← Terug naar "IRISCARE. - Betrekking van directeur van de dienst Dienstverlening Zorginstellingen bij het Departement
Beleid Zorginstellingen van de bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag
van de Gemeenschappelijke Gemeensc Overeenkomstig het besluit van de Gemeenschappelijke
Gemeenschapscommissie van 21 maart 2018 houden(...)"
IRISCARE. - Betrekking van directeur van de dienst Dienstverlening Zorginstellingen bij het Departement Beleid Zorginstellingen van de bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag van de Gemeenschappelijke Gemeensc Overeenkomstig het besluit van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van 21 maart 2018 houden(...) | IRISCARE. - Betrekking van directeur van de dienst Dienstverlening Zorginstellingen bij het Departement Beleid Zorginstellingen van de bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag van de Gemeenschappelijke Gemeensc Overeenkomstig het besluit van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van 21 maart 2018 houden(...) |
---|---|
GEMEENSCHAPPELIJKE GEMEENSCHAPSCOMMISSIE VAN BRUSSEL-HOOFDSTAD | GEMEENSCHAPPELIJKE GEMEENSCHAPSCOMMISSIE VAN BRUSSEL-HOOFDSTAD |
IRISCARE. - Betrekking van directeur van de dienst Dienstverlening | IRISCARE. - Betrekking van directeur van de dienst Dienstverlening |
Zorginstellingen bij het Departement Beleid Zorginstellingen van de | Zorginstellingen bij het Departement Beleid Zorginstellingen van de |
bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en | bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en |
Gezinsbijslag van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van | Gezinsbijslag van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van |
Brussel-Hoofdstad (Iriscare). - Oproep tot kandidaatstelling. - | Brussel-Hoofdstad (Iriscare). - Oproep tot kandidaatstelling. - |
Externe mutatie. - Nederlandse taalrol | Externe mutatie. - Nederlandse taalrol |
Overeenkomstig het besluit van de Gemeenschappelijke | Overeenkomstig het besluit van de Gemeenschappelijke |
Gemeenschapscommissie van 21 maart 2018 houdende het administratief | Gemeenschapscommissie van 21 maart 2018 houdende het administratief |
statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren en stagiairs van | statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren en stagiairs van |
de bicommunautaire Dienst voor gezondheid, bijstand aan personen en | de bicommunautaire Dienst voor gezondheid, bijstand aan personen en |
gezinsbijslag van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van | gezinsbijslag van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van |
Brussel-Hoofdstad (Iriscare) heeft het Algemeen Beheerscomité op zijn | Brussel-Hoofdstad (Iriscare) heeft het Algemeen Beheerscomité op zijn |
vergadering van 9 september 2021 een betrekking van directeur van de | vergadering van 9 september 2021 een betrekking van directeur van de |
dienst Dienstverlening Zorginstellingen bij het Departement Beleid | dienst Dienstverlening Zorginstellingen bij het Departement Beleid |
Zorginstellingen vacant verklaard via externe mutatie. De betrekking | Zorginstellingen vacant verklaard via externe mutatie. De betrekking |
behoort tot de Nederlandse taalrol. De functiebeschrijving bevindt | behoort tot de Nederlandse taalrol. De functiebeschrijving bevindt |
zich in de bijlage. | zich in de bijlage. |
Naast het feit dat ze zich in een administratieve positie bevinden | Naast het feit dat ze zich in een administratieve positie bevinden |
waarin ze hun kwalificaties voor bevordering kunnen doen gelden, dat | waarin ze hun kwalificaties voor bevordering kunnen doen gelden, dat |
ze niet onderworpen zijn aan een definitieve tuchtstraf die nog niet | ze niet onderworpen zijn aan een definitieve tuchtstraf die nog niet |
