gepubliceerd op 17 januari 2014
Koninklijk besluit houdende goedkeuring van het vierde bijvoegsel bij het beheerscontract voor de periode 2008-2012, gesloten tussen de Staat en de n.v. NMBS
21 DECEMBER 2013. - Koninklijk besluit houdende goedkeuring van het vierde bijvoegsel bij het beheerscontract voor de periode 2008-2012, gesloten tussen de Staat en de n.v. NMBS
FILIP, Koning der Belgen, Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet.
Gelet op de wet van 21 maart 1991Relevante gevonden documenten type wet prom. 21/03/1991 pub. 18/01/2016 numac 2015000792 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven. - Duitse vertaling van wijzigingsbepalingen type wet prom. 21/03/1991 pub. 09/01/2013 numac 2012000673 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven, artikelen 4 en 5;
Gelet op het advies van het Raadgevend Comité van de Gebruikers bij de NMBS-groep, gegeven op 9 december 2013;
Gelet op de goedkeuring van de Raad van Bestuur van de n.v. NMBS, gegeven op 6 december 2013;
Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 10 december 2013;
Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting, gegeven 17 december 2013;
Gelet op het advies van de Nationale Paritaire Commissie, gegeven op 27 november 2013 en 13 december 2013;
Op de voordracht van de Minister van Overheidsbedrijven en van de Staatssecretaris voor Mobiliteit en op het advies van de in Raad vergaderde Ministers, Hebben Wij besloten en besluiten Wij :
Artikel 1.Het als bijlage bij dit besluit gevoegde vierde bijvoegsel bij het beheerscontract voor de periode 2008-2012, gesloten tussen de Staat en de n.v. NMBS, wordt goedgekeurd.
Art. 2.Dit besluit treedt in werking op 31 december 2013.
Art. 3.De minister bevoegd voor Overheidsbedrijven en de minister bevoegd voor Mobiliteit zijn, ieder wat hem betreft, belast met de uitvoering van dit besluit.
Gegeven te Brussel, 21 december 2013.
FILIP Van Koningswege : De Minister van Overheidsbedrijven, J.-P. LABILLE De Staatssecretaris voor Mobiliteit, M. WATHELET
Bijlage bij het koninklijk besluit van 21 december 2013 houdende goedkeuring van het vierde bijvoegsel bij het beheerscontract voor de periode 2008-2012, gesloten tussen de Staat en de n.v. NMBS Vierde bijvoegsel bij het beheerscontract voor de periode 2008-2012, gesloten tussen de Staat en de n.v. NMBS De preambule wordt als volgt aangevuld : « Volgens de bepalingen van artikel 5, § 3, 2e alinea van de wet van 21 maart 1991Relevante gevonden documenten type wet prom. 21/03/1991 pub. 18/01/2016 numac 2015000792 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven. - Duitse vertaling van wijzigingsbepalingen type wet prom. 21/03/1991 pub. 09/01/2013 numac 2012000673 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven, wordt dit beheerscontract van rechtswege verlengd tot op het ogenblik dat een nieuw beheerscontract in werking is getreden.
Tenzij anders vermeld, worden de doelstellingen en referentiekaders van dit beheerscontract mutatis mutandis verlengd in 2013. ».
Artikel 7, volgende zinnen worden toegevoegd : « Minimaal te respecteren normen worden vastgelegd voor de opmaak van een robuuste treindienst voor publieke dienstverlening. De afspraken dienaangaande - die dus exclusief betrekking hebben op nationaal reizigersvervoer - worden in gemeenschappelijk overleg in een overeenkomst vastgelegd tussen Infrabel en de NMBS. ».
Artikel 8 wordt aangevuld door een punt 7, luidend als volgt : « Conform de beslissing van de Ministerraad van 24 oktober 2013, voert de NMBS een aanvullend aanbod in dat de Diabolo-infrastructuur bedient.
De ingebruikname van de Diabolo-tunnel op 10 juni 2012 maakt dat Brussel-Nationaal-Luchthaven naast de bestaande bediening : ? op weekdagen eveneens 19 keer per dag per rijrichting wordt bediend door : o de IR-verbinding De Panne - Gent - Brussel-Nationaal-Luchthaven - Mechelen - Antwerpen, met een frequentie van één trein per uur; o de IC-verbinding Landen - Leuven - Brussel -Nationaal-Luchthaven - Mechelen - Antwerpen, met een frequentie van één trein per uur. ? tijdens het weekend en op feestdagen eveneens wordt bediend door : o de IR-verbinding Brussel - Brussel-Nationaal-Luchthaven - Mechelen, en dit 19 keer per dag per rijrichting, met een frequentie van één trein per uur; o de L-verbinding Antwerpen-Centraal - Mechelen - Brussel-Nationaal-Luchthaven, en dit 17 keer per dag per rijrichting, met een frequentie van één trein per uur.
