gepubliceerd op 02 augustus 2010
Ministerieel besluit houdende goedkeuring van het huishoudelijk reglement van de raad van beroep voor alle openbare instellingen van de sociale zekerheid in het raam van de evaluatiecyclus
26 FEBRUARI 2010. - Ministerieel besluit houdende goedkeuring van het huishoudelijk reglement van de raad van beroep voor alle openbare instellingen van de sociale zekerheid in het raam van de evaluatiecyclus
De Minister van Sociale Zaken, De Minister van Werk, De Minister van Zelfstandigen, De Minister van Pensioenen, De Minister van Binnenlandse Zaken, Gelet op het
koninklijk besluit van 2 augustus 2002Relevante gevonden documenten
type
koninklijk besluit
prom.
02/08/2002
pub.
13/08/2002
numac
2002002233
bron
federale overheidsdienst personeel en organisatie
Koninklijk besluit tot invoering van een evaluatiecyclus in de federale overheidsdiensten
sluiten tot invoering van een evaluatiecyclus in de federale overheidsdiensten, inzonderheid op de artikelen 22 tot 25, laatste gewijzigden bij het koninklijk besluit van 15 mei 2009;
Gelet op het koninklijk besluit van 23 mei 2003Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 23/05/2003 pub. 27/06/2003 numac 2003022738 bron federale overheidsdienst volksgezondheid, veiligheid van de voedselketen en leefmilieu Koninklijk besluit tot wijziging van het koninklijk besluit van 8 februari 1999 betreffende de handel en het gebruik van stoffen bestemd voor dierlijke voeding type koninklijk besluit prom. 23/05/2003 pub. 04/06/2003 numac 2003009359 bron federale overheidsdienst justitie Koninklijk besluit betreffende de regels van toezicht op en de controle van de kansspelen in de kansspelinrichtingen klasse I, inzonderheid door middel van een passend informaticasysteem type koninklijk besluit prom. 23/05/2003 pub. 04/06/2003 numac 2003009358 bron federale overheidsdienst justitie Koninklijk besluit betreffende de regels van toezicht op en de controle van de kansspelen in de kansspelinrichtingen klasse II, inzonderheid door middel van een passend informaticasysteem type koninklijk besluit prom. 23/05/2003 pub. 16/07/2003 numac 2003009360 bron federale overheidsdienst justitie Koninklijk besluit tot wijziging van het koninklijk besluit van 22 december 2000 betreffende de werking en het beheer van de kansspelinrichtingen klasse III, de wijze van aanvraag en de vorm van de vergunning klasse C type koninklijk besluit prom. 23/05/2003 pub. 04/06/2003 numac 2003009357 bron federale overheidsdienst justitie Koninklijk besluit betreffende de regels van toezicht op en de controle van de kansspelen in de kansspelinrichtingen klasse III, inzonderheid door middel van een passend informaticasysteem type koninklijk besluit prom. 23/05/2003 pub. 17/06/2003 numac 2003014127 bron federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Koninklijk besluit tot uitvoering van artikel 1, § 6, van de wet van 24 juli 1987 betreffende de tijdelijke arbeid, de uitzendarbeid en het ter beschikking stellen van werknemers ten behoeve van gebruikers type koninklijk besluit prom. 23/05/2003 pub. 19/06/2003 numac 2003003353 bron federale overheidsdienst mobiliteit en vervoer Koninklijk besluit tot wijziging van het koninklijk besluit van 30 december 2001 waarbij de Staat wordt gemachtigd om onroerende goederen aan de naamloze vennootschap van publiek recht « Brussels International Airport Company » te verkopen sluiten houdende oprichting van de Federale Overheidsdienst Sociale Zekerheid;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 april 2004Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 01/04/2004 pub. 18/05/2004 numac 2004022252 bron federale overheidsdienst sociale zekerheid Koninklijk besluit tot vaststelling van de datum van inwerkingtreding voor de Federale Overheidsdienst Sociale Zekerheid van het koninklijk besluit van 2 augustus 2002 tot invoering van een evaluatiecyclus in de federale overheidsdiensten sluiten tot vaststelling van de datum van inwerkingtreding voor de Federale Overheidsdienst Sociale Zekerheid van het koninklijk besluit van 2 augustus 2002Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 02/08/2002 pub. 13/08/2002 numac 2002002233 bron federale overheidsdienst personeel en organisatie Koninklijk besluit tot invoering van een evaluatiecyclus in de federale overheidsdiensten sluiten tot invoering van een evaluatiecyclus in de federale overheidsdiensten;
Gelet op het ministerieel besluit van 9 oktober 2009Relevante gevonden documenten type ministerieel besluit prom. 09/10/2009 pub. 20/10/2009 numac 2009204743 bron federale overheidsdienst sociale zekerheid Ministerieel besluit tot aanwijzing of erkenning van de leden van de Raad van beroep bij de Openbare Instellingen van de Sociale Zekerheid in het raam van de evaluatiecyclus sluiten tot aanwijzing of erkenning van de leden van de raad van beroep bij de openbare instellingen van de sociale zekerheid in het raam van de evaluatiecyclus;
Gelet op het advies van 29 mei 2009 van het College van de openbare instellingen van de sociale zekerheid;
Overwegende dat het voor de goede werking van dit orgaan geboden is een huishoudelijk reglement vast te stellen dat de inwendige werking van deze raad van beroep regelt, Besluiten :
Artikel 1.Het bij dit besluit gevoegde huishoudelijk reglement van de Raad van beroep voor alle openbare instellingen van de sociale zekerheid in het raam van de evaluatiecyclus, wordt goedgekeurd.
