← Terug naar "Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van de deontologische code voor inspectieleden, vermeld in artikel 58 van het decreet van 8 mei 2009 betreffende de kwaliteit van onderwijs "
| Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van de deontologische code voor inspectieleden, vermeld in artikel 58 van het decreet van 8 mei 2009 betreffende de kwaliteit van onderwijs | Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van de deontologische code voor inspectieleden, vermeld in artikel 58 van het decreet van 8 mei 2009 betreffende de kwaliteit van onderwijs |
|---|---|
| VLAAMSE OVERHEID | VLAAMSE OVERHEID |
| 20 JULI 2012. - Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van | 20 JULI 2012. - Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van |
| de deontologische code voor inspectieleden, vermeld in artikel 58 van | de deontologische code voor inspectieleden, vermeld in artikel 58 van |
| het decreet van 8 mei 2009 betreffende de kwaliteit van onderwijs | het decreet van 8 mei 2009 betreffende de kwaliteit van onderwijs |
| De Vlaamse Regering, | De Vlaamse Regering, |
| Gelet op het decreet van 8 mei 2009 betreffende de kwaliteit van | Gelet op het decreet van 8 mei 2009 betreffende de kwaliteit van |
| onderwijs, artikel 58, gewijzigd bij het decreet van 6 juli 2012 | onderwijs, artikel 58, gewijzigd bij het decreet van 6 juli 2012 |
| betreffende de noodzakelijke bepalingen voor de organisatie van het | betreffende de noodzakelijke bepalingen voor de organisatie van het |
| onderwijs; | onderwijs; |
| Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 6 mei | Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 6 mei |
| 2010; | 2010; |
| Gelet op protocol nr. 156 van 21 oktober 2011 houdende de conclusies | Gelet op protocol nr. 156 van 21 oktober 2011 houdende de conclusies |
| van de onderhandelingen die werden gevoerd in de vergaderingen van | van de onderhandelingen die werden gevoerd in de vergaderingen van |
| sectorcomité X; | sectorcomité X; |
| Gelet op het advies 50.545/1 van de Raad van State, gegeven op 17 | Gelet op het advies 50.545/1 van de Raad van State, gegeven op 17 |
| november 2011, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 1°, van | november 2011, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 1°, van |
| de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973; | de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973; |
| Op voorstel van de Vlaamse minister van Onderwijs, Jeugd, Gelijke | Op voorstel van de Vlaamse minister van Onderwijs, Jeugd, Gelijke |
| Kansen en Brussel; | Kansen en Brussel; |
| Na beraadslaging, | Na beraadslaging, |
| Besluit : | Besluit : |
Artikel 1.De deontologische code bedoeld in artikel 58 van het |
Artikel 1.De deontologische code bedoeld in artikel 58 van het |
| decreet van 8 mei 2009 betreffende de kwaliteit van onderwijs, waarvan | decreet van 8 mei 2009 betreffende de kwaliteit van onderwijs, waarvan |
| de tekst is opgenomen in de bijlage gevoegd bij dit besluit, wordt | de tekst is opgenomen in de bijlage gevoegd bij dit besluit, wordt |
| vastgesteld. | vastgesteld. |
Art. 2.Dit besluit treedt in werking op 1 september 2012. |
Art. 2.Dit besluit treedt in werking op 1 september 2012. |
Art. 3.De Vlaamse minister, bevoegd voor het onderwijs, is belast met |
Art. 3.De Vlaamse minister, bevoegd voor het onderwijs, is belast met |
| de uitvoering van dit besluit. | de uitvoering van dit besluit. |
| Brussel, 20 juli 2012. | Brussel, 20 juli 2012. |
| De minister-president van de Vlaamse Regering, | De minister-president van de Vlaamse Regering, |
| K. PEETERS | K. PEETERS |
| De Vlaamse minister van Onderwijs, Jeugd, Gelijke Kansen en Brussel, | De Vlaamse minister van Onderwijs, Jeugd, Gelijke Kansen en Brussel, |
| P. SMET | P. SMET |
| Bijlage: De deontologische code voor de inspectieleden | Bijlage: De deontologische code voor de inspectieleden |
| 1. In uitvoering van artikel 58 van het decreet van 8 mei 2009 | 1. In uitvoering van artikel 58 van het decreet van 8 mei 2009 |
