← Terug naar "Betrekking van Attaché A1. - jurist binnen de Directie Gezondheid en Bijstand aan personen bij de Diensten
van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie. - Oproep tot kandidaatstelling.
- Mobiliteit en externe mutatie. - Overeenkomstig het
besluit van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie(...)"
| Betrekking van Attaché A1. - jurist binnen de Directie Gezondheid en Bijstand aan personen bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie. - Oproep tot kandidaatstelling. - Mobiliteit en externe mutatie. - Overeenkomstig het besluit van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie(...) | Betrekking van Attaché A1. - jurist binnen de Directie Gezondheid en Bijstand aan personen bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie. - Oproep tot kandidaatstelling. - Mobiliteit en externe mutatie. - Overeenkomstig het besluit van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie(...) |
|---|---|
| GEMEENSCHAPPELIJKE GEMEENSCHAPSCOMMISSIE VAN BRUSSEL-HOOFDSTAD | GEMEENSCHAPPELIJKE GEMEENSCHAPSCOMMISSIE VAN BRUSSEL-HOOFDSTAD |
| Betrekking van Attaché A1. - jurist binnen de Directie Gezondheid en | Betrekking van Attaché A1. - jurist binnen de Directie Gezondheid en |
| Bijstand aan personen bij de Diensten van het Verenigd College van de | Bijstand aan personen bij de Diensten van het Verenigd College van de |
| Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie. - Oproep tot | Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie. - Oproep tot |
| kandidaatstelling. - Mobiliteit en externe mutatie. - Franstalige of | kandidaatstelling. - Mobiliteit en externe mutatie. - Franstalige of |
| Nederlandstalige taalrol | Nederlandstalige taalrol |
| Overeenkomstig het besluit van het Verenigd College van de | Overeenkomstig het besluit van het Verenigd College van de |
| Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van 5 juni 2008, zoals | Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van 5 juni 2008, zoals |
| gewijzigd op 29 november 2018, houdende het administratief statuut en | gewijzigd op 29 november 2018, houdende het administratief statuut en |
| de bezoldigingsregeling van de ambtenaren en stagiairs van de Diensten | de bezoldigingsregeling van de ambtenaren en stagiairs van de Diensten |
| van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke | van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke |
| Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, heeft het Verenigd | Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, heeft het Verenigd |
| College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van | College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van |
| Brussel-Hoofdstad op 29 oktober 2020 de betrekking van attaché A1 | Brussel-Hoofdstad op 29 oktober 2020 de betrekking van attaché A1 |
| binnen de Directie Gezondheid en Bijstand aan personen vacant | binnen de Directie Gezondheid en Bijstand aan personen vacant |
| verklaard via mobiliteit of externe mutatie. De betrekking behoort tot | verklaard via mobiliteit of externe mutatie. De betrekking behoort tot |
| de Franstalige of Nederlandstalige taalrol. | de Franstalige of Nederlandstalige taalrol. |
| In aanvulling op het vervullen van de promotievoorwaarden, | In aanvulling op het vervullen van de promotievoorwaarden, |
| gelijkwaardig aan degene die vereist zijn voor de ambtenaren met een | gelijkwaardig aan degene die vereist zijn voor de ambtenaren met een |
| administratieve positie van de Diensten van het Verenigd College die | administratieve positie van de Diensten van het Verenigd College die |
| hun aanspraken op bevordering kunnen doen gelden, dat ze niet | hun aanspraken op bevordering kunnen doen gelden, dat ze niet |
| onderworpen zijn aan een definitieve tuchtstraf die nog niet werd | onderworpen zijn aan een definitieve tuchtstraf die nog niet werd |
| geschrapt, en dat ze bij hun evaluatie de beoordeling "voldoet aan de | geschrapt, en dat ze bij hun evaluatie de beoordeling "voldoet aan de |
| verwachtingen" of "uitzonderlijk" kregen, moeten de kandidaten aan de | verwachtingen" of "uitzonderlijk" kregen, moeten de kandidaten aan de |
| volgende voorwaarden voldoen: | volgende voorwaarden voldoen: |
| - vast benoemd ambtenaar zijn van de bicommunautaire Dienst voor | - vast benoemd ambtenaar zijn van de bicommunautaire Dienst voor |
| Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag van de | Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag van de |
| Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad | Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad |
| (Iriscare), van de Federale Staat, van het Brussels Hoofdstedelijk | (Iriscare), van de Federale Staat, van het Brussels Hoofdstedelijk |
