Koninklijk besluit tot wijziging van het koninklijk besluit van 2 juni 2010 betreffende het wegverkeer van uitzonderlijke voertuigen en het koninklijk besluit van 27 februari 2013 betreffende de inning en de consignatie van een som bij de vaststelling van overtredingen inzake het wegverkeer van uitzonderlijke voertuigen en tot wijziging van de koninklijke besluiten van 24 maart 1997, 19 juli 2000, 22 december 2003 en 1 september 2006 betreffende de inning en de consignatie van een som bij de vaststelling van sommige overtredingen | Koninklijk besluit tot wijziging van het koninklijk besluit van 2 juni 2010 betreffende het wegverkeer van uitzonderlijke voertuigen en het koninklijk besluit van 27 februari 2013 betreffende de inning en de consignatie van een som bij de vaststelling van overtredingen inzake het wegverkeer van uitzonderlijke voertuigen en tot wijziging van de koninklijke besluiten van 24 maart 1997, 19 juli 2000, 22 december 2003 en 1 september 2006 betreffende de inning en de consignatie van een som bij de vaststelling van sommige overtredingen |
---|---|
FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER | FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER |
15 JULI 2013. - Koninklijk besluit tot wijziging van het koninklijk | 15 JULI 2013. - Koninklijk besluit tot wijziging van het koninklijk |
besluit van 2 juni 2010 betreffende het wegverkeer van uitzonderlijke | besluit van 2 juni 2010 betreffende het wegverkeer van uitzonderlijke |
voertuigen en het koninklijk besluit van 27 februari 2013 betreffende | voertuigen en het koninklijk besluit van 27 februari 2013 betreffende |
de inning en de consignatie van een som bij de vaststelling van | de inning en de consignatie van een som bij de vaststelling van |
overtredingen inzake het wegverkeer van uitzonderlijke voertuigen en | overtredingen inzake het wegverkeer van uitzonderlijke voertuigen en |
tot wijziging van de koninklijke besluiten van 24 maart 1997, 19 juli | tot wijziging van de koninklijke besluiten van 24 maart 1997, 19 juli |
2000, 22 december 2003 en 1 september 2006 betreffende de inning en de | 2000, 22 december 2003 en 1 september 2006 betreffende de inning en de |
consignatie van een som bij de vaststelling van sommige overtredingen | consignatie van een som bij de vaststelling van sommige overtredingen |
ALBERT II, Koning der Belgen, | ALBERT II, Koning der Belgen, |
Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet. | Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet. |
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer, | Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer, |
gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; | gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; |
Gelet op het koninklijk besluit van 2 juni 2010 betreffende het | Gelet op het koninklijk besluit van 2 juni 2010 betreffende het |
wegverkeer van uitzonderlijke voertuigen, gewijzigd bij het koninklijk | wegverkeer van uitzonderlijke voertuigen, gewijzigd bij het koninklijk |
besluit van 24 oktober 2011; | besluit van 24 oktober 2011; |
Gelet op het koninklijk besluit van 27 februari 2013 betreffende de | Gelet op het koninklijk besluit van 27 februari 2013 betreffende de |
inning en de consignatie van een som bij de vaststelling van | inning en de consignatie van een som bij de vaststelling van |
overtredingen inzake het wegverkeer van uitzonderlijke voertuigen en | overtredingen inzake het wegverkeer van uitzonderlijke voertuigen en |
tot wijziging van de Koninklijke besluiten van 24 maart 1997, 19 juli | tot wijziging van de Koninklijke besluiten van 24 maart 1997, 19 juli |
2000, 22 december 2003 en 1 september 2006 betreffende de inning en de | 2000, 22 december 2003 en 1 september 2006 betreffende de inning en de |
consignatie van een som bij de vaststelling van sommige overtredingen; | consignatie van een som bij de vaststelling van sommige overtredingen; |
Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 5 | Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 5 |
