Etaamb.openjustice.be
Ministerieel Besluit van 19 juni 2000
gepubliceerd op 27 juni 2000

Ministerieel besluit tot vaststelling van de lijst en de vorm van de documenten die nodig zijn voor de indiening van een aanvraag en voor de vereffening van de premie bij toepassing van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 25 mei 2000 betreffende de toekenning van premies voor de verfraaiing van gevels

bron
ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2000031205
pub.
27/06/2000
prom.
19/06/2000
ELI
eli/besluit/2000/06/19/2000031205/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

19 JUNI 2000. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de lijst en de vorm van de documenten die nodig zijn voor de indiening van een aanvraag en voor de vereffening van de premie bij toepassing van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 25 mei 2000 betreffende de toekenning van premies voor de verfraaiing van gevels


De Minister belast met de Stadsvernieuwing, Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 25 mei 2000 betreffende de toekenning van premies voor de verfraaiing van gevels, inzonderheid de artikel 13, Besluit :

Artikel 1.Voor de toepassing van dit besluit moet worden verstaan onder : 1° Besluit van de Regering : het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 25 mei 2000 betreffende de toekenning van premies voor de verfraaiing van gevels;2° Staat van eigendom van de woning : - hetzij een staat van eigendom opgemaakt door de dienst van Registratie en Domeinen; - hetzij de verkoopakte of een kopie ervan; - hetzij een attest van eigendom afgeleverd door de notaris; - hetzij ieder ander document waaruit blijkt dat de persoon een eigendomsrecht geniet op het gebouw, zoals de uitvoering van een testament of een akte van schenking,... 3° Bestek : het bestek wordt opgesteld op naam van de aanvrager door een geregistreerde onderneming zoals bepaald in artikel 1, 7° van het besluit van de Regering, vermeldt het adres van de bouwplaats en bevat minstens de volgende gegevens : de naam en handelsnaam van de onderneming, haar B.T.W.-nummer, haar registratienummer, haar huidig adres, de beschrijving van de gebruikte technieken en de methode die zal worden toegepast, alsmede de lijst van de aangewende producten met vermelding van de kleur(en) van de verf.

Factuur : het origineel van de naar de vorm opgemaakte factuur, of een voor eensluidend verklaarde kopie ervan, opgemaakt op naam van de aanvrager met vermelding van het adres van de bouwplaats en die betrekking heeft op de werken die in de aanvraag zijn bepaald.

Art. 2.§ 1. Bij elke aanvraag moeten de volgende documenten worden gevoegd : 1° een verklaring waarin de aanvrager bevestigt dat zijn gebouw minstens twintig jaar vóór de indiening van het dossier werd opgericht;2° een verklaring op erewoord waarin de aanvrager de lijst mededeelt van de personen die over een eigendomsrecht of een recht van vruchtgebruik op het gebouw beschikken, of een staat van eigendom zoals bepaald in artikel 1, 2°;3° een of meer kleurenfoto's van de betrokken gevel of gevels;4° het gedetailleerd bestek van de werken opgesteld door de aannemer, zoals bepaald in artikel 1, 5° van het besluit van de Regering. § 2. Bovendien, in geval van twijfel over de ouderdom van het gebouw, zal de afgevaardigde van de Minister een uittreksel kunnen eisen uit de kadastrale legger, of ongeacht welk ander document waardoort kan worden aangetoond dat het gebouw meer dan twintig jaar oud is;

Art. 3.De hieronder opgesomde categorieën van aanvragers moeten, bovendien, de volgende documenten overleggen : 1° Voor de aanvragers die de verhoging wensen te genieten bepaald door artikel 9, 1° 3e lid van het besluit van de Regering : - een staat van eigendom of, bij ontstentenis, een kopie van de voorlopige verkoop-overeenkomst;in dat geval zal de premie pas worden betaald na de latere afgifte van een staat van eigendom; - een samenstelling van het gezin, afgegeven door het gemeentebestuur van de hoofdverblijfplaats; - een origineel exemplaar of een kopie van het aanslagbiljet betreffende de inkomsten bepaald door artikel 1, 8° van het besluit van de Regering of, bij ontstentenis daarvan, het naar behoren ingevulde formulier dat door de Minister is bepaald. 2° Voor de gewone mede-eigenaars : - het schriftelijk akkoord van al de andere mede-eigenaars voor de uitvoering van de werken.3° Voor de verenigingen van mede-eigenaars : - een kopie van de volmacht van de ondertekenaar van de aanvraag; - een kopie van de beslissing van de algemene vergadering betreffende de uitvoering van de werken. 4° Voor de rechtspersonen : - een kopie van de statuten; - een kopie van de volmacht van de ondertekenaar van de aanvraag. 5° Voor de aanvragers-huurders : - het schriftelijk akkoord van de eigenaar voor de uitvoering van de werken; - een kopie van de geregistreerde huurovereenkomst.

Art. 4.De afgevaardigde van de Minister zal ter plaatse vaststellen of de werken bedoeld in de aanvraag integraal zijn uitgevoerd en zal beoordelen in hoeverre zij de regels van goed vakmanschap in acht nemen.

Art. 5.Dit besluit treedt in werking de dag waarop het in het Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt.

Brussel, 19 juni 2000.

De Minister-Voorzitter, belast met Openbare Besturen, Ruimtelijke Ordening, Monumenten en Landschappen, Stadsvernieuwing en Wetenschappelijk Onderzoek, J. SIMONET De Staatssecretaris belast met Ruimtelijke Ordening, Stadsvernieuwing, Monumenten en Landschappen en Bezoldigd Vervoer van Personen, E. ANDRE

^