werd geschrapt, en dat ze bij hun evaluatie de beoordeling "gunstig" | werd geschrapt, en dat ze bij hun evaluatie de beoordeling "gunstig" |
kregen, moeten de kandidaten aan de volgende voorwaarden voldoen: | kregen, moeten de kandidaten aan de volgende voorwaarden voldoen: |
- benoemd zijn als ambtenaar bij de Diensten van het Verenigd College, | - benoemd zijn als ambtenaar bij de Diensten van het Verenigd College, |
de Federale staat, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, het Waalse | de Federale staat, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, het Waalse |
gewest, de Vlaamse, de Franse en Duitstalige Gemeenschappen, de | gewest, de Vlaamse, de Franse en Duitstalige Gemeenschappen, de |
Gemeenschapscommissies en van de publiekrechtelijke rechtspersonen die | Gemeenschapscommissies en van de publiekrechtelijke rechtspersonen die |
ervan afhangen en waarvan het personeel via Selor wordt aangeworven; | ervan afhangen en waarvan het personeel via Selor wordt aangeworven; |
- vastbenoemd zijn in de graad directeur of een gelijkwaardige graad; | - vastbenoemd zijn in de graad directeur of een gelijkwaardige graad; |
- een ervaring van minimum zes jaar in teammanagement is vereist. | - een ervaring van minimum zes jaar in teammanagement is vereist. |
Alle kandidaatstellingen moeten het volgende omvatten: | Alle kandidaatstellingen moeten het volgende omvatten: |
- een sollicitatiebrief met een toelichting van de kwalificaties en | - een sollicitatiebrief met een toelichting van de kwalificaties en |
ervaring die de kandidaat kan voorleggen met betrekking tot de | ervaring die de kandidaat kan voorleggen met betrekking tot de |
functie; | functie; |
- een bijgewerkt cv; | - een bijgewerkt cv; |
- een beheersplan waarin de visie op de functie van de kandidaat wordt | - een beheersplan waarin de visie op de functie van de kandidaat wordt |
uitgelegd, maximaal 10 pagina's; | uitgelegd, maximaal 10 pagina's; |
- alle documenten die aantonen dat de kandidaat aan de voorwaarden | - alle documenten die aantonen dat de kandidaat aan de voorwaarden |
voldoet om aan de selectie deel te nemen. | voldoet om aan de selectie deel te nemen. |
Na verificatie van de overeenkomst tussen de kandidaatstellingen en | Na verificatie van de overeenkomst tussen de kandidaatstellingen en |
het functieprofiel zullen de toegelaten kandidaten worden uitgenodigd | het functieprofiel zullen de toegelaten kandidaten worden uitgenodigd |
voor een assessment georganiseerd door een extern bureau en vervolgens | voor een assessment georganiseerd door een extern bureau en vervolgens |
voor een vraag- en antwoordsessie voor de Directieraad. | voor een vraag- en antwoordsessie voor de Directieraad. |
Het Algemeen Beheerscomité zal een individueel overdrachtsbesluit | Het Algemeen Beheerscomité zal een individueel overdrachtsbesluit |
nemen voor de eerste laureaat van de selectie. Dat besluit zal per | nemen voor de eerste laureaat van de selectie. Dat besluit zal per |
uittreksel in het Belgisch Staatsblad worden gepubliceerd. | uittreksel in het Belgisch Staatsblad worden gepubliceerd. |
De geïndexeerde bezoldiging (index: 1,7410) van directeur is | De geïndexeerde bezoldiging (index: 1,7410) van directeur is |
vastgelegd tussen minimum 55.659,77 euro en maximum 107.621,66 euro | vastgelegd tussen minimum 55.659,77 euro en maximum 107.621,66 euro |
per jaar. | per jaar. |
Elke kandidaatstelling moet, op straffe van nietigheid, uiterlijk op | Elke kandidaatstelling moet, op straffe van nietigheid, uiterlijk op |
30 september 2021 aangetekend verzonden worden, waarbij de poststempel | 30 september 2021 aangetekend verzonden worden, waarbij de poststempel |