maart 2013; | maart 2013; |
Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting, gegeven op | Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting, gegeven op |
11 april 2013; | 11 april 2013; |
Gelet op de omstandigheid dat de gewestregeringen bij het ontwerp van | Gelet op de omstandigheid dat de gewestregeringen bij het ontwerp van |
dit besluit betrokken zijn; | dit besluit betrokken zijn; |
Gelet op het advies nr. 52.629/4 van de Raad van State, gegeven op 16 | Gelet op het advies nr. 52.629/4 van de Raad van State, gegeven op 16 |
januari 2013, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 1°, van | januari 2013, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 1°, van |
de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973; | de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973; |
Overwegende dat er is voldaan aan de bepalingen van artikel 8 van | Overwegende dat er is voldaan aan de bepalingen van artikel 8 van |
Richtlijn 98/34/EEG van het Europees Parlement en de Raad van 20 juni | Richtlijn 98/34/EEG van het Europees Parlement en de Raad van 20 juni |
1998 betreffende een informatieprocedure op het gebied van normen en | 1998 betreffende een informatieprocedure op het gebied van normen en |
technische voorschriften, zoals gewijzigd bij Richtlijn 98/48/EEG; | technische voorschriften, zoals gewijzigd bij Richtlijn 98/48/EEG; |
Op de voordracht van de Minister van Binnenlandse Zaken en de | Op de voordracht van de Minister van Binnenlandse Zaken en de |
Staatssecretaris voor Mobiliteit, | Staatssecretaris voor Mobiliteit, |
Hebben Wij besloten en besluiten Wij : | Hebben Wij besloten en besluiten Wij : |
HOOFDSTUK 1. - Wijzigingen aan het koninklijk besluit van 2 juni 2010 | HOOFDSTUK 1. - Wijzigingen aan het koninklijk besluit van 2 juni 2010 |
betreffende het wegverkeer van uitzonderlijke voertuigen | betreffende het wegverkeer van uitzonderlijke voertuigen |
Artikel 1.In artikel 19 van het koninklijk besluit van 2 juni 2010 |
Artikel 1.In artikel 19 van het koninklijk besluit van 2 juni 2010 |
betreffende het wegverkeer van uitzonderlijke voertuigen, wordt de | betreffende het wegverkeer van uitzonderlijke voertuigen, wordt de |
bepaling onder 2° vervangen als volgt : | bepaling onder 2° vervangen als volgt : |
« 2° Met uitzondering van de kraanauto, als de breedte van het | « 2° Met uitzondering van de kraanauto, als de breedte van het |
uitzonderlijk voertuig meer bedraagt dan 2,55 meter, | uitzonderlijk voertuig meer bedraagt dan 2,55 meter, |
a) worden vier panelen geplaatst, twee vooraan en twee achteraan, om | a) worden vier panelen geplaatst, twee vooraan en twee achteraan, om |
de uiterste breedte van het uitzonderlijk voertuig af te bakenen. Zij | de uiterste breedte van het uitzonderlijk voertuig af te bakenen. Zij |
worden zodanig bevestigd dat zij op zichzelf geen hindernis vormen; | worden zodanig bevestigd dat zij op zichzelf geen hindernis vormen; |
b) De onderste rand van de panelen is geplaatst op een hoogte tussen | b) De onderste rand van de panelen is geplaatst op een hoogte tussen |
minimum 0,40 meter en maximum 2 meter gemeten vanaf de grond. Indien, | minimum 0,40 meter en maximum 2 meter gemeten vanaf de grond. Indien, |
om technische redenen, de maximumhoogte niet kan worden geëerbiedigd, | om technische redenen, de maximumhoogte niet kan worden geëerbiedigd, |
kan een grotere hoogte worden toegestaan; | kan een grotere hoogte worden toegestaan; |
c) de panelen zijn in overeenstemming : | c) de panelen zijn in overeenstemming : |
i. met de voorschriften van het artikel 28, § 6, 3, 1° van het | i. met de voorschriften van het artikel 28, § 6, 3, 1° van het |
Technisch Reglement met dien verstande dat de vierkante panelen | Technisch Reglement met dien verstande dat de vierkante panelen |
bedoeld in het artikel 28, § 6, 3, 1°, tweede lid enkel op de | bedoeld in het artikel 28, § 6, 3, 1°, tweede lid enkel op de |
uitzonderlijke voertuigen met een maximale breedte van 3,50 meter | uitzonderlijke voertuigen met een maximale breedte van 3,50 meter |