| Gewest, van de Vlaamse, Franse en Duitstalige Gemeenschappen, van de | Gewest, van de Vlaamse, Franse en Duitstalige Gemeenschappen, van de |
| Vlaamse en Franse Gemeenschapscommissies en van het Waalse Gewest, van | Vlaamse en Franse Gemeenschapscommissies en van het Waalse Gewest, van |
| de publiekrechtelijke rechtspersonen die ervan afhangen waarvan het | de publiekrechtelijke rechtspersonen die ervan afhangen waarvan het |
| personeel via SELOR wordt aangeworven. | personeel via SELOR wordt aangeworven. |
| Alle kandidaatstellingen moeten het volgende omvatten: | Alle kandidaatstellingen moeten het volgende omvatten: |
| - een sollicitatiebrief met een toelichting over de kwalificaties en | - een sollicitatiebrief met een toelichting over de kwalificaties en |
| ervaring die de kandidaat kan voorleggen met betrekking tot de | ervaring die de kandidaat kan voorleggen met betrekking tot de |
| functie; | functie; |
| - een bijgewerkt CV. | - een bijgewerkt CV. |
| De toegelaten kandidaten zullen worden uitgenodigd voor een | De toegelaten kandidaten zullen worden uitgenodigd voor een |
| schriftelijk examen gevolgd door een interview met een selectiejury. | schriftelijk examen gevolgd door een interview met een selectiejury. |
| Tijdens dit examen worden de generieke competenties van de kandidaten | Tijdens dit examen worden de generieke competenties van de kandidaten |
| geëvalueerd met betrekking tot de vereisten van de functie, hun | geëvalueerd met betrekking tot de vereisten van de functie, hun |
| motivatie, interesses en affiniteit met het werkdomein. Het Verenigd | motivatie, interesses en affiniteit met het werkdomein. Het Verenigd |
| College zal een individueel overdrachtsbesluit nemen voor de eerste | College zal een individueel overdrachtsbesluit nemen voor de eerste |
| laureaat van de selectie. Dit besluit zal per uittreksel in het | laureaat van de selectie. Dit besluit zal per uittreksel in het |
| Belgisch Staatsblad worden gepubliceerd. | Belgisch Staatsblad worden gepubliceerd. |
| De geïndexeerde bezoldiging (1,7410) van attaché A1 is vastgelegd | De geïndexeerde bezoldiging (1,7410) van attaché A1 is vastgelegd |
| tussen minimum 39.676 euro en maximum 70.632 euro per jaar (bijlage A | tussen minimum 39.676 euro en maximum 70.632 euro per jaar (bijlage A |
| van het bovengenoemde besluit van 5 juni 2008). | van het bovengenoemde besluit van 5 juni 2008). |
| Elke kandidaatstelling moet, op straffe van nietigheid, aangetekend | Elke kandidaatstelling moet, op straffe van nietigheid, aangetekend |
| verzonden worden voor 29 april 2021 voor 18u, waarbij de poststempel | verzonden worden voor 29 april 2021 voor 18u, waarbij de poststempel |
| als bewijs geldt, op volgend adres: De Heer N. LAGASSE, Leidend | als bewijs geldt, op volgend adres: De Heer N. LAGASSE, Leidend |
| Ambtenaar bij de Diensten van Verenigd College van de | Ambtenaar bij de Diensten van Verenigd College van de |
| Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad; | Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad; |
| Belliardstraat 71-1; 1040 BRUSSEL. | Belliardstraat 71-1; 1040 BRUSSEL. |
| De administratieve verblijfplaats die wordt opgelegd aan de houder van | De administratieve verblijfplaats die wordt opgelegd aan de houder van |
| voornoemde graad is de zetel van de Diensten van Verenigd College van | voornoemde graad is de zetel van de Diensten van Verenigd College van |
| de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, | de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, |
| namelijk: Belliardstraat 71 te 1040 BRUSSEL. | namelijk: Belliardstraat 71 te 1040 BRUSSEL. |
| De complete functiebeschrijving is hieraan bijgevoegd. Alle informatie | De complete functiebeschrijving is hieraan bijgevoegd. Alle informatie |
| betreffende de inhoud van de functie, de procedure en de | betreffende de inhoud van de functie, de procedure en de |
| gelijkwaardigheid van graden kan worden verkregen bij Dhr. Piset Nuon | gelijkwaardigheid van graden kan worden verkregen bij Dhr. Piset Nuon |
| Neava, Attaché - Dienst HR 02/552.01.37 of Mevr. Charlot Simoens, | Neava, Attaché - Dienst HR 02/552.01.37 of Mevr. Charlot Simoens, |
| Assistent - Dienst HR 02/552.01.33. | Assistent - Dienst HR 02/552.01.33. |
| GGC - Diensten van het Verenigd college van de Gemeenschappelijke | GGC - Diensten van het Verenigd college van de Gemeenschappelijke |
| Gemeenschapscommissie | Gemeenschapscommissie |
| van Brussel-Hoofdstad | van Brussel-Hoofdstad |
| Niveau A1 - Attaché - Jurist - Directie Gezondheid & Bijstand aan | Niveau A1 - Attaché - Jurist - Directie Gezondheid & Bijstand aan |