als bewijs geldt. Ze moet worden toegezonden aan mevrouw Tania Dekens, | als bewijs geldt. Ze moet worden toegezonden aan mevrouw Tania Dekens, |
leidend ambtenaar van Iriscare, Belliardstraat 71/2, 1040 Brussel. | leidend ambtenaar van Iriscare, Belliardstraat 71/2, 1040 Brussel. |
Alle informatie over de procedure is te verkrijgen via volgend | Alle informatie over de procedure is te verkrijgen via volgend |
e-mailadres : vorming-formation.hrm@iriscare.brussels | e-mailadres : vorming-formation.hrm@iriscare.brussels |
IRISCARE - bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan | IRISCARE - bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan |
Personen en Gezinsbijslag | Personen en Gezinsbijslag |
Niveau A - Directeur - Directeur van de dienst Dienstverlening | Niveau A - Directeur - Directeur van de dienst Dienstverlening |
Zorginstellingen - Departement Beleid Zorginstellingen - | Zorginstellingen - Departement Beleid Zorginstellingen - |
Dienstverlening Zorginstellingen (code IASA1) | Dienstverlening Zorginstellingen (code IASA1) |
Doelstellingen van de functie | Doelstellingen van de functie |
De dienst Dienstverlening Zorginstellingen van het departement Beleid | De dienst Dienstverlening Zorginstellingen van het departement Beleid |
Zorginstellingen heeft als opdrachten: | Zorginstellingen heeft als opdrachten: |
? Proceseigenaar te zijn van de beheersprocessen van alle sectoren | ? Proceseigenaar te zijn van de beheersprocessen van alle sectoren |
beheerd binnen het Departement Beleid Zorginstellingen: erkenningen en | beheerd binnen het Departement Beleid Zorginstellingen: erkenningen en |
conventies; | conventies; |
? Het beheren en controleren van organieke en facultatieve subsidies; | ? Het beheren en controleren van organieke en facultatieve subsidies; |
? In te staan voor periodieke rapportering op basis van statistieken, | ? In te staan voor periodieke rapportering op basis van statistieken, |
controleresultaten en procesparameters; | controleresultaten en procesparameters; |
? Projecten te initiëren die gericht zijn op de operationele | ? Projecten te initiëren die gericht zijn op de operationele |
doelstellingen van het Departement; | doelstellingen van het Departement; |
? De klachten te beheren van de beheerde instellingen (rust- en | ? De klachten te beheren van de beheerde instellingen (rust- en |
verzorgingshuizen en centra voor dagverzorging; diensten voor | verzorgingshuizen en centra voor dagverzorging; diensten voor |
thuishulp, thuisoppasdiensten, centra voor gezinsplanning en de | thuishulp, thuisoppasdiensten, centra voor gezinsplanning en de |
kinderopvangvoorzieningen; centra en diensten voor personen met een | kinderopvangvoorzieningen; centra en diensten voor personen met een |
handicap; voorzieningen voor opvang en huisvesting van bejaarden; | handicap; voorzieningen voor opvang en huisvesting van bejaarden; |
revalidatiecentra; psychiatrische verzorgingstehuizen en initiatieven | revalidatiecentra; psychiatrische verzorgingstehuizen en initiatieven |
voor beschut wonen; palliatieve zorgteams,...). | voor beschut wonen; palliatieve zorgteams,...). |
In dit kader moet de directeur van de dienst: | In dit kader moet de directeur van de dienst: |
? Leiding geven en de activiteiten van de dienst organiseren en | ? Leiding geven en de activiteiten van de dienst organiseren en |
controleren om een optimale werking te waarborgen en de dienst in | controleren om een optimale werking te waarborgen en de dienst in |
staat te stellen zijn taken correct uit te voeren, kwaliteitsdiensten | staat te stellen zijn taken correct uit te voeren, kwaliteitsdiensten |
te verlenen en het gebruik van de beschikbare middelen te | te verlenen en het gebruik van de beschikbare middelen te |
optimaliseren; | optimaliseren; |
