Etaamb.openjustice.be
Koninklijk Besluit
gepubliceerd op 20 december 2023

Stafdienst personeel en organisatie. - Planning en Selectie. - Lancering bevorderingsprocedures in de klasse A4 I. ONDERWERP In toepassing van artikel 6bis van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijksperson - 1 betrekking van Adviseur-generaal in de klasse A4 - Adviseur-generaal Project Management Office (...)

bron
federale overheidsdienst binnenlandse zaken
numac
2023047917
pub.
20/12/2023
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST BINNENLANDSE ZAKEN


Stafdienst personeel en organisatie. - Planning en Selectie. - Lancering bevorderingsprocedures in de klasse A4 I. ONDERWERP In toepassing van artikel 6bis van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel worden de volgende betrekkingen vacant verklaard via bevordering naar de hogere klasse: - 1 betrekking van Adviseur-generaal in de klasse A4 - Adviseur-generaal Project Management Office - Directeur - Algemene Directie Dienst Vreemdelingenzaken. - 1 betrekking van Adviseur-generaal in de klasse A4 - Adviseur-generaal Boekhouding en Begroting- Directeur - Algemene Directie Dienst Vreemdelingenzaken. - 1 betrekking van Adviseur-generaal in de klasse A4 - Centrumdirecteur Centrum voor Illegalen Merksplas - Algemene Directie Dienst Vreemdelingenzaken. - 1 betrekking van Adviseur-generaal in de klasse A4 - Adviseur-generaal Management eID en Helpdesk Belpic - Directeur - Algemene Directie Identiteit en Burgerzaken.

II. WETTELIJK KADER De toekenning van deze betrekkingen wordt geregeld door: - het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel; - het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het Rijkspersoneel; - de wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken, gecoördineerd op 18 juli 1966.

III. BENOEMINGSVOORWAARDEN De betrekkingen in de klasse A4 zijn toegankelijk voor de statutaire personeelsleden van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken die op 20 december 2023 in de klasse A3 benoemd zijn.

IV. SOLLICITATIEPROCEDURE 1. Hoe voor een betrekking solliciteren ? Uw kandidatuur moet volgende documenten bevatten: - Een motivatiebrief of e-mail - Het ingevulde standaardformulier dat u kan vinden op het intranet of extranet (rubriek bevorderingen) of kan aangevraagd worden via het e-mailadres promo@ibz.be.

De vacant verklaarde betrekkingen worden in drie rollen ingedeeld: expert, leidinggevende of expert met beperkte leidinggevende rol. Let erop dat u het formulier juist invult in functie van de rol van de betrekking waarvoor u zich kandidaat stelt.

U kan uw kandidatuur indienen tot en met 20 januari 2024. Laattijdige kandidaturen zullen worden geweigerd.

U bezorgt uw kandidatuur bij voorkeur per e-mail aan promo@ibz.be.

Indien u uw kandidatuur liever per post bezorgt kan dit op het adres: Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken, Stafdienst P&O - Planning en Selectie, Leuvenseweg 1 te 1000 Brussel.

De dienst Planning & Selectie zal u zo snel mogelijk een ontvangstmelding van uw kandidatuur bezorgen. Indien u na enkele weken vaststelt niets te hebben ontvangen, gelieve dan contact op te nemen met de Dienst Planning en Selectie via promo@ibz.be 2. Functiebeschrijvingen Teneinde de kandidaten in staat te stellen hun aanspraken beter te doen gelden, hebben zij op volgende manier toegang tot de functiebeschrijvingen: - op het intranet of extranet via volgende link: thema's ==> loopbaan ==> bevorderingen. - indien u geen toegang hebt tot het intranet, kan u steeds een uitgeprinte versie bekomen bij uw P&O-correspondent.

Indien het onmogelijk is de functiebeschrijvingen op één van de bovenstaande manieren te verkrijgen, kan u contact opnemen met promo@ibz.be. 3. Welke verschillende fasen volgen er na de sollicitatie? Fase 1 - Onderzoek van de ontvankelijkheid van de sollicitatie. Tijdens deze fase onderzoekt de Dienst Planning & Selectie de ontvankelijkheid van de kandidatuur. Indien de kandidatuur na afloop van dit onderzoek niet ontvankelijk blijkt te zijn, wordt ze verworpen. De kandidaat ontvangt hiervan een e-mail of brief waarin de redenen van de verwerping worden meegedeeld.

Fase 2 - Evaluatie van de technische en generieke competenties.

De kandidaturen worden eerst geëvalueerd op basis van de op het standaardformulier vermelde informatie. De evaluaties worden aangevuld met een assessmentoefening en afgesloten met een interview.

Deze drie stappen maken het mogelijk om te bepalen of de kandidaten de gevraagde competenties uit het functieprofiel bezitten.

Tot slot zal het Directiecomité de kandidatuur analyseren en de eventuele laurea(a)t(en) aanwijzen.

Fase 3 - Resultaten van de evaluatie van de technische en generieke competenties - Beslissing omtrent het vervolg van de procedure.

De kandida(a)t(en) wordt (worden) vervolgens per dienstnota geïnformeerd over het standpunt ingenomen door het Directiecomité alsook over de beroepsmogelijkheden.

Fase 4 - Indien er geen beroep wordt ingediend of als er geen beroepsmogelijkheden meer overblijven, zal het voorstel voorgelegd worden aan de Minister.

De Voorzitster van het Directiecomité, L. SZABO

^