← Terug naar "Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de privé-overweg nr. 3KTN op de spoorlijn nr. 208, Y Ketenis-Zuid -Industriezone Geslecht , gelegen te Beveren, ter hoogte van de kilometerpaal 4.725 "
| Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de privé-overweg nr. 3KTN op de spoorlijn nr. 208, Y Ketenis-Zuid -Industriezone Geslecht , gelegen te Beveren, ter hoogte van de kilometerpaal 4.725 | Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de privé-overweg nr. 3KTN op de spoorlijn nr. 208, Y Ketenis-Zuid -Industriezone Geslecht , gelegen te Beveren, ter hoogte van de kilometerpaal 4.725 |
|---|---|
| FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER | FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER |
| 3 DECEMBER 2021. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de | 3 DECEMBER 2021. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de |
| veiligheidsinrichtingen van de privé-overweg nr. 3KTN op de spoorlijn | veiligheidsinrichtingen van de privé-overweg nr. 3KTN op de spoorlijn |
| nr. 208, Y Ketenis-Zuid -Industriezone Geslecht (Aschland), gelegen te | nr. 208, Y Ketenis-Zuid -Industriezone Geslecht (Aschland), gelegen te |
| Beveren, ter hoogte van de kilometerpaal 4.725 | Beveren, ter hoogte van de kilometerpaal 4.725 |
| De Minister van Mobiliteit, | De Minister van Mobiliteit, |
| Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de | Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de |
| reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de | reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de |
| wet van 11 maart 1866; | wet van 11 maart 1866; |
| Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel | Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel |
| van de Belgische Spoorwegen, artikel 17 gewijzigd bij het koninklijk | van de Belgische Spoorwegen, artikel 17 gewijzigd bij het koninklijk |
| besluit van 18 oktober 2004; | besluit van 18 oktober 2004; |
| Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer | Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer |
| gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; | gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; |
| Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de | Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de |
| veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § | veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § |
| 1; | 1; |
| Overwegende dat het noodzakelijk is veiligheidsinrichtingen te | Overwegende dat het noodzakelijk is veiligheidsinrichtingen te |
| plaatsen aan de overweg bedoeld in dit besluit, rekening houdend met | plaatsen aan de overweg bedoeld in dit besluit, rekening houdend met |
| de kenmerkende eigenschappen van het weg- en spoorverkeer en met de | de kenmerkende eigenschappen van het weg- en spoorverkeer en met de |
| zichtbaarheid van bedoelde overweg, | zichtbaarheid van bedoelde overweg, |
| Besluit : | Besluit : |
Artikel 1.De privé-overweg nr. 3KTN op de spoorlijn nr. 208, Y |
Artikel 1.De privé-overweg nr. 3KTN op de spoorlijn nr. 208, Y |
| Ketenis-Zuid - Industriezone Geslecht (Aschland), gelegen te Beveren, | Ketenis-Zuid - Industriezone Geslecht (Aschland), gelegen te Beveren, |
| ter hoogte van de kilometerpaal 4.725, wordt uitgerust met de volgende | ter hoogte van de kilometerpaal 4.725, wordt uitgerust met de volgende |
| veiligheidsinrichtingen: | veiligheidsinrichtingen: |
| a) een aanwijzingsbord met de vermelding " privé-overweg " aan | a) een aanwijzingsbord met de vermelding " privé-overweg " aan |
| weerszijden en rechts van de overweg, bedoeld in artikel 7, § 1 van | weerszijden en rechts van de overweg, bedoeld in artikel 7, § 1 van |
| het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de | het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de |
| veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen; en | veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen; en |
| b) een verkeersbord A45 en een verkeerslicht dat de overgang verbiedt | b) een verkeersbord A45 en een verkeerslicht dat de overgang verbiedt |
| aan weerszijden en rechts van de overweg, bedoeld in artikel 7, § 2, | aan weerszijden en rechts van de overweg, bedoeld in artikel 7, § 2, |
| 1°, van het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de | 1°, van het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de |
| veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen. | veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen. |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
| veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 3°, 4° en 5° van | veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 3°, 4° en 5° van |
| hetzelfde koninklijk besluit: | hetzelfde koninklijk besluit: |
| a) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; | a) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; |
| b) een verkeersbord A45 links van de overweg kant Ketenislaan: | b) een verkeersbord A45 links van de overweg kant Ketenislaan: |
| c) op elk bijkomend verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de | c) op elk bijkomend verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de |
| overgang verbiedt. | overgang verbiedt. |
| Brussel, 3 december 2021. | Brussel, 3 december 2021. |
| G. GILKINET | G. GILKINET |