? Verslag uitbrengen aan de hiërarchie en bijdragen tot de | ? Verslag uitbrengen aan de hiërarchie en bijdragen tot de |
samenwerking tussen de verschillende diensten en met de Diensten van | samenwerking tussen de verschillende diensten en met de Diensten van |
het Verenigd College (DVC), meer bepaald aan hun Directie Controle; | het Verenigd College (DVC), meer bepaald aan hun Directie Controle; |
? Actief bijdragen aan de ontwikkeling van de visie op de opdrachten | ? Actief bijdragen aan de ontwikkeling van de visie op de opdrachten |
van het Departement Beleid Zorginstellingen. | van het Departement Beleid Zorginstellingen. |
Inhoud van de functie | Inhoud van de functie |
1. Als leidinggevende: aansturen van de dienst Dienstverlening | 1. Als leidinggevende: aansturen van de dienst Dienstverlening |
Zorginstellingen en dit op een motiverende wijze en hierbij | Zorginstellingen en dit op een motiverende wijze en hierbij |
tussenbeide komen als coach teneinde een optimaal werkresultaat van | tussenbeide komen als coach teneinde een optimaal werkresultaat van |
het team en ook de opvolging en de ontwikkeling van ieder te | het team en ook de opvolging en de ontwikkeling van ieder te |
garanderen. | garanderen. |
Voorbeelden van taken: | Voorbeelden van taken: |
- De behoeften aan human ressources, IT en budgettaire middelen in | - De behoeften aan human ressources, IT en budgettaire middelen in |
kaart brengen en hen efficiënt inschakelen; | kaart brengen en hen efficiënt inschakelen; |
- Aansturen, opvolgen en evalueren van de medewerkers; | - Aansturen, opvolgen en evalueren van de medewerkers; |
- Waken over de juistheid en de kwaliteit van het geleverde werk; | - Waken over de juistheid en de kwaliteit van het geleverde werk; |
- De verschillende taken binnen de dienst verdelen onder de | - De verschillende taken binnen de dienst verdelen onder de |
werknemers; | werknemers; |
- Zijn team doelstellingen en instructies geven, alsmede de nodige | - Zijn team doelstellingen en instructies geven, alsmede de nodige |
tools om deze te bereiken; | tools om deze te bereiken; |
- Opzetten van beheersinstrumenten om de verwezenlijking van de | - Opzetten van beheersinstrumenten om de verwezenlijking van de |
doelstellingen te controleren; | doelstellingen te controleren; |
- Toezien op de uitvoering van de taken van de medewerkers en zorgen | - Toezien op de uitvoering van de taken van de medewerkers en zorgen |
voor de opvolging van de verschillende dossiers: erkenningen van | voor de opvolging van de verschillende dossiers: erkenningen van |
instellingen, subsidies, projecten en werkgroepen; | instellingen, subsidies, projecten en werkgroepen; |
- Doeltreffende actieplannen ontwikkelen, de human resources efficiënt | - Doeltreffende actieplannen ontwikkelen, de human resources efficiënt |
inschakelen, termijnen vaststellen en taken verdelen naar gelang de | inschakelen, termijnen vaststellen en taken verdelen naar gelang de |
beschikbaarheid en de vaardigheden van eenieder; | beschikbaarheid en de vaardigheden van eenieder; |
- Zorgen voor opwaartse en neerwaartse communicatie binnen de dienst; | - Zorgen voor opwaartse en neerwaartse communicatie binnen de dienst; |
- Werknemers begeleiden in hun ontwikkeling en feedback geven over hun | - Werknemers begeleiden in hun ontwikkeling en feedback geven over hun |
prestaties, inclusief hun sterke en zwakke punten; | prestaties, inclusief hun sterke en zwakke punten; |
- Beleggen van teamvergaderingen. | - Beleggen van teamvergaderingen. |
2. Als verantwoordelijke voor de missie van de dienst: toezien op de | 2. Als verantwoordelijke voor de missie van de dienst: toezien op de |
harmonisatie en de tijdige en kwalitatieve uitvoering van de | harmonisatie en de tijdige en kwalitatieve uitvoering van de |