| Personen (m/v/x) | Personen (m/v/x) |
| 1. De functie binnen de organisatie | 1. De functie binnen de organisatie |
| De Diensten van het Verenigd College (DVC) vormen de Administratie van | De Diensten van het Verenigd College (DVC) vormen de Administratie van |
| de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie (GGC). | de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie (GGC). |
| Ze zijn bevoegd voor de uitvoering van het gezondheids- en | Ze zijn bevoegd voor de uitvoering van het gezondheids- en |
| welzijnsbeleid in het Brussels Gewest en staan ten dienste : | welzijnsbeleid in het Brussels Gewest en staan ten dienste : |
| ? Iedereen die gebruik maakt van de gezondheids- en | ? Iedereen die gebruik maakt van de gezondheids- en |
| welzijnsinstellingen op het Brussels grondgebied (sociale bijstand, | welzijnsinstellingen op het Brussels grondgebied (sociale bijstand, |
| nieuwkomers, jeugdbescherming, ouderen, ...); | nieuwkomers, jeugdbescherming, ouderen, ...); |
| ? Alle sporters die deelnemen aan evenementen in Brussel of die | ? Alle sporters die deelnemen aan evenementen in Brussel of die |
| behoren tot de Brusselse `doelgroep' in het kader van de strijd tegen | behoren tot de Brusselse `doelgroep' in het kader van de strijd tegen |
| doping; | doping; |
| ? Personen die besmet zijn of besmet kunnen worden met een | ? Personen die besmet zijn of besmet kunnen worden met een |
| besmettelijke ziekte; | besmettelijke ziekte; |
| ? De eerste lijn (huisartsen, ...) maar ook enkele honderden | ? De eerste lijn (huisartsen, ...) maar ook enkele honderden |
| tweetalige instellingen en diensten (ziekenhuizen, OCMW 's, | tweetalige instellingen en diensten (ziekenhuizen, OCMW 's, |
| zorgdiensten, opvangcentra, ...) die actief zijn op het gebied van | zorgdiensten, opvangcentra, ...) die actief zijn op het gebied van |
| gezondheid en bijstand aan personen in het Brussels Gewest. | gezondheid en bijstand aan personen in het Brussels Gewest. |
| De DVC brengen een honderdtal medewerkers samen in een actieve, | De DVC brengen een honderdtal medewerkers samen in een actieve, |
| tweetalige administratie waarbij veelzijdigheid en dynamiek de | tweetalige administratie waarbij veelzijdigheid en dynamiek de |
| sleutelwoorden zijn. | sleutelwoorden zijn. |
| De Diensten van het Verenigd College bestaan uit vier Directies, een | De Diensten van het Verenigd College bestaan uit vier Directies, een |
| Studiedienst en een Communicatiedienst: | Studiedienst en een Communicatiedienst: |
| ? `Gezondheid & Bijstand aan Personen'; | ? `Gezondheid & Bijstand aan Personen'; |
| ? `Controle': administratieve en financiële controle van instellingen | ? `Controle': administratieve en financiële controle van instellingen |
| die door de GGC erkend of gesubsidieerd zijn; | die door de GGC erkend of gesubsidieerd zijn; |
| ? `Coördinatie & Procedures': transversale ondersteunende diensten | ? `Coördinatie & Procedures': transversale ondersteunende diensten |
| voor de andere Directies (HR, administratieve coördinatie, juridische | voor de andere Directies (HR, administratieve coördinatie, juridische |
| dienst); | dienst); |
| ? `Begroting & Financiën'; het toezicht op de naleving van de | ? `Begroting & Financiën'; het toezicht op de naleving van de |
| vastgestelde budgetten en het goede beheer van de uitgaven; | vastgestelde budgetten en het goede beheer van de uitgaven; |
| ? Het `Observatorium voor Gezondheid en Welzijn', een studiedienst. | ? Het `Observatorium voor Gezondheid en Welzijn', een studiedienst. |
| De Directie `Gezondheid & Bijstand aan Personen' verenigt | De Directie `Gezondheid & Bijstand aan Personen' verenigt |
| verschillende beroepsprofielen: juristen, artsen, verpleegkundigen, | verschillende beroepsprofielen: juristen, artsen, verpleegkundigen, |
| gezondheidsspecialisten, ... werken naast elkaar. Haar missie is te | gezondheidsspecialisten, ... werken naast elkaar. Haar missie is te |
| werken aan een kwalitatief hoogstaand systeem van Gezondheidszorg en | werken aan een kwalitatief hoogstaand systeem van Gezondheidszorg en |
| Bijstand aan personen, toegankelijk voor iedereen in Brussel. | Bijstand aan personen, toegankelijk voor iedereen in Brussel. |
| Deze Directie bestaat uit verschillende afdelingen: | Deze Directie bestaat uit verschillende afdelingen: |
| ? Bijstand aan personen (daklozen, sociale bijstand, opvang van mensen | ? Bijstand aan personen (daklozen, sociale bijstand, opvang van mensen |
| van buitenlandse afkomst en integratieproces, re-integratie van | van buitenlandse afkomst en integratieproces, re-integratie van |