| betreffende de kwaliteit van onderwijs worden de plichten van de | betreffende de kwaliteit van onderwijs worden de plichten van de |
| inspectieleden toegelicht in de deontologische code. | inspectieleden toegelicht in de deontologische code. |
| Die code verduidelijkt de regels die een ethisch correct professioneel | Die code verduidelijkt de regels die een ethisch correct professioneel |
| handelen moeten waarborgen en is een referentiekader waaraan de | handelen moeten waarborgen en is een referentiekader waaraan de |
| inspectieleden het eigen optreden en handelen kunnen toetsen. | inspectieleden het eigen optreden en handelen kunnen toetsen. |
| Alle inspectieleden ontvangen een exemplaar van deze code en hebben de | Alle inspectieleden ontvangen een exemplaar van deze code en hebben de |
| plicht de code na te leven. | plicht de code na te leven. |
| Onder « inspectieleden » wordt verstaan: de inspecteurs en de | Onder « inspectieleden » wordt verstaan: de inspecteurs en de |
| coördinerend inspecteurs die belast zijn met de uitvoering van | coördinerend inspecteurs die belast zijn met de uitvoering van |
| opdrachten zoals vastgelegd in het hogervermeld decreet. | opdrachten zoals vastgelegd in het hogervermeld decreet. |
| De inspecteur-generaal is onderworpen aan de deontologische code van | De inspecteur-generaal is onderworpen aan de deontologische code van |
| de Vlaamse ambtenaren. | de Vlaamse ambtenaren. |
| 2. De inspectieleden laten zich bij de uitvoering van hun opdrachten | 2. De inspectieleden laten zich bij de uitvoering van hun opdrachten |
| leiden door o.m. de volgende basisprincipes: | leiden door o.m. de volgende basisprincipes: |
| 1° het recht op onderwijs; | 1° het recht op onderwijs; |
| 2° de rechtspositie van de minderjarige en zijn vertegenwoordiger | 2° de rechtspositie van de minderjarige en zijn vertegenwoordiger |
| (leerplichtonderwijs) of van de cursist; | (leerplichtonderwijs) of van de cursist; |
| 3° de vrijheid van onderwijs; | 3° de vrijheid van onderwijs; |
| 4° de vrijheid van pedagogische methodes; | 4° de vrijheid van pedagogische methodes; |
| 5° de autonomie van de instelling; | 5° de autonomie van de instelling; |
| 6° het respect voor de professionaliteit van de personeelsleden van de | 6° het respect voor de professionaliteit van de personeelsleden van de |
| instellingen; | instellingen; |
| 7° het respect voor het privéleven. | 7° het respect voor het privéleven. |
| 3. Bij de uitoefening van hun taak houden de inspectieleden rekening | 3. Bij de uitoefening van hun taak houden de inspectieleden rekening |
| met de maatschappelijke context en met de autonomie van de instelling, | met de maatschappelijke context en met de autonomie van de instelling, |
| voor zover de instelling niet in tegenspraak handelt met de | voor zover de instelling niet in tegenspraak handelt met de |
| regelgeving waaraan de instelling zich moet houden. Dat impliceert | regelgeving waaraan de instelling zich moet houden. Dat impliceert |
| o.m.: | o.m.: |
| 1° het respect voor de beleidsprioriteiten van een instelling; | 1° het respect voor de beleidsprioriteiten van een instelling; |
| 2° het respect voor de (persoon van de) onderwijsparticipanten; | 2° het respect voor de (persoon van de) onderwijsparticipanten; |
| 3° het correct omgaan met de informatie die ter beschikking wordt | 3° het correct omgaan met de informatie die ter beschikking wordt |
| gesteld van de inspectie; | gesteld van de inspectie; |
| 4° de onthouding van uitspraken die begrepen zouden kunnen worden als | 4° de onthouding van uitspraken die begrepen zouden kunnen worden als |
| een oordeel over de rol van het bestuur en het functioneren van een | een oordeel over de rol van het bestuur en het functioneren van een |
| individueel personeelslid; | individueel personeelslid; |
| 5° het rekening houden met de context van de instelling. | 5° het rekening houden met de context van de instelling. |
| 4. De inspectieleden oefenen hun ambt op een objectieve wijze uit. Dat | 4. De inspectieleden oefenen hun ambt op een objectieve wijze uit. Dat |
