← Terug naar "Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de privé-overweg nr. 37bis op de spoorlijn nr. 125, Luik-Guillemins - Namen gelegen te Engis, ter hoogte van de kilometerpaal 18.800"
Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de privé-overweg nr. 37bis op de spoorlijn nr. 125, Luik-Guillemins - Namen gelegen te Engis, ter hoogte van de kilometerpaal 18.800 | Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de privé-overweg nr. 37bis op de spoorlijn nr. 125, Luik-Guillemins - Namen gelegen te Engis, ter hoogte van de kilometerpaal 18.800 |
---|---|
17 SEPTEMBER 2024. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de | 17 SEPTEMBER 2024. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de |
veiligheidsinrichtingen van de privé-overweg nr. 37bis op de spoorlijn | veiligheidsinrichtingen van de privé-overweg nr. 37bis op de spoorlijn |
nr. 125, Luik-Guillemins - Namen gelegen te Engis, ter hoogte van de | nr. 125, Luik-Guillemins - Namen gelegen te Engis, ter hoogte van de |
kilometerpaal 18.800 | kilometerpaal 18.800 |
De Minister van Mobiliteit, | De Minister van Mobiliteit, |
Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de | Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de |
reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de | reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de |
wet van 11 maart 1866; | wet van 11 maart 1866; |
Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel | Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel |
van de Belgische Spoorwegen, artikel 17 gewijzigd bij het koninklijk | van de Belgische Spoorwegen, artikel 17 gewijzigd bij het koninklijk |
besluit van 18 oktober 2004; | besluit van 18 oktober 2004; |
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer | Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer |
gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; | gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; |
Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de | Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de |
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § | veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § |
1; | 1; |
Overwegende dat het noodzakelijk is voor de overweg bedoeld in dit | Overwegende dat het noodzakelijk is voor de overweg bedoeld in dit |
besluit, veiligheidsinrichtingen vast te stellen in overeenstemming | besluit, veiligheidsinrichtingen vast te stellen in overeenstemming |
met het bovengenoemde koninklijk besluit van 11 juli 2011, rekening | met het bovengenoemde koninklijk besluit van 11 juli 2011, rekening |
houdend met de kenmerkende eigenschappen van het weg- en spoorverkeer | houdend met de kenmerkende eigenschappen van het weg- en spoorverkeer |
en met de zichtbaarheid van bedoelde overweg; | en met de zichtbaarheid van bedoelde overweg; |
Besluit : | Besluit : |
Enig artikel. De privé-overweg nr. 37bis op de spoorlijn nr. 125, | Enig artikel. De privé-overweg nr. 37bis op de spoorlijn nr. 125, |
Luik-Guillemins - Namen gelegen te Engis, ter hoogte van de | Luik-Guillemins - Namen gelegen te Engis, ter hoogte van de |
kilometerpaal 18.800, is uitgerust met de volgende | kilometerpaal 18.800, is uitgerust met de volgende |
veiligheidsinrichtingen: | veiligheidsinrichtingen: |
a) een aanwijzingsbord met de vermelding " privé-overweg " aan | a) een aanwijzingsbord met de vermelding " privé-overweg " aan |
weerszijden en rechts van de overweg, bedoeld in artikel 7, § 1 van | weerszijden en rechts van de overweg, bedoeld in artikel 7, § 1 van |
het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de | het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de |
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen; en | veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen; en |
b) een verkeersbord A47 aan weerszijden en rechts van de overweg, | b) een verkeersbord A47 aan weerszijden en rechts van de overweg, |
vervolledigd met een systeem dat de overweg geheel afsluit, | vervolledigd met een systeem dat de overweg geheel afsluit, |
overeenkomstig artikel 7, § 2, 2°, van het koninklijk besluit van 11 | overeenkomstig artikel 7, § 2, 2°, van het koninklijk besluit van 11 |
juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de | juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de |
spoorwegen; en | spoorwegen; en |
c) een vergrendelingsmechanisme overeenkomstig artikel 7, § 3 van het | c) een vergrendelingsmechanisme overeenkomstig artikel 7, § 3 van het |
koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de | koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de |
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen. | veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen. |
Brussel, 17 september 2024. | Brussel, 17 september 2024. |
G. GILKINET | G. GILKINET |