| Koninklijk besluit tot vaststelling van de personeelsformatie bij het Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie | Koninklijk besluit tot vaststelling van de personeelsformatie bij het Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie |
|---|---|
| FEDERALE OVERHEIDSDIENST ECONOMIE, K.M.O., MIDDENSTAND EN ENERGIE | FEDERALE OVERHEIDSDIENST ECONOMIE, K.M.O., MIDDENSTAND EN ENERGIE |
| 27 APRIL 2016. - Koninklijk besluit tot vaststelling van de | 27 APRIL 2016. - Koninklijk besluit tot vaststelling van de |
| personeelsformatie bij het Belgisch Instituut voor postdiensten en | personeelsformatie bij het Belgisch Instituut voor postdiensten en |
| telecommunicatie | telecommunicatie |
| VERSLAG AAN DE KONING | VERSLAG AAN DE KONING |
| Sire, | Sire, |
| Het voorliggende koninklijk besluit beoogt de actualisering van de | Het voorliggende koninklijk besluit beoogt de actualisering van de |
| personeelsformatie van het Belgisch Instituut voor postdiensten en | personeelsformatie van het Belgisch Instituut voor postdiensten en |
| telecommunicatie (BIPT) zodat deze beter inspeelt op de functionele | telecommunicatie (BIPT) zodat deze beter inspeelt op de functionele |
| noden. | noden. |
| Hiertoe worden een aantal betrekkingen in uitdoving geplaatst en | Hiertoe worden een aantal betrekkingen in uitdoving geplaatst en |
| omgevormd. Daarenboven worden een aantal betrekkingen gecreëerd die | omgevormd. Daarenboven worden een aantal betrekkingen gecreëerd die |
| een antwoord moeten bieden op de bijkomende taken waarmee het BIPT | een antwoord moeten bieden op de bijkomende taken waarmee het BIPT |
| werd belast op het vlak van cybersecurity en de Ethische Commissie. | werd belast op het vlak van cybersecurity en de Ethische Commissie. |
| Voor deze taken werd momenteel een tijdelijke oplossing in uitvoering | Voor deze taken werd momenteel een tijdelijke oplossing in uitvoering |
| gebracht. | gebracht. |
| Een gedeelte van deze personeelsformatie betreft personeelsleden die | Een gedeelte van deze personeelsformatie betreft personeelsleden die |
| het BIPT ter beschikking stelt van de Ombudsdiensten voor | het BIPT ter beschikking stelt van de Ombudsdiensten voor |
| telecommunicatie en voor de postsector. Deze betrekkingen zijn met dit | telecommunicatie en voor de postsector. Deze betrekkingen zijn met dit |
| uitsluitende doel binnen de formatie opgenomen. | uitsluitende doel binnen de formatie opgenomen. |
| Artikelsgewijze bespreking | Artikelsgewijze bespreking |
| Artikel 1 legt enerzijds de personeelsformatie vast zoals zij in | Artikel 1 legt enerzijds de personeelsformatie vast zoals zij in |
| uitvoering van voormeld artikel van het koninklijk besluit van 18 juli | uitvoering van voormeld artikel van het koninklijk besluit van 18 juli |
| 2012 tot november 2015 is geëvolueerd op basis van de voorziene | 2012 tot november 2015 is geëvolueerd op basis van de voorziene |
| uitdovingen en omzettingen van betrekkingen. Anderzijds geeft dit | uitdovingen en omzettingen van betrekkingen. Anderzijds geeft dit |
| artikel uitvoering aan de voorgelegde wijzigingen. | artikel uitvoering aan de voorgelegde wijzigingen. |
| In artikel 1 van het koninklijk besluit van 18 juli 2012 werd het | In artikel 1 van het koninklijk besluit van 18 juli 2012 werd het |
| aantal administrateurs (in uitdoving) vastgesteld op 3. Aangezien er | aantal administrateurs (in uitdoving) vastgesteld op 3. Aangezien er |
| twee administrateurs met pensioen zijn, wordt dit aantal nu | twee administrateurs met pensioen zijn, wordt dit aantal nu |
| vastgesteld op 1. | vastgesteld op 1. |
| Het aantal ingenieur-adviseurs en eerste ingenieur-adviseurs werd in | Het aantal ingenieur-adviseurs en eerste ingenieur-adviseurs werd in |
| 2012 vastgesteld op 18. Dit aantal wordt nu verhoogd tot 25 doordat | 2012 vastgesteld op 18. Dit aantal wordt nu verhoogd tot 25 doordat |
| enerzijds een betrekking van technicien en een betrekking van | enerzijds een betrekking van technicien en een betrekking van |
| administrateur werden omgezet in twee betrekkingingen van | administrateur werden omgezet in twee betrekkingingen van |
| ingenieur-adviseur zoals voorzien in het besluit van 18 juli 2012, en | ingenieur-adviseur zoals voorzien in het besluit van 18 juli 2012, en |
| anderzijds de nieuwe bevoegdheden van het BIPT op het vlak van | anderzijds de nieuwe bevoegdheden van het BIPT op het vlak van |
| cybersecurity de aanwerving van vijf ingenieur-adviseurs vereist. | cybersecurity de aanwerving van vijf ingenieur-adviseurs vereist. |
| Het aantal betrekkingen van informaticus-adviseur en eerste | Het aantal betrekkingen van informaticus-adviseur en eerste |
| informaticus-adviseur blijft ongewijzigd. | informaticus-adviseur blijft ongewijzigd. |
| Het aantal adviseurs en eerste adviseurs werd vastgesteld op 52. Door | Het aantal adviseurs en eerste adviseurs werd vastgesteld op 52. Door |