mogen worden geplaatst; | mogen worden geplaatst; |
ii. of met het artikel 47.1 van het Verkeersreglement met dien | ii. of met het artikel 47.1 van het Verkeersreglement met dien |
verstande dat ten minste de witte strepen op de panelen vooraan en ten | verstande dat ten minste de witte strepen op de panelen vooraan en ten |
minste de rode strepen op de panelen achteraan retroreflecterend zijn; | minste de rode strepen op de panelen achteraan retroreflecterend zijn; |
d) de panelen vooraan zijn bovendien uitgerust met minstens een wit | d) de panelen vooraan zijn bovendien uitgerust met minstens een wit |
licht en deze achteraan met minstens een rood licht. Deze lichten zijn | licht en deze achteraan met minstens een rood licht. Deze lichten zijn |
voortdurend in werking. ». | voortdurend in werking. ». |
Art. 2.In het hetzelfde besluit, wordt een artikel 19/1 ingevoegd, |
Art. 2.In het hetzelfde besluit, wordt een artikel 19/1 ingevoegd, |
dat luidt als volgt : | dat luidt als volgt : |
« Art. 19/1.De lading die meer dan één meter buiten het achtereinde |
« Art. 19/1.De lading die meer dan één meter buiten het achtereinde |
van het voertuig uitsteekt moet worden gesignaleerd : | van het voertuig uitsteekt moet worden gesignaleerd : |
door een bord, dat aan het meest uitstekende gedeelte van de lading | door een bord, dat aan het meest uitstekende gedeelte van de lading |
wordt bevestigd, zodat het zich steeds in een vertikaal vlak, | wordt bevestigd, zodat het zich steeds in een vertikaal vlak, |
loodrecht op de middelste lengteas van het voertuig bevindt, conform : | loodrecht op de middelste lengteas van het voertuig bevindt, conform : |
a) artikel 28, § 6, 3, 1° van het Technisch Reglement; | a) artikel 28, § 6, 3, 1° van het Technisch Reglement; |
b) of artikel 47.1 van het Verkeersreglement. | b) of artikel 47.1 van het Verkeersreglement. |
De onderste rand van het bord is geplaatst op een hoogte tussen | De onderste rand van het bord is geplaatst op een hoogte tussen |
minimaal 40 cm en maximaal 200 cm gemeten vanaf de grond. Het bord is | minimaal 40 cm en maximaal 200 cm gemeten vanaf de grond. Het bord is |
zodanig bevestigd dat het zelf geen hindernis vormt. Indien, om | zodanig bevestigd dat het zelf geen hindernis vormt. Indien, om |
technische redenen, de maximumhoogte niet kan worden geëerbiedigd, kan | technische redenen, de maximumhoogte niet kan worden geëerbiedigd, kan |
een grotere hoogte worden toegestaan. | een grotere hoogte worden toegestaan. |
Het paneel is bovendien uitgerust met een rood licht. Dit licht is | Het paneel is bovendien uitgerust met een rood licht. Dit licht is |
altijd in werking. ». | altijd in werking. ». |
Art. 3.In het hetzelfde besluit, wordt een artikel 41/1 ingevoegd, |
Art. 3.In het hetzelfde besluit, wordt een artikel 41/1 ingevoegd, |
dat luidt als volgt : | dat luidt als volgt : |
« Art. 41/1.De artikelen 19, 2°, c), ii, en 19/1, b), treden buiten |
« Art. 41/1.De artikelen 19, 2°, c), ii, en 19/1, b), treden buiten |
werking op 1 januari 2016. ». | werking op 1 januari 2016. ». |
HOOFDSTUK 2. - Wijzigingen aan het koninklijk besluit van 27 februari | HOOFDSTUK 2. - Wijzigingen aan het koninklijk besluit van 27 februari |
2013 betreffende de inning en de consignatie van een som bij de | 2013 betreffende de inning en de consignatie van een som bij de |
vaststelling van overtredingen inzake het wegverkeer van | vaststelling van overtredingen inzake het wegverkeer van |
uitzonderlijke voertuigen en tot wijziging van de koninklijke | uitzonderlijke voertuigen en tot wijziging van de koninklijke |
besluiten van 24 maart 1997, 19 juli 2000, 22 december 2003 en 1 | besluiten van 24 maart 1997, 19 juli 2000, 22 december 2003 en 1 |
september 2006 betreffende de inning en de consignatie van een som bij | september 2006 betreffende de inning en de consignatie van een som bij |
de vaststelling van sommige overtredingen | de vaststelling van sommige overtredingen |
