← Terug naar "Decreet houdende invoering van het begrip "lichte vrachtauto" in Titel II van het Wetboek van de met de inkomstenbelastingen gelijkgestelde belastingen "
| Decreet houdende invoering van het begrip "lichte vrachtauto" in Titel II van het Wetboek van de met de inkomstenbelastingen gelijkgestelde belastingen | Decreet houdende invoering van het begrip "lichte vrachtauto" in Titel II van het Wetboek van de met de inkomstenbelastingen gelijkgestelde belastingen |
|---|---|
| MINISTERIE VAN HET WAALSE GEWEST | MINISTERIE VAN HET WAALSE GEWEST |
| 15 DECEMBER 2005. - Decreet houdende invoering van het begrip "lichte | 15 DECEMBER 2005. - Decreet houdende invoering van het begrip "lichte |
| vrachtauto" in Titel II van het Wetboek van de met de | vrachtauto" in Titel II van het Wetboek van de met de |
| inkomstenbelastingen gelijkgestelde belastingen (1) | inkomstenbelastingen gelijkgestelde belastingen (1) |
| De Waalse Gewestraad heeft aangenomen en Wij, Regering, bekrachtigen | De Waalse Gewestraad heeft aangenomen en Wij, Regering, bekrachtigen |
| hetgeen volgt : | hetgeen volgt : |
Artikel 1.Artikel 4 van het Wetboek van de met de |
Artikel 1.Artikel 4 van het Wetboek van de met de |
| inkomstenbelastingen gelijkgestelde belastingen, waarvan de bestaande | inkomstenbelastingen gelijkgestelde belastingen, waarvan de bestaande |
| tekst § 1 zal vormen, wordt aangevuld met de §§ 2 en 3, luidende als | tekst § 1 zal vormen, wordt aangevuld met de §§ 2 en 3, luidende als |
| volgt : | volgt : |
| "§ 2. In afwijking van § 1, wordt, voor de toepassing van Titel II, | "§ 2. In afwijking van § 1, wordt, voor de toepassing van Titel II, |
| onder motorvoertuig bestemd voor het vervoer van goederen waarvan de | onder motorvoertuig bestemd voor het vervoer van goederen waarvan de |
| maximaal toegelaten massa 3 500 kilogram niet overschrijdt, ook | maximaal toegelaten massa 3 500 kilogram niet overschrijdt, ook |
| "lichte vrachtauto" genoemd, verstaan : | "lichte vrachtauto" genoemd, verstaan : |
| a. elke auto opgevat en gebouwd voor het vervoer van zaken waarvan de | a. elke auto opgevat en gebouwd voor het vervoer van zaken waarvan de |
| maximaal toegelaten massa 3 500 kg niet overschrijdt, bestaande uit | maximaal toegelaten massa 3 500 kg niet overschrijdt, bestaande uit |
| een volledig van de laadruimte afgesloten enkele cabine die ten | een volledig van de laadruimte afgesloten enkele cabine die ten |
| hoogste twee plaatsen mag bevatten, die van de bestuurder niet | hoogste twee plaatsen mag bevatten, die van de bestuurder niet |
| inbegrepen, en een open laadbak; | inbegrepen, en een open laadbak; |
| b. elke auto opgevat en gebouwd voor het vervoer van zaken waarvan de | b. elke auto opgevat en gebouwd voor het vervoer van zaken waarvan de |
| maximaal toegelaten massa 3 500 kg niet overschrijdt, bestaande uit | maximaal toegelaten massa 3 500 kg niet overschrijdt, bestaande uit |
| een volledig van de laadruimte afgesloten dubbele cabine die ten | een volledig van de laadruimte afgesloten dubbele cabine die ten |
| hoogste zes plaatsen mag bevatten, die van de bestuurder niet | hoogste zes plaatsen mag bevatten, die van de bestuurder niet |
| inbegrepen, en een open laadbak; | inbegrepen, en een open laadbak; |
| c. elke auto opgevat en gebouwd voor het vervoer van zaken waarvan de | c. elke auto opgevat en gebouwd voor het vervoer van zaken waarvan de |
| maximaal toegelaten massa 3 500 kg niet overschrijdt, gelijktijdig | maximaal toegelaten massa 3 500 kg niet overschrijdt, gelijktijdig |
| bestaande uit een passagiersruimte die ten hoogste twee plaatsen mag | bestaande uit een passagiersruimte die ten hoogste twee plaatsen mag |
| bevatten, die van de bestuurder niet inbegrepen en een daarvan | bevatten, die van de bestuurder niet inbegrepen en een daarvan |
| afgesloten laadruimte waarvan de afstand, tussen elk punt van de | afgesloten laadruimte waarvan de afstand, tussen elk punt van de |
| scheidingswand achter de zitplaatsen en de binnenkant van de | scheidingswand achter de zitplaatsen en de binnenkant van de |
| achterzijde van de laadruimte, gemeten in de langsrichting van het | achterzijde van de laadruimte, gemeten in de langsrichting van het |
| voertuig, op een hoogte van 20 cm boven de vloer, steeds minstens 50 % | voertuig, op een hoogte van 20 cm boven de vloer, steeds minstens 50 % |
| dient te bedragen van de lengte van de wielbasis. Deze laadruimte moet | dient te bedragen van de lengte van de wielbasis. Deze laadruimte moet |
| bovendien over haar hele oppervlakte bestaan uit een van het koetswerk | bovendien over haar hele oppervlakte bestaan uit een van het koetswerk |
| deel uitmakende, vaste of duurzaam bevestigde, horizontale laadvloer | deel uitmakende, vaste of duurzaam bevestigde, horizontale laadvloer |