verschillende taken en prioriteiten, waarbij de nodige informatie aan | verschillende taken en prioriteiten, waarbij de nodige informatie aan |
het personeel wordt verstrekt, zodat de juridisch-administratieve | het personeel wordt verstrekt, zodat de juridisch-administratieve |
procedures vanuit structureel, administratief en juridisch oogpunt | procedures vanuit structureel, administratief en juridisch oogpunt |
correct worden uitgevoerd en duidelijkheid en transparantie worden | correct worden uitgevoerd en duidelijkheid en transparantie worden |
gewaarborgd. | gewaarborgd. |
Voorbeelden van taken: | Voorbeelden van taken: |
- Verantwoordelijk zijn voor het administratief beheer van de door de | - Verantwoordelijk zijn voor het administratief beheer van de door de |
dienst beheerde sectoren; | dienst beheerde sectoren; |
- Verantwoordelijk zijn voor het toezicht op de naleving van de | - Verantwoordelijk zijn voor het toezicht op de naleving van de |
erkenningsnormen door de instellingen waarvoor de dienst | erkenningsnormen door de instellingen waarvoor de dienst |
verantwoordelijk is, in samenwerking met de Directie Controle van de | verantwoordelijk is, in samenwerking met de Directie Controle van de |
DVC. | DVC. |
3. Als coördinator: erop toezien dat besluiten, reglementen en | 3. Als coördinator: erop toezien dat besluiten, reglementen en |
procedures door de dienst in de praktijk worden omgezet en dat | procedures door de dienst in de praktijk worden omgezet en dat |
informatie actief wordt meegedeeld aan interne diensten, instellingen, | informatie actief wordt meegedeeld aan interne diensten, instellingen, |
zorgverleners, enz., via de meest geschikte kanalen (circulaires, | zorgverleners, enz., via de meest geschikte kanalen (circulaires, |
informatiefolders, online op de website, enz.), zodat alle interne en | informatiefolders, online op de website, enz.), zodat alle interne en |
externe partners zo snel mogelijk en in een voor hen begrijpelijke | externe partners zo snel mogelijk en in een voor hen begrijpelijke |
taal correct en volledig worden geïnformeerd en de besluiten correct | taal correct en volledig worden geïnformeerd en de besluiten correct |
en tijdig worden uitgevoerd. | en tijdig worden uitgevoerd. |
Voorbeelden van taken: | Voorbeelden van taken: |
- Ervoor zorgen dat de informatie die nodig is voor de uitvoering van | - Ervoor zorgen dat de informatie die nodig is voor de uitvoering van |
beslissingen, reglementering en procedures op een structurele manier | beslissingen, reglementering en procedures op een structurele manier |
door de werknemers wordt verzameld; | door de werknemers wordt verzameld; |
- Structureren, coördineren en superviseren van de werkzaamheden van | - Structureren, coördineren en superviseren van de werkzaamheden van |
de medewerkers en hen opleiden in de desbetreffende materie; | de medewerkers en hen opleiden in de desbetreffende materie; |
- Ervoor zorgen dat voortdurend informatie wordt ontwikkeld/verwerkt | - Ervoor zorgen dat voortdurend informatie wordt ontwikkeld/verwerkt |
en bijgewerkt (website, informatiebrochures, enz.) en dat deze ter | en bijgewerkt (website, informatiebrochures, enz.) en dat deze ter |
beschikking van het publiek wordt gesteld; | beschikking van het publiek wordt gesteld; |
- Het onderhouden van de nodige contacten met de hiërarchie, andere | - Het onderhouden van de nodige contacten met de hiërarchie, andere |
diensten, andere instellingen, gezagsniveaus, enz.; | diensten, andere instellingen, gezagsniveaus, enz.; |
- De in het beheerscontract genoemde doelstellingen vertalen in | - De in het beheerscontract genoemde doelstellingen vertalen in |
operationele doelstellingen; | operationele doelstellingen; |