Art. 2.Dit besluit, met het bijgevoegde huishoudelijk reglement, treedt in werking de dag waarop het in het Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt.
Brussel, 26 februari 2010.
De Minister van Sociale Zaken, Mevr. L. ONKELINX De Minister van Werk, Mevr. J. MILQUET De Minister van Pensioenen, M. DAERDEN De Minister van Zelfstandigen, Mevr. S. LARUELLE De Minister van Binnenlandse Zaken, Mevr. A. TURTELBOOM
Bijlage Huishoudelijk Reglement van de raad van beroep voor alle openbare instellingen van de sociale zekerheid in het raam van de evaluatiecyclus
Artikel 1.Van zodra de griffier-rapporteur een beroep ontvangt, brengt hij de leidend ambtenaar van de instelling waartoe de appellant behoort, hiervan op de hoogte en vraagt om, binnen de drie kalenderdagen, het volledig geïnventariseerd dossier door te sturen.
Dit dossier moet alle stukken betreffende de aangevochten evaluatie bevatten.
Terzelfdertijd stuurt de griffier-rapporteur aan de appellant een bericht van ontvangst.
Art. 2.Van zodra hij het dossier ontvangt, bevestigt de griffier-rapporteur die ontvangst aan de leidend ambtenaar.
Binnen vijf kalenderdagen na de inleiding van het beroep zendt de griffier-rapporteur, per e-mail, het volledig dossier van de zaak aan de leden van de raad van beroep.
Indien nodig vraagt hij bijkomende stukken op in opdracht van de voorzitter van de raad van beroep.
Art. 3.De raad van beroep vergadert op de datum door de voorzitter bepaald, die onmiddellijk wordt meegedeeld aan de leidend ambtenaar van de instelling waartoe de appellant behoort.
De leidend ambtenaar duidt een personeelslid aan van zijn instelling die ter zitting de instelling zal vertegenwoordigen.
De zitting moet plaatshebben binnen vijftien kalenderdagen nadat de zaak bij de raad van beroep aanhangig werd gemaakt; ingeval van vertraging wegens overmacht motiveert de voorzitter de redenen hiervan aan de leidend ambtenaar.
Zodra de voorzitter de datum van de zitting heeft bepaald, roept de griffier-rapporteur de leden van de raad van beroep, per e-mail, en de appellant, per aangetekende brief, op om ter zitting te verschijnen.
De leden van de raad van beroep worden verzocht hun aanwezigheid te bevestigen.
Deze oproeping vermeldt dat het dossier ter inzage ligt bij de griffie van de raad van beroep.
Ten aanzien van appellant wordt de lijst van de leden van de raad van beroep, die zijn opgeroepen voor het onderzoek van de zaak, tevens betekend.
Art. 4.De opgeroepen leden zijn verplicht de zitting bij te wonen.
Indien deze leden een wettige reden van verhindering hebben, moeten zij aan de voorzitter per e-mail, met kopie aan de griffier-rapporteur, de reden van hun afwezigheid meedelen binnen vijf kalenderdagen volgend op de datum van de oproeping.
De griffier-rapporteur heeft als taak de plaatsvervangers uit te nodigen.
Art. 5.De appellant verschijnt persoonlijk voor de raad van beroep; hij mag worden bijgestaan door een verdediger naar zijn keuze, die hoe dan ook geen deel mag uitmaken van de raad van beroep.
De naam van de verdediger wordt zo spoedig mogelijk aan de griffier-rapporteur meegedeeld.
Art. 6.De voorzitter van de raad van beroep leidt de debatten.
Indien de voorzitter het nodig zou achten, kan hij opdragen dat notulen over het verloop van de zitting worden opgemaakt.
De stemming is geheim en de stembiljetten worden vernietigd op het einde van de zitting.
Bij gelijkheid van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend.
Art. 7.Het gemotiveerd advies van de raad van beroep vermeldt het resultaat van de geheime stemming, met opgave van het aantal positieve en negatieve stemmen.
Dit advies, ondertekend door de voorzitter en de griffier-rapporteur, wordt, binnen de vijftien kalenderdagen na de zitting, per e-mail, aan de leidend ambtenaar meegedeeld, alsook per aangetekende brief aan de appellant, met kopie van het advies aan de leden van de raad van beroep.
Art. 8.Het secretariaat en het archief van deze raad van beroep worden opgedragen aan de griffie van de raad van beroep voor alle openbare instellingen van sociale zekerheid in het raam van de evaluatiecyclus, gevestigd bij de Rijksdienst voor Pensioenen, Zuidertoren, 10e verdieping, 1060 Brussel, waar de belanghebbenden er inzage kunnen van nemen.