| Koninklijk besluit tot vaststelling van de procedure en van de uitvoeringsbepalingen met betrekking tot de compensaties ten gunste van bedrijven van de sectoren verwerking en distributie getroffen door de fipronilcrisis | Koninklijk besluit tot vaststelling van de procedure en van de uitvoeringsbepalingen met betrekking tot de compensaties ten gunste van bedrijven van de sectoren verwerking en distributie getroffen door de fipronilcrisis |
|---|---|
| FEDERAAL AGENTSCHAP VOOR DE VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN | FEDERAAL AGENTSCHAP VOOR DE VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN |
| 8 SEPTEMBER 2019. - Koninklijk besluit tot vaststelling van de | 8 SEPTEMBER 2019. - Koninklijk besluit tot vaststelling van de |
| procedure en van de uitvoeringsbepalingen met betrekking tot de | procedure en van de uitvoeringsbepalingen met betrekking tot de |
| compensaties ten gunste van bedrijven van de sectoren verwerking en | compensaties ten gunste van bedrijven van de sectoren verwerking en |
| distributie getroffen door de fipronilcrisis | distributie getroffen door de fipronilcrisis |
| FILIP, Koning der Belgen, | FILIP, Koning der Belgen, |
| Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet. | Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet. |
| Gelet op artikel 108 van de Grondwet; | Gelet op artikel 108 van de Grondwet; |
| Gelet op de wet van 21 november 2017 betreffende compensaties ten | Gelet op de wet van 21 november 2017 betreffende compensaties ten |
| gunste van bedrijven getroffen door de fipronilcrisis, artikelen 6 en | gunste van bedrijven getroffen door de fipronilcrisis, artikelen 6 en |
| 8; | 8; |
| Gelet op de wet van 4 februari 2000 houdende oprichting van het | Gelet op de wet van 4 februari 2000 houdende oprichting van het |
| Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen, artikel 4, | Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen, artikel 4, |
| § 1, § 2, en § 3, gewijzigd bij de wet van 22 december 2003, en | § 1, § 2, en § 3, gewijzigd bij de wet van 22 december 2003, en |
| artikel 5, tweede lid, vervangen bij de wet van 22 december 2003; | artikel 5, tweede lid, vervangen bij de wet van 22 december 2003; |
| Gelet op het overleg met de sectoren; | Gelet op het overleg met de sectoren; |
| Gelet op het advies van de inspecteur van Financiën, gegeven op 14 | Gelet op het advies van de inspecteur van Financiën, gegeven op 14 |
| februari 2018; | februari 2018; |
| Gelet op het akkoord van de Minister van Begroting, gegeven op 28 mei | Gelet op het akkoord van de Minister van Begroting, gegeven op 28 mei |
| 2018; | 2018; |
| Gelet op advies 63.836/1 van de Raad van State, gegeven op 21 augustus | Gelet op advies 63.836/1 van de Raad van State, gegeven op 21 augustus |
| 2018, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 2°, van de | 2018, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 2°, van de |
| wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973; | wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973; |
| Op de voordracht van Onze Ministers van Landbouw, Economie, Budget, | Op de voordracht van Onze Ministers van Landbouw, Economie, Budget, |
| Financiën, Volksgezondheid en op advies van de in Raad vergaderde | Financiën, Volksgezondheid en op advies van de in Raad vergaderde |
| Ministers, | Ministers, |
| Hebben Wij besloten en besluiten Wij : | Hebben Wij besloten en besluiten Wij : |
| HOOFDSTUK I. - Toepassingsgebied en definities | HOOFDSTUK I. - Toepassingsgebied en definities |
Artikel 1.Het huidig besluit is van toepassing op de bedrijven die |
Artikel 1.Het huidig besluit is van toepassing op de bedrijven die |
