Etaamb.openjustice.be
Meertalige weergave van Ministerieel Besluit van 17/09/2024
← Terug naar "Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de privé-overweg nr. 37bis op de spoorlijn nr. 125, Luik-Guillemins - Namen gelegen te Engis, ter hoogte van de kilometerpaal 18.800"
Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de privé-overweg nr. 37bis op de spoorlijn nr. 125, Luik-Guillemins - Namen gelegen te Engis, ter hoogte van de kilometerpaal 18.800 Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de privé-overweg nr. 37bis op de spoorlijn nr. 125, Luik-Guillemins - Namen gelegen te Engis, ter hoogte van de kilometerpaal 18.800
17 SEPTEMBER 2024. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de 17 SEPTEMBER 2024. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de
veiligheidsinrichtingen van de privé-overweg nr. 37bis op de spoorlijn veiligheidsinrichtingen van de privé-overweg nr. 37bis op de spoorlijn
nr. 125, Luik-Guillemins - Namen gelegen te Engis, ter hoogte van de nr. 125, Luik-Guillemins - Namen gelegen te Engis, ter hoogte van de
kilometerpaal 18.800 kilometerpaal 18.800
De Minister van Mobiliteit, De Minister van Mobiliteit,
Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de
reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de
wet van 11 maart 1866; wet van 11 maart 1866;
Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel
van de Belgische Spoorwegen, artikel 17 gewijzigd bij het koninklijk van de Belgische Spoorwegen, artikel 17 gewijzigd bij het koninklijk
besluit van 18 oktober 2004; besluit van 18 oktober 2004;
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer
gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid;
Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, §
1; 1;
Overwegende dat het noodzakelijk is voor de overweg bedoeld in dit Overwegende dat het noodzakelijk is voor de overweg bedoeld in dit
besluit, veiligheidsinrichtingen vast te stellen in overeenstemming besluit, veiligheidsinrichtingen vast te stellen in overeenstemming
met het bovengenoemde koninklijk besluit van 11 juli 2011, rekening met het bovengenoemde koninklijk besluit van 11 juli 2011, rekening
houdend met de kenmerkende eigenschappen van het weg- en spoorverkeer houdend met de kenmerkende eigenschappen van het weg- en spoorverkeer
en met de zichtbaarheid van bedoelde overweg; en met de zichtbaarheid van bedoelde overweg;
Besluit : Besluit :
Enig artikel. De privé-overweg nr. 37bis op de spoorlijn nr. 125, Enig artikel. De privé-overweg nr. 37bis op de spoorlijn nr. 125,
Luik-Guillemins - Namen gelegen te Engis, ter hoogte van de Luik-Guillemins - Namen gelegen te Engis, ter hoogte van de
kilometerpaal 18.800, is uitgerust met de volgende kilometerpaal 18.800, is uitgerust met de volgende
veiligheidsinrichtingen: veiligheidsinrichtingen:
a) een aanwijzingsbord met de vermelding " privé-overweg " aan a) een aanwijzingsbord met de vermelding " privé-overweg " aan
weerszijden en rechts van de overweg, bedoeld in artikel 7, § 1 van weerszijden en rechts van de overweg, bedoeld in artikel 7, § 1 van
het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen; en veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen; en
b) een verkeersbord A47 aan weerszijden en rechts van de overweg, b) een verkeersbord A47 aan weerszijden en rechts van de overweg,
vervolledigd met een systeem dat de overweg geheel afsluit, vervolledigd met een systeem dat de overweg geheel afsluit,
overeenkomstig artikel 7, § 2, 2°, van het koninklijk besluit van 11 overeenkomstig artikel 7, § 2, 2°, van het koninklijk besluit van 11
juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de
spoorwegen; en spoorwegen; en
c) een vergrendelingsmechanisme overeenkomstig artikel 7, § 3 van het c) een vergrendelingsmechanisme overeenkomstig artikel 7, § 3 van het
koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen. veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen.
Brussel, 17 september 2024. Brussel, 17 september 2024.
G. GILKINET G. GILKINET
^