| de conversie van 5 betrekkingen van technicien en 9 betrekkingen van | de conversie van 5 betrekkingen van technicien en 9 betrekkingen van |
| adjunct-correspondent bij de BIPT-regulator zoals voorzien in het | adjunct-correspondent bij de BIPT-regulator zoals voorzien in het |
| koninklijk besluit van de personeelsformatie in 2012, evenals de | koninklijk besluit van de personeelsformatie in 2012, evenals de |
| uitdoving van één betrekking van administrateur is dit aantal verhoogd | uitdoving van één betrekking van administrateur is dit aantal verhoogd |
| tot 67. | tot 67. |
| Hier wordt nog een betrekking van adviseur voor de taken van de | Hier wordt nog een betrekking van adviseur voor de taken van de |
| Ethische commissie aan toegevoegd, alsook één voor de Ombudsdienst | Ethische commissie aan toegevoegd, alsook één voor de Ombudsdienst |
| voor de postsector, waarvoor reeds een tijdelijke oplossing in | voor de postsector, waarvoor reeds een tijdelijke oplossing in |
| uitvoering werd gebracht. | uitvoering werd gebracht. |
| Het aantal betrekkingen van administratief sectiechef werd in 2012 | Het aantal betrekkingen van administratief sectiechef werd in 2012 |
| vastgesteld op 22. Daarvan werd er bij de Ombudsdienst voor | vastgesteld op 22. Daarvan werd er bij de Ombudsdienst voor |
| telecommunicatie één betrekking omgezet in de graad van correspondent | telecommunicatie één betrekking omgezet in de graad van correspondent |
| overeenkomstig artikel 3, § 2 en 4 van het koninklijk besluit | overeenkomstig artikel 3, § 2 en 4 van het koninklijk besluit |
| betreffende de personeelsformatie van 2012, maar er wordt één | betreffende de personeelsformatie van 2012, maar er wordt één |
| betrekking voor de Ombudsdienst voor de postsector toegevoegd. Voor de | betrekking voor de Ombudsdienst voor de postsector toegevoegd. Voor de |
| regulator wordt één betrekking van administratief sectiechef | regulator wordt één betrekking van administratief sectiechef |
| toegevoegd door de omzetting van drie vacante betrekkingen van | toegevoegd door de omzetting van drie vacante betrekkingen van |
| adjunct-correspondent in één betrekking van administratief sectiechef | adjunct-correspondent in één betrekking van administratief sectiechef |
| en één van correspondent. Deze graden sluiten beter aan bij de taken | en één van correspondent. Deze graden sluiten beter aan bij de taken |
| die aan de personeelsleden gevraagd worden. Dat brengt het totale | die aan de personeelsleden gevraagd worden. Dat brengt het totale |
| aantal betrekkingen van administratief sectiechef op 23. | aantal betrekkingen van administratief sectiechef op 23. |
| Het aantal betrekkingen van technisch sectiechef en dat van | Het aantal betrekkingen van technisch sectiechef en dat van |
| hoofdcontroleur blijft ongewijzigd. | hoofdcontroleur blijft ongewijzigd. |
| Het aantal betrekkingen van controleur (in uitdoving) wordt | Het aantal betrekkingen van controleur (in uitdoving) wordt |
| vastgesteld op 2 aangezien ten opzichte van de personeelsformatie in | vastgesteld op 2 aangezien ten opzichte van de personeelsformatie in |
| 2012 één controleur met pensioen is gegaan en twee controleurs | 2012 één controleur met pensioen is gegaan en twee controleurs |
| bevorderd zijn tot hoofdcontroleur. | bevorderd zijn tot hoofdcontroleur. |
| Het aantal betrekkingen van correspondent werd in het koninklijk | Het aantal betrekkingen van correspondent werd in het koninklijk |
| besluit van 18 juli 2012 vastgesteld op 73. Intussen werden op basis | besluit van 18 juli 2012 vastgesteld op 73. Intussen werden op basis |
| van dat besluit bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie twee | van dat besluit bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie twee |
| betrekkingen van niveau D en één betrekking van niveau B omgezet in | betrekkingen van niveau D en één betrekking van niveau B omgezet in |
| drie betrekkingen van correspondent. Bij de regulator werd ook één | drie betrekkingen van correspondent. Bij de regulator werd ook één |
| uitgedoofde betrekking van controleur omgezet en er wordt ook een | uitgedoofde betrekking van controleur omgezet en er wordt ook een |
| betrekking toegevoegd aan de personeelsformatie voor de uitvoering van | betrekking toegevoegd aan de personeelsformatie voor de uitvoering van |
| de taken van het secretariaat van de Ethische Commissie. Tot slot | de taken van het secretariaat van de Ethische Commissie. Tot slot |
| wordt in deze graad één betrekking van correspondent toegevoegd aan | wordt in deze graad één betrekking van correspondent toegevoegd aan |
| het kader door de omzetting van drie vacante betrekkingen van | het kader door de omzetting van drie vacante betrekkingen van |
| adjunct-correspondent in één betrekking van administratief sectiechef | adjunct-correspondent in één betrekking van administratief sectiechef |