| gevangenen, jeugdhulpverlening, filmcontrole, ...); | gevangenen, jeugdhulpverlening, filmcontrole, ...); |
| ? Eerste lijn & Ambulante zorg, Preventieve geneeskunde (anti-doping, | ? Eerste lijn & Ambulante zorg, Preventieve geneeskunde (anti-doping, |
| vaccinatie, ...) & Overdraagbare aandoeningen; | vaccinatie, ...) & Overdraagbare aandoeningen; |
| ? Zorginstellingen (ziekenhuizen, psychiatrische verzorgingstehuizen, | ? Zorginstellingen (ziekenhuizen, psychiatrische verzorgingstehuizen, |
| instellingen voor sociale woningbouw). | instellingen voor sociale woningbouw). |
| De juridische attaché zal werken in de Directie `Gezondheid & Bijstand | De juridische attaché zal werken in de Directie `Gezondheid & Bijstand |
| aan Personen'. Deze moet in teamverband en onder rechtstreeks toezicht | aan Personen'. Deze moet in teamverband en onder rechtstreeks toezicht |
| van een eerste attaché deskundige of de directeur(trice) op alle aan | van een eerste attaché deskundige of de directeur(trice) op alle aan |
| deze Directie toegewezen bevoegdheidsterreinen werken. De jurist zal | deze Directie toegewezen bevoegdheidsterreinen werken. De jurist zal |
| assistentie verlenen aan de drie afdelingen die er deel van uitmaken. | assistentie verlenen aan de drie afdelingen die er deel van uitmaken. |
| 2. Doelstellingen van de functie | 2. Doelstellingen van de functie |
| De juridische attaché binnen de directie "Gezondheid en bijstand aan | De juridische attaché binnen de directie "Gezondheid en bijstand aan |
| Personen" zal de dossiers behandelen die betrekking hebben op zaken | Personen" zal de dossiers behandelen die betrekking hebben op zaken |
| die aan de directie zijn toegewezen. Deze zal deelnemen aan de | die aan de directie zijn toegewezen. Deze zal deelnemen aan de |
| verwerking van de dossiers in al hun dimensies, zonder zich te | verwerking van de dossiers in al hun dimensies, zonder zich te |
| beperken tot het strikt juridische aspect. In dit opzicht zal hij/zij | beperken tot het strikt juridische aspect. In dit opzicht zal hij/zij |
| het beste uit zijn/haar algemene juridische kennis en onderzoek | het beste uit zijn/haar algemene juridische kennis en onderzoek |
| vaardigheden halen om de diversiteit aan juridische situaties die | vaardigheden halen om de diversiteit aan juridische situaties die |
| hij/zij tegenkomt te begrijpen. Deze zal ook een beroep doen op de | hij/zij tegenkomt te begrijpen. Deze zal ook een beroep doen op de |
| analytische vaardigheden en gevoel voor teamwork. | analytische vaardigheden en gevoel voor teamwork. |
| Dagelijks zal deze altijd in teamverband werken. De gesprekspartners | Dagelijks zal deze altijd in teamverband werken. De gesprekspartners |
| zijn de directe collega's en soms ook advocaten die gespecialiseerd | zijn de directe collega's en soms ook advocaten die gespecialiseerd |
| zijn in een bepaald onderwerp of mensen die belast zijn met zaken | zijn in een bepaald onderwerp of mensen die belast zijn met zaken |
| waarin juridische of analytische vragen zich stellen. Er zal ook nauw | waarin juridische of analytische vragen zich stellen. Er zal ook nauw |
| samengewerkt worden met Iriscare (ION afhankelijk van de GGC). In de | samengewerkt worden met Iriscare (ION afhankelijk van de GGC). In de |
| verschillende missies zal deze ervoor zorgen dat hij de toespraak | verschillende missies zal deze ervoor zorgen dat hij de toespraak |
| aanpast aan zijn gesprekspartners om een effectieve en begrijpelijke | aanpast aan zijn gesprekspartners om een effectieve en begrijpelijke |
| ondersteuning te bieden. | ondersteuning te bieden. |
| Meer in het bijzonder zal de jurist verantwoordelijk zijn voor: | Meer in het bijzonder zal de jurist verantwoordelijk zijn voor: |
| ? Het op passende wijze ondersteunen van de directie of de partners | ? Het op passende wijze ondersteunen van de directie of de partners |
| van de SCR (Iriscare, ministeriële kabinetten), zowel in transversale | van de SCR (Iriscare, ministeriële kabinetten), zowel in transversale |
| zaken als in zaken die verband houden met de bevoegdheden die aan de | zaken als in zaken die verband houden met de bevoegdheden die aan de |
| GGC zijn gedelegeerd; | GGC zijn gedelegeerd; |
| ? Het zorgen voor de administratieve, budgettaire en juridische | ? Het zorgen voor de administratieve, budgettaire en juridische |
| opvolging in de beheerscontracten van de ION GGC (Abrumet, Bruss'Help, | opvolging in de beheerscontracten van de ION GGC (Abrumet, Bruss'Help, |
| New Samusocial, CDCS, Iriscare, ...); | New Samusocial, CDCS, Iriscare, ...); |
| ? Het adviseren en helpen bij de formele motivatie van beslissingen; | ? Het adviseren en helpen bij de formele motivatie van beslissingen; |