| activiteiten uitoefenen die verband houden met de stadia van | activiteiten uitoefenen die verband houden met de stadia van |
| verwerking van eieren, soepkippen, eiproducten en verwerkte producten | verwerking van eieren, soepkippen, eiproducten en verwerkte producten |
| op basis van eieren en distributie van eieren, eiproducten en | op basis van eieren en distributie van eieren, eiproducten en |
| verwerkte producten op basis van eieren. | verwerkte producten op basis van eieren. |
Art. 2.Voor de toepassing van dit besluit, verstaan we onder: |
Art. 2.Voor de toepassing van dit besluit, verstaan we onder: |
| 1° verwerking: het slachten van dieren, evenals de wijziging van één | 1° verwerking: het slachten van dieren, evenals de wijziging van één |
| of meerdere producten in één of meerdere halfafgewerkte of afgewerkte | of meerdere producten in één of meerdere halfafgewerkte of afgewerkte |
| producten bestemd voor de voedselketen; | producten bestemd voor de voedselketen; |
| 2° distributie: de aankoop, de invoer, het hanteren, het opslaan van | 2° distributie: de aankoop, de invoer, het hanteren, het opslaan van |
| producten, met het oog op het afstaan ten kosteloze of bezwarende | producten, met het oog op het afstaan ten kosteloze of bezwarende |
| titel aan operatoren of op de uitvoer, inclusief de invoer van | titel aan operatoren of op de uitvoer, inclusief de invoer van |
| verpakkingsmateriaal, en het hanteren en/of verwerken van producten, | verpakkingsmateriaal, en het hanteren en/of verwerken van producten, |
| evenals het opslaan daarvan op de plaats van verkoop of levering aan | evenals het opslaan daarvan op de plaats van verkoop of levering aan |
| de eindgebruiker, met inbegrip van de horecasector, en van de | de eindgebruiker, met inbegrip van de horecasector, en van de |
| activiteiten van de pakstations; | activiteiten van de pakstations; |
| 3° eiproduct: verwerkt product dat verkregen wordt door de verwerking | 3° eiproduct: verwerkt product dat verkregen wordt door de verwerking |
| van eieren, bestanddelen of mengsels van eieren, of door verdere | van eieren, bestanddelen of mengsels van eieren, of door verdere |
| verwerking van verwerkte producten; | verwerking van verwerkte producten; |
| 4° soepkippenslachthuis:slachthuis gespecialiseerd (meer dan 90% van | 4° soepkippenslachthuis:slachthuis gespecialiseerd (meer dan 90% van |
| de slachtingen) in het verwerken van legkippen einde leg, klaar voor | de slachtingen) in het verwerken van legkippen einde leg, klaar voor |
| de slacht; | de slacht; |
| 5° materiële schade: de geleden materiële schade die voortvloeit uit | 5° materiële schade: de geleden materiële schade die voortvloeit uit |
| de fipronilcrisis met betrekking tot: | de fipronilcrisis met betrekking tot: |
| 1. de analysekosten, | 1. de analysekosten, |
| 2. de vernietiging van niet-conforme eieren, | 2. de vernietiging van niet-conforme eieren, |
| 3. de vernietiging van niet-conforme eiproducten, | 3. de vernietiging van niet-conforme eiproducten, |
| 4. de vernietiging van niet-conforme verwerkte producten op basis van | 4. de vernietiging van niet-conforme verwerkte producten op basis van |
| eieren, | eieren, |
| 5. het blokkeren, uit de handel nemen en terugroepen van niet-conforme | 5. het blokkeren, uit de handel nemen en terugroepen van niet-conforme |
| eieren, niet-conforme eiproducten of niet-conforme verwerkte producten | eieren, niet-conforme eiproducten of niet-conforme verwerkte producten |
| op basis van eieren, | op basis van eieren, |
| 6. de waarde van vernietigde niet-conforme eieren, vernietigde | 6. de waarde van vernietigde niet-conforme eieren, vernietigde |