| en één van correspondent, aangezien deze graden beter aansluiten bij | en één van correspondent, aangezien deze graden beter aansluiten bij |
| de taken die aan de personeelsleden gevraagd worden. Dit brengt het | de taken die aan de personeelsleden gevraagd worden. Dit brengt het |
| totale aantal betrekkingen van correspondent op 79. | totale aantal betrekkingen van correspondent op 79. |
| Het aantal betrekkingen van technicien werd in 2012 vastgesteld op 55. | Het aantal betrekkingen van technicien werd in 2012 vastgesteld op 55. |
| Intussen werden 6 betrekkingen omgezet in één van ingenieur-adviseur | Intussen werden 6 betrekkingen omgezet in één van ingenieur-adviseur |
| en 5 van adviseur maar werden ook twee uitgedoofde betrekkingen van | en 5 van adviseur maar werden ook twee uitgedoofde betrekkingen van |
| controleur omgezet in technicien. Dat brengt het totale aantal | controleur omgezet in technicien. Dat brengt het totale aantal |
| betrekkingen van technicien op 51. | betrekkingen van technicien op 51. |
| Het aantal adjunct-correspondenten werd in 2012 vastgesteld op 17. | Het aantal adjunct-correspondenten werd in 2012 vastgesteld op 17. |
| Door de omzetting van 9 betrekkingen bij de regulator en twee bij de | Door de omzetting van 9 betrekkingen bij de regulator en twee bij de |
| Ombudsdienst voor telecommunicatie was dit aantal teruggebracht tot 6. | Ombudsdienst voor telecommunicatie was dit aantal teruggebracht tot 6. |
| Door de bijkomende omzetting van drie betrekkingen bij de regulator | Door de bijkomende omzetting van drie betrekkingen bij de regulator |
| wordt dit aantal nu vastgesteld op 3. | wordt dit aantal nu vastgesteld op 3. |
| a) BIPT-regulator | a) BIPT-regulator |
| In artikel 2, §§ 1 en 2, van het koninklijk besluit van 18 juli 2012 | In artikel 2, §§ 1 en 2, van het koninklijk besluit van 18 juli 2012 |
| tot wijziging van het koninklijk besluit van 18 maart 1993 tot | tot wijziging van het koninklijk besluit van 18 maart 1993 tot |
| vaststelling van de personeelsformatie werden de betrekkingen van | vaststelling van de personeelsformatie werden de betrekkingen van |
| administrateur en van controleur in uitdoving geplaatst, waarbij werd | administrateur en van controleur in uitdoving geplaatst, waarbij werd |
| vastgelegd hoe deze na uitdoving worden omgezet. Een aantal van deze | vastgelegd hoe deze na uitdoving worden omgezet. Een aantal van deze |
| betrekkingen zijn intussen op die wijze effectief omgezet en de | betrekkingen zijn intussen op die wijze effectief omgezet en de |
| omzetting volgt de eerder vastgelegde bepalingen. | omzetting volgt de eerder vastgelegde bepalingen. |
| Er zijn twee betrekkingen van hoofdcontroleur. In artikel 2, § 3, | Er zijn twee betrekkingen van hoofdcontroleur. In artikel 2, § 3, |
| wordt voorzien dat zodra er in een taalrol geen controleurs meer zijn, | wordt voorzien dat zodra er in een taalrol geen controleurs meer zijn, |
| één betrekking van hoofdcontroleur in uitdoving geplaatst wordt. | één betrekking van hoofdcontroleur in uitdoving geplaatst wordt. |
| Wanneer er ook in de andere taalrol geen controleurs meer zijn, wordt | Wanneer er ook in de andere taalrol geen controleurs meer zijn, wordt |
| de tweede betrekking van hoofdcontroleur in uitdoving geplaatst. | de tweede betrekking van hoofdcontroleur in uitdoving geplaatst. |
| Tevens wordt in artikel 2, § 4 vastgelegd hoe deze betrekkingen na | Tevens wordt in artikel 2, § 4 vastgelegd hoe deze betrekkingen na |
| uitdoving worden omgezet, meer bepaald in de graad van technisch | uitdoving worden omgezet, meer bepaald in de graad van technisch |
| sectiechef. | sectiechef. |
| Aangezien vastgesteld wordt dat het regulerend werk steeds complexer | Aangezien vastgesteld wordt dat het regulerend werk steeds complexer |
| wordt en toeneemt, en het aantal noodzakelijke technische | wordt en toeneemt, en het aantal noodzakelijke technische |
| controleopdrachten afneemt, wordt in artikel 3 het kader van de | controleopdrachten afneemt, wordt in artikel 3 het kader van de |
| regulator opgewaardeerd met vijf betrekkingen binnen het niveau A door | regulator opgewaardeerd met vijf betrekkingen binnen het niveau A door |
| de omzetting van 9 betrekkingen in het niveau C. | de omzetting van 9 betrekkingen in het niveau C. |
| Artikel 3, § 3 legt de modaliteiten vast van de omzetting bepaald in | Artikel 3, § 3 legt de modaliteiten vast van de omzetting bepaald in |
| artikel 3, §§ 1 en 2. | artikel 3, §§ 1 en 2. |
| BIPT-regulator | BIPT-regulator |
| Toestand in november 2015 | Toestand in november 2015 |
| Toestand bij | Toestand bij |
| volledige uitwerking | volledige uitwerking |
| Régulateur IBPT | Régulateur IBPT |
| Situation en novembre 2015 | Situation en novembre 2015 |
| Situation | Situation |
| après changement | après changement |
| Administrateur (in uitdoving) | Administrateur (in uitdoving) |
| 1 | 1 |
| 0 | 0 |
| Administrateur (en extinction) | Administrateur (en extinction) |
