gepubliceerd op 05 juli 2012
Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 24 op de spoorlijn nr. 36, baanvak Luik - districtsgrens, gelegen te Remicourt, ter hoogte van de kilometerpaal 80.142
14 JUNI 2012. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 24 op de spoorlijn nr. 36, baanvak Luik - districtsgrens, gelegen te Remicourt, ter hoogte van de kilometerpaal 80.142
De Staatssecretaris voor Mobiliteit, Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd door de wet van 11 maart 1866;
Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende NMBS Holding en haar verbonden vennootschappen, artikel 17, vervangen door de wet van 1 augustus 1960 en gewijzigd door het koninklijk besluit van 18 oktober 2004;
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid;
Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 11/07/2011 pub. 20/07/2011 numac 2011014189 bron federale overheidsdienst mobiliteit en vervoer Koninklijk besluit betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen sluiten betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § 1;
Gelet op het ministerieel besluit nr. A/01085/36/SI van 30 juli 2010;
Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr. 24 op de spoorlijn nr. 36, baanvak Luik - districtsgrens, gelegen te Remicourt, ter hoogte van de kilometerpaal 80.142;
Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit van 11 juli 2011Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 11/07/2011 pub. 20/07/2011 numac 2011014189 bron federale overheidsdienst mobiliteit en vervoer Koninklijk besluit betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen sluiten, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen van het weg- en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde overweg, Besluit :
Artikel 1.De overweg nr. 24 op de spoorlijn nr. 36, baanvak Luik - districtsgrens, gelegen te Remicourt, ter hoogte van de kilometerpaal 80.142, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen voorzien in artikel 3, 1°, het verkeersbord A47, en 2° a), van het koninklijk besluit van 11 juli 2011Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 11/07/2011 pub. 20/07/2011 numac 2011014189 bron federale overheidsdienst mobiliteit en vervoer Koninklijk besluit betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen sluiten betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen.
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6° van hetzelfde koninklijk besluit : 1) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de overweg;2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg;3) twee verkeersborden A47, links van de weg;het ene kant Oreye en het andere kant Limont, georiënteerd naar de "rue Nouvelle Percée"; 4) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang verbiedt;5) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang toestaat.
Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/01085/36/SI van 30 juli 2010 wordt opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg nr. 24.
Brussel, 14 juni 2012.
M. WATHELET