- Organiseren en coördineren van de communicatie binnen de dienst; | - Organiseren en coördineren van de communicatie binnen de dienst; |
- Vertalen van de richtlijnen en actieplannen ontwikkelen; | - Vertalen van de richtlijnen en actieplannen ontwikkelen; |
- Prioriteiten stellen bij de geïmplementeerde processen. | - Prioriteiten stellen bij de geïmplementeerde processen. |
4. Als adviseur: geven van advies uit eigen beweging of op vraag van | 4. Als adviseur: geven van advies uit eigen beweging of op vraag van |
het management of andere over de bevoegdheden van de dienst | het management of andere over de bevoegdheden van de dienst |
Dienstverlening Zorginstellingen teneinde het management de | Dienstverlening Zorginstellingen teneinde het management de |
mogelijkheid te geven om met kennis van zaken te beslissen. | mogelijkheid te geven om met kennis van zaken te beslissen. |
Voorbeelden van taken: | Voorbeelden van taken: |
- Informeren over de te volgen procedures; | - Informeren over de te volgen procedures; |
- Coördineren van de verschillende interne en externe actoren; | - Coördineren van de verschillende interne en externe actoren; |
- Op vraag deelnemen aan de vergaderingen van de beheersorganen | - Op vraag deelnemen aan de vergaderingen van de beheersorganen |
wanneer dossiers waarvoor zijn Dienst verantwoordelijk is op de agenda | wanneer dossiers waarvoor zijn Dienst verantwoordelijk is op de agenda |
staan; | staan; |
- Realiseren van verschillende studies en analyses; | - Realiseren van verschillende studies en analyses; |
- Op de hoogte zijn van de statistische resultaten van de data en deze | - Op de hoogte zijn van de statistische resultaten van de data en deze |
analyseren, teneinde nieuwe projecten op te zetten om problemen of | analyseren, teneinde nieuwe projecten op te zetten om problemen of |
tekortkomingen aan te pakken; | tekortkomingen aan te pakken; |
- Projectmethodologieën uitwerken die beantwoorden aan de te bereiken | - Projectmethodologieën uitwerken die beantwoorden aan de te bereiken |
resultaten (vereenvoudiging van bepaalde soorten overeenkomsten, | resultaten (vereenvoudiging van bepaalde soorten overeenkomsten, |
integratie van bepaalde financieringsmethoden, ...); | integratie van bepaalde financieringsmethoden, ...); |
- Bijdrage leveren aan sommige beleidsdocumenten van Iriscare, zoals | - Bijdrage leveren aan sommige beleidsdocumenten van Iriscare, zoals |
het beheerscontract en de vaststelling van de behoeften van de sector; | het beheerscontract en de vaststelling van de behoeften van de sector; |
- Verzamelen van bestaande informatie en deelnemen aan vergaderingen | - Verzamelen van bestaande informatie en deelnemen aan vergaderingen |
om advies te geven over mogelijke aanpassingen en vereenvoudigingen | om advies te geven over mogelijke aanpassingen en vereenvoudigingen |
van de behandelde zaken; | van de behandelde zaken; |
- Uitvoering van een systematische analyse van de administratieve | - Uitvoering van een systematische analyse van de administratieve |
procedures en stromen in termen van toegang tot informatie, snelheid | procedures en stromen in termen van toegang tot informatie, snelheid |
van reageren en transparantie van het beheer, met het oog op | van reageren en transparantie van het beheer, met het oog op |
verbetering van de dienstverlening aan de erkende zorginstellingen en | verbetering van de dienstverlening aan de erkende zorginstellingen en |
de samenwerkende partners; | de samenwerkende partners; |
- Uitvoeren van specifieke studies, analyses en ontwikkelen van | - Uitvoeren van specifieke studies, analyses en ontwikkelen van |
strategische voorstellen, enz.; | strategische voorstellen, enz.; |
- Analyseverslagen uitleggen aan de hiërarchie, de beheersorganen, | - Analyseverslagen uitleggen aan de hiërarchie, de beheersorganen, |
