← Terug naar "Omzendbrief PLP 30 - inzameling van morfologische gegevens "
Omzendbrief PLP 30 - inzameling van morfologische gegevens | Omzendbrief PLP 30 - inzameling van morfologische gegevens |
---|---|
FEDERALE OVERHEIDSDIENST BINNENLANDSE ZAKEN | FEDERALE OVERHEIDSDIENST BINNENLANDSE ZAKEN |
9 JANUARI 2003. - Omzendbrief PLP 30 - inzameling van morfologische | 9 JANUARI 2003. - Omzendbrief PLP 30 - inzameling van morfologische |
gegevens | gegevens |
Aan Mevrouw en Heren Provinciegouverneurs, | Aan Mevrouw en Heren Provinciegouverneurs, |
Aan Mevrouw de Gouverneur van het Administratief Arrondissement | Aan Mevrouw de Gouverneur van het Administratief Arrondissement |
Brussel-Hoofdstad, | Brussel-Hoofdstad, |
Aan de Dames en Heren Burgemeesters, | Aan de Dames en Heren Burgemeesters, |
Ter informatie : | Ter informatie : |
Aan de Dames en Heren Procureurs-generaal, | Aan de Dames en Heren Procureurs-generaal, |
Aan de Heer Procureur-Federaal, | Aan de Heer Procureur-Federaal, |
Aan de Commissaris-Generaal van de Federale Politie, | Aan de Commissaris-Generaal van de Federale Politie, |
Aan de Voorzitter van de Vaste Commissie van de Gemeentepolitie, | Aan de Voorzitter van de Vaste Commissie van de Gemeentepolitie, |
Aan de Directeur-Generaal van de Algemene Directie Veiligheids- en | Aan de Directeur-Generaal van de Algemene Directie Veiligheids- en |
Preventiebeleid, | Preventiebeleid, |
Aan de Dames en Heren Arrondissementscommissarissen, | Aan de Dames en Heren Arrondissementscommissarissen, |
Mevrouw de Gouverneur, | Mevrouw de Gouverneur, |
Mijnheer de Gouverneur, | Mijnheer de Gouverneur, |
0. Inleiding | 0. Inleiding |
Sinds 1990 gebeurt er een jaarlijkse inzameling van de morfologische | Sinds 1990 gebeurt er een jaarlijkse inzameling van de morfologische |
gegevens van alle politiediensten van het land. Aanvankelijk was de | gegevens van alle politiediensten van het land. Aanvankelijk was de |
morfologische gegevensinzameling erop gericht om een instrument uit te | morfologische gegevensinzameling erop gericht om een instrument uit te |
werken dat zou toelaten gegevens op een gelijkvormige en | werken dat zou toelaten gegevens op een gelijkvormige en |
gecoördineerde manier voor de drie voormalige politiediensten | gecoördineerde manier voor de drie voormalige politiediensten |
(Gemeentepolitie, Rijkswacht en Gerechtelijke Politie bij de | (Gemeentepolitie, Rijkswacht en Gerechtelijke Politie bij de |
Parketten) in te zamelen. Ingevolge de politiehervorming en de | Parketten) in te zamelen. Ingevolge de politiehervorming en de |
inplaatsstelling tijdens 2001 en 2002 van de politiezones, is er geen | inplaatsstelling tijdens 2001 en 2002 van de politiezones, is er geen |
bevraging geweest in 2001. Gezien het om een overgangsjaar ging, zal | bevraging geweest in 2001. Gezien het om een overgangsjaar ging, zal |
het jaar 2001 nergens als referentiejaar voorkomen. Het gevaar bestaat | het jaar 2001 nergens als referentiejaar voorkomen. Het gevaar bestaat |
dan immers dat men gemengde gegevens krijgt vanuit zowel de oude als | dan immers dat men gemengde gegevens krijgt vanuit zowel de oude als |
de nieuwe structuur van de politiediensten. | de nieuwe structuur van de politiediensten. |
De bevragingen werden in het verleden georganiseerd door de Algemene | De bevragingen werden in het verleden georganiseerd door de Algemene |
Politiesteundienst (APSD). Intussen is deze dienst opgegaan in de | Politiesteundienst (APSD). Intussen is deze dienst opgegaan in de |
Federale Politie en staat de « Directie van de relaties met de lokale | Federale Politie en staat de « Directie van de relaties met de lokale |
politie (CGL) » in voor de inzameling en de exploitatie van de | politie (CGL) » in voor de inzameling en de exploitatie van de |