Art. 4.Artikel 2 van het koninklijk besluit van 27 februari 2013 |
Art. 4.Artikel 2 van het koninklijk besluit van 27 februari 2013 |
betreffende de inning en de consignatie van een som bij de | betreffende de inning en de consignatie van een som bij de |
vaststelling van overtredingen inzake het wegverkeer van | vaststelling van overtredingen inzake het wegverkeer van |
uitzonderlijke voertuigen en tot wijziging van de koninklijke | uitzonderlijke voertuigen en tot wijziging van de koninklijke |
besluiten van 24 maart 1997, 19 juli 2000, 22 december 2003 en 1 | besluiten van 24 maart 1997, 19 juli 2000, 22 december 2003 en 1 |
september 2006 betreffende de inning en de consignatie van een som bij | september 2006 betreffende de inning en de consignatie van een som bij |
de vaststelling van sommige overtredingen wordt vervangen als volgt : | de vaststelling van sommige overtredingen wordt vervangen als volgt : |
« Art. 2.Onder de in artikel 65 van de wet betreffende de politie |
« Art. 2.Onder de in artikel 65 van de wet betreffende de politie |
over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968, vastgestelde | over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968, vastgestelde |
voorwaarden, kunnen de in artikel 2 van bijlage 1 bij dit besluit | voorwaarden, kunnen de in artikel 2 van bijlage 1 bij dit besluit |
aangewezen en op een openbare plaats vastgestelde overtredingen van de | aangewezen en op een openbare plaats vastgestelde overtredingen van de |
bepalingen van het koninklijk besluit van 2 juni 2010 betreffende het | bepalingen van het koninklijk besluit van 2 juni 2010 betreffende het |
wegverkeer van uitzonderlijke voertuigen, aanleiding geven tot de | wegverkeer van uitzonderlijke voertuigen, aanleiding geven tot de |
inning, per overtreding, van de in dezelfde bijlage vermelde sommen. | inning, per overtreding, van de in dezelfde bijlage vermelde sommen. |
». | ». |
Art. 5.In artikel 2 van bijlage 1 bij hetzelfde koninklijk besluit, |
Art. 5.In artikel 2 van bijlage 1 bij hetzelfde koninklijk besluit, |
wordt punt e9 vervangen als volgt : | wordt punt e9 vervangen als volgt : |
e9 | e9 |
(A l'exception du véhicule grue), lorsque la largeur du véhicule | (A l'exception du véhicule grue), lorsque la largeur du véhicule |
exceptionnel est supérieure à 2,55 mètres, quatre panneaux conformes | exceptionnel est supérieure à 2,55 mètres, quatre panneaux conformes |
aux prescriptions de l'article 28, § 6, 3, 1° du Règlement technique | aux prescriptions de l'article 28, § 6, 3, 1° du Règlement technique |
(étant entendu que les panneaux carrés visés à l'article 28, § 6, 3, | (étant entendu que les panneaux carrés visés à l'article 28, § 6, 3, |
1°, al. 2 du règlement technique, ne peuvent être placés que sur les | 1°, al. 2 du règlement technique, ne peuvent être placés que sur les |
véhicules exceptionnels d'une largeur maximale de 3,50 mètres) ou, | véhicules exceptionnels d'une largeur maximale de 3,50 mètres) ou, |
jusqu'au 31 décembre 2015, à l'article 47.1 du Code de la route (étant | jusqu'au 31 décembre 2015, à l'article 47.1 du Code de la route (étant |
entendu qu'au moins les bandes blanches sur les panneaux avant et au | entendu qu'au moins les bandes blanches sur les panneaux avant et au |
moins les bandes rouges sur les panneaux arrières sont | moins les bandes rouges sur les panneaux arrières sont |
rétro-réfléchissantes) ne sont pas placés, deux à l'avant et deux à | rétro-réfléchissantes) ne sont pas placés, deux à l'avant et deux à |
l'arrière, pour délimiter la largeur du véhicule exceptionnel; | l'arrière, pour délimiter la largeur du véhicule exceptionnel; |
ou, les panneaux avant ne sont pas munis d'au moins un feu blanc et | ou, les panneaux avant ne sont pas munis d'au moins un feu blanc et |
ceux arrières d'au moins un feu rouge; | ceux arrières d'au moins un feu rouge; |
ou, ces feux ne fonctionnent pas en permanence. | ou, ces feux ne fonctionnent pas en permanence. |
AR du 2.6.2010, art. 19, 2° | AR du 2.6.2010, art. 19, 2° |