enz.; | enz.; |
5. Als contactpersoon: optreden als gesprekspartner om externe | 5. Als contactpersoon: optreden als gesprekspartner om externe |
instanties en intern het personeel te informeren over de wetgeving en | instanties en intern het personeel te informeren over de wetgeving en |
procedures die hen aangaan. | procedures die hen aangaan. |
Voorbeelden van taken: | Voorbeelden van taken: |
- Beschikbaar zijn als contactpersoon voor de dienst; | - Beschikbaar zijn als contactpersoon voor de dienst; |
- Beantwoorden van vragen van externe organisaties en interne | - Beantwoorden van vragen van externe organisaties en interne |
medewerkers; | medewerkers; |
- Optreden als contactpersoon voor de instellingen in de betreffende | - Optreden als contactpersoon voor de instellingen in de betreffende |
bevoegdheden; | bevoegdheden; |
- Uitbouwen van een netwerk van contacten en relaties onderhouden met | - Uitbouwen van een netwerk van contacten en relaties onderhouden met |
partners. | partners. |
6. Als kennisbeheerder: op de hoogte blijven van de ontwikkelingen op | 6. Als kennisbeheerder: op de hoogte blijven van de ontwikkelingen op |
het gebied waarvoor men verantwoordelijk is en op de vakgebieden die | het gebied waarvoor men verantwoordelijk is en op de vakgebieden die |
daarmee verband houden, en relevante informatie verspreiden onder | daarmee verband houden, en relevante informatie verspreiden onder |
medewerkers en collega's om hun deskundigheid op het vakgebied te | medewerkers en collega's om hun deskundigheid op het vakgebied te |
vergroten. | vergroten. |
Voorbeelden van taken: | Voorbeelden van taken: |
- Ontwikkelt op eigen initiatief kennis op aanverwante gebieden om | - Ontwikkelt op eigen initiatief kennis op aanverwante gebieden om |
deskundigheid en vaardigheden te vergroten; | deskundigheid en vaardigheden te vergroten; |
- Op de hoogte blijven van de regels die van toepassing zijn op de | - Op de hoogte blijven van de regels die van toepassing zijn op de |
behandelde aangelegenheden; | behandelde aangelegenheden; |
- Raadplegen van de gespecialiseerde literatuur; | - Raadplegen van de gespecialiseerde literatuur; |
- Identificeren van goede praktijken en deze vertalen naar projecten | - Identificeren van goede praktijken en deze vertalen naar projecten |
of opdrachten van de dienst; | of opdrachten van de dienst; |
- Kennis uitwisselen met de medewerkers; | - Kennis uitwisselen met de medewerkers; |
- Op de hoogte blijven van initiatieven in andere entiteiten in | - Op de hoogte blijven van initiatieven in andere entiteiten in |
binnen- en buitenland via internetraadplegingen, deelname aan | binnen- en buitenland via internetraadplegingen, deelname aan |
vergaderingen, seminaries en conferenties. | vergaderingen, seminaries en conferenties. |
7. Als medewerker van het departement: een solidaire houding aannemen | 7. Als medewerker van het departement: een solidaire houding aannemen |
en bijdragen aan een positieve teamgeest binnen de verschillende | en bijdragen aan een positieve teamgeest binnen de verschillende |
diensten van het departement. | diensten van het departement. |
Voorbeelden van taken: | Voorbeelden van taken: |
- Actief bijdragen aan de dynamische werking van het departement en de | - Actief bijdragen aan de dynamische werking van het departement en de |
verschillende diensten ervan; | verschillende diensten ervan; |
- Samenwerken met de andere dienstverantwoordelijken; | - Samenwerken met de andere dienstverantwoordelijken; |
- Bijdragen aan de werkzaamheden van het departement, door te zorgen | - Bijdragen aan de werkzaamheden van het departement, door te zorgen |