morfologische gegevens van de lokale politiediensten. | morfologische gegevens van de lokale politiediensten. |
Het politiebeleid vereist een voortdurende aandacht. Een optimale | Het politiebeleid vereist een voortdurende aandacht. Een optimale |
informatievoorziening is onontbeerlijk om de politiezones toe te laten | informatievoorziening is onontbeerlijk om de politiezones toe te laten |
hun opdrachten van ordehandhaving, hulp en bijstand aan de bevolking | hun opdrachten van ordehandhaving, hulp en bijstand aan de bevolking |
en voorkoming, beheersing en bestrijding van criminaliteit en andere | en voorkoming, beheersing en bestrijding van criminaliteit en andere |
veiligheidsproblemen zo effectief en efficiënt mogelijk waar te maken. | veiligheidsproblemen zo effectief en efficiënt mogelijk waar te maken. |
Het beschikken over dergelijke informatie is tevens essentieel voor de | Het beschikken over dergelijke informatie is tevens essentieel voor de |
politiebeleidsverantwoordelijken (ongeacht het niveau), willen zij de | politiebeleidsverantwoordelijken (ongeacht het niveau), willen zij de |
organisatieontwikkeling op beleids- en beheersmatig vlak | organisatieontwikkeling op beleids- en beheersmatig vlak |
optimaliseren. | optimaliseren. |
Ook de inzameling zelf is voortdurend in evolutie, zowel in haar | Ook de inzameling zelf is voortdurend in evolutie, zowel in haar |
vormgeving als naar de inhoud en de gebruikte methodologie. De | vormgeving als naar de inhoud en de gebruikte methodologie. De |
noodzaak aan uniforme en gestandardiseerde statistieken als | noodzaak aan uniforme en gestandardiseerde statistieken als |
basismateriaal blijft bestaan maar de politiehervorming heeft er toe | basismateriaal blijft bestaan maar de politiehervorming heeft er toe |
geleid dat de doelstellingen en de werkwijze achter de morfologische | geleid dat de doelstellingen en de werkwijze achter de morfologische |
gegevensinzameling zich dienen aan te passen. | gegevensinzameling zich dienen aan te passen. |
1. Doelstellingen | 1. Doelstellingen |
Waar voorheen het accent meer lag louter op het verschaffen van | Waar voorheen het accent meer lag louter op het verschaffen van |
gecoördineerde gegevens voor de drie voormalige politiediensten, richt | gecoördineerde gegevens voor de drie voormalige politiediensten, richt |
de Morfologische gegevensinzameling zich nu meer op de analyse van de | de Morfologische gegevensinzameling zich nu meer op de analyse van de |
ingezamelde gegevens. | ingezamelde gegevens. |
De ingezamelde gegevens moeten in eerste instantie de bevoegde | De ingezamelde gegevens moeten in eerste instantie de bevoegde |
overheden en iedereen die betrokken is bij politiële materies de | overheden en iedereen die betrokken is bij politiële materies de |
mogelijkheid bieden om een betrouwbare foto op te maken van het | mogelijkheid bieden om een betrouwbare foto op te maken van het |
Belgische politielandschap met een Geïntegreerde Politiedienst | Belgische politielandschap met een Geïntegreerde Politiedienst |
gestructureerd op twee niveaus. | gestructureerd op twee niveaus. |
Het instrument moet niet alleen de administratieve en gerechtelijke | Het instrument moet niet alleen de administratieve en gerechtelijke |
overheden nauwkeurig informatie verschaffen omtrent de omvang, de | overheden nauwkeurig informatie verschaffen omtrent de omvang, de |
infrastructuur en de organisatie van de politiediensten. Meer dan ook | infrastructuur en de organisatie van de politiediensten. Meer dan ook |
is het de bedoeling om de (analyse van) gegevens aan te wenden in de | is het de bedoeling om de (analyse van) gegevens aan te wenden in de |
beleidsvoorbereidende, -bepalende, -opvolgende en evaluerende | beleidsvoorbereidende, -bepalende, -opvolgende en evaluerende |
werkzaamheden van de politiediensten. | werkzaamheden van de politiediensten. |
