gepubliceerd op 29 januari 2009
Koninklijk besluit tot benoeming van de leden van de Commissie voor de toegang tot en het hergebruik van bestuursdocumenten
21 JANUARI 2009. - Koninklijk besluit tot benoeming van de leden van de Commissie voor de toegang tot en het hergebruik van bestuursdocumenten
ALBERT II, Koning der Belgen, Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet.
Gelet op de wet van 11 april 1994 betreffende de openbaarheid van bestuur, artikel 8, § 1;
Gelet op het koninklijk besluit van 29 april 2008 betreffende de samenstelling en de werkwijze van de Commissie voor de toegang tot en het hergebruik van bestuursdocumenten, de artikelen 3 en 4;
Op de voordracht van de Eerste Minister en de Minister van Binnenlandse Zaken en op het advies van de in Raad vergaderde Ministers, Hebben Wij besloten en besluiten Wij :
Artikel 1.Worden benoemd tot voorzitter en respectievelijk plaatsvervangend voorzitter van de Commissie voor de toegang tot en het hergebruik van bestuursdocumenten : 1° De heer Jo BAERT, Staatsraad;2° De heer Johan LUST, Staatsraad.
Art. 2.Worden benoemd tot lid-secretaris en respectievelijk plaatsvervangend lid-secretaris van de Commissie voor de toegang tot en het hergebruik van bestuursdocumenten : 1° De heer Frankie SCHRAM;2° De heer Jan VANCOILLIE.
Art. 3.§ 1. Worden benoemd tot effectieve leden van de afdeling openbaarheid van bestuur : 1° Mevr.Arlette HENROTTE, Auditeur-generaal van financiën bij het Kabinet van de Administrateur-generaal van de belasting en de invordering bij de Federale Overheidsdienst Financiën; 2° Mevr.Sophie VANDEPONTSEELE, attaché bij de Federale Overheidsdienst Sociale Zekerheid; 3° Mevr.Prof. Dr. Kaat LEUS, Hoofddocent aan de Vrije Universiteit Brussel en advocate; 4° de heer Prof.David RENDERS, professor aan de "Université Catholique de Louvain" en advocaat. § 2. Worden benoemd tot respectievelijke plaatsvervangende leden van de afdeling openbaarheid van bestuur : 1° de heer François ANGENOT, attaché bij de Diensten van de Voorzitter bij de Federale Overheidsdienst Justitie;2° de heer Herwig STALPAERT, Adviseur bij de Algemene Directie Human Resources en Loopbaan bij de Federale Overheidsdienst Personeel en Organisatie;3° de heer Prof.Dr. Alexander DE BECKER, docent aan de Vrije Universiteit Brussel en post-doctoraal onderzoeker bij het FWO-Vlaanderen; 4° de heer Benoît GORS, assistent aan de "Université Catholique de Louvain" en advocaat.
Art. 4.§ 1. Worden benoemd tot effectieve leden van de afdeling hergebruik van bestuursdocumenten : 1° Mevr.Brigitte COLIN, directrice bij de Algemene Directie Interne Communicatie bij de Federale Overheidsdienst Personeel en Organisatie; 2° de heer Jan BRUSSELEERS, adviseur bij de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu;3° de heer Bart TURELUREN, legal advisor bij de Unie van de Uitgevers van de Periodieke Pers;4° de heer Jean-Philippe MOINY, onderzoeker bij het "Centre de recherches informatique et droit" aan de "Facultés Universitaires Notre-Dame de la Paix Namur". § 2. Worden benoemd tot respectievelijke plaatsvervangende leden van de afdeling hergebruik van bestuursdocumenten : 1° Mevr.Dominique DE VOS, Adjunct Directeur-generaal bij de Dienst voor de Administratieve Vereenvoudiging; 2° de heer Johan VAN DE WINKEL, attaché bij de Diensten van de Voorzitter bij de Federale Overheidsdienst Justitie;3° de heer Stefaan VERHAMME, attaché bij het Verbond van Belgische Ondernemingen;4° Mevr.Cristina DOS SANTOS, onderzoekster bij het "Centre de recherches informatique et droit" aan de "Facultés Universitaires Notre-Dame de la Paix Namur".
Art. 5.Dit besluit treedt in werking op 1 februari 2009.
Art. 6.De Eerste Minister en de Minister van Binnenlandse Zaken zijn, ieder wat hem betreft, belast met de uitvoering van dit besluit.
Gegeven te Brussel, 21 januari 2009.
ALBERT Van Koningswege : De Eerste Minister, H. VAN ROMPUY De Minister van Binnenlandse Zaken, G. DE PADT