voor een goede taakverdeling en de eigen kennis bij te schaven om de | voor een goede taakverdeling en de eigen kennis bij te schaven om de |
persoonlijke deskundigheid en bijgevolg die van het departement uit te | persoonlijke deskundigheid en bijgevolg die van het departement uit te |
breiden. | breiden. |
Ervaring en/of diploma | Ervaring en/of diploma |
- Vastbenoemd zijn bij de Diensten van het Verenigd College, de | - Vastbenoemd zijn bij de Diensten van het Verenigd College, de |
Federale staat, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, het Waalse gewest, | Federale staat, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, het Waalse gewest, |
de Vlaamse, de Franse en Duitstalige Gemeenschappen, de | de Vlaamse, de Franse en Duitstalige Gemeenschappen, de |
Gemeenschapscommissies en ten slotte van de publiekrechtelijke | Gemeenschapscommissies en ten slotte van de publiekrechtelijke |
rechtspersonen die ervan afhangen en waarvan het personeel via Selor | rechtspersonen die ervan afhangen en waarvan het personeel via Selor |
wordt aangeworven; | wordt aangeworven; |
- Vastbenoemd zijn in de graad van directeur of een gelijkwaardige | - Vastbenoemd zijn in de graad van directeur of een gelijkwaardige |
graad; | graad; |
- Een evaluatie met vermelding "gunstig" hebben; | - Een evaluatie met vermelding "gunstig" hebben; |
- Zich in een administratieve positie bevinden waarin hij de | - Zich in een administratieve positie bevinden waarin hij de |
bevorderingstitels kan laten gelden; | bevorderingstitels kan laten gelden; |
- Niet onderworpen zijn aan een definitieve tuchtstraf; | - Niet onderworpen zijn aan een definitieve tuchtstraf; |
- Een ervaring van minimum 6 jaar in teammanagement is vereist. | - Een ervaring van minimum 6 jaar in teammanagement is vereist. |
Generieke competenties | Generieke competenties |
Omgaan met informatie | Omgaan met informatie |
Omgaan met taken | Omgaan met taken |
Omgaan met medewerkers | Omgaan met medewerkers |
Omgaan met relaties | Omgaan met relaties |
Omgaan met het eigen functioneren | Omgaan met het eigen functioneren |
Informatie begrijpen | Informatie begrijpen |
Taken uitvoeren | Taken uitvoeren |
Kennis en informatie delen | Kennis en informatie delen |
Communiceren | Communiceren |
Respect tonen | Respect tonen |
Informatie behandelen | Informatie behandelen |
Werk structureren | Werk structureren |
Ondersteunen | Ondersteunen |
Actief luisteren | Actief luisteren |
Zich aanpassen | Zich aanpassen |
Informatie analyseren | Informatie analyseren |
Problemen oplossen | Problemen oplossen |
Medewerkers aansturen | Medewerkers aansturen |
K | K |
In team | In team |
werken (K) | werken (K) |
K | K |
Betrouwbaarheid tonen (K) | Betrouwbaarheid tonen (K) |
X | X |
Informatie integreren | Informatie integreren |
Beslissen | Beslissen |
Medewerkers motiveren | Medewerkers motiveren |
K | K |
Servicegericht | Servicegericht |
handelen (K) | handelen (K) |
Inzet tonen | Inzet tonen |
Vernieuwen | Vernieuwen |
X | X |
Organiseren | Organiseren |
X | X |
Medewerkers ontwikkelen | Medewerkers ontwikkelen |
X | X |
Adviseren | Adviseren |
Stress beheren | Stress beheren |
Conceptualiseren | Conceptualiseren |
Beheren van de dienst | Beheren van de dienst |
Bouwen van teams | Bouwen van teams |
Beïnvloeden | Beïnvloeden |
K | K |
Zichzelf ontwikkelen (K) | Zichzelf ontwikkelen (K) |
Inzicht in de organisatie | Inzicht in de organisatie |
Beheren van de organisatie | Beheren van de organisatie |
Teams aansturen | Teams aansturen |
Relaties leggen | Relaties leggen |
K | K |
Objectieven behalen (K) | Objectieven behalen (K) |
Visie ontwikkelen | Visie ontwikkelen |
Besturen van de organisatie | Besturen van de organisatie |
Inspireren | Inspireren |
Netwerken | Netwerken |
Organisatie-betrokkenheid tonen | Organisatie-betrokkenheid tonen |