In dit kader wens ik elk jaar opnieuw, op het moment dat de | In dit kader wens ik elk jaar opnieuw, op het moment dat de |
politiebeleidsplannen en de politiebegrotingen zijn goedgekeurd, een | politiebeleidsplannen en de politiebegrotingen zijn goedgekeurd, een |
systematische jaarfoto van de lokale politie-organisatie te nemen. Met | systematische jaarfoto van de lokale politie-organisatie te nemen. Met |
deze grootschalige morfologische inzameling worden niet alleen | deze grootschalige morfologische inzameling worden niet alleen |
vergelijkingen in de ruimte maar ook in de tijd mogelijk. | vergelijkingen in de ruimte maar ook in de tijd mogelijk. |
2. Specifieke doelstellingen en aanwending van de gegevens | 2. Specifieke doelstellingen en aanwending van de gegevens |
2.1. Voor de lokale politie | 2.1. Voor de lokale politie |
De morfologische gegevensinzameling is naast de politiebegroting en | De morfologische gegevensinzameling is naast de politiebegroting en |
het zonaal veiligheidsplan één van de drie beleidsdocumenten voor de | het zonaal veiligheidsplan één van de drie beleidsdocumenten voor de |
lokale politie. De eerste begunstigde gebruikers zijn de politiezones | lokale politie. De eerste begunstigde gebruikers zijn de politiezones |
zelf. Zij kunnen beschikken over pertinente en transparante beleids- | zelf. Zij kunnen beschikken over pertinente en transparante beleids- |
en beheersinformatie over de eigen organisatie (personeel, middelen, | en beheersinformatie over de eigen organisatie (personeel, middelen, |
organisatie en diensten). Het aanwenden en analyseren van deze | organisatie en diensten). Het aanwenden en analyseren van deze |
morfologische gegevens moet het lokaal niveau toelaten de | morfologische gegevens moet het lokaal niveau toelaten de |
effectiviteit en de efficiëntie van de lokale politieorganisatie te | effectiviteit en de efficiëntie van de lokale politieorganisatie te |
optimaliseren en aldus de rendabiliteit te verhogen. | optimaliseren en aldus de rendabiliteit te verhogen. |
De meerwaarde aan informatie verkregen door het gebruik van een | De meerwaarde aan informatie verkregen door het gebruik van een |
precies, volledig en systematisch gehanteerd instrument zal de | precies, volledig en systematisch gehanteerd instrument zal de |
politiezones de gelegenheid geven zich beter te situeren binnen het | politiezones de gelegenheid geven zich beter te situeren binnen het |
politiesysteem. Het laat toe vergelijkingen te maken, informatie uit | politiesysteem. Het laat toe vergelijkingen te maken, informatie uit |
te wisselen en de communicatie tussen de verschillende zones, de | te wisselen en de communicatie tussen de verschillende zones, de |
gedeconcentreerde diensten van de federale politie (coördinatie & | gedeconcentreerde diensten van de federale politie (coördinatie & |
steundiensten en gerechtelijke diensten van de arrondissementen) en | steundiensten en gerechtelijke diensten van de arrondissementen) en |
met de administratieve diensten van mijn departement te optimaliseren. | met de administratieve diensten van mijn departement te optimaliseren. |
Het resultaat hiervan bestaat uit een efficiëntere communicatie die de | Het resultaat hiervan bestaat uit een efficiëntere communicatie die de |
rationele beleidsvoering (preventie, repressie en nazorg) van de | rationele beleidsvoering (preventie, repressie en nazorg) van de |
veiligheids- en criminaliteitsfenomenen en van de politieorganisatie | veiligheids- en criminaliteitsfenomenen en van de politieorganisatie |
mogelijk maakt. | mogelijk maakt. |
Het bestaan van een juist ingevuld document betekent in ieder geval | Het bestaan van een juist ingevuld document betekent in ieder geval |
een belangrijke rationalisatie van de administratieve werklast. Het is | een belangrijke rationalisatie van de administratieve werklast. Het is |