| 1 | 1 |
| 0 | 0 |
| Ingenieur-adviseur en eerste ingenieur-adviseur | Ingenieur-adviseur en eerste ingenieur-adviseur |
| 25 | 25 |
| 26 | 26 |
| Ingénieur-conseiller et premier ingénieur-conseiller | Ingénieur-conseiller et premier ingénieur-conseiller |
| 25 | 25 |
| 26 | 26 |
| Informaticus-adviseur en eerste informaticus-adviseur | Informaticus-adviseur en eerste informaticus-adviseur |
| 2 | 2 |
| 3 | 3 |
| Informaticien-conseiller et premier informaticien-conseiller | Informaticien-conseiller et premier informaticien-conseiller |
| 2 | 2 |
| 3 | 3 |
| Adviseur en eerste adviseur | Adviseur en eerste adviseur |
| 62 | 62 |
| 66 | 66 |
| Conseiller et premier conseiller | Conseiller et premier conseiller |
| 62 | 62 |
| 66 | 66 |
| Administratief sectiechef | Administratief sectiechef |
| 17 | 17 |
| 17 | 17 |
| Chef de section administratif | Chef de section administratif |
| 17 | 17 |
| 17 | 17 |
| Technisch sectiechef | Technisch sectiechef |
| 16 | 16 |
| 18 | 18 |
| Chef de section technique | Chef de section technique |
| 16 | 16 |
| 18 | 18 |
| Hoofdcontroleur | Hoofdcontroleur |
| 2 | 2 |
| 0 | 0 |
| Contrôleur en chef | Contrôleur en chef |
| 2 | 2 |
| 0 | 0 |
| Controleur (in uitdoving) | Controleur (in uitdoving) |
| 2 | 2 |
| 0 | 0 |
| Contrôleur (en extinction) | Contrôleur (en extinction) |
| 2 | 2 |
| 0 | 0 |
| Correspondent | Correspondent |
| 60 | 60 |
| 59 | 59 |
| Correspondant | Correspondant |
| 60 | 60 |
| 59 | 59 |
| Technicien | Technicien |
| 51 | 51 |
| 45 | 45 |
| Technicien | Technicien |
| 51 | 51 |
| 45 | 45 |
| Adjunct-correspondent | Adjunct-correspondent |
| 1 | 1 |
| 1 | 1 |
| Correspondant adjoint | Correspondant adjoint |
| 1 | 1 |
| 1 | 1 |
| Totaal | Totaal |
| 239 | 239 |
| 235 | 235 |
| Total | Total |
| 239 | 239 |
| 235 | 235 |
| b) Ombudsdienst voor telecommunicatie | b) Ombudsdienst voor telecommunicatie |
| Artikel 4, § 1 stelt vast dat er nog één betrekking van administratief | Artikel 4, § 1 stelt vast dat er nog één betrekking van administratief |
| sectiechef niet is omgezet zoals bepaald in artikel 3, § 3 van het | sectiechef niet is omgezet zoals bepaald in artikel 3, § 3 van het |
| koninklijk besluit van 18 juli 2012 tot wijziging van het koninklijk | koninklijk besluit van 18 juli 2012 tot wijziging van het koninklijk |
| besluit van 18 maart 1993 tot vaststelling van de personeelsformatie. | besluit van 18 maart 1993 tot vaststelling van de personeelsformatie. |
| Artikel 4, § 2 bepaalt dat de omzetting geschiedt op het moment dat de | Artikel 4, § 2 bepaalt dat de omzetting geschiedt op het moment dat de |
| titularis van de om te zetten betrekking deze definitief verlaat. | titularis van de om te zetten betrekking deze definitief verlaat. |
| Ombudsdienst voor | Ombudsdienst voor |
| telecommunicatie | telecommunicatie |
| Toestand | Toestand |
| in november 2015 | in november 2015 |
| Toestand bij volledige uitwerking | Toestand bij volledige uitwerking |
| Service de médiation pour | Service de médiation pour |
| les télécommunications | les télécommunications |
| Situation en novembre 2015 | Situation en novembre 2015 |
| Situation après changement | Situation après changement |
| Administrateur (in uitdoving) | Administrateur (in uitdoving) |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Administrateur (en extinction) | Administrateur (en extinction) |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Ingenieur-adviseur en eerste ingenieur-adviseur | Ingenieur-adviseur en eerste ingenieur-adviseur |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Ingénieur-conseiller et premier ingénieur-conseiller | Ingénieur-conseiller et premier ingénieur-conseiller |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Informaticus-adviseur en eerste informaticus-adviseur | Informaticus-adviseur en eerste informaticus-adviseur |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Informaticien-conseiller et premier informaticien-conseiller | Informaticien-conseiller et premier informaticien-conseiller |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Adviseur en eerste adviseur | Adviseur en eerste adviseur |
| 4 | 4 |
| 4 | 4 |
| Conseiller et premier conseiller | Conseiller et premier conseiller |
| 4 | 4 |
| 4 | 4 |
| Administratief sectiechef | Administratief sectiechef |
| 1 | 1 |
| 0 | 0 |
| Chef de section administratif | Chef de section administratif |
| 1 | 1 |
| 0 | 0 |
| Technisch sectiechef | Technisch sectiechef |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Chef de section technique | Chef de section technique |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Hoofdcontroleur | Hoofdcontroleur |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Contrôleur en chef | Contrôleur en chef |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Controleur (in uitdoving) | Controleur (in uitdoving) |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Contrôleur (en extinction) | Contrôleur (en extinction) |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Correspondent | Correspondent |
