gepubliceerd op 19 juni 2009
Vergelijkende selectie van Nederlandstalige assistenten in de Archivistiek (niveau C) voor het Algemeen Rijksarchief en Rijksarchief in de Provinciën - POD Wetenschapsbeleid (ANG09817) Na deze selectie wordt een lijst met maximum 20 geslaa(...) Naast deze lijst van geslaagden wordt een bijzondere lijst opgesteld van de personen met een handic(...)
SELOR - SELECTIEBUREAU VAN DE FEDERALE OVERHEID
Vergelijkende selectie van Nederlandstalige assistenten in de Archivistiek (m/v) (niveau C) voor het Algemeen Rijksarchief en Rijksarchief in de Provinciën - POD Wetenschapsbeleid (ANG09817) Na deze selectie wordt een lijst met maximum 20 geslaagden aangelegd, die twee jaar geldig blijft. Indien er voor de toekenning van de laatste plaats verscheidene geslaagden zijn met een gelijk aantal punten, wordt het maximum aantal geslaagden in hun voordeel verhoogd.
Naast deze lijst van geslaagden wordt een bijzondere lijst opgesteld van de personen met een handicap die geslaagd zijn. Deze personen worden er enkel in opgenomen op hun vraag en voor zover zij een attest hebben voorgelegd waarin hen de hoedanigheid van persoon met een handicap wordt toegekend. De personen met een handicap die zijn opgenomen in de bijzondere lijst, blijven hun rangschikking behouden zonder beperking in de tijd.
Als u geslaagd bent voor deze selectie, moet u - om benoemd te worden - op de datum van de aanstelling o.a. Belg zijn of burger van een ander land behorende tot de Europese Economische Ruimte of de Zwitserse Bondsstaat.
Toelaatbaarheidsvereisten : 1. Vereiste diploma's op 6 juli 2009 : - getuigschrift van hoger secundair onderwijs of getuigschrift uitgereikt na het slagen « met vrucht » van het zesde leerjaar van het secundair onderwijs of bekwaamheidsdiploma dat toegang verleent tot het hoger onderwijs of kwalificatiegetuigschrift van dit zesde leerjaar; - einddiploma van hogere secundaire leergangen; - diploma uitgereikt na het slagen voor het examen bedoeld in artikel 5 van de wetten op het toekennen van de academische graden. 2. Vereiste ervaring op 6 juli 2009 : een professionele ervaring van minimum één jaar in archivistieke taken.Deze taken bestaan uit de volgende elementen : - eenvoudige opzoekingen in archiefbestanden doen die beantwoorden aan de vragen van het grote publiek; - in de leeszaal de wetenschappelijke dienstverlening voor het raadplegen van archiefbestanden verzekeren; - eenvoudige archiefinventarissen opstellen volgens de internationale archiefstandaarden; - de goede bewaring en de ordening van de archiefbestanden verzekeren; - beheren van de databanken in verband met het beheer van archiefbestanden.
U moet aantonen dat u ten minste drie van de bovenstaande vijf archivistische taken hebt uitgevoerd voor een periode van minimum één jaar.
De gedetailleerde functiebeschrijving (jobinhoud, selectieprocedure,...) kan u verkrijgen bij SELOR (via de infolijn 0800-505 54) of op de SELOR-website.
Jaarlijks brutobeginsalaris : 21.209,29 EUR, reglementaire toelagen niet inbegrepen.
Solliciteren kan tot 6 juli 2009 via www.selor.be Uw kandidatuur wordt enkel in aanmerking genomen als : - u uw online-CV volledig invult in « Mijn Selor »; - en u een kopie van uw diploma uiterlijk op 6 juli 2009 oplaadt in uw online-CV in « Mijn Selor »; - en u online solliciteert voor deze vacature.
Indien u uw diploma niet kan opladen, dient u het uiterlijk op 6 juli 2009 op te sturen naar SELOR, t.a.v. Brecht Soen, Bischoffsheimlaan 15, 1000 Brussel, met de vermelding van uw rijksregisternummer, uw naam, uw voornaam en het selectienummer ANG09817 (de datum van de poststempel geldt als bewijs).
Online solliciteren is snel en eenvoudig. Eens uw CV en persoonlijke gegevens bij ons gekend zijn, zijn ze geregistreerd voor andere functies waarvoor u in de toekomst wenst te solliciteren. Handig en tijdbesparend. Bovendien verschijnt er op het scherm onmiddellijk een bericht of aan alle voorwaarden werd voldaan.
Ondanks het grote voordeel van het online solliciteren, zullen brieven die ons alsnog per post bereiken niet geweigerd worden (geen mail, geen fax). Indien u gebruik wenst te maken van deze optie, dient u zo spoedig mogelijk en uiterlijk op 6 juli 2009 contact op te nemen met Brecht Soen via 02-793 95 16 zodat we de voorwaarden kunnen meedelen.