300 EUR | 300 EUR |
e9 | e9 |
Als het uitzonderlijk voertuig (met uitzondering van de kraanauto) | Als het uitzonderlijk voertuig (met uitzondering van de kraanauto) |
breder is dan 2,55 meter, zijn er geen vier panelen geplaatst, twee | breder is dan 2,55 meter, zijn er geen vier panelen geplaatst, twee |
vooraan en twee achteraan, om de breedte van het uitzonderlijk | vooraan en twee achteraan, om de breedte van het uitzonderlijk |
voertuig af te bakenen, overeenkomstig de voorschriften van artikel | voertuig af te bakenen, overeenkomstig de voorschriften van artikel |
28, § 6, 3, 1° van het Technisch Reglement (met dien verstande dat de | 28, § 6, 3, 1° van het Technisch Reglement (met dien verstande dat de |
vierkante panelen bedoeld in artikel 28, § 6, 3, 1°, tweede lid van | vierkante panelen bedoeld in artikel 28, § 6, 3, 1°, tweede lid van |
het Technisch Reglement enkel op de uitzonderlijke voertuigen met een | het Technisch Reglement enkel op de uitzonderlijke voertuigen met een |
maximale breedte van 3,50 meter mogen worden geplaatst) of, tot 31 | maximale breedte van 3,50 meter mogen worden geplaatst) of, tot 31 |
december 2015, overeenkomstig artikel 47.1 van de Wegcode (met dien | december 2015, overeenkomstig artikel 47.1 van de Wegcode (met dien |
verstande dat ten minste de witte strepen op de panelen vooraan en ten | verstande dat ten minste de witte strepen op de panelen vooraan en ten |
minste de rode strepen op de panelen achteraan retroreflecterend | minste de rode strepen op de panelen achteraan retroreflecterend |
zijn); | zijn); |
of, de panelen vooraan zijn niet uitgerust met minstens | of, de panelen vooraan zijn niet uitgerust met minstens |
een wit licht en de panelen | een wit licht en de panelen |
achteraan met minstens een | achteraan met minstens een |
rood licht; | rood licht; |
of, deze lichten zijn niet voortdurend in werking. | of, deze lichten zijn niet voortdurend in werking. |
KB van 2.6.2010, art. 19, 2° | KB van 2.6.2010, art. 19, 2° |
300 EUR | 300 EUR |
Art. 6.In artikel 2 van bijlage 1 bij het koninklijk besluit van 27 |
Art. 6.In artikel 2 van bijlage 1 bij het koninklijk besluit van 27 |
februari 2013 betreffende de inning en de consignatie van een som bij | februari 2013 betreffende de inning en de consignatie van een som bij |
de vaststelling van overtredingen inzake het wegverkeer van | de vaststelling van overtredingen inzake het wegverkeer van |
uitzonderlijke voertuigen en tot wijziging van de koninklijke | uitzonderlijke voertuigen en tot wijziging van de koninklijke |
besluiten van 24 maart 1997, 19 juli 2000, 22 december 2003 en 1 | besluiten van 24 maart 1997, 19 juli 2000, 22 december 2003 en 1 |
september 2006 betreffende de inning en de consignatie van een som bij | september 2006 betreffende de inning en de consignatie van een som bij |
de vaststelling van sommige overtredingen, worden een punt e10/1 en | de vaststelling van sommige overtredingen, worden een punt e10/1 en |
een punt e10/2 ingevoegd, luidende als volgt : | een punt e10/2 ingevoegd, luidende als volgt : |
e10/1 | e10/1 |
Le chargement dépassant l'arrière du véhicule de plus d'un mètre n'est | Le chargement dépassant l'arrière du véhicule de plus d'un mètre n'est |
pas signalé : par un panneau conforme à l'article 28, § 6, 3, 1° du | pas signalé : par un panneau conforme à l'article 28, § 6, 3, 1° du |
Règlement technique ou, jusqu'au 31 décembre 2015, à l'article 47.1 du | Règlement technique ou, jusqu'au 31 décembre 2015, à l'article 47.1 du |
Code de la route; ou, le panneau n'est pas munis d'un feu rouge; ou, | Code de la route; ou, le panneau n'est pas munis d'un feu rouge; ou, |
ce feu ne fonctionne pas en permanence. | ce feu ne fonctionne pas en permanence. |
AR du 2.6.2010, art. 19/1 | AR du 2.6.2010, art. 19/1 |
300 EUR | 300 EUR |
e10/1 | e10/1 |
De lading die meer dan één meter buiten het achtereinde van het | De lading die meer dan één meter buiten het achtereinde van het |