| ? Het actief bijdragen aan de ontwikkeling en operationele | ? Het actief bijdragen aan de ontwikkeling en operationele |
| implementatie van de vaardigheden die aan de Directie zijn | implementatie van de vaardigheden die aan de Directie zijn |
| overgedragen; | overgedragen; |
| ? Het beheer van de projecten vanuit administratief, budgettair en | ? Het beheer van de projecten vanuit administratief, budgettair en |
| juridisch oogpunt waarborgen; | juridisch oogpunt waarborgen; |
| ? Het sturen van nieuwe projecten volgens de methodologie van het | ? Het sturen van nieuwe projecten volgens de methodologie van het |
| projectbeheer, zowel wat de administratieve, budgettaire als | projectbeheer, zowel wat de administratieve, budgettaire als |
| juridische aspecten betreft; | juridische aspecten betreft; |
| ? Het voorstellen of de leiding nemen aangaande de redactie van | ? Het voorstellen of de leiding nemen aangaande de redactie van |
| voorontwerpen van ordonnanties en ontwerpbesluiten van het Verenigd | voorontwerpen van ordonnanties en ontwerpbesluiten van het Verenigd |
| College, met betrekking tot de bevoegdheden van de Directie | College, met betrekking tot de bevoegdheden van de Directie |
| `Gezondheid en Bijstand aan Personen', tot aan de publicatie ervan in | `Gezondheid en Bijstand aan Personen', tot aan de publicatie ervan in |
| het Belgisch Staatsblad en vervolgens het verzekeren van de concrete | het Belgisch Staatsblad en vervolgens het verzekeren van de concrete |
| uitvoering ervan; | uitvoering ervan; |
| ? Het behandelen van geschillendossiers waarbij de Diensten van het | ? Het behandelen van geschillendossiers waarbij de Diensten van het |
| Verenigd College betrokken zijn, door samen te werken met de advocaten | Verenigd College betrokken zijn, door samen te werken met de advocaten |
| die in de dossiers aangewezen zijn; | die in de dossiers aangewezen zijn; |
| ? Het verzekeren van de omzetting en naleving van de Europese | ? Het verzekeren van de omzetting en naleving van de Europese |
| richtlijnen in zaken die onder de bevoegdheid van de Directie vallen; | richtlijnen in zaken die onder de bevoegdheid van de Directie vallen; |
| ? Het verstrekken van een goed onderbouwde juridische expertise om de | ? Het verstrekken van een goed onderbouwde juridische expertise om de |
| hiërarchie en de ministeriële kabinetten te informeren bij de | hiërarchie en de ministeriële kabinetten te informeren bij de |
| vaststelling van het beleid en de strategische opties. | vaststelling van het beleid en de strategische opties. |
| ? Het waarborgen van de naleving van de regels inzake administratieve | ? Het waarborgen van de naleving van de regels inzake administratieve |
| transparantie. | transparantie. |
| 3. Verantwoordelijkheden | 3. Verantwoordelijkheden |
| Als jurist vereist de functie: | Als jurist vereist de functie: |
| ? Het analyseren en behandelen van dossiers betreffende de mogelijke | ? Het analyseren en behandelen van dossiers betreffende de mogelijke |
| programmatie en erkenning van bicommunautaire instellingen op het | programmatie en erkenning van bicommunautaire instellingen op het |
| gebied van Gezondheid en Bijstand aan personen; | gebied van Gezondheid en Bijstand aan personen; |
| ? Het bijdragen tot de uitwerking van voorontwerpen van ordonnanties, | ? Het bijdragen tot de uitwerking van voorontwerpen van ordonnanties, |
| ontwerpbesluiten, samenwerkingsakkoorden, verdragen in de | ontwerpbesluiten, samenwerkingsakkoorden, verdragen in de |
| bevoegdheidsdomeinen die aan de Directie zijn overgedragen, van de | bevoegdheidsdomeinen die aan de Directie zijn overgedragen, van de |
| redactiefase tot aan de publicatie in het Belgisch Staatsblad, zorgen | redactiefase tot aan de publicatie in het Belgisch Staatsblad, zorgen |
| voor de coherente opname ervan in de interne en internationale | voor de coherente opname ervan in de interne en internationale |
| rechtsorde en rekening houden met de eventuele opmerkingen van de | rechtsorde en rekening houden met de eventuele opmerkingen van de |
| afdeling Wetgeving van de Raad van State, en vervolgens meewerken aan | afdeling Wetgeving van de Raad van State, en vervolgens meewerken aan |
| de concrete uitvoering en de opvolging ervan; | de concrete uitvoering en de opvolging ervan; |
| ? Het opstellen van nota's over juridische kwesties; | ? Het opstellen van nota's over juridische kwesties; |
| ? Het beschikken en ontwikkelen van een algemene en voldoende kennis | ? Het beschikken en ontwikkelen van een algemene en voldoende kennis |
| van het Belgisch nationaal recht (grondwettelijk recht, administratief | van het Belgisch nationaal recht (grondwettelijk recht, administratief |