| 15 | 15 |
| 16 | 16 |
| Correspondant | Correspondant |
| 15 | 15 |
| 16 | 16 |
| Technicien | Technicien |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Technicien | Technicien |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Adjunct-correspondent | Adjunct-correspondent |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Correspondant adjoint | Correspondant adjoint |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Totaal | Totaal |
| 20 | 20 |
| 20 | 20 |
| Total | Total |
| 20 | 20 |
| 20 | 20 |
| c) Ombudsdienst voor de postsector | c) Ombudsdienst voor de postsector |
| Met het koninklijk besluit van 2 maart 2011 betreffende de overdracht | Met het koninklijk besluit van 2 maart 2011 betreffende de overdracht |
| van De Post naar het Belgisch Instituut voor postdiensten en | van De Post naar het Belgisch Instituut voor postdiensten en |
| telecommunicatie van de personeelsleden die ter beschikking worden | telecommunicatie van de personeelsleden die ter beschikking worden |
| gesteld van de Ombudsdienst voor de postsector, werd bepaald dat het | gesteld van de Ombudsdienst voor de postsector, werd bepaald dat het |
| BIPT personeelsleden ter beschikking stelt van de Ombudsdienst voor de | BIPT personeelsleden ter beschikking stelt van de Ombudsdienst voor de |
| postsector. | postsector. |
| Op basis van de complexiteit van de dossiers, de geliberaliseerde | Op basis van de complexiteit van de dossiers, de geliberaliseerde |
| markt en de uitdaging voor de Ombudsdienst in de nieuwe context van de | markt en de uitdaging voor de Ombudsdienst in de nieuwe context van de |
| consumentenombudsdienst, is een hoger opgeleid kader nodig. Daarom | consumentenombudsdienst, is een hoger opgeleid kader nodig. Daarom |
| bepaalt artikel 5, §§ 1 en 2 dat twee betrekkingen van | bepaalt artikel 5, §§ 1 en 2 dat twee betrekkingen van |
| adjunct-correspondent worden omgevormd in 2 betrekkingen van | adjunct-correspondent worden omgevormd in 2 betrekkingen van |
| correspondent en één betrekking van administratief sectiechef in | correspondent en één betrekking van administratief sectiechef in |
| adviseur. | adviseur. |
| Artikel 5, § 3 legt de modaliteiten vast van de omzetting bepaald in | Artikel 5, § 3 legt de modaliteiten vast van de omzetting bepaald in |
| artikel 5, § 1 en 2. | artikel 5, § 1 en 2. |
| Ombudsdienst voor | Ombudsdienst voor |
| de postsector | de postsector |
| Toestand in november 2015 | Toestand in november 2015 |
| Toestand bij volledige uitwerking | Toestand bij volledige uitwerking |
| Service de médiation pour | Service de médiation pour |
| le secteur postal | le secteur postal |
| Situation en novembre 2015 | Situation en novembre 2015 |
| Situation après changement | Situation après changement |
| Administrateur (in uitdoving) | Administrateur (in uitdoving) |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Administrateur (en extinction) | Administrateur (en extinction) |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Ingenieur-adviseur en eerste ingenieur-adviseur | Ingenieur-adviseur en eerste ingenieur-adviseur |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Ingénieur-conseiller et premier ingénieur-conseiller | Ingénieur-conseiller et premier ingénieur-conseiller |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Informaticus-adviseur en eerste informaticus-adviseur | Informaticus-adviseur en eerste informaticus-adviseur |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Informaticien-conseiller et premier informaticien-conseiller | Informaticien-conseiller et premier informaticien-conseiller |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Adviseur en eerste adviseur | Adviseur en eerste adviseur |
| 3 | 3 |
| 4 | 4 |
| Conseiller et premier conseiller | Conseiller et premier conseiller |
| 3 | 3 |
| 4 | 4 |
| Administratief sectiechef | Administratief sectiechef |
| 5 | 5 |
| 4 | 4 |
| Chef de section administratif | Chef de section administratif |
| 5 | 5 |
| 4 | 4 |
| Technisch sectiechef | Technisch sectiechef |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Chef de section technique | Chef de section technique |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Hoofdcontroleur | Hoofdcontroleur |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Contrôleur en chef | Contrôleur en chef |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Controleur (in uitdoving) | Controleur (in uitdoving) |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Contrôleur (en extinction) | Contrôleur (en extinction) |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Correspondent | Correspondent |
| 4 | 4 |
| 6 | 6 |
| Correspondant | Correspondant |
| 4 | 4 |
| 6 | 6 |
| Technicien | Technicien |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Technicien | Technicien |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| Adjunct-correspondent | Adjunct-correspondent |
