gepubliceerd op 15 juli 2009
Incompetitiestelling in de klasse A3-adviseur van een betrekking waaraan de functie van adviseur service delivery is verbonden bij de Algemene Diensten van het Algemeen Secretariaat van de FOD Financiën I. Onderwe(...) Bij toepassing van artikel 6bis, § 2 van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende he(...)
FEDERALE OVERHEIDSDIENST FINANCIEN
Incompetitiestelling in de klasse A3-adviseur van een betrekking waaraan de functie van adviseur service delivery (functieclassificatie : IIC023) is verbonden bij de Algemene Diensten van het Algemeen Secretariaat van de FOD Financiën I. Onderwerp Bij toepassing van artikel 6bis, § 2 van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het Statuut van het Rijkspersoneel wordt de betrekking waaraan de functie van adviseur service delivery (functieclassificatie : IIC023) is verbonden, in competitie gesteld op datum van 1 juli 2009.
II. Toepasselijke reglementering De toekenning van deze betrekking wordt geregeld door : - het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel; - het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het Rijkspersoneel; - het koninklijk besluit van 29 oktober 1971 tot vaststelling van het organiek reglement van de Federale Overheidsdienst Financiën en van de bijzondere bepalingen die er voorzien in de uitvoering van het statuut van het rijkspersoneel, zoals gewijzigd bij het koninklijk besluit van 27 april 2007; - het koninklijk besluit van 4 augustus 2004 betreffende de loopbaan van niveau A van het Rijkspersoneel; - de wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken, gecoördineerd op 18 juli 1966, en het koninklijk besluit van 8 maart 2001 tot vaststelling van de voorwaarden voor het uitreiken van de bewijzen omtrent de taalkennis voorgeschreven bij artikel 53 van de wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken, samengevat op 18 juli 1966; - het koninklijk besluit van 19 december 2005 tot vaststelling van de taalkaders van de Federale Overheidsdienst Financiën.
De benoeming wordt verleend binnen de perken van het personeelsplan 2009.
III. Benoemingsvoorwaarden Mogen zich kandidaat stellen voor deze betrekking : de ambtenaren van de Federale Overheidsdienst Financiën die menen te beantwoorden aan de specifieke voorwaarden van het functieprofiel en die op datum van 1 juli 2009 : - ofwel bekleed zijn met de klasse A3; - ofwel bekleed zijn met de klasse A2 en minstens vier jaar anciënniteit hebben in de klasse A2 (toepassing van artikel 41, § 1, van het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de loopbaan en de evaluatie van het Rijkspersoneel alsook artikel 216, § 2 van het koninklijk besluit van 4 augustus 2004 betreffende de loopbaan van het Rijkspersoneel in niveau A.); - ofwel bekleed zijn met de klasse A1 of A2 en een klasseanciënniteit hebben van zes jaar die het resultaat is van de anciënniteit bekomen in de klassen A1 en A2, alsook deze die het resultaat is van de graadanciënniteit bekomen op datum van 1 december 2004 in de graad waarvan zij titularis waren of in een andere graad van hetzelfde niveau en van dezelfde rang (toepassing van de artikels 216, § 2 en 226 van het koninklijk besluit van 4 augustus 2004 betreffende de loopbaan van het Rijkspersoneel in niveau A).
IV. Indiening van de kandidaturen : De ambtenaren die wensen te solliciteren, zullen gebruik maken van de vragenlijst beschikbaar op het volgende Intranetadres : http://intranet/peno/. Zij die geen toegang hebben tot het Intranet kunnen de vragenlijst aanvragen bij de contactpersoon (Ruud Rondou, tel. 0257/681 31 of Peter Nijs, tel 0257/681 24). Teneinde de kandidaten in staat te stellen hun aanspraken beter te doen gelden is het functieprofiel bijgevoegd (bijlage). De ingevulde vragenlijst, die als kandidatuur geldt, moet ten laatste op 14 augustus 2009 worden ingediend bij een ter post aangetekend schrijven op het onderstaande adres : FOD Financiën Ter attentie van de Voorzitter van het Directiecomité North Galaxy, B-27 Koning Albert II-laan 33, bus 10 1030 Brussel Alle kandidaten zullen worden uitgenodigd voor een mondeling onderhoud.
De kosten van de aangetekende zending zijn ten laste van de ambtenaren; het gebruik van administratieve briefomslagen is ter zake verboden.
Sollicitaties onder voorbehoud worden niet in aanmerking genomen.
Er zal ontvangst van de kandidaturen worden gemeld.
Brussel, 7 juli 2009.
De Minister van Financiën, D. REYNDERS
Bijlage 1 bij het dienstorder van 7 juli 2009 FUNCTIEPROFIEL ADVISEUR BIJ DE ALGEMENE DIENSTEN VAN HET ALGEMEEN SECRETARIAAT Context van de functie De adviseur coördineert en leidt de afdeling operations binnen de Algemene Diensten van het Algemeen Secretariaat. De adviseur organiseert de "productie" en "support en maintenance" en richt de processen in om deze opdrachten efficiënt en doelgericht uit te voeren. De adviseur waakt ook over het naleven van de ICT standaarden.
De adviseur staat aan het hoofd van een 100-tal medewerkers en rapporteert rechtstreeks aan de directeur van de Stafdienst ICT. De adviseur heeft ook regelmatig contact met externe leveranciers van ICT apparatuur en software om de dienstverlening te bespreken.
Opdrachten en taken De adviseur heeft o.a. volgende taken en opdrachten : - met de andere ICT afdelingen tijdig en pro-actief overleggen en informatie; uitwisselen over de inproductiestelling en de dagelijkse exploitatie van ICT toepassingen teneinde een optimale dienstverlening te kunnen bieden; - procedures instellen voor het verzekeren van de day-to-day productie en het respecteren van de SLA van de ICT productieomgeving; - projecten voorstellen ter verbetering en modernisering van de ICT werking en dienstverlening; - meewerken aan de implementatie van de ICT projecten door de FOD Financiën gedefinieerd; - deelnemen aan de specificatie van de technische gedeelten in de bestekken voor overheidsopdrachten; - voortdurend op de hoogte blijven van technologische ontwikkelingen op het gebied van systeemexploitatie; - het « operations » personeel sturen, motiveren en coachen; - de overgang verzekeren van de oude technologieën (legacy) naar de nieuwe (open broncode); - consolidatie en virtualisatie van de informatiesystemen.
Vereisten van de functie De adviseur beschikt over volgende vaardigheden : - op het vlak van de bijzondere geschiktheid : - verantwoordelijkheidszin en initiatief nemen; - analytisch en vernieuwend denkvermogen; - resultaat- en klantgericht zijn; - leiderschap en bekwaam in coaching; - goed communicatievermogen. - op het vlak van technische competenties : - gevorderde kennis van ICT technologieën inzake exploitatie en monitoring van informaticasystemen, versiebeheer, configuratiemanagement; - kennis van de ICT markt inzake soft- en hardware en ervaring met externe leveranciers; - kennis van de ITIL standaard, service management en het gebruik ervan in een exploitatieomgeving; - kennis van de fysische opslagsystemen en het beheer van bestanden (backup, recovery, performantie); - kennis van technieken voor monitoring en opvolging van de performantie van de informaticasystemen; - kennis van de werkinstrumenten jobscheduling.