| recht, strafrecht en burgerlijk recht) om gemakkelijk te kunnen | recht, strafrecht en burgerlijk recht) om gemakkelijk te kunnen |
| onderzoeken en communiceren over gerichte kwesties met specialisten in | onderzoeken en communiceren over gerichte kwesties met specialisten in |
| deze domeinen; | deze domeinen; |
| ? Het proactief volgen van de ontwikkelingen en veranderingen in de | ? Het proactief volgen van de ontwikkelingen en veranderingen in de |
| nationale en Europese wetgeving die van invloed kunnen zijn op de | nationale en Europese wetgeving die van invloed kunnen zijn op de |
| aangelegenheden die onder de bevoegdheid van de Directie vallen; | aangelegenheden die onder de bevoegdheid van de Directie vallen; |
| ? Het opstellen en opvolgen van geschillendossiers (voor de | ? Het opstellen en opvolgen van geschillendossiers (voor de |
| rechtbanken, de Raad van State of het Grondwettelijk Hof) die aan een | rechtbanken, de Raad van State of het Grondwettelijk Hof) die aan een |
| advocaat zijn toevertrouwd, wanneer ze betrekking hebben op een | advocaat zijn toevertrouwd, wanneer ze betrekking hebben op een |
| geschil dat verband houdt met de bevoegdheidsdomeinen van de Directie; | geschil dat verband houdt met de bevoegdheidsdomeinen van de Directie; |
| ? Het resultaatgericht zijn en in staat te zijn om niet-juristen te | ? Het resultaatgericht zijn en in staat te zijn om niet-juristen te |
| informeren over juridische richtlijnen of hen te helpen om te voldoen | informeren over juridische richtlijnen of hen te helpen om te voldoen |
| aan de wettelijke vereisten in het kader van hun opdrachten | aan de wettelijke vereisten in het kader van hun opdrachten |
| (formalisering van overeenkomsten, ...); | (formalisering van overeenkomsten, ...); |
| ? Het in staat zijn de wettigheid, de samenhang en de uitvoerbaarheid | ? Het in staat zijn de wettigheid, de samenhang en de uitvoerbaarheid |
| van de regelgeving met betrekking tot de aan de Directie gedelegeerde | van de regelgeving met betrekking tot de aan de Directie gedelegeerde |
| bevoegdheidsdomeinen te controleren. | bevoegdheidsdomeinen te controleren. |
| Als deskundig adviseur vereist de functie: | Als deskundig adviseur vereist de functie: |
| ? Het actualiseren en bijhouden van de eigen expertise door het | ? Het actualiseren en bijhouden van de eigen expertise door het |
| verzamelen en analyseren van bestaande informatie, inclusief de | verzamelen en analyseren van bestaande informatie, inclusief de |
| geldende wet- en regelgeving; | geldende wet- en regelgeving; |
| ? Het samenbrengen van verschillende deskundigen om een studierapport | ? Het samenbrengen van verschillende deskundigen om een studierapport |
| op te stellen op basis van gedebatteerde en geargumenteerde gegevens | op te stellen op basis van gedebatteerde en geargumenteerde gegevens |
| en kruisverwijzingen; | en kruisverwijzingen; |
| ? Het geven van gefundeerd technisch advies en aanbevelingen om de | ? Het geven van gefundeerd technisch advies en aanbevelingen om de |
| Directie te informeren bij het bereiken van de strategische | Directie te informeren bij het bereiken van de strategische |
| doelstellingen; | doelstellingen; |
| ? Het voorstellen van projectmethodologieën als reactie op de te | ? Het voorstellen van projectmethodologieën als reactie op de te |
| bereiken resultaten of om geconstateerde problemen of tekortkomingen | bereiken resultaten of om geconstateerde problemen of tekortkomingen |
| op te lossen en deelnemen aan de ontwikkeling van een beleid op basis | op te lossen en deelnemen aan de ontwikkeling van een beleid op basis |
| van projectresultaten en de verzameling van informatie (ervaringen, | van projectresultaten en de verzameling van informatie (ervaringen, |
| statistieken, ...); | statistieken, ...); |
| ? Het houden van toezicht op gerelateerde wetgeving of wetgeving van | ? Het houden van toezicht op gerelateerde wetgeving of wetgeving van |
| andere entiteiten (internationaal, federaal, federaal) en op | andere entiteiten (internationaal, federaal, federaal) en op |
| initiatieven die op andere machtsniveaus worden genomen, om ofwel te | initiatieven die op andere machtsniveaus worden genomen, om ofwel te |
| anticiperen op maatregelen die een impact kunnen hebben op de | anticiperen op maatregelen die een impact kunnen hebben op de |
| bevoegdheidsdomeinen van de Directie, of om inspiratie te putten uit | bevoegdheidsdomeinen van de Directie, of om inspiratie te putten uit |
| goede praktijken; | goede praktijken; |
| ? Het deelnemen aan missies aangaande de informatie, de controle en de | ? Het deelnemen aan missies aangaande de informatie, de controle en de |