| niet-conforme eiproducten of vernietigde niet-conforme verwerkte | niet-conforme eiproducten of vernietigde niet-conforme verwerkte |
| producten op basis van eieren, | producten op basis van eieren, |
| 7. de reëel voor 30 juni 2018 ontvangen materiële schadeclaims en | 7. de reëel voor 30 juni 2018 ontvangen materiële schadeclaims en |
| 8. het niet-gebruik van infrastructuur van soepkipslachthuizen; | 8. het niet-gebruik van infrastructuur van soepkipslachthuizen; |
| 6° Administratie: UNIEK LOKET FIPRONIL, FOD Beleid en Ondersteuning, | 6° Administratie: UNIEK LOKET FIPRONIL, FOD Beleid en Ondersteuning, |
| Simon Bolivarlaan 30, WTC III te 1000 Brussel, e-mailadres | Simon Bolivarlaan 30, WTC III te 1000 Brussel, e-mailadres |
| Loketfipronil@bosa.fgov.be ; | Loketfipronil@bosa.fgov.be ; |
| 7° Commissie: adviesorgaan samengesteld uit ambtenaren van het | 7° Commissie: adviesorgaan samengesteld uit ambtenaren van het |
| Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen, van de FOD | Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen, van de FOD |
| Economie en van de Administratie; | Economie en van de Administratie; |
| 8° `de minimis'-steun : steun die beantwoordt aan de voorwaarden | 8° `de minimis'-steun : steun die beantwoordt aan de voorwaarden |
| vermeld in Verordening (EU) nr. 1407/2013 van de Commissie van 18 | vermeld in Verordening (EU) nr. 1407/2013 van de Commissie van 18 |
| december 2013 betreffende de toepassing van de artikelen 107 en 108 | december 2013 betreffende de toepassing van de artikelen 107 en 108 |
| van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie op | van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie op |
| de-minimissteun; | de-minimissteun; |
| 9° bruto-subsidie-equivalent : bruto-subsidie-equivalent bedoeld in | 9° bruto-subsidie-equivalent : bruto-subsidie-equivalent bedoeld in |
| Verordening (EU) nr. 1407/2013 van de Commissie van 18 december 2013 | Verordening (EU) nr. 1407/2013 van de Commissie van 18 december 2013 |
| betreffende de toepassing van de artikelen 107 en 108 van het Verdrag | betreffende de toepassing van de artikelen 107 en 108 van het Verdrag |
| betreffende de werking van de Europese Unie op de-minimissteun. | betreffende de werking van de Europese Unie op de-minimissteun. |
| HOOFDSTUK II. - Toekenningsvoorwaarden en aanvraagprocedure | HOOFDSTUK II. - Toekenningsvoorwaarden en aanvraagprocedure |
Art. 3.§ 1 Het bedrijf dient, ten laatste binnen de drie maanden |
Art. 3.§ 1 Het bedrijf dient, ten laatste binnen de drie maanden |
| volgend op de dag waarop het huidig besluit in het Belgisch Staatsblad | volgend op de dag waarop het huidig besluit in het Belgisch Staatsblad |
| werd bekendgemaakt, zijn aanvraag in bij de Administratie, bij ter | werd bekendgemaakt, zijn aanvraag in bij de Administratie, bij ter |
| post aangetekende brief of via e-mail, aan de hand van het formulier | post aangetekende brief of via e-mail, aan de hand van het formulier |
| in bijlage 1. | in bijlage 1. |
| § 2 De aanvraag wordt vergezeld van alle documenten die vereist zijn | § 2 De aanvraag wordt vergezeld van alle documenten die vereist zijn |
| voor de toekenning van een compensatie, zoals facturen of documenten | voor de toekenning van een compensatie, zoals facturen of documenten |
| die uitgaan van de overheid, zodat het oorzakelijk verband en het | die uitgaan van de overheid, zodat het oorzakelijk verband en het |
| bedrag van de geleden materiële schade kan worden aangetoond. | bedrag van de geleden materiële schade kan worden aangetoond. |
| § 3 De Administratie verzendt het bedrijf een ontvangstmelding en kent | § 3 De Administratie verzendt het bedrijf een ontvangstmelding en kent |