| houdt in dat zij: | houdt in dat zij: |
| 1° alle instellingen ongebonden en zonder vooroordelen behandelen; | 1° alle instellingen ongebonden en zonder vooroordelen behandelen; |
| 2° een onafhankelijke houding aannemen tegenover alle partijen en | 2° een onafhankelijke houding aannemen tegenover alle partijen en |
| belangengroepen; | belangengroepen; |
| 3° erover waken dat er geen belangenvermenging mogelijk is vanwege | 3° erover waken dat er geen belangenvermenging mogelijk is vanwege |
| opdrachten, mandaten of professionele verbanden. | opdrachten, mandaten of professionele verbanden. |
| 4° bij uitvoering van opdrachten, waar een schijn van | 4° bij uitvoering van opdrachten, waar een schijn van |
| belangenvermenging zou kunnen ontstaan, (bijvoorbeeld vanwege | belangenvermenging zou kunnen ontstaan, (bijvoorbeeld vanwege |
| familiale banden) de inspecteur-generaal daarvan op de hoogte brengen; | familiale banden) de inspecteur-generaal daarvan op de hoogte brengen; |
| Dit betekent dat de inspectieleden o.m. de volgende initiatieven niet | Dit betekent dat de inspectieleden o.m. de volgende initiatieven niet |
| mogen nemen: | mogen nemen: |
| a) actief bijdragen aan begeleidings- of instellingsgebonden vormings- | a) actief bijdragen aan begeleidings- of instellingsgebonden vormings- |
| en nascholingsinitiatieven met betrekking tot aspecten van het | en nascholingsinitiatieven met betrekking tot aspecten van het |
| onderwijs die het voorwerp van toezicht door de inspectie kunnen | onderwijs die het voorwerp van toezicht door de inspectie kunnen |
| uitmaken en die georganiseerd worden voor één of meerdere | uitmaken en die georganiseerd worden voor één of meerdere |
| instelling(en) waarover de inspectie toezicht houdt; | instelling(en) waarover de inspectie toezicht houdt; |
| b) initiatieven nemen die tot het bevoegdheidspakket van de | b) initiatieven nemen die tot het bevoegdheidspakket van de |
| pedagogische begeleiding behoren; | pedagogische begeleiding behoren; |
| c) meewerken aan de productie, publicatie of promotie van middelen en | c) meewerken aan de productie, publicatie of promotie van middelen en |
| methodes die erop gericht zijn de reglementair vastgelegde | methodes die erop gericht zijn de reglementair vastgelegde |
| verplichtingen of doelstellingen van de instellingen te bereiken. De | verplichtingen of doelstellingen van de instellingen te bereiken. De |
| inspectieleden kunnen geen nieuwe overeenkomsten aangaan of bestaande | inspectieleden kunnen geen nieuwe overeenkomsten aangaan of bestaande |
| overeenkomsten verlengen en moeten maatregelen nemen om de uitvoering | overeenkomsten verlengen en moeten maatregelen nemen om de uitvoering |
| van lopende verbintenissen, indien mogelijk, te beëindigen. | van lopende verbintenissen, indien mogelijk, te beëindigen. |
| Als uitzondering op c) is het meewerken aan wetenschappelijk onderzoek | Als uitzondering op c) is het meewerken aan wetenschappelijk onderzoek |
| toegestaan. | toegestaan. |
| 5. De inspectieleden werken professioneel. | 5. De inspectieleden werken professioneel. |
| Dat blijkt onder meer uit: | Dat blijkt onder meer uit: |
| 1° het engagement om constructief mee te werken aan de ontwikkeling | 1° het engagement om constructief mee te werken aan de ontwikkeling |
| van de onderwijsinspectie als lerende organisatie; | van de onderwijsinspectie als lerende organisatie; |
| 2° de wijze waarop ze de inspectie vertegenwoordigen in de contacten | 2° de wijze waarop ze de inspectie vertegenwoordigen in de contacten |
| met het onderwijsveld, de kunst-, cultuur- en welzijnssector, het | met het onderwijsveld, de kunst-, cultuur- en welzijnssector, het |
| bedrijfsleven, de arbeidsmarkt enzovoort; | bedrijfsleven, de arbeidsmarkt enzovoort; |
| 3° hun inspanningen om hun deskundigheid als inspectielid te | 3° hun inspanningen om hun deskundigheid als inspectielid te |
| versterken via persoonlijke studie en nascholing; | versterken via persoonlijke studie en nascholing; |