| evaluatie van de bewuste bevoegdheden, het deelnemen aan vergaderingen | evaluatie van de bewuste bevoegdheden, het deelnemen aan vergaderingen |
| door het presenteren van analyses, statistieken, technische gegevens | door het presenteren van analyses, statistieken, technische gegevens |
| en adviezen; | en adviezen; |
| ? Het zorgen voor de algemene ontwikkeling van de eigen expertise en | ? Het zorgen voor de algemene ontwikkeling van de eigen expertise en |
| kennis door deel te nemen aan werkgroepen en symposia; | kennis door deel te nemen aan werkgroepen en symposia; |
| ? Het delen van de kennis met collega's, deze doorgeven om bij te | ? Het delen van de kennis met collega's, deze doorgeven om bij te |
| dragen aan de ontwikkeling van de expertise van de dienst en de | dragen aan de ontwikkeling van de expertise van de dienst en de |
| samenhang van het handelen. | samenhang van het handelen. |
| Als gegevensbeheerder vereist de functie: | Als gegevensbeheerder vereist de functie: |
| ? Het verzamelen en verwerven van kennis, het op niveau blijven door | ? Het verzamelen en verwerven van kennis, het op niveau blijven door |
| de ontwikkelingen op het gebied van regelgeving en organisatie te | de ontwikkelingen op het gebied van regelgeving en organisatie te |
| volgen, de eigen expertise en die van de collega's vergroten, met name | volgen, de eigen expertise en die van de collega's vergroten, met name |
| door te zorgen voor een optimale uitwisseling van technische en | door te zorgen voor een optimale uitwisseling van technische en |
| reglementaire kennis en veranderingen; | reglementaire kennis en veranderingen; |
| ? Het bijdragen aan de oprichting van gegevensbanken en de verbetering | ? Het bijdragen aan de oprichting van gegevensbanken en de verbetering |
| van de werkinstrumenten (met name IT-instrumenten); | van de werkinstrumenten (met name IT-instrumenten); |
| ? Het organiseren van bijeenkomsten voor de uitwisseling van ideeën en | ? Het organiseren van bijeenkomsten voor de uitwisseling van ideeën en |
| informatie, binnen de Directie, de administratie of met externe leden; | informatie, binnen de Directie, de administratie of met externe leden; |
| ? Het aanspreekpunt zijn voor interne en externe verzoeken die een | ? Het aanspreekpunt zijn voor interne en externe verzoeken die een |
| hoog niveau van deskundigheid vereisen (interpretatie van de | hoog niveau van deskundigheid vereisen (interpretatie van de |
| regelgeving, ...); | regelgeving, ...); |
| ? Het zorgen voor de correcte uitwisseling van informatie aan de | ? Het zorgen voor de correcte uitwisseling van informatie aan de |
| verschillende externe partners, eventueel in samenwerking met de | verschillende externe partners, eventueel in samenwerking met de |
| afdeling Communicatie. | afdeling Communicatie. |
| Als dossierbeheerder vereist de functie: | Als dossierbeheerder vereist de functie: |
| ? Het verantwoordelijk zijn voor het samenstellen van dossiers door | ? Het verantwoordelijk zijn voor het samenstellen van dossiers door |
| het verzamelen, onderzoeken en analyseren van informatie; | het verzamelen, onderzoeken en analyseren van informatie; |
| ? Het verwerken van dossierbeheer door informatie te coördineren, | ? Het verwerken van dossierbeheer door informatie te coördineren, |
| documenten op orde te brengen, de informatie in het dossier te | documenten op orde te brengen, de informatie in het dossier te |
| analyseren en te onderzoeken (verzoeken om aanvullende informatie of | analyseren en te onderzoeken (verzoeken om aanvullende informatie of |
| verduidelijking, documenten, ...). | verduidelijking, documenten, ...). |
| 4. Generiek competentieprofiel | 4. Generiek competentieprofiel |
| Omgaan | Omgaan |
| met informatie | met informatie |
| Omgaan | Omgaan |
| met taken | met taken |
| Medewerkers- | Medewerkers- |
| management | management |
| Omgaan | Omgaan |
| met relaties | met relaties |
| Omgaan met het eigen | Omgaan met het eigen |
| functioneren | functioneren |
| Informatie | Informatie |
| begrijpen | begrijpen |
| Taken uitvoeren | Taken uitvoeren |
| Kennis en informatie delen | Kennis en informatie delen |
| Communiceren | Communiceren |
| Respect tonen | Respect tonen |
| Informatie | Informatie |
| behandelen | behandelen |
| Gestructureerd | Gestructureerd |
| werken | werken |
| K | K |
| Ondersteunen | Ondersteunen |
| Actief luisteren | Actief luisteren |
| Zich aanpassen | Zich aanpassen |
| Informatie | Informatie |
| analyseren | analyseren |
| Problemen | Problemen |
| oplossen | oplossen |
| Medewerkers | Medewerkers |
| aansturen | aansturen |
| K | K |