| een uniek dossiernummer toe. | een uniek dossiernummer toe. |
| § 4 Het bedrijf moet ontbrekende documenten bezorgen binnen een maand | § 4 Het bedrijf moet ontbrekende documenten bezorgen binnen een maand |
| volgend op het verzoek van de Administratie. | volgend op het verzoek van de Administratie. |
Art. 4.§ 1 Het bedrijf moet het bewijs leveren van de geleden schade |
Art. 4.§ 1 Het bedrijf moet het bewijs leveren van de geleden schade |
| en een direct oorzakelijk verband vaststellen tussen die schade en de | en een direct oorzakelijk verband vaststellen tussen die schade en de |
| fipronilcrisis in het formulier en de bijgevoegde documenten. | fipronilcrisis in het formulier en de bijgevoegde documenten. |
| § 2 Het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen | § 2 Het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen |
| houdt een dossier met betrekking tot de getroffen bedrijven ter | houdt een dossier met betrekking tot de getroffen bedrijven ter |
| beschikking van de Administratie. Dat dossier bevat een kopie van de | beschikking van de Administratie. Dat dossier bevat een kopie van de |
| briefwisseling, van de analyses en van de meldingen die werden | briefwisseling, van de analyses en van de meldingen die werden |
| gestuurd in het kader van de fipronilcrisis. Die stukken moeten niet | gestuurd in het kader van de fipronilcrisis. Die stukken moeten niet |
| meer door het bedrijf worden verstrekt. | meer door het bedrijf worden verstrekt. |
Art. 5.§ 1 Het bedrijf vult het formulier in bijlage 1 behoorlijk in |
Art. 5.§ 1 Het bedrijf vult het formulier in bijlage 1 behoorlijk in |
| opdat het kan worden aangetoond dat de gevraagde compensatie de | opdat het kan worden aangetoond dat de gevraagde compensatie de |
| geleden materiële schade niet overschrijdt. | geleden materiële schade niet overschrijdt. |
| In dat formulier moet het bedrijf: | In dat formulier moet het bedrijf: |
| 1 de toelating geven aan de Administratie om bij de | 1 de toelating geven aan de Administratie om bij de |
| verzekeringsmaatschappijen of bij elke andere tussenkomende partij | verzekeringsmaatschappijen of bij elke andere tussenkomende partij |
| (zoals dienstverlener, destructiebedrijven en andere) alle informatie | (zoals dienstverlener, destructiebedrijven en andere) alle informatie |
| op te vragen die het nodig acht voor de behandeling van het dossier; | op te vragen die het nodig acht voor de behandeling van het dossier; |
| 2 aangeven of het subsidies of andere financiële overheidssteun heeft | 2 aangeven of het subsidies of andere financiële overheidssteun heeft |
| ontvangen in het kader van de fipronilcrisis. Indien het dergelijke | ontvangen in het kader van de fipronilcrisis. Indien het dergelijke |
| voordelen heeft ontvangen, moeten de aard van de tussenkomst en het | voordelen heeft ontvangen, moeten de aard van de tussenkomst en het |
| bedrag ervan in het dossier worden vermeld; in voorkomend geval moet | bedrag ervan in het dossier worden vermeld; in voorkomend geval moet |
| ook het uitgekeerde bedrag van de voorschotten op de restituties in | ook het uitgekeerde bedrag van de voorschotten op de restituties in |
| het dossier worden vermeld. | het dossier worden vermeld. |
| § 2 Bijlage 1 kan worden gewijzigd door de Minister van Landbouw. | § 2 Bijlage 1 kan worden gewijzigd door de Minister van Landbouw. |
| HOOFDSTUK III. - Behandeling van de aanvraagdossiers en berekening van | HOOFDSTUK III. - Behandeling van de aanvraagdossiers en berekening van |
| de compensatie | de compensatie |
Art. 6.§ 1 Voor elk aanvraagdossier ingediend overeenkomstig artikel |
Art. 6.§ 1 Voor elk aanvraagdossier ingediend overeenkomstig artikel |