| 2 | 2 |
| 0 | 0 |
| Correspondant adjoint | Correspondant adjoint |
| 2 | 2 |
| 0 | 0 |
| Totaal | Totaal |
| 14 | 14 |
| 14 | 14 |
| Total | Total |
| 14 | 14 |
| 14 | 14 |
| Bij volledige uitwerking van de artikelen 2 tot en met 6 zal de | Bij volledige uitwerking van de artikelen 2 tot en met 6 zal de |
| personeelsformatie van het Belgisch Instituut voor postdiensten en | personeelsformatie van het Belgisch Instituut voor postdiensten en |
| telecommunicatie als volgt zijn vastgesteld: | telecommunicatie als volgt zijn vastgesteld: |
| Ingenieur-adviseur en eerste ingenieur-adviseur . . . . . 26 | Ingenieur-adviseur en eerste ingenieur-adviseur . . . . . 26 |
| Informaticus-adviseur en eerste informaticus-adviseur . . . . . 2 | Informaticus-adviseur en eerste informaticus-adviseur . . . . . 2 |
| Adviseur en eerste adviseur . . . . . 70 | Adviseur en eerste adviseur . . . . . 70 |
| Administratief sectiechef . . . . . 21 | Administratief sectiechef . . . . . 21 |
| Technisch sectiechef . . . . . 18 | Technisch sectiechef . . . . . 18 |
| Correspondent . . . . . 83 | Correspondent . . . . . 83 |
| Technicien . . . . . 52 | Technicien . . . . . 52 |
| Adjunct-correspondent . . . . . 1 | Adjunct-correspondent . . . . . 1 |
| Toestand bij volledige uitwerking | Toestand bij volledige uitwerking |
| BIPT-regulator | BIPT-regulator |
| Ombudsdienst voor telecommunicatie | Ombudsdienst voor telecommunicatie |
| Ombudsdienst voor de postsector | Ombudsdienst voor de postsector |
| TOTAAL | TOTAAL |
| Situation après changement | Situation après changement |
| Régulateur IBPT | Régulateur IBPT |
| Service de médiation pour les télécommunications | Service de médiation pour les télécommunications |
| Service de médiation pour | Service de médiation pour |
| le secteur postal | le secteur postal |
| TOTAL | TOTAL |
| Ingenieur-adviseur en eerste ingenieur-adviseur | Ingenieur-adviseur en eerste ingenieur-adviseur |
| 26 | 26 |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| 26 | 26 |
| Ingénieur-conseiller et premier ingénieur-conseiller | Ingénieur-conseiller et premier ingénieur-conseiller |
| 26 | 26 |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| 26 | 26 |
| Informaticus-adviseur en eerste informaticus-adviseur | Informaticus-adviseur en eerste informaticus-adviseur |
| 3 | 3 |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| 3 | 3 |
| Informaticien-conseiller et premier informaticien-conseiller | Informaticien-conseiller et premier informaticien-conseiller |
| 3 | 3 |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| 3 | 3 |
| Adviseur en eerste adviseur | Adviseur en eerste adviseur |
| 66 | 66 |
| 4 | 4 |
| 4 | 4 |
| 74 | 74 |
| Conseiller et premier conseiller | Conseiller et premier conseiller |
| 66 | 66 |
| 4 | 4 |
| 4 | 4 |
| 74 | 74 |
| Administratief sectiechef | Administratief sectiechef |
| 17 | 17 |
| 0 | 0 |
| 4 | 4 |
| 21 | 21 |
| Chef de section administratif | Chef de section administratif |
| 17 | 17 |
| 0 | 0 |
| 4 | 4 |
| 21 | 21 |
| Technisch sectiechef | Technisch sectiechef |
| 18 | 18 |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| 18 | 18 |
| Chef de section technique | Chef de section technique |
| 18 | 18 |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| 18 | 18 |
| Correspondent | Correspondent |
| 59 | 59 |
| 16 | 16 |
| 6 | 6 |
| 81 | 81 |
| Correspondant | Correspondant |
| 59 | 59 |
| 16 | 16 |
| 6 | 6 |
| 81 | 81 |
| Technicien | Technicien |
| 45 | 45 |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| 45 | 45 |
| Technicien | Technicien |
| 45 | 45 |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| 45 | 45 |
| Adjunct-correspondent | Adjunct-correspondent |
| 1 | 1 |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| 1 | 1 |
| Correspondant adjoint | Correspondant adjoint |
| 1 | 1 |
| 0 | 0 |
| 0 | 0 |
| 1 | 1 |
| Totaal | Totaal |
| 235 | 235 |
| 20 | 20 |
| 14 | 14 |
| 269 | 269 |
| Total | Total |
| 235 | 235 |
| 20 | 20 |
| 14 | 14 |
| 269 | 269 |
| Ik heb de eer te zijn, | Ik heb de eer te zijn, |
| Sire, | Sire, |
| Van Uwe Majesteit, | Van Uwe Majesteit, |
| de zeer eerbiedige en zeer getrouwe dienaar, | de zeer eerbiedige en zeer getrouwe dienaar, |
| De Minister van Telecommunciatie en Post, | De Minister van Telecommunciatie en Post, |
| A. DE CROO | A. DE CROO |
| 27 APRIL 2016. - Koninklijk besluit tot vaststelling van de | 27 APRIL 2016. - Koninklijk besluit tot vaststelling van de |
| personeelsformatie van het Belgisch Instituut voor postdiensten en | personeelsformatie van het Belgisch Instituut voor postdiensten en |
| telecommunicatie | telecommunicatie |
| FILIP, Koning der Belgen, | FILIP, Koning der Belgen, |
| Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet. | Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet. |
| Gelet op de wet van 17 januari 2003 met betrekking tot het statuut van | Gelet op de wet van 17 januari 2003 met betrekking tot het statuut van |