voertuig uitsteekt is niet gesignaleerd : met een paneel dat in | voertuig uitsteekt is niet gesignaleerd : met een paneel dat in |
overeenstemming is met artikel 28, § 6, 3, 1° van het Technisch | overeenstemming is met artikel 28, § 6, 3, 1° van het Technisch |
Reglement of, tot 31 december 2015, met artikel 47.1 van de Wegcode; | Reglement of, tot 31 december 2015, met artikel 47.1 van de Wegcode; |
of het paneel is niet uitgerust met een rood licht; of dit licht is | of het paneel is niet uitgerust met een rood licht; of dit licht is |
niet voortdurend in werking. | niet voortdurend in werking. |
KB van 2.6.2010, art. 19/1 | KB van 2.6.2010, art. 19/1 |
300 EUR | 300 EUR |
e10/2 | e10/2 |
Le bord inférieur du panneau visé sous e10/1 n'est pas placé à une | Le bord inférieur du panneau visé sous e10/1 n'est pas placé à une |
hauteur mesurée à partir du sol comprise entre 0,40 mètre minimum et 2 | hauteur mesurée à partir du sol comprise entre 0,40 mètre minimum et 2 |
mètres maximum (une hauteur supérieure peut être tolérée dans le cas | mètres maximum (une hauteur supérieure peut être tolérée dans le cas |
où la hauteur maximum ne peut être respectée pour des raisons | où la hauteur maximum ne peut être respectée pour des raisons |
techniques); | techniques); |
ou il n'est pas fixé de manière à ne pas constituer un obstacle par | ou il n'est pas fixé de manière à ne pas constituer un obstacle par |
lui- même; | lui- même; |
ou le panneau n'est pas fixé à la plus forte saillie du chargement de | ou le panneau n'est pas fixé à la plus forte saillie du chargement de |
manière à être constamment dans un plan vertical perpendiculaire au | manière à être constamment dans un plan vertical perpendiculaire au |
plan longitudinal médian du véhicule. | plan longitudinal médian du véhicule. |
AR du | AR du |
2.6.2010, art. 19/1 | 2.6.2010, art. 19/1 |
55 EUR | 55 EUR |
e10/2 | e10/2 |
De onderste rand van het paneel bedoeld in e10/1 is niet geplaatst op | De onderste rand van het paneel bedoeld in e10/1 is niet geplaatst op |
een hoogte tussen minimaal 0,40 meter en maximaal 2 meter gemeten | een hoogte tussen minimaal 0,40 meter en maximaal 2 meter gemeten |
vanaf de grond (een grotere hoogte kan worden toegestaan indien de | vanaf de grond (een grotere hoogte kan worden toegestaan indien de |
maximumhoogte om technische redenen niet in acht kan worden genomen); | maximumhoogte om technische redenen niet in acht kan worden genomen); |
of het is niet bevestigd zodat | of het is niet bevestigd zodat |
het op zichzelf geen | het op zichzelf geen |
hindernis vormt; | hindernis vormt; |
of het paneel is niet vastgemaakt op het verst uitstekende gedeelte | of het paneel is niet vastgemaakt op het verst uitstekende gedeelte |
van de lading opdat het zich steeds in een vertikaal vlak loodrecht op | van de lading opdat het zich steeds in een vertikaal vlak loodrecht op |
de middelste lengteas van het voertuig bevindt. | de middelste lengteas van het voertuig bevindt. |
AR du | AR du |
2.6.2010, art. 19/1 | 2.6.2010, art. 19/1 |
55 | 55 |
EUR | EUR |
HOOFDSTUK 3. - Slotbepalingen | HOOFDSTUK 3. - Slotbepalingen |
Art. 7.Dit besluit treedt in werking op de eerste dag van de maand na |
Art. 7.Dit besluit treedt in werking op de eerste dag van de maand na |
afloop van een termijn van tien dagen te rekenen van de dag volgend op | afloop van een termijn van tien dagen te rekenen van de dag volgend op |
de bekendmaking van dit besluit in het Belgisch Staatsblad. | de bekendmaking van dit besluit in het Belgisch Staatsblad. |
Art. 8.De minister bevoegd voor het Wegverkeer is belast met de |
Art. 8.De minister bevoegd voor het Wegverkeer is belast met de |
uitvoering van dit besluit. | uitvoering van dit besluit. |
Gegeven te Brussel, 15 juli 2013. | Gegeven te Brussel, 15 juli 2013. |
ALBERT | ALBERT |
Van Koningswege : | Van Koningswege : |
De Minister van Binnenlandse Zaken, | De Minister van Binnenlandse Zaken, |
Mevr. J. MILQUET | Mevr. J. MILQUET |
De Staatssecretaris voor Mobiliteit, | De Staatssecretaris voor Mobiliteit, |
M. WATHELET | M. WATHELET |