| 3, § 1, dient de Administratie een compensatievoorstel in bij de | 3, § 1, dient de Administratie een compensatievoorstel in bij de |
| Commissie, rekening houdende met de elementen van artikel 5, § 1, van | Commissie, rekening houdende met de elementen van artikel 5, § 1, van |
| de wet van 21 november 2017 betreffende compensaties ten gunste van | de wet van 21 november 2017 betreffende compensaties ten gunste van |
| bedrijven getroffen door de fipronilcrisis. | bedrijven getroffen door de fipronilcrisis. |
| § 2 De Administratie baseert zich op de facturen of andere | § 2 De Administratie baseert zich op de facturen of andere |
| bewijsstukken met betrekking tot de materiële schade en op de | bewijsstukken met betrekking tot de materiële schade en op de |
| informatie bevat in het aanvraagformulier. | informatie bevat in het aanvraagformulier. |
Art. 7.§ 1 De compensatie wordt berekend op grond van de volgende |
Art. 7.§ 1 De compensatie wordt berekend op grond van de volgende |
| formule: met een maximumbedrag van 200.000 EUR verminderd met de 'de | formule: met een maximumbedrag van 200.000 EUR verminderd met de 'de |
| minimis'-steun verkregen in de loop van de laatste drie fiscale | minimis'-steun verkregen in de loop van de laatste drie fiscale |
| boekjaren, totaal van de geleden materiële schade verbonden: | boekjaren, totaal van de geleden materiële schade verbonden: |
| 1/ aan de analysekosten : 100 % voor de analyses uitgevoerd in de | 1/ aan de analysekosten : 100 % voor de analyses uitgevoerd in de |
| periode van 1 augustus 2017 tot en met 30 maart 2018, | periode van 1 augustus 2017 tot en met 30 maart 2018, |
| 2/ aan de vernietiging van niet-conforme eieren : 100 % | 2/ aan de vernietiging van niet-conforme eieren : 100 % |
| 3/ aan de vernietiging van niet-conforme eiproducten : 100 % | 3/ aan de vernietiging van niet-conforme eiproducten : 100 % |
| 4/ aan de vernietiging van niet-conforme verwerkte producten op basis | 4/ aan de vernietiging van niet-conforme verwerkte producten op basis |
| van eieren : 100 % | van eieren : 100 % |
| 5/ aan het blokkeren, uit de handel nemen en terugroepen van | 5/ aan het blokkeren, uit de handel nemen en terugroepen van |
| niet-conforme eieren, niet-conforme eiproducten of niet-conforme | niet-conforme eieren, niet-conforme eiproducten of niet-conforme |
| verwerkte producten op basis van eieren : 100 % | verwerkte producten op basis van eieren : 100 % |
| 6/ aan de waarde van vernietigde niet-conforme eieren, vernietigde | 6/ aan de waarde van vernietigde niet-conforme eieren, vernietigde |
| niet-conforme eiproducten of vernietigde verwerkte producten op basis | niet-conforme eiproducten of vernietigde verwerkte producten op basis |
| van eieren : 90 % | van eieren : 90 % |
| 7/ aan de reëel betaalde schadeclaims : 100 % en | 7/ aan de reëel betaalde schadeclaims : 100 % en |
| 8/ aan het niet-gebruik van infrastructuur van soepkipslachthuizen : | 8/ aan het niet-gebruik van infrastructuur van soepkipslachthuizen : |
| 1.140 EUR/10.000 stuks in de periode van 1 september 2017 tot en met | 1.140 EUR/10.000 stuks in de periode van 1 september 2017 tot en met |
| 31 januari 2018 | 31 januari 2018 |
| Voor de btw-plichtige bedrijven onder een stelsel waarbij ze de | Voor de btw-plichtige bedrijven onder een stelsel waarbij ze de |
| belasting over de toegevoegde waarde kunnen recupereren, worden enkel | belasting over de toegevoegde waarde kunnen recupereren, worden enkel |
| de bedragen zonder btw in aanmerking genomen om de compensatie te | de bedragen zonder btw in aanmerking genomen om de compensatie te |
| berekenen. | berekenen. |
| § 2. Indien de som van de bedragen toegekend op basis van de | § 2. Indien de som van de bedragen toegekend op basis van de |