| 4° het streven om instellingen en personeelsleden zo weinig mogelijk | 4° het streven om instellingen en personeelsleden zo weinig mogelijk |
| extra te belasten bij onderzoeken en doorlichtingen; | extra te belasten bij onderzoeken en doorlichtingen; |
| 5° de wijze waarop ze hun werk organiseren; | 5° de wijze waarop ze hun werk organiseren; |
| 6° het respecteren van het gezag van de leidinggevende. | 6° het respecteren van het gezag van de leidinggevende. |
| 6. De inspectieleden zijn loyaal in hun relatie tot collega's. | 6. De inspectieleden zijn loyaal in hun relatie tot collega's. |
| Dat houdt in dat zij: | Dat houdt in dat zij: |
| 1° zich bij opdrachten in teamverband houden aan de regels die | 1° zich bij opdrachten in teamverband houden aan de regels die |
| noodzakelijk zijn voor een goede teamwerking. Op het gebied van | noodzakelijk zijn voor een goede teamwerking. Op het gebied van |
| besluitvorming impliceert dat het nastreven van consensus; | besluitvorming impliceert dat het nastreven van consensus; |
| 2° steun bieden aan hun collega's via opbouwende opmerkingen en via | 2° steun bieden aan hun collega's via opbouwende opmerkingen en via |
| het aanbrengen van ideeën om resultaten te verbeteren; | het aanbrengen van ideeën om resultaten te verbeteren; |
| 3° geen waardeoordeel over collega's uitspreken; | 3° geen waardeoordeel over collega's uitspreken; |
| 4° bereid zijn informatie die nuttig kan zijn voor collega's, ter | 4° bereid zijn informatie die nuttig kan zijn voor collega's, ter |
| beschikking stellen; | beschikking stellen; |
| 5° vastgelegde afspraken respecteren; | 5° vastgelegde afspraken respecteren; |
| 6° hun professionele relaties baseren op wederzijds respect, | 6° hun professionele relaties baseren op wederzijds respect, |
| solidariteit, ploeggeest, zelfdiscipline en billijkheid. | solidariteit, ploeggeest, zelfdiscipline en billijkheid. |
| 7. De inspectieleden komen hun ambtsverplichtingen na. Bij twijfel | 7. De inspectieleden komen hun ambtsverplichtingen na. Bij twijfel |
| over de uitvoering ervan, raadpleegt de inspecteur of de coördinerend | over de uitvoering ervan, raadpleegt de inspecteur of de coördinerend |
| inspecteur, de inspecteur-generaal; de inspecteur-generaal raadpleegt | inspecteur, de inspecteur-generaal; de inspecteur-generaal raadpleegt |
| de Vlaamse minister, bevoegd voor het onderwijs. | de Vlaamse minister, bevoegd voor het onderwijs. |
| 8. Inspectieleden kunnen een persoonlijk standpunt te kennen geven. | 8. Inspectieleden kunnen een persoonlijk standpunt te kennen geven. |
| Publieke standpunten namens de inspectie worden vertolkt door de | Publieke standpunten namens de inspectie worden vertolkt door de |
| inspecteur-generaal of het personeelslid dat daartoe gemandateerd | inspecteur-generaal of het personeelslid dat daartoe gemandateerd |
| wordt. | wordt. |
| Zonder mandaat kan geen enkele inspecteur of geen enkele coördinerend | Zonder mandaat kan geen enkele inspecteur of geen enkele coördinerend |
| inspecteur de inspectie binden ten aanzien van derden. | inspecteur de inspectie binden ten aanzien van derden. |
| 9. Er geldt voor de inspectieleden een voorafgaande meldingsplicht | 9. Er geldt voor de inspectieleden een voorafgaande meldingsplicht |
| voor actieve bijdrage aan initiatieven die niet uitgaan van de | voor actieve bijdrage aan initiatieven die niet uitgaan van de |
| inspecteur-generaal, maar die invloed hebben op het onderwijs. Dit | inspecteur-generaal, maar die invloed hebben op het onderwijs. Dit |
| betekent dat inspecteurs en coördinerend inspecteurs vooraf met de | betekent dat inspecteurs en coördinerend inspecteurs vooraf met de |
| inspecteur-generaal overleggen. | inspecteur-generaal overleggen. |
| 10. Het is de inspectieleden verboden om rechtstreeks of via een | 10. Het is de inspectieleden verboden om rechtstreeks of via een |
| tussenpersoon, zelfs buiten hun ambt maar omwille ervan, giften, | tussenpersoon, zelfs buiten hun ambt maar omwille ervan, giften, |
| geschenken, beloningen of enig ander voordeel aan te nemen. | geschenken, beloningen of enig ander voordeel aan te nemen. |