een instrument om te vermijden dat identieke gegevens herhaaldelijk | een instrument om te vermijden dat identieke gegevens herhaaldelijk |
opgevraagd worden in het kader van officiële vragen met het oog op | opgevraagd worden in het kader van officiële vragen met het oog op |
algemene beleidskwesties door de politiële en administratieve | algemene beleidskwesties door de politiële en administratieve |
autoriteiten. | autoriteiten. |
2.2. Voor de federale politie | 2.2. Voor de federale politie |
Het nut van een betrouwbaar en precies instrument, dat zal toelaten | Het nut van een betrouwbaar en precies instrument, dat zal toelaten |
een correct algemeen beeld te krijgen van de aard en de organisatie | een correct algemeen beeld te krijgen van de aard en de organisatie |
van de politiezones, moet allicht niet meer worden aangetoond. Zeker | van de politiezones, moet allicht niet meer worden aangetoond. Zeker |
in een geïntegreerd politielandschap waar de diensten van de federale | in een geïntegreerd politielandschap waar de diensten van de federale |
politie een steun moeten verlenen aan de lokale politie is het | politie een steun moeten verlenen aan de lokale politie is het |
noodzakelijk dat ook zij over gegevens beschikken van deze lokale | noodzakelijk dat ook zij over gegevens beschikken van deze lokale |
politiediensten. Om te vermijden dat zij elk voor zich de gegevens van | politiediensten. Om te vermijden dat zij elk voor zich de gegevens van |
de lokale politiediensten opvragen, wil ik met deze bevraging de voor | de lokale politiediensten opvragen, wil ik met deze bevraging de voor |
hen beleids- en beheersrelevante gegevens mee opnemen in de bevraging. | hen beleids- en beheersrelevante gegevens mee opnemen in de bevraging. |
Het is dan ook duidelijk dat de federale politiediensten toegang | Het is dan ook duidelijk dat de federale politiediensten toegang |
krijgen tot de ingezamelde gegevens. | krijgen tot de ingezamelde gegevens. |
2.3. Voor de federale overheden | 2.3. Voor de federale overheden |
De informatie over de organisatie van de Belgische politiediensten | De informatie over de organisatie van de Belgische politiediensten |
komt ook ten goede aan de verschillende overheden. Het zal de | komt ook ten goede aan de verschillende overheden. Het zal de |
bestuurlijke overheden in staat stellen om een gecoördineerd beleid te | bestuurlijke overheden in staat stellen om een gecoördineerd beleid te |
voeren voor het totale politieapparaat. | voeren voor het totale politieapparaat. |
Op federaal niveau hebben veel van de morfologische gegevens | Op federaal niveau hebben veel van de morfologische gegevens |
gefungeerd als basismateriaal in het kader van de politiehervorming. | gefungeerd als basismateriaal in het kader van de politiehervorming. |
Deze eerste bevraging van de politiezones binnen het nieuwe | Deze eerste bevraging van de politiezones binnen het nieuwe |
politiebestel zullen opnieuw basismateriaal opleveren, specifiek in | politiebestel zullen opnieuw basismateriaal opleveren, specifiek in |
het kader van de evaluatie van de politieorganisatie die zal | het kader van de evaluatie van de politieorganisatie die zal |
plaatsvinden in de loop van 2003. | plaatsvinden in de loop van 2003. |
2.4. Voor derden | 2.4. Voor derden |
Vanuit het ingezameld materiaal kunnen globale overzichtstaten | Vanuit het ingezameld materiaal kunnen globale overzichtstaten |
opgemaakt worden van verschillende aspecten van het Belgisch | opgemaakt worden van verschillende aspecten van het Belgisch |
politielandschap. Deze kunnen op ruimverspreide en informerende | politielandschap. Deze kunnen op ruimverspreide en informerende |
basisdragers beschikbaar worden gesteld aan het grote publiek. | basisdragers beschikbaar worden gesteld aan het grote publiek. |