| beslissingen bedoeld in artikel 8 die oorspronkelijk worden genomen | beslissingen bedoeld in artikel 8 die oorspronkelijk worden genomen |
| hoger is dan 15.500.000 EUR wordt de compensatie verlaagd op basis van | hoger is dan 15.500.000 EUR wordt de compensatie verlaagd op basis van |
| de verhouding "15.500.000 EUR/som van bedragen toegekend op basis van | de verhouding "15.500.000 EUR/som van bedragen toegekend op basis van |
| de beslissingen bedoeld in artikel 8 die oorspronkelijk worden | de beslissingen bedoeld in artikel 8 die oorspronkelijk worden |
| genomen". | genomen". |
Art. 8.De beslissing met betrekking tot de toekenning van de |
Art. 8.De beslissing met betrekking tot de toekenning van de |
| compensatie wordt genomen door de Minister van Landbouw, op basis van | compensatie wordt genomen door de Minister van Landbouw, op basis van |
| het advies van de Commissie. | het advies van de Commissie. |
| Bij de uitvoering van haar taken wordt de Commissie ondersteund door | Bij de uitvoering van haar taken wordt de Commissie ondersteund door |
| de personeelsleden van de Administratie. | de personeelsleden van de Administratie. |
Art. 9.De controles bij de bedrijven worden uitgevoerd in |
Art. 9.De controles bij de bedrijven worden uitgevoerd in |
| overeenstemming met de bepalingen van het koninklijk besluit van 22 | overeenstemming met de bepalingen van het koninklijk besluit van 22 |
| februari 2001 houdende organisatie van de controles die worden | februari 2001 houdende organisatie van de controles die worden |
| verricht door het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de | verricht door het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de |
| Voedselketen en tot wijziging van diverse wettelijke bepalingen. | Voedselketen en tot wijziging van diverse wettelijke bepalingen. |
Art. 10.Het eventuele teveel aan federale overheidssteun dat een |
Art. 10.Het eventuele teveel aan federale overheidssteun dat een |
| bedrijf heeft ontvangen omwille van de fipronilcrisis met betrekking | bedrijf heeft ontvangen omwille van de fipronilcrisis met betrekking |
| tot de materiële schade die het heeft geleden door die crisis wordt | tot de materiële schade die het heeft geleden door die crisis wordt |
| aangerekend op de ontvangen federale steun, in omgekeerde | aangerekend op de ontvangen federale steun, in omgekeerde |
| chronologische volgorde, en moet worden terugbetaald aan de Schatkist, | chronologische volgorde, en moet worden terugbetaald aan de Schatkist, |
| vermeerderd met verwijlinteresten aan de wettelijke rentevoet in | vermeerderd met verwijlinteresten aan de wettelijke rentevoet in |
| fiscale zaken. | fiscale zaken. |
| De invordering ervan wordt verzekerd door de administratie van de | De invordering ervan wordt verzekerd door de administratie van de |
| Federale Overheidsdienst Financiën belast met de inning en de | Federale Overheidsdienst Financiën belast met de inning en de |
| invordering van de niet-fiscale schuldvorderingen, overeenkomstig de | invordering van de niet-fiscale schuldvorderingen, overeenkomstig de |
| artikelen 3 en volgende van de domaniale wet van 22 december 1949. | artikelen 3 en volgende van de domaniale wet van 22 december 1949. |
Art. 11.De dossiers die niet voldoen aan de vastgestelde voorwaarden |
Art. 11.De dossiers die niet voldoen aan de vastgestelde voorwaarden |
| of die niet binnen de vastgestelde termijnen zijn ingediend, worden | of die niet binnen de vastgestelde termijnen zijn ingediend, worden |
| niet in aanmerking genomen voor de toepassing van de | niet in aanmerking genomen voor de toepassing van de |