| de regulator van de Belgische post- en telecommunicatiesector, de | de regulator van de Belgische post- en telecommunicatiesector, de |
| artikelen 13, eerste lid en 26, derde lid, gewijzigd bij de wet van 20 | artikelen 13, eerste lid en 26, derde lid, gewijzigd bij de wet van 20 |
| juli 2006; | juli 2006; |
| Gelet op het koninklijk besluit van 18 juli 2012 tot vaststelling van | Gelet op het koninklijk besluit van 18 juli 2012 tot vaststelling van |
| de personeelsformatie van het Belgisch Instituut voor postdiensten en | de personeelsformatie van het Belgisch Instituut voor postdiensten en |
| telecommunicatie, artikel 1; | telecommunicatie, artikel 1; |
| Op voorstel van de Raad van het Belgisch Instituut voor postdiensten | Op voorstel van de Raad van het Belgisch Instituut voor postdiensten |
| en telecommunicatie van 2 december 2015; | en telecommunicatie van 2 december 2015; |
| Gelet op het advies van de inspecteur van Financiën, gegeven op 25 | Gelet op het advies van de inspecteur van Financiën, gegeven op 25 |
| november 2015; | november 2015; |
| Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting, d.d.19 | Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting, d.d.19 |
| januari 2016; | januari 2016; |
| Gelet op de akkoordbevinding van de Minister voor Ambtenarenzaken, | Gelet op de akkoordbevinding van de Minister voor Ambtenarenzaken, |
| d.d. 11 februari 2016; | d.d. 11 februari 2016; |
| Gelet op het protocol van onderhandelingen van het Sectorcomité VIII, | Gelet op het protocol van onderhandelingen van het Sectorcomité VIII, |
| gesloten op 19 april 2016; | gesloten op 19 april 2016; |
| Op de voordracht van Onze Minister van Ontwikkelingssamenwerking, | Op de voordracht van Onze Minister van Ontwikkelingssamenwerking, |
| Digitale Agenda, Telecommunicatie en Post, | Digitale Agenda, Telecommunicatie en Post, |
| Hebben Wij besloten en besluiten Wij : | Hebben Wij besloten en besluiten Wij : |
Artikel 1.De personeelsformatie van het Belgisch Instituut voor |
Artikel 1.De personeelsformatie van het Belgisch Instituut voor |
| postdiensten en telecommunicatie wordt vastgesteld als volgt : | postdiensten en telecommunicatie wordt vastgesteld als volgt : |
| a) Administrateur (in uitdoving) . . . . . 1 | a) Administrateur (in uitdoving) . . . . . 1 |
| b) Ingenieur-adviseur en eerste ingenieur-adviseur . . . . . 25 | b) Ingenieur-adviseur en eerste ingenieur-adviseur . . . . . 25 |
| Informaticus-adviseur en eerste informaticus-adviseur . . . . . 2 | Informaticus-adviseur en eerste informaticus-adviseur . . . . . 2 |
| Adviseur en eerste adviseur . . . . . 69 | Adviseur en eerste adviseur . . . . . 69 |
| c) Administratief sectiechef . . . . . 23 | c) Administratief sectiechef . . . . . 23 |
| d) Technisch sectiechef . . . . . 16 | d) Technisch sectiechef . . . . . 16 |
| Hoofdcontroleur . . . . . 2 | Hoofdcontroleur . . . . . 2 |
| Controleur (in uitdoving) . . . . . 2 | Controleur (in uitdoving) . . . . . 2 |
| Correspondent . . . . . 79 | Correspondent . . . . . 79 |
| Technicien . . . . . 51 | Technicien . . . . . 51 |
| Adjunct-correspondent . . . . . 3 | Adjunct-correspondent . . . . . 3 |
Art. 2.§ 1. De betrekking van administrateur in uitdoving wordt bij |
Art. 2.§ 1. De betrekking van administrateur in uitdoving wordt bij |
| uitdoving omgezet in een betrekking van ingenieur-adviseur. | uitdoving omgezet in een betrekking van ingenieur-adviseur. |
| § 2. Zodra een betrekking van controleur (in uitdoving) uitgedoofd is, | § 2. Zodra een betrekking van controleur (in uitdoving) uitgedoofd is, |
| wordt deze alternerend gevoegd bij de betrekkingen van de graad van | wordt deze alternerend gevoegd bij de betrekkingen van de graad van |
| correspondent of van de graad van technicien. | correspondent of van de graad van technicien. |
| § 3. Zodra binnen een taalrol de graad van controleur is uitgedoofd, | § 3. Zodra binnen een taalrol de graad van controleur is uitgedoofd, |
| wordt één betrekking van hoofdcontroleur in uitdoving geplaatst. | wordt één betrekking van hoofdcontroleur in uitdoving geplaatst. |
| Wanneer ook in de andere taalrol de graad van controleur is | Wanneer ook in de andere taalrol de graad van controleur is |
| uitgedoofd, wordt opnieuw één betrekking van hoofdcontroleur in | uitgedoofd, wordt opnieuw één betrekking van hoofdcontroleur in |
| uitdoving geplaatst. | uitdoving geplaatst. |
| § 4. Zodra een betrekking van hoofdcontroleur (in uitdoving) | § 4. Zodra een betrekking van hoofdcontroleur (in uitdoving) |
| uitgedoofd is, wordt deze gevoegd bij de betrekkingen van de graad van | uitgedoofd is, wordt deze gevoegd bij de betrekkingen van de graad van |
| technisch sectiechef. | technisch sectiechef. |
Art. 3.§ 1. Bij de regulator worden 7 betrekkingen van technicien en |
Art. 3.§ 1. Bij de regulator worden 7 betrekkingen van technicien en |