| zonder verankeringsplaatsen voor bijkomende banken, zetels of | zonder verankeringsplaatsen voor bijkomende banken, zetels of |
| veiligheidsgordels; | veiligheidsgordels; |
| d. elke auto opgevat en gebouwd voor het vervoer van zaken waarvan de | d. elke auto opgevat en gebouwd voor het vervoer van zaken waarvan de |
| maximaal toegelaten massa 3 500 kg niet overschrijdt, gelijktijdig | maximaal toegelaten massa 3 500 kg niet overschrijdt, gelijktijdig |
| bestaande uit een passagiersruimte die ten hoogste zes plaatsen mag | bestaande uit een passagiersruimte die ten hoogste zes plaatsen mag |
| bevatten, die van de bestuurder niet inbegrepen en een daarvan | bevatten, die van de bestuurder niet inbegrepen en een daarvan |
| volledig afgesloten laadruimte waarvan de afstand, tussen elk punt van | volledig afgesloten laadruimte waarvan de afstand, tussen elk punt van |
| de scheidingswand achter de laatste rij zitplaatsen en de binnenkant | de scheidingswand achter de laatste rij zitplaatsen en de binnenkant |
| van de achterzijde van de laadruimte, gemeten in de langsrichting van | van de achterzijde van de laadruimte, gemeten in de langsrichting van |
| het voertuig, op een hoogte van 20 cm boven de vloer, steeds minstens | het voertuig, op een hoogte van 20 cm boven de vloer, steeds minstens |
| 50 % dient te bedragen van de lengte van de wielbasis. Deze laadruimte | 50 % dient te bedragen van de lengte van de wielbasis. Deze laadruimte |
| moet bovendien over haar hele oppervlakte bestaan uit een van het | moet bovendien over haar hele oppervlakte bestaan uit een van het |
| koetswerk deel uitmakende, vaste of duurzaam bevestigde, horizontale | koetswerk deel uitmakende, vaste of duurzaam bevestigde, horizontale |
| laadvloer zonder verankeringsplaatsen voor bijkomende banken, zetels | laadvloer zonder verankeringsplaatsen voor bijkomende banken, zetels |
| of veiligheidsgordels. | of veiligheidsgordels. |
| § 3. Indien het in de voormelde reglementering als lichte vrachtauto | § 3. Indien het in de voormelde reglementering als lichte vrachtauto |
| aangeduid voertuig, niet beantwoordt aan één van de in § 2 opgesomde | aangeduid voertuig, niet beantwoordt aan één van de in § 2 opgesomde |
| voertuigtypes, wordt het in de zin van deze Titel II, afhankelijk van | voertuigtypes, wordt het in de zin van deze Titel II, afhankelijk van |
| zijn constructie, beschouwd als een personenauto, auto voor dubbel | zijn constructie, beschouwd als een personenauto, auto voor dubbel |
| gebruik of minibus. » | gebruik of minibus. » |
Art. 2.Dit decreet treedt in werking op 1 januari 2006 |
Art. 2.Dit decreet treedt in werking op 1 januari 2006 |
| Kondigen dit decreet af, bevelen dat het in het Belgisch Staatsblad | Kondigen dit decreet af, bevelen dat het in het Belgisch Staatsblad |
| zal worden bekendgemaakt. | zal worden bekendgemaakt. |
| Namen, 15 december 2005. | Namen, 15 december 2005. |
| De Minister-President, | De Minister-President, |
| E. DI RUPO | E. DI RUPO |
| De Minister van Huisvesting, Vervoer en Ruimtelijke Ontwikkeling, | De Minister van Huisvesting, Vervoer en Ruimtelijke Ontwikkeling, |
| A. ANTOINE | A. ANTOINE |
| De Minister van Begroting, Financiën, Uitrusting en Patrimonium, | De Minister van Begroting, Financiën, Uitrusting en Patrimonium, |
| M. DAERDEN | M. DAERDEN |
| De Minister van Vorming, | De Minister van Vorming, |
| Mevr. M. ARENA | Mevr. M. ARENA |
| De Minister van Binnenlandse Aangelegenheden en Ambtenarenzaken, | De Minister van Binnenlandse Aangelegenheden en Ambtenarenzaken, |
| Ph. COURARD | Ph. COURARD |
| De Minister van Onderzoek, Nieuwe Technologieën en Buitenlandse | De Minister van Onderzoek, Nieuwe Technologieën en Buitenlandse |
| Betrekkingen, | Betrekkingen, |
| Mevr. M.-D. SIMONET | Mevr. M.-D. SIMONET |
| De Minister van Economie, Tewerkstelling en Buitenlandse Handel, | De Minister van Economie, Tewerkstelling en Buitenlandse Handel, |
| J.-C. MARCOURT | J.-C. MARCOURT |
| De Minister van Gezondheid, Sociale Actie en Gelijke Kansen, | De Minister van Gezondheid, Sociale Actie en Gelijke Kansen, |
| Mevr. Ch. VIENNE | Mevr. Ch. VIENNE |
| De Minister van Landbouw, Landelijke Aangelegenheden, Leefmilieu en | De Minister van Landbouw, Landelijke Aangelegenheden, Leefmilieu en |
| Toerisme, | Toerisme, |
| B. LUTGEN | B. LUTGEN |
| ___________________ | ___________________ |
| (1) Zitting 2005-2006. | (1) Zitting 2005-2006. |
| Stukken van de Raad 274 (2005-2006). Nrs. 1 en 2. | Stukken van de Raad 274 (2005-2006). Nrs. 1 en 2. |
| Volledig verslag, openbare zitting van 15 december 2005. | Volledig verslag, openbare zitting van 15 december 2005. |
| Bespreking - Stemming. | Bespreking - Stemming. |