De ingezamelde statistieken vormen een uniform en gestandaardiseerd | De ingezamelde statistieken vormen een uniform en gestandaardiseerd |
basismateriaal dat bruikbaar is voor wetenschappelijk onderzoek | basismateriaal dat bruikbaar is voor wetenschappelijk onderzoek |
omtrent politiële vraagstukken. Wetenschappelijke onderzoekers | omtrent politiële vraagstukken. Wetenschappelijke onderzoekers |
besteden immers veel tijd aan de garing van elementair basismateriaal | besteden immers veel tijd aan de garing van elementair basismateriaal |
inzake de werking van de politiediensten, bestemd voor de analyse van | inzake de werking van de politiediensten, bestemd voor de analyse van |
tendensen van de criminaliteit in België. | tendensen van de criminaliteit in België. |
3. De inzamelingsprocedure voor de lokale politie (politiezones) | 3. De inzamelingsprocedure voor de lokale politie (politiezones) |
Gezien de politiehervorming is het gehele proces van | Gezien de politiehervorming is het gehele proces van |
gegevensinzameling herdacht en herschreven. | gegevensinzameling herdacht en herschreven. |
3.1. Lokale versus federale morfologische gegevens | 3.1. Lokale versus federale morfologische gegevens |
Gezien de structurering van de geïntegreerde politie op twee niveaus | Gezien de structurering van de geïntegreerde politie op twee niveaus |
zal de gegevensinzameling eveneens onderscheiden gebeuren voor de twee | zal de gegevensinzameling eveneens onderscheiden gebeuren voor de twee |
niveaus. Er wordt één enkele inzameling gehouden maar op basis van | niveaus. Er wordt één enkele inzameling gehouden maar op basis van |
twee vragenlijsten. De politiezones ontvangen een « Morfologische | twee vragenlijsten. De politiezones ontvangen een « Morfologische |
vragenlijst : informatie over het lokale niveau » en de federale | vragenlijst : informatie over het lokale niveau » en de federale |
entiteiten ontvangen een « Morfologische vragenlijst : informatie over | entiteiten ontvangen een « Morfologische vragenlijst : informatie over |
het federale niveau ». Beide vragenlijsten zijn opgesteld volgens de | het federale niveau ». Beide vragenlijsten zijn opgesteld volgens de |
functionaliteiten die op respectievelijk het lokale en het federale | functionaliteiten die op respectievelijk het lokale en het federale |
niveau van toepassing zijn. | niveau van toepassing zijn. |
3.2. Referentiedatum 31 december | 3.2. Referentiedatum 31 december |
Niet alleen omwille van het feit dat het belangrijk is om vaste | Niet alleen omwille van het feit dat het belangrijk is om vaste |
referentiedatum te hebben in functie van vergelijkingen in de tijd, | referentiedatum te hebben in functie van vergelijkingen in de tijd, |
maar ook omdat op die datum de lokale politieplannen en | maar ook omdat op die datum de lokale politieplannen en |
-politiebegrotingen zijn goedgekeurd, dient de vragenlijst een beeld | -politiebegrotingen zijn goedgekeurd, dient de vragenlijst een beeld |
te geven van de situatie op 31 december, referentiedatum van de | te geven van de situatie op 31 december, referentiedatum van de |
bevraging. Bijkomend hebben « sommige » gegevens immers het voorbije | bevraging. Bijkomend hebben « sommige » gegevens immers het voorbije |
kalenderjaar als referentieperiode. Ook vergelijkingen met het | kalenderjaar als referentieperiode. Ook vergelijkingen met het |
verleden waar de referentiedatum eveneens vastgesteld werd op 31 | verleden waar de referentiedatum eveneens vastgesteld werd op 31 |
december worden op deze manier eenvoudiger. | december worden op deze manier eenvoudiger. |
3.3. Vragenlijst en handleiding op papier versus op elektronische | 3.3. Vragenlijst en handleiding op papier versus op elektronische |
drager | drager |