| compensatieregeling. | compensatieregeling. |
| HOOFDSTUK IV. - Diverse bepalingen | HOOFDSTUK IV. - Diverse bepalingen |
Art. 12.De betalingen aangevraagd overeenkomstig artikel 3, § 1, |
Art. 12.De betalingen aangevraagd overeenkomstig artikel 3, § 1, |
| worden geboekt op een basisallocatie van de begroting van de FOD BOSA | worden geboekt op een basisallocatie van de begroting van de FOD BOSA |
| gevoed door de reserves van het FAVV voor de toepassing van dit KB. | gevoed door de reserves van het FAVV voor de toepassing van dit KB. |
Art. 13.Dit besluit treedt in werking de dag waarop het in het |
Art. 13.Dit besluit treedt in werking de dag waarop het in het |
| Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt. | Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt. |
Art. 14.De minister bevoegd voor economie, de minister bevoegd voor |
Art. 14.De minister bevoegd voor economie, de minister bevoegd voor |
| volksgezondheid, de minister bevoegd voor landbouw, de minister | volksgezondheid, de minister bevoegd voor landbouw, de minister |
| bevoegd voor financiën en de minister bevoegd voor begroting zijn | bevoegd voor financiën en de minister bevoegd voor begroting zijn |
| belast met de uitvoering van dit besluit, elk voor wat hem betreft. | belast met de uitvoering van dit besluit, elk voor wat hem betreft. |
| Gegeven te Brussel, 8 september 2019. | Gegeven te Brussel, 8 september 2019. |
| FILIP | FILIP |
| Van Koningswege : | Van Koningswege : |
| De Minister van Werk, Economie en Consumenten, | De Minister van Werk, Economie en Consumenten, |
| W. BEKE | W. BEKE |
| De Minister van Sociale zaken en Volksgezondheid, en van Asiel en | De Minister van Sociale zaken en Volksgezondheid, en van Asiel en |
| Migratie, | Migratie, |
| M. DE BLOCK | M. DE BLOCK |
| De Minister van Begroting en van Ambtenarenzaken, | De Minister van Begroting en van Ambtenarenzaken, |
| S. WILMES | S. WILMES |
| De Minister van Financiën, | De Minister van Financiën, |
| A. DE CROO | A. DE CROO |
| De Minister van Middenstand, Zelfstandigen, K.M.O.'s, Landbouw en | De Minister van Middenstand, Zelfstandigen, K.M.O.'s, Landbouw en |
| Maatschappelijke Integratie, | Maatschappelijke Integratie, |
| D. DUCARME | D. DUCARME |
| Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld | Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld |
| Gezien om gevoegd te worden bij Ons besluit van 8 september 2019 tot | Gezien om gevoegd te worden bij Ons besluit van 8 september 2019 tot |
| vaststelling van de procedure en van de uitvoeringsbepalingen met | vaststelling van de procedure en van de uitvoeringsbepalingen met |
| betrekking tot de compensaties ten gunste van bedrijven van de | betrekking tot de compensaties ten gunste van bedrijven van de |
| sectoren verwerking en distributie getroffen door de fipronilcrisis | sectoren verwerking en distributie getroffen door de fipronilcrisis |
| FILIP | FILIP |
| Van Koningswege : | Van Koningswege : |
| De Minister van Werk, Economie en Consumenten, | De Minister van Werk, Economie en Consumenten, |
| W. BEKE | W. BEKE |
| De Minister van Sociale zaken en Volksgezondheid, en van Asiel en | De Minister van Sociale zaken en Volksgezondheid, en van Asiel en |
| Migratie, | Migratie, |
| M. DE BLOCK | M. DE BLOCK |
| De Minister van Begroting en van Ambtenarenzaken, | De Minister van Begroting en van Ambtenarenzaken, |
| S. WILMES | S. WILMES |
| De Minister van Financiën, | De Minister van Financiën, |
| A. DE CROO | A. DE CROO |
| De Minister van Middenstand, Zelfstandigen, KMO's, Landbouw en | De Minister van Middenstand, Zelfstandigen, KMO's, Landbouw en |
| Maatschappelijke Integratie, | Maatschappelijke Integratie, |
| D. DUCARME | D. DUCARME |