Etaamb.openjustice.be
Koninklijk Besluit
gepubliceerd op 26 november 2014

Stafdienst Personeel en Organisatie Planning en Selectie Ref - Réf : D14O386445 Datum - Date : STAFDIENST PERSONEEL EN ORGANISATIE Planning en Selectie Betreft: Incompetitiestelling in de klasse A3, adviseur bij de diensten van de I.ONDERWERP In toepassing van artikel 6bis van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdend(...)

bron
federale overheidsdienst binnenlandse zaken
numac
2014000849
pub.
26/11/2014
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST BINNENLANDSE ZAKEN


Stafdienst Personeel en Organisatie Planning en Selectie Ref - Réf : D14O386445 Datum - Date : STAFDIENST PERSONEEL EN ORGANISATIE Planning en Selectie Betreft: Incompetitiestelling in de klasse A3, adviseur bij de diensten van de FOD Binnenlandse Zaken.

I.ONDERWERP In toepassing van artikel 6bis van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel worden de volgende betrekkingen waaraan de titel van adviseur is verbonden, in competitie gesteld via bevordering naar de hogere klasse: -1 betrekking van Adviseur in de klasse A3 - Adviseur federale opdrachten - Provinciaal Gouvernement van Waals Brabant II.TOEPASSELIJKE REGLEMENTERING De toekenning van deze betrekkingen wordt geregeld door: -het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel; -het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het Rijkspersoneel; -de wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken, gecoördineerd op 18 juli 1966.

De benoemingen worden toegekend binnen de grenzen van het personeelsplan 2014.

III.BENOEMINGSVOORWAARDEN Deze betrekkingen zijn toegankelijk voor de statutaire personeelsleden van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken die op het tijdstip van de bevordering: -ofwel ten minste 4 jaar klasseanciënniteit in A2 hebben. -ofwel ten minste 6 jaar klasseanciënniteit in A1 hebben. -ofwel ten minste 6 jaar klasseanciënniteit in de klassen A1 en A2 samen hebben.

IV.SOLLICITATIEPROCEDURE 1.Hoe voor een betrekking solliciteren? De ambtenaren die hun kandidatuur wensen te stellen, maken gebruik van het standaardformulier met als titel « versie 2014 ». Dit formulier is beschikbaar op de intranetsite van de FOD Binnenlandse Zaken, op het internetadres www.job.ibz.be of kan aangevraagd worden op het e-mailadres promo@ibz.fgov.be of per telefoon 02-500 26 16.

De ingevulde, gedateerde en ondertekende kandidatu(u)r(en) moet(en), op straffe van nietigheid, worden ingediend bij een ter post aangetekend schrijven, binnen een termijn van tien werkdagen die ingaat de eerste werkdag volgend op de publicatie van de incompetitiestelling in het Belgisch Staatsblad (poststempel geldt als bewijs), op volgend adres: Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken, ter attentie van de Voorzitster van het Directiecomité, Leuvenseweg 1, te 1000 Brussel.

De kandida(a)t(en) moet(en) zijn/haar (hun) kandidatu(u)r(en) motiveren en deze motivering(en) bijvoegen bij de voormelde zending.

Wij vragen u ook om deze documenten door te sturen naar het e-mailadres promo@ibz.fgov.be De kosten van de aangetekende zending zijn ten laste van de kandidaten en het gebruik van administratieve omslagen is ter zake verboden.

Om alle betwistingen betreffende het exacte aantal stukken in eenzelfde omslag te vermijden, wordt aan de kandidaten nadrukkelijk gevraagd om deze stukken doorlopend te nummeren en wel zo dat het mogelijk is het totaal aantal stukken vast te stellen (`stuk 1 van ... stukken', `stuk 2 van ... stukken', enz.).

Teneinde de kandidaten in staat te stellen hun aanspraken beter te doen gelden, hebben zij op volgende manier toegang tot de functiebeschrijvingen: -op het intranet via volgende link: thema's -> loopbaan -> loopbaanmogelijkheden -> bevorderingen. -op volgende internetsite: www.job.ibz.be -> vacatures -> niveau A. -indien u geen toegang hebt tot het intranet, kan u steeds een uitgeprinte versie bekomen bij uw P&O-correspondent bij de overhandiging van de dienstnota.

Indien het onmogelijk is de functiebeschrijvingen op één van de bovenstaande manieren te verkrijgen, kan u contact opnemen met promo@ibz.fgov.be.

Er zal ontvangst worden gemeld van de kandidaturen. Het is belangrijk na te gaan of u deze hebt ontvangen. Indien u na enkele weken vaststelt niets te hebben ontvangen, gelieve dan contact op te nemen met de Dienst Planning en Selectie via promo@ibz.fgov.be 2.Welke verschillende fasen volgen er na de sollicitatie? Na ontvangst door de cel Bevorderingen doorloopt (doorlopen) de kandidatu(u)r(en) verschillende fasen, met name: Fase 1 - Onderzoek van de ontvankelijkheid van de sollicitatie.

Tijdens deze fase onderzoekt de Cel Bevorderingen de ontvankelijkheid van de kandidatuur. Indien de kandidatuur na afloop van dit onderzoek niet ontvankelijk blijkt te zijn, wordt ze verworpen. De kandidaat ontvangt (op zijn/haar thuisadres) een brief die hem/haar hiervan in kennis stelt en waarin de redenen van de verwerping worden meegedeeld.

De eerste fase is dus eliminerend.

Fase 2 - Evaluatie van de technische en generieke competenties.

De kandidaturen zullen geëvalueerd worden op basis van de op het standaardformulier vermelde informatie.

De kandidaten worden ervan geïnformeerd dat zij, v~~r de behandeling van hun kandidatuurstelling zullen worden uitgenodigd voor een interview. Zowel het interview als de schriftelijke kandidatuur zullen gebruikt worden om vast te stellen of de kandidaten de gevraagde competenties uit het functieprofiel bezitten.

In deze fase zal het Directiecomité de kandidatu(u)r(en) analyseren en de eventuele laurea(a)t(en) aanwijzen.

Fase 3 - Resultaten van de evaluatie van de technische en generieke competenties - Beslissing omtrent het vervolg van de procedure.

De kandida(a)t(en) wordt (worden) vervolgens per dienstnota geïnformeerd over de beslissing genomen door het Directiecomité alsook over de beroepsmogelijkheden.

De Voorzitster van het Directiecomité, Mevr. I. MAZZARA

^