Aan de gouverneurs vraag ik om de vragenlijst en de handleiding te | Aan de gouverneurs vraag ik om de vragenlijst en de handleiding te |
verdelen aan de lokale politiediensten. Ik laat u Mevrouw, Mijnheer de | verdelen aan de lokale politiediensten. Ik laat u Mevrouw, Mijnheer de |
Gouverneur, de keuze om de vragenlijst en de handleiding enerzijds op | Gouverneur, de keuze om de vragenlijst en de handleiding enerzijds op |
papier én op elektronische drager te verspreiden; anderzijds de lokale | papier én op elektronische drager te verspreiden; anderzijds de lokale |
politiediensten er op te wijzen dat de vragenlijst en de handleiding | politiediensten er op te wijzen dat de vragenlijst en de handleiding |
downloadbaar zijn via de website www.info-zone.be. | downloadbaar zijn via de website www.info-zone.be. |
Bedoeling is dat elke politiezone beschikt over een elektronische | Bedoeling is dat elke politiezone beschikt over een elektronische |
vragenlijst in Excel-formaat. De elektronische manier van werken | vragenlijst in Excel-formaat. De elektronische manier van werken |
beantwoordt niet alleen aan de hedendaagse normen inzake | beantwoordt niet alleen aan de hedendaagse normen inzake |
informatievergaring, maar is vooral gebruiksvriendelijker en minder | informatievergaring, maar is vooral gebruiksvriendelijker en minder |
belastend dan de oude manier van werken met papieren vragenlijsten. De | belastend dan de oude manier van werken met papieren vragenlijsten. De |
gegevens worden nu direct op elektronische drager ingebracht, die | gegevens worden nu direct op elektronische drager ingebracht, die |
onmiddellijk de gebruikers attent maakt op logische fouten in de | onmiddellijk de gebruikers attent maakt op logische fouten in de |
gegevens. | gegevens. |
De gebruikte software is algemeen verspreid, vereist geen specifieke | De gebruikte software is algemeen verspreid, vereist geen specifieke |
voorkennis en is beschikbaar op de meeste PC's. Entiteiten die | voorkennis en is beschikbaar op de meeste PC's. Entiteiten die |
problemen hebben met de gebruikte software kunnen op eenvoudige vraag | problemen hebben met de gebruikte software kunnen op eenvoudige vraag |
de vragenlijst in een ander formaat ter beschikking gesteld krijgen. | de vragenlijst in een ander formaat ter beschikking gesteld krijgen. |
Samen met de elektronische vragenlijst krijgen de politiezones een | Samen met de elektronische vragenlijst krijgen de politiezones een |
verklarende handleiding die toelichtingen bezorgt over het doel van de | verklarende handleiding die toelichtingen bezorgt over het doel van de |
vragenlijst en bijkomende verklaring geeft over de correcte manier van | vragenlijst en bijkomende verklaring geeft over de correcte manier van |
invullen van de vragenlijst en een aantal gebruikte begrippen. | invullen van de vragenlijst en een aantal gebruikte begrippen. |
3.4. Overmaking van de ingevulde vragenlijst | 3.4. Overmaking van de ingevulde vragenlijst |
De vragenlijst dient zowel elektronisch als op papier te worden | De vragenlijst dient zowel elektronisch als op papier te worden |
overgemaakt: | overgemaakt: |
De elektronisch ingevulde vragenlijst wordt in de politiezone | De elektronisch ingevulde vragenlijst wordt in de politiezone |
afgedrukt op papier. De ingevulde papieren versie wordt voor de lokale | afgedrukt op papier. De ingevulde papieren versie wordt voor de lokale |
politie ondertekend door de zonechef, de burgemeester in de | politie ondertekend door de zonechef, de burgemeester in de |
monocommunale politiezones of door de voorzitter van het | monocommunale politiezones of door de voorzitter van het |
politiecollege in de pluricommunale politiezones en door de persoon | politiecollege in de pluricommunale politiezones en door de persoon |