| 2 betrekkingen van correspondent omgezet in 4 betrekkingen van | 2 betrekkingen van correspondent omgezet in 4 betrekkingen van |
| adviseur en 1 van informaticus-adviseur. De volgorde van de omzetting | adviseur en 1 van informaticus-adviseur. De volgorde van de omzetting |
| wordt bepaald door de dienstnoodwendigheden. | wordt bepaald door de dienstnoodwendigheden. |
| § 2. De Raad van het Belgisch Instituut voor postdiensten en | § 2. De Raad van het Belgisch Instituut voor postdiensten en |
| telecommunicatie bepaalt welke 7 binnen de eerstvolgende 14 | telecommunicatie bepaalt welke 7 binnen de eerstvolgende 14 |
| betrekkingen van technicien en welke 2 binnen de eerstvolgende 5 | betrekkingen van technicien en welke 2 binnen de eerstvolgende 5 |
| betrekkingen van correspondent die vacant worden, effectief uitdoven. | betrekkingen van correspondent die vacant worden, effectief uitdoven. |
| § 3. De omzetting van de in artikel 3, § 1 bedoelde betrekkingen van | § 3. De omzetting van de in artikel 3, § 1 bedoelde betrekkingen van |
| adviseur en van informaticus-adviseur geschiedt zodra de tweede, | adviseur en van informaticus-adviseur geschiedt zodra de tweede, |
| vierde, zesde, achtste en negende betrekking van technicien of | vierde, zesde, achtste en negende betrekking van technicien of |
| correspondent zijn uitgedoofd. | correspondent zijn uitgedoofd. |
Art. 4.§ 1. De betrekking van administratief sectiechef die in |
Art. 4.§ 1. De betrekking van administratief sectiechef die in |
| uitvoering van artikel 45bis van de wet van 21 maart 1991 betreffende | uitvoering van artikel 45bis van de wet van 21 maart 1991 betreffende |
| de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven ter | de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven ter |
| beschikking wordt gesteld van de Ombudsdienst voor telecommunicatie | beschikking wordt gesteld van de Ombudsdienst voor telecommunicatie |
| wordt in die dienst omgezet in een betrekking van correspondent. | wordt in die dienst omgezet in een betrekking van correspondent. |
| § 2. De omzetting van de betrekking bedoeld in artikel 4, § 1 | § 2. De omzetting van de betrekking bedoeld in artikel 4, § 1 |
| geschiedt op het moment dat de om te zetten betrekking definitief | geschiedt op het moment dat de om te zetten betrekking definitief |
| verlaten is. | verlaten is. |
Art. 5.§ 1. Twee betrekkingen van adjunct-correspondent die in |
Art. 5.§ 1. Twee betrekkingen van adjunct-correspondent die in |
| uitvoering van artikel 45ter van de wet van 21 maart 1991 betreffende | uitvoering van artikel 45ter van de wet van 21 maart 1991 betreffende |
| de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven ter | de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven ter |
| beschikking worden gesteld van de Ombudsdienst voor de postsector | beschikking worden gesteld van de Ombudsdienst voor de postsector |
| worden in die dienst omgezet in twee betrekkingen van correspondent. | worden in die dienst omgezet in twee betrekkingen van correspondent. |
| § 2. Eén betrekking van administratief sectiechef die in uitvoering | § 2. Eén betrekking van administratief sectiechef die in uitvoering |
| van artikel 45ter van de wet van 21 maart 1991 betreffende de | van artikel 45ter van de wet van 21 maart 1991 betreffende de |
| hervorming van sommige economische overheidsbedrijven ter beschikking | hervorming van sommige economische overheidsbedrijven ter beschikking |
| wordt gesteld van de Ombudsdienst voor de postsector wordt in die | wordt gesteld van de Ombudsdienst voor de postsector wordt in die |
| dienst omgezet in een betrekking van adviseur. | dienst omgezet in een betrekking van adviseur. |
| § 3. De omzetting van de betrekkingen, bedoeld in artikelen 5, §§ 1 en | § 3. De omzetting van de betrekkingen, bedoeld in artikelen 5, §§ 1 en |
| 2, geschiedt betrekking per betrekking telkens een om te zetten | 2, geschiedt betrekking per betrekking telkens een om te zetten |
| betrekking definitief verlaten is. | betrekking definitief verlaten is. |
Art. 6.Het koninklijk besluit van 18 juli 2012 tot vaststelling van |
Art. 6.Het koninklijk besluit van 18 juli 2012 tot vaststelling van |
| de personeelsformatie van het Belgisch Instituut voor postdiensten en | de personeelsformatie van het Belgisch Instituut voor postdiensten en |
| telecommunicatie wordt opgeheven. | telecommunicatie wordt opgeheven. |
Art. 7.Onze Minister van Ontwikkelingssamen-werking, Digitale Agenda, |
Art. 7.Onze Minister van Ontwikkelingssamen-werking, Digitale Agenda, |
| Telecommunicatie en Post is belast met de uitvoering van dit besluit. | Telecommunicatie en Post is belast met de uitvoering van dit besluit. |
| Gegeven te Brussel, 27 april 2016. | Gegeven te Brussel, 27 april 2016. |
| FILIP | FILIP |
| Van Koningswege : | Van Koningswege : |
| De Minister van Telecommunicatie en Post, | De Minister van Telecommunicatie en Post, |
| A. DE CROO | A. DE CROO |