Etaamb.openjustice.be
Ministerieel Besluit van 03 maart 2011
gepubliceerd op 21 maart 2011

Ministerieel besluit tot vaststelling van de uitvoeringsmodaliteiten van de praktische modaliteiten voor de elektronische verzending van akten van gemeenteoverheden in het kader van het administratief toezicht

bron
ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2011031142
pub.
21/03/2011
prom.
03/03/2011
ELI
eli/besluit/2011/03/03/2011031142/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

3 MAART 2011. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de uitvoeringsmodaliteiten van de praktische modaliteiten voor de elektronische verzending van akten van gemeenteoverheden in het kader van het administratief toezicht


De Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Ruimtelijke Ordening, Monumenten en Landschappen en Openbare Netheid, Gelet op de ordonnantie van 14 mei 1998 houdende regeling van het administratief toezicht op de gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, inzonderheid op artikel 3, tweede lid, gewiizigd bij de ordonnanties van 18 april 2002 en 26 maart 2009;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 24 november 2006Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 24/11/2006 pub. 03/01/2007 numac 2006031610 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende de elektronische verzending van akten van gemeenteoverheden en besluiten van de Regering in het kader van het administratief toezicht sluiten betreffende de elektronische verzending van akten van gemeenteoverheden en besluiten van de regering in het kader van het administratief toezicht, inzonderheid artikel 2;

Gelet op de hoogdringendheid, gemotiveerd door het feit dat het noodzakelijk is om de praktische modaliteiten van de elektronische verzending van de akten van de gemeenten in het kader van het administratief toezicht onmiddellijk bekend te maken, zodat de gemeenten zo spoedig mogelijk met deze verzending kunnen starten, Besluit :

Artikel 1.Dit besluit regelt een aangelegenheid bedoeld bij artikel 39 van de Grondwet.

Art. 2.De elektronische verzending van de officiële akten van de gemeentelijke overheden in het kader van he administratief toezicht gebeurt de « TXchange elektronische plateforme/software, ontwikkeld op initiatief van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Art. 3.De gemeente die « TXchange » wenst te gebruiken, informeert voorafgaandelijk het Bestuur Plaatselijke Besturen.

Behoudens tegenbericht kan de elektronische verzending starten op de eerste dag van de tweede maand volgend op die gedurende welke het Bestuur Plaatselijke Besturen de in het eerste lid bepaalde kennisgeving ontvangen heeft.

Art. 4.Dit besluit treedt in werking op de dag van de bekendmaking in het Belgisch Staatsblad.

Brussel, 3 maart 2011.

De Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Ruimtelijke Ordening, Monumenten en Landschappen en Openbare Netheid, Ch. PICQUE

^