| In teamverband | In teamverband |
| werken | werken |
| K | K |
| Betrouwbaarheid tonen | Betrouwbaarheid tonen |
| K | K |
| Informatie | Informatie |
| opnemen | opnemen |
| K | K |
| Beslissingen | Beslissingen |
| nemen | nemen |
| Medewerkers | Medewerkers |
| motiveren | motiveren |
| K | K |
| Servicegericht | Servicegericht |
| handelen | handelen |
| Inzet tonen | Inzet tonen |
| Vernieuwen | Vernieuwen |
| Organiseren | Organiseren |
| Medewerkers begeleiden in hun ontwikkeling | Medewerkers begeleiden in hun ontwikkeling |
| K | K |
| Adviseren | Adviseren |
| Stressbestendig | Stressbestendig |
| werken | werken |
| Conceptualiseren | Conceptualiseren |
| De dienst beheren | De dienst beheren |
| Teams bouwen | Teams bouwen |
| Beïnvloeden | Beïnvloeden |
| K | K |
| Zichzelf | Zichzelf |
| ontwikkelen | ontwikkelen |
| Inzicht in de organisatie hebben | Inzicht in de organisatie hebben |
| Beheren van de organisatie | Beheren van de organisatie |
| Teams aansturen | Teams aansturen |
| Relaties uitbouwen | Relaties uitbouwen |
| K | K |
| Doelstellingen | Doelstellingen |
| behalen | behalen |
| Een visie uitbouwen | Een visie uitbouwen |
| De organisatie | De organisatie |
| leiden | leiden |
| Anderen inspireren | Anderen inspireren |
| Netwerken | Netwerken |
| Blijk geven van betrokkenheid bij | Blijk geven van betrokkenheid bij |
| de organisatie | de organisatie |
| Deze tabel dient als volgt geïnterpreteerd te worden: | Deze tabel dient als volgt geïnterpreteerd te worden: |
| ? De functieverantwoordelijke moet over de vaardigheden beschikken die | ? De functieverantwoordelijke moet over de vaardigheden beschikken die |
| ingekleurd zijn, en dit in elk van de 5 kolommen; | ingekleurd zijn, en dit in elk van de 5 kolommen; |
| ? K = een kernvaardigheid voor een ambtenaar in deze functie. | ? K = een kernvaardigheid voor een ambtenaar in deze functie. |
| 5. Administratieve voorwaarden om te solliciteren | 5. Administratieve voorwaarden om te solliciteren |
| Diploma en/of ervaring | Diploma en/of ervaring |
| 5.1 Gevraagd diploma | 5.1 Gevraagd diploma |
| Kandidaten voor een functie als attaché - jurist moeten in het bezit | Kandidaten voor een functie als attaché - jurist moeten in het bezit |
| zijn van een master of licentie in rechten. | zijn van een master of licentie in rechten. |
| 5.2 Ervaring | 5.2 Ervaring |
| ? Een goede kennis van publiek en administratief recht is een | ? Een goede kennis van publiek en administratief recht is een |
| pluspunt; | pluspunt; |
| ? Ervaring binnen een publieke administratie of kennis van publieke | ? Ervaring binnen een publieke administratie of kennis van publieke |
| administratie is een pluspunt; | administratie is een pluspunt; |
| ? Kennis van de tweede Brusselse taal is een pluspunt. | ? Kennis van de tweede Brusselse taal is een pluspunt. |
| Wat wij aanbieden voor deze functie | Wat wij aanbieden voor deze functie |
| ? Weddeschaal A101 [min. 39.675,65 ; max. 70.632,37 ] geïndexeerd | ? Weddeschaal A101 [min. 39.675,65 ; max. 70.632,37 ] geïndexeerd |
| volgens het huidige stijgingscoëfficiënt (1,7410 op 01/04/2020); | volgens het huidige stijgingscoëfficiënt (1,7410 op 01/04/2020); |
| ? Maaltijdcheques met een nominale waarde van 8 euro per gewerkte dag | ? Maaltijdcheques met een nominale waarde van 8 euro per gewerkte dag |
| (met een aftrek van 1,09 ); | (met een aftrek van 1,09 ); |
| ? Hospitalisatieverzekering, inclusief kind(eren) en echtgeno(o)t(e) | ? Hospitalisatieverzekering, inclusief kind(eren) en echtgeno(o)t(e) |
| (tot en met 66 jaar); | (tot en met 66 jaar); |
| ? Gemakkelijke bereikbaarheid met het openbaar vervoer; | ? Gemakkelijke bereikbaarheid met het openbaar vervoer; |
| ? Gratis openbaar vervoer van en naar het werk; | ? Gratis openbaar vervoer van en naar het werk; |
| ? Mogelijkheid tot het verkrijgen van een fietsvergoeding en/of een | ? Mogelijkheid tot het verkrijgen van een fietsvergoeding en/of een |
| Villo! Abonnement; | Villo! Abonnement; |
| ? Flexibele dienstregeling voor de 38-urige werkweek; | ? Flexibele dienstregeling voor de 38-urige werkweek; |
| ? Mogelijkheid tot telewerken; | ? Mogelijkheid tot telewerken; |
| ? 35 verlofdagen per jaar; | ? 35 verlofdagen per jaar; |
| ? Sociale dienst (collectieve en individuele voordelen van culturele, | ? Sociale dienst (collectieve en individuele voordelen van culturele, |
| sportieve, recreatieve of feestelijke aard); | sportieve, recreatieve of feestelijke aard); |
| ? Talrijke opleidingsmogelijkheden; | ? Talrijke opleidingsmogelijkheden; |
| ? Mogelijkheid om te genieten van een gunstige tweetaligheidspremie. | ? Mogelijkheid om te genieten van een gunstige tweetaligheidspremie. |