De NMBS verbindt zich ertoe om voor 30 juni 2013 een plan op te stellen ter verbetering van de communicatie in de Luchthaven Brussel-Nationaal om de reizigers aan te sporen om de trein te gebruiken. Daartoe zal de NMBS een overlegplatform met de luchthaven en de andere vennootschappen van de NMBS-groep invoeren. Dit plan moet uitgevoerd worden voor 31 december 2013 (6 maanden na opstellen van het plan, voor de acties die beheerd worden door NMBS) en zal het voorwerp uitmaken van een specifieke rapportering die zal overgemaakt worden tegen uiterlijk 30 juni 2014 aan de Ministers van Mobiliteit en Overheidsbedrijven, alsook aan de administratie. ».
Artikel 15, punt 15.1, na de vierde alinea, eindigend met « ... 92,0 % voor de tariefaanpassing februari 2011. » wordt een vijfde alinea ingevoegd, luidend als volgt : « Voor 2012 en tot aan de inwerkingtreding van het volgend beheerscontract wordt de stiptheidsdoelstelling vastgelegd op 85,63 % in gewogen globale stiptheid, zoals gedefinieerd in bijlage 5 van het beheerscontract van Infrabel. Deze nieuwe doelstelling is berekend om een gelijkwaardig kwaliteitsniveau te bekomen aan de doelstelling van 92 % die vastgelegd is voor het jaar 2011. ».
Artikel 35, de eerste alinea wordt als volgt aangevuld : « Vanaf 1 januari 2013 verzekert de FOD Mobiliteit en Vervoer het secretariaat van en biedt technische ondersteuning aan het RCG. De NMBS-Holding blijft verantwoordelijk voor de centralisatie van de relaties van de NMBS-groep met het RCG. ».
Artikel 65, de eerste alinea wordt aangevuld door een laatste streepje, luidend als volgt : « - 2013 : 1.366.457 k2008 waarvan 379.562 k2008 (hetzij 438.608 k2013) voor de NMBS » Artikel 65, na de tweede alinea, eindigend met « ... waarvan 146.000 k2009 voor de NMBS. », wordt een derde alinea ingevoegd, luidend als volgt : « In 2010 wordt het totale toegekende bedrag aan de drie vennootschappen voor de investeringen verminderd met 15.000 k2010, waarvan 4.031 k2010 voor de NMBS, in uitvoering van de besparingsmaatregelen die van toepassing zijn voor het geheel van de NMBS-groep. ».
Artikel 65, na de vijfde alinea, eindigend met « ... verminderd met 50.000 k2012, waarvan 25.600 k2012 voor de NMBS. », worden de volgende alinea's ingevoegd : « In 2013 wordt het totale toegekende bedrag aan de drie vennootschappen voor de investeringen verminderd met 125.000 k2013, waarvan 58.291 k2013 voor de NMBS, in uitvoering van de besparingsmaatregelen die van toepassing zijn voor het geheel van de NMBS-groep. De totale inspanning van NMBS omvat een besparing van 10.000 k2013. Deze is het resultaat van nieuwe onderhandelingen over het huidige contract tussen Infrabel en Electrabel. Indien de onderhandelingen mislukken, zal deze vermindering opnieuw onderzocht worden tijdens een volgende begrotingsaanpassing.
In 2013 en 2014 wordt het toegekende bedrag aan de NMBS voor de investeringen jaarlijks verminderd met een bedrag van 8.974 k2013 overeenkomstig de toelage met betrekking tot het aanvullend aanbod dat de Diabolo-infrastructuur bedient, gestort op grond van het artikel 73bis. Het mechanisme van overdracht naar het volgende jaar, zoals voorzien in artikel 69, wordt niet toegepast voor deze vermindering. ».
Een artikel 65bis, Financiering van de investeringen in de exploitatieveiligheid, wordt ingevoegd, luidend als volgt : « De klassieke investeringstoelage van de NMBS, voorzien in artikel 65, omvat in 2013 een bedrag van 20.500 k2013 voor de financiering van de installatie van ETCS in het rollend materieel zoals voorzien in artikel 61bis.
De NMBS verbindt zich ertoe dit bedrag alsook de eventuele opgebrachte interesten exclusief te besteden aan de verