiële wetenschappen of licentiaat in de Rechten; | en Financiële wetenschappen of licentiaat in de Rechten; |
| - met, voor wat betreft de kandidaten voor de functies van directeur, | - met, voor wat betreft de kandidaten voor de functies van directeur, |
| een ervaring van minimum 5 jaar inzake, hetzij productie en/of | een ervaring van minimum 5 jaar inzake, hetzij productie en/of |
| transport van elektriciteit en/of gas, hetzij kostprijscalculatie met | transport van elektriciteit en/of gas, hetzij kostprijscalculatie met |
| betrekking tot productie en/of transport van elektriciteit en/of gas, | betrekking tot productie en/of transport van elektriciteit en/of gas, |
| hetzij financieel en administratief beheer, inclusief juridische | hetzij financieel en administratief beheer, inclusief juridische |
| ondersteuning van alle afdelingen van de instelling; | ondersteuning van alle afdelingen van de instelling; |
| - met, voor wat betreft de kandidaten voor de functie van voorzitter, | - met, voor wat betreft de kandidaten voor de functie van voorzitter, |
| een ervaring van minimum 5 jaar inzake leiding geven op hoog niveau, | een ervaring van minimum 5 jaar inzake leiding geven op hoog niveau, |
| teambuilding en vertegenwoordiging van de instelling naar de | teambuilding en vertegenwoordiging van de instelling naar de |
| buiten-wereld; | buiten-wereld; |
| - bovendien is een basiskennis van de tweede landstaal en een passieve | - bovendien is een basiskennis van de tweede landstaal en een passieve |
| kennis van het Engels vereist. | kennis van het Engels vereist. |
| Krachtens het koninklijk besluit van 3 mei 1999 tot vaststelling van | Krachtens het koninklijk besluit van 3 mei 1999 tot vaststelling van |
| de regels toepasselijk op de voorzitter en leden van het | de regels toepasselijk op de voorzitter en leden van het |
| directiecomité van de Commissie voor de Regulering van de | directiecomité van de Commissie voor de Regulering van de |
| Elektriciteit en het Gas inzake onverenigbaarheden en | Elektriciteit en het Gas inzake onverenigbaarheden en |
| belangenconflicten mogen de leden van de Wetgevende Kamers, het | belangenconflicten mogen de leden van de Wetgevende Kamers, het |
| Europees Parlement en de Gemeenschaps- en Gewestraden, de Ministers, | Europees Parlement en de Gemeenschaps- en Gewestraden, de Ministers, |
| de Staatssecretarissen, de leden van Gemeenschaps- of Gewestregering, | de Staatssecretarissen, de leden van Gemeenschaps- of Gewestregering, |
| de leden van het kabinet van een lid van de federale Regering of van | de leden van het kabinet van een lid van de federale Regering of van |
| een Gemeenschaps- of een Gewestregering en de leden van de bestendige | een Gemeenschaps- of een Gewestregering en de leden van de bestendige |
| deputaties van de provincieraden de functie van voorzitter of lid van | deputaties van de provincieraden de functie van voorzitter of lid van |
| het directiecomité niet uitoefenen. De voorzitter en andere leden van | het directiecomité niet uitoefenen. De voorzitter en andere leden van |
| het directiecomité mogen bovendien geen enkele functie of activiteit | het directiecomité mogen bovendien geen enkele functie of activiteit |
| uitoefenen, al dan niet bezoldigd, ten dienste van de netbeheerder, | uitoefenen, al dan niet bezoldigd, ten dienste van de netbeheerder, |
| van één van de neteigenaars, van een producent, van een distributeur | van één van de neteigenaars, van een producent, van een distributeur |
| of van een tussenpersoon, zoals bepaald in artikel 2 van de wet van 29 | of van een tussenpersoon, zoals bepaald in artikel 2 van de wet van 29 |
| april 1999 betreffende de organisatie van de elektriciteitsmarkt, | april 1999 betreffende de organisatie van de elektriciteitsmarkt, |
| hierna genoemd "elektriciteitsondernemingen", of van een | hierna genoemd "elektriciteitsondernemingen", of van een |
| gasonderneming, zoals bepaald in artikel 1 van de wet van 12 april | gasonderneming, zoals bepaald in artikel 1 van de wet van 12 april |
| 1965 betreffende het vervoer van gasachtige producten en andere door | 1965 betreffende het vervoer van gasachtige producten en andere door |
| middel van leidingen. Dit verbod blijft van kracht gedurende één jaar | middel van leidingen. Dit verbod blijft van kracht gedurende één jaar |
| na afloop van het mandaat van de titularis. De titularissen mogen geen | na afloop van het mandaat van de titularis. De titularissen mogen geen |
| aandelen of andere met aandelen gelijk te stellen waardepapieren, | aandelen of andere met aandelen gelijk te stellen waardepapieren, |
| uitgegeven door elektriciteitsondernemingen (andere dan zelfopwekkers) | uitgegeven door elektriciteitsondernemingen (andere dan zelfopwekkers) |
| of gasondernemingen, bezitten, noch financiële instrumenten die | of gasondernemingen, bezitten, noch financiële instrumenten die |
| toelaten om dergelijke aandelen of waardepapieren te verwerven of over | toelaten om dergelijke aandelen of waardepapieren te verwerven of over |
| te dragen, of die aanleiding geven tot een betaling in contanten welke | te dragen, of die aanleiding geven tot een betaling in contanten welke |
| hoofdzakelijk afhankelijk is van de evolutie van de waarde van | hoofdzakelijk afhankelijk is van de evolutie van de waarde van |
| dergelijke aandelen of waardepapieren. | dergelijke aandelen of waardepapieren. |
| De voorzitter en leden van het directiecomité dienen beschikbaar te | De voorzitter en leden van het directiecomité dienen beschikbaar te |
| zijn om binnen een zeer korte termijn (vermoedelijke datum : 1 | zijn om binnen een zeer korte termijn (vermoedelijke datum : 1 |
| november 2006) na hun benoeming hun functie voltijds op te nemen. Aan | november 2006) na hun benoeming hun functie voltijds op te nemen. Aan |
| de functies is een aantrekkelijke en marktconforme verloning | de functies is een aantrekkelijke en marktconforme verloning |
| verbonden. | verbonden. |
| De personen die aan alle hogervermelde wettelijke en reglementaire | De personen die aan alle hogervermelde wettelijke en reglementaire |
| voorwaarden voldoen en zich kandidaat wensen te stellen voor één van | voorwaarden voldoen en zich kandidaat wensen te stellen voor één van |
| de functies binnen het directiecomité, dienen hun kandidatuur, met | de functies binnen het directiecomité, dienen hun kandidatuur, met |
| uitdrukkelijke vermelding van de functie of functies waarvoor zij zich | uitdrukkelijke vermelding van de functie of functies waarvoor zij zich |
| kandidaat stellen, op het daartoe voorziene sollicitatieformulier, dat | kandidaat stellen, op het daartoe voorziene sollicitatieformulier, dat |
| u kan vinden op www.dewittemorel.be, in te dienen. | u kan vinden op www.dewittemorel.be, in te dienen. |
| De kandidatuur mag zowel elektronisch worden ingediend, als | De kandidatuur mag zowel elektronisch worden ingediend, als |
| schriftelijk worden gericht aan Hudson/De Witte & Morel t.a.v. dhr. | schriftelijk worden gericht aan Hudson/De Witte & Morel t.a.v. dhr. |
| Kris Heeren, Moutstraat 56, 9000 Gent, tel. 09-222 26 95, fax 09-221 | Kris Heeren, Moutstraat 56, 9000 Gent, tel. 09-222 26 95, fax 09-221 |
| 23 55, e-mail hrs.gent@hudson.com | 23 55, e-mail hrs.gent@hudson.com |
| De kandidaturen dienen uiterlijk op 14 september 2006 bij Hudson/ De | De kandidaturen dienen uiterlijk op 14 september 2006 bij Hudson/ De |
| Witte & Morel toe te komen. | Witte & Morel toe te komen. |
| Assessement center en selectieproef zullen plaatsgrijpen in de periode | Assessement center en selectieproef zullen plaatsgrijpen in de periode |
| van 18 september tot 6 oktober 2006. | van 18 september tot 6 oktober 2006. |