gepubliceerd op 21 mei 2021
Stafdienst Personeel en Organisatie. - Planning en Selectie Betreft: Lancering bevorderingsprocedures in de klasse A2 - ONDERWERP In toepassing van artikel 6bis van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Ri - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché Operationele ondersteuning - Coördinator - Fed(...)
FEDERALE OVERHEIDSDIENST BINNENLANDSE ZAKEN
Stafdienst Personeel en Organisatie. - Planning en Selectie Betreft: Lancering bevorderingsprocedures in de klasse A2 - ONDERWERP In toepassing van artikel 6bis van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel worden de volgende betrekkingen vacant verklaard via bevordering naar de hogere klasse: - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché Operationele ondersteuning - Coördinator - Federale Diensten van de Gouverneur van Oost-Vlaanderen - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché federale opdrachten in de provincie - teamverantwoordelijke Dienst Toezicht - Federale Diensten van de Gouverneur van Oost-Vlaanderen - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché federale opdrachten in de provincie - teamverantwoordelijke Dienst Wapenvergunningen - Federale Diensten van de Gouverneur van Oost-Vlaanderen - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché juridisch advies en reglementering - Algemene directie Crisiscentrum - WETTELIJK KADER De toekenning van deze betrekkingen wordt geregeld door: - het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel; - het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het Rijkspersoneel; - de wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken, gecoördineerd op 18 juli 1966. - BENOEMINGSVOORWAARDEN - De betrekkingen in de klasse A2 zijn toegankelijk voor de statutaire personeelsleden van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken die bekleed zijn met de klasse A1 en minstens 2 jaar anciënniteit tellen op 21 mei 2021. - SOLLICITATIEPROCEDURE - Hoe voor een betrekking solliciteren? Uw kandidatuur moet volgende documenten bevatten: - Een motivatiebrief of e-mail - Het ingevulde standaardformulier dat u kan vinden op het intranet of extranet (rubriek bevorderingen) of kan aangevraagd worden via het e-mailadres promo@ibz.fgov.be.
De vacant verklaarde betrekkingen worden in twee rollen ingedeeld: expert of leidinggevende. Let erop dat u het formulier juist invult in functie van de rol van de betrekking waarvoor u zich kandidaat stelt.
U kan uw kandidatuur indienen tot en met 21 juni 2021. Laattijdige kandidaturen zullen worden geweigerd.
U bezorgt uw kandidatuur bij voorkeur per e-mail aan promo@ibz.fgov.be. Indien u uw kandidatuur liever per post bezorgt kan dit op het adres: Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken, Stafdienst P&O - Planning en Selectie, Leuvenseweg 1 te 1000 Brussel.
De dienst Planning & Selectie zal u zo snel mogelijk een ontvangstmelding van uw kandidatuur bezorgen. Indien u na enkele weken vaststelt niets te hebben ontvangen, gelieve dan contact op te nemen met de Dienst Planning en Selectie via promo@ibz.fgov.be - Functiebeschrijvingen Teneinde de kandidaten in staat te stellen hun aanspraken beter te doen gelden, hebben zij op volgende manier toegang tot de functiebeschrijvingen: - op het intranet of extranet via volgende link: thema's - loopbaan - loopbaanmogelijkheden - bevorderingen. - indien u geen toegang hebt tot het intranet, kan u steeds een uitgeprinte versie bekomen bij uw P&O-correspondent.
Indien het onmogelijk is de functiebeschrijvingen op één van de bovenstaande manieren te verkrijgen, kan u contact opnemen met promo@ibz.fgov.be - Welke verschillende fasen volgen er na de sollicitatie? Fase 1 - Onderzoek van de ontvankelijkheid van de sollicitatie.
Tijdens deze fase onderzoekt de Dienst Planning & Selectie de ontvankelijkheid van de kandidatuur. Indien de kandidatuur na afloop van dit onderzoek niet ontvankelijk blijkt te zijn, wordt ze verworpen. De kandidaat ontvangt hiervan een e-mail of brief waarin de redenen van de verwerping worden meegedeeld.
Fase 2 - Evaluatie van de technische en generieke competenties.
De kandidaturen zullen geëvalueerd worden op basis van de op het standaardformulier vermelde informatie.
In deze fase zal het Directiecomité de kandidatu(u)r(en) analyseren en de eventuele laurea(a)t(en) aanwijzen.
Fase 3 - Resultaten van de evaluatie van de technische en generieke competenties - Beslissing omtrent het vervolg van de procedure.
De kandida(a)t(en) wordt (worden) vervolgens per dienstnota geïnformeerd over de beslissing genomen door het Directiecomité alsook over de beroepsmogelijkheden.
De Voorzitster van het Directiecomité, L. SZABO