die de vragenlijst elektronisch heeft ingevuld. | die de vragenlijst elektronisch heeft ingevuld. |
De ingevulde elektronische versie dient samen met de gehandtekende | De ingevulde elektronische versie dient samen met de gehandtekende |
papieren versie aan CGL-Morfologie bezorgd te worden vóór 30 januari | papieren versie aan CGL-Morfologie bezorgd te worden vóór 30 januari |
van het jaar volgend op de referentiedatum. De elektronische versie | van het jaar volgend op de referentiedatum. De elektronische versie |
kan op diskette met de post overgemaakt worden of kan per e-mail | kan op diskette met de post overgemaakt worden of kan per e-mail |
doorgestuurd worden naar volgend e-mailadres: zpzteam.ap@mibz.fgov.be | doorgestuurd worden naar volgend e-mailadres: zpzteam.ap@mibz.fgov.be |
4. Exploitatie van de gegevens | 4. Exploitatie van de gegevens |
De verwerking van de gegevens gebeurt door CGL-Morfologie. Zij maken : | De verwerking van de gegevens gebeurt door CGL-Morfologie. Zij maken : |
- globale geografische overzichten: overzichten op niveau van het | - globale geografische overzichten: overzichten op niveau van het |
land, de provincies, de gerechtelijke arrondissementen en de | land, de provincies, de gerechtelijke arrondissementen en de |
politiezones; | politiezones; |
- steekfiches per zone : overzicht van de basisgegevens per | - steekfiches per zone : overzicht van de basisgegevens per |
politiezone | politiezone |
- partiële rapporten : rapportering van de ingezamelde cijfers in | - partiële rapporten : rapportering van de ingezamelde cijfers in |
tabelvorm voor een bepaald thema | tabelvorm voor een bepaald thema |
- thematische analyses : rapportering met analyse van de ingezamelde | - thematische analyses : rapportering met analyse van de ingezamelde |
cijfers voor een bepaald thema | cijfers voor een bepaald thema |
Deze eindproducten zullen via de website ter beschikking gesteld | Deze eindproducten zullen via de website ter beschikking gesteld |
worden. Tevens blijft de dienst morfologie het ganse jaar door | worden. Tevens blijft de dienst morfologie het ganse jaar door |
bereikbaar om een antwoord te formuleren op punctuele vragen in | bereikbaar om een antwoord te formuleren op punctuele vragen in |
verband met de morfologie van de politiediensten. Hierdoor zullen de | verband met de morfologie van de politiediensten. Hierdoor zullen de |
zones ontlast worden van vragen of enquêtes van diverse instanties | zones ontlast worden van vragen of enquêtes van diverse instanties |
en/of instellingen. | en/of instellingen. |
Ik wens er U zeer nadrukkelijk op te wijzen dat deze gegevens de | Ik wens er U zeer nadrukkelijk op te wijzen dat deze gegevens de |
officiële gegevens zijn, die zullen gebruikt worden bij het | officiële gegevens zijn, die zullen gebruikt worden bij het |
administratieve beheer. | administratieve beheer. |
Ik verzoek U, Mijnheer de Gouverneur, er persoonlijk voor te zorgen | Ik verzoek U, Mijnheer de Gouverneur, er persoonlijk voor te zorgen |
dat de burgemeesters en de korpsoversten onverwijld van deze | dat de burgemeesters en de korpsoversten onverwijld van deze |
omzendbrief in kennis worden gesteld. | omzendbrief in kennis worden gesteld. |
Gelieve, Mevrouw, Mijnheer de Gouverneur, de datum waarop deze | Gelieve, Mevrouw, Mijnheer de Gouverneur, de datum waarop deze |
omzendbrief in het Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt, in het | omzendbrief in het Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt, in het |
bestuursmemoriaal te willen vermelden. | bestuursmemoriaal te willen vermelden. |
De Minister, | De Minister, |
A. DUQUESNE | A. DUQUESNE |
Voor de raadpleging van de voetnoot, zie beeld | Voor de raadpleging van de voetnoot, zie beeld |
begin | begin |
Publicatie : 2003-01-21 | Publicatie : 2003-01-21 |
Numac : 2003000016 | Numac : 2003000016 |