| 11. Inspecteurs of coördinerend inspecteurs mogen naast hun | 11. Inspecteurs of coördinerend inspecteurs mogen naast hun |
| inspectieambt slechts mits het uitdrukkelijk akkoord van de | inspectieambt slechts mits het uitdrukkelijk akkoord van de |
| inspecteur-generaal, andere activiteiten verrichten die een | inspecteur-generaal, andere activiteiten verrichten die een |
| inhoudelijke verwevenheid vertonen met hun inspectieambt of gebruik | inhoudelijke verwevenheid vertonen met hun inspectieambt of gebruik |
| maken van het prestige van hun ambt. De inspecteur-generaal laat zich | maken van het prestige van hun ambt. De inspecteur-generaal laat zich |
| bij zijn toestemming leiden door het algemene principe dat deze | bij zijn toestemming leiden door het algemene principe dat deze |
| activiteiten de uitoefening van het inspectieambt niet mogen | activiteiten de uitoefening van het inspectieambt niet mogen |
| beïnvloeden en ze geen gebruik maken van de waardigheid en kennis als | beïnvloeden en ze geen gebruik maken van de waardigheid en kennis als |
| inspecteur. | inspecteur. |
| 12. De inspectieleden respecteren het ambtsgeheim. | 12. De inspectieleden respecteren het ambtsgeheim. |
| Dat houdt o.m. in dat zij: | Dat houdt o.m. in dat zij: |
| 1° de plicht hebben om informatie geheim te houden voor iedereen die | 1° de plicht hebben om informatie geheim te houden voor iedereen die |
| niet bevoegd is om er kennis van te nemen; | niet bevoegd is om er kennis van te nemen; |
| 2° de reglementering op de privacy en de bescherming van | 2° de reglementering op de privacy en de bescherming van |
| persoonsgegevens nauwgezet naleven; | persoonsgegevens nauwgezet naleven; |
| 3° alle gegevens met betrekking tot individuen (leerlingen, | 3° alle gegevens met betrekking tot individuen (leerlingen, |
| personeelsleden en andere natuurlijke personen) strikt vertrouwelijk | personeelsleden en andere natuurlijke personen) strikt vertrouwelijk |
| behandelen. | behandelen. |
| 13. Voor de inspecteur-generaal gelden dezelfde regels op het vlak van | 13. Voor de inspecteur-generaal gelden dezelfde regels op het vlak van |
| deontologie en integriteit als deze die op de Vlaamse ambtenaren van | deontologie en integriteit als deze die op de Vlaamse ambtenaren van |
| toepassing zijn. | toepassing zijn. |
| 14. Er wordt een interne deontologische adviescommissie (IDAC) | 14. Er wordt een interne deontologische adviescommissie (IDAC) |
| opgericht. | opgericht. |
| 1° De interne deontologische adviescommissie verstrekt een intern | 1° De interne deontologische adviescommissie verstrekt een intern |
| advies over de toepassing, de interpretatie en de evaluatie van de | advies over de toepassing, de interpretatie en de evaluatie van de |
| deontologische code. | deontologische code. |
| 2° Zo nodig kan de interne deontologische adviescommissie onderzoeken | 2° Zo nodig kan de interne deontologische adviescommissie onderzoeken |
| in welke mate de handeling die ter discussie staat, een negatieve | in welke mate de handeling die ter discussie staat, een negatieve |
| invloed kan hebben op het vertrouwen van het publiek of in welke mate | invloed kan hebben op het vertrouwen van het publiek of in welke mate |
| die handeling tegenstrijdig is met het behartigen van het belang van | die handeling tegenstrijdig is met het behartigen van het belang van |
| het onderwijs. | het onderwijs. |
| 3° De interne deontologische adviescommissie kan in de volgende | 3° De interne deontologische adviescommissie kan in de volgende |
| gevallen om advies gevraagd worden met betrekking tot de toepassing, | gevallen om advies gevraagd worden met betrekking tot de toepassing, |
| de interpretatie en de evaluatie van de deontologische code | de interpretatie en de evaluatie van de deontologische code |
| a. bij twijfel vanwege de inspecteur-generaal; | a. bij twijfel vanwege de inspecteur-generaal; |
| b. bij twijfel vanwege een inspecteur of coördinerend inspecteur met | b. bij twijfel vanwege een inspecteur of coördinerend inspecteur met |
| betrekking tot de interpretatie die door de inspecteur-generaal wordt | betrekking tot de interpretatie die door de inspecteur-generaal wordt |
| gegeven. | gegeven. |
| 4° De interne deontologische adviescommissie zal de vraagsteller(s) en | 4° De interne deontologische adviescommissie zal de vraagsteller(s) en |
| wie betrokken is bij de vraag, horen bij de vraag om advies. | wie betrokken is bij de vraag, horen bij de vraag om advies. |
| 5° De interne deontologische adviescommissie respecteert de volgende | 5° De interne deontologische adviescommissie respecteert de volgende |
| procedures: | procedures: |
| a. de leden van de IDAC zijn tot het ambtsgeheim gehouden; | a. de leden van de IDAC zijn tot het ambtsgeheim gehouden; |
| b. de IDAC maakt haar advies gelijktijdig bekend aan de | b. de IDAC maakt haar advies gelijktijdig bekend aan de |
| inspectieleden; | inspectieleden; |
| c. de IDAC brengt niet-bindende adviezen uit. | c. de IDAC brengt niet-bindende adviezen uit. |
| 6° De interne deontologische adviescommissie is als volgt | 6° De interne deontologische adviescommissie is als volgt |
| samengesteld: | samengesteld: |
| a. de inspecteur-generaal als voorzitter; | a. de inspecteur-generaal als voorzitter; |
| b. twee vertegenwoordigers van de inspecteurs of hun plaatsvervangers | b. twee vertegenwoordigers van de inspecteurs of hun plaatsvervangers |
| gekozen uit een lijst van inspecteurs goedgekeurd door het | gekozen uit een lijst van inspecteurs goedgekeurd door het |
| onderhandelingscomité van de inspectie; | onderhandelingscomité van de inspectie; |
| c. twee coördinerend inspecteurs of hun plaatsvervangers; | c. twee coördinerend inspecteurs of hun plaatsvervangers; |
| d. eventueel experten die de commissie bijstaan. | d. eventueel experten die de commissie bijstaan. |
| Als de adviesvraag over een situatie gaat waarbij een lid van de | Als de adviesvraag over een situatie gaat waarbij een lid van de |
| adviescommissie betrokken is, wordt het lid in kwestie vervangen. | adviescommissie betrokken is, wordt het lid in kwestie vervangen. |
| 7° De interne deontologische adviescommissie beslist in principe bij | 7° De interne deontologische adviescommissie beslist in principe bij |
| consensus. | consensus. |
| Als er geen consensus kan worden bereikt, is een gewone meerderheid | Als er geen consensus kan worden bereikt, is een gewone meerderheid |
| voldoende. | voldoende. |
| 8° De interne deontologische adviescommissie stelt een | 8° De interne deontologische adviescommissie stelt een |
| werkingsreglement op. | werkingsreglement op. |
| 15. Voor de inspectieleden die hun inspectietaken uitoefenen onder de | 15. Voor de inspectieleden die hun inspectietaken uitoefenen onder de |
| verantwoordelijkheid van een andere entiteit of dienst bij de Vlaamse | verantwoordelijkheid van een andere entiteit of dienst bij de Vlaamse |
| overheid of van een andere organisatie, geldt de deontologie die van | overheid of van een andere organisatie, geldt de deontologie die van |
| toepassing is in de entiteit, dienst of organisatie waarin ze | toepassing is in de entiteit, dienst of organisatie waarin ze |
| tewerkgesteld zijn. | tewerkgesteld zijn. |
| Gezien om gevoegd te worden bij het besluit van de Vlaamse Regering | Gezien om gevoegd te worden bij het besluit van de Vlaamse Regering |
| van 20 juli 2012. tot vaststelling van de deontologische code voor | van 20 juli 2012. tot vaststelling van de deontologische code voor |
| inspectieleden, vermeld in artikel 58 van het decreet van 8 mei 2009 | inspectieleden, vermeld in artikel 58 van het decreet van 8 mei 2009 |
| betreffende de kwaliteit van onderwijs. | betreffende de kwaliteit van onderwijs. |
| Brussel, 20 juli 2012. | Brussel, 20 juli 2012. |
| De minister-president van de Vlaamse Regering, | De minister-president van de Vlaamse Regering, |
| K. PEETERS | K. PEETERS |
| De Vlaamse minister van Onderwijs, Jeugd, Gelijke Kansen en Brussel, | De Vlaamse minister van Onderwijs, Jeugd, Gelijke Kansen en Brussel, |
| P. SMET | P. SMET |