gepubliceerd op 07 november 2018
Stafdienst Personeel en Organisatie. - Planning en Selectie. - Lancering bevorderingsprocedures in de klasse A2 I. ONDERWERP In toepassing van artikel 6bis van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijksperson -1 betrekking van Attaché in de klasse A2 -Adjunct van de directeur - Coördinator projecten Directi(...)
FEDERALE OVERHEIDSDIENST BINNENLANDSE ZAKEN
Stafdienst Personeel en Organisatie. - Planning en Selectie. - Lancering bevorderingsprocedures in de klasse A2 I. ONDERWERP In toepassing van artikel 6bis van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel worden de volgende betrekkingen vacant verklaard via bevordering naar de hogere klasse : -1 betrekking van Attaché in de klasse A2 -Adjunct van de directeur - Coördinator projecten Directie 112 - Algemene directie Civiele Veiligheid - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 -Adjunct van de directeur van het KCCE - Diensthoofd van de Dienst Rampenschade - Algemene directie Civiele Veiligheid - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 -Verantwoordelijke van de communicatiedienst - Algemene directie Civiele Veiligheid - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché Operaties - Algemene directie Civiele Veiligheid - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché Aankoopplanner - Stafdienst B&B - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché Expert Interne Controle - Stafdienst B&B - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché Internationale relaties - Interne Ondersteuningsdienst - 2 betrekkingen van Attaché in de klasse A2 - Attaché Strategische Ondersteunig - Cel Strategische Ondersteuning - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché Interne Controle - Cel Informatieveiligheid en Interne Controle - 2 betrekkingen van Attaché in de klasse A2 - Adjunct van de centrumdirecteur gesloten centrum - Algemene directie Dienst Vreemdelingenzaken - 3 betrekkingen van Attaché in de klasse A2 - Attaché Immigratieambtenaren - Algemene directie Dienst Vreemdelingenzaken - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché Adjunct verantwoordelijke Bureau Transfert - Algemene directie Dienst Vreemdelingenzaken - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché Verbindingsambtenaar - Algemene directie Dienst Vreemdelingenzaken - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché Vertaling - Centrale dienst voor Duitse vertaling - Stafdienst Personeel en Organisatie - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché Vertaling - Stafdienst Personeel en Organisatie - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché federale opdrachten - Federale diensten van de Gouverneur van Oost-Vlaanderen - 1 betrekking van attaché in de klasse A2 - Attaché Business analist - Stafdienst ICT - 1 betrekking van attaché in de klasse A2 - Attaché Griffieverantwoordelijke - Raad voor Vreemdelingenbetwistingen - 3 betrekkingen van attaché in de klasse A2 - Attaché juridische geschillen - Raad voor Vreemdelingenbetwistingen II. WETTELIJK KADER De toekenning van deze betrekkingen wordt geregeld door : - het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel; - het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het Rijkspersoneel; - de wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken, gecoördineerd op 18 juli 1966.
III. BENOEMINGSVOORWAARDEN - De betrekkingen in de klasse A2 zijn toegankelijk voor de statutaire personeelsleden van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken die bekleed zijn met de klasse A1 en minstens 2 jaar anciënniteit tellen op 7 november 2018.
IV. SOLLICITATIEPROCEDURE 1. Hoe voor een betrekking solliciteren? Uw kandidatuur moet volgende documenten bevatten : - Een motivatiebrief of e-mail U kan uw kandidatuur indienen tot en met 15 novembre 2018.Laattijdige kandidaturen zullen worden geweigerd.
U bezorgt uw kandidatuur bij voorkeur per e-mail aan promo@ibz.fgov.be. Indien u uw kandidatuur liever per post bezorgd kan dit op het adres : Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken, Stafdienst P&O - Planning en Selectie, Leuvenseweg 1, te 1000 Brussel.
De dienst Planning & Selectie zal u zo snel mogelijk een ontvangstmelding van uw kandidatuur bezorgen. Indien u na enkele weken vaststelt niets te hebben ontvangen, gelieve dan contact op te nemen met de Dienst Planning en Selectie via promo@ibz.fgov.be 2. Functiebeschrijvingen Teneinde de kandidaten in staat te stellen hun aanspraken beter te doen gelden, hebben zij op volgende manier toegang tot de functiebeschrijvingen : - op het intranet of extranet via volgende link : thema's ==> loopbaan ==> loopbaanmogelijkheden ==> bevorderingen. - indien u geen toegang hebt tot het intranet, kan u steeds een uitgeprinte versie bekomen bij uw P&O-correspondent.
Indien het onmogelijk is de functiebeschrijvingen op één van de bovenstaande manieren te verkrijgen, kan u contact opnemen met promo@ibz.fgov.be 3. Welke verschillende fasen volgen er na de sollicitatie? Fase 1 - Onderzoek van de ontvankelijkheid van de sollicitatie. Tijdens deze fase onderzoekt de Dienst Planning & Selectie de ontvankelijkheid van de kandidatuur. Indien de kandidatuur na afloop van dit onderzoek niet ontvankelijk blijkt te zijn, wordt ze verworpen. De kandidaat ontvangt hiervan een e-mail of brief waarin de redenen van de verwerping worden meegedeeld.
Fase 2 - Evaluatie van de technische en generieke competenties.
De kandidaten voor een A2 functie worden v~~r de behandeling van hun kandidatuur uitgenodigd voor een interview. Zowel het interview als de motivatiebrief zullen gebruikt worden om vast te stellen of de kandidaten over de gevraagde competenties uit het functieprofiel bezitten.
Tot slot zal het Directiecomité de kandidatuur analyseren en de eventuele laurea(a)t(en) aanwijzen.
Fase 3 - Resultaten van de evaluatie van de technische en generieke competenties - Beslissing omtrent het vervolg van de procedure.
De kandida(a)t(en) wordt (worden) vervolgens per dienstnota geïnformeerd over de beslissing genomen door het Directiecomité alsook over de beroepsmogelijkheden.
De Voorzitster van het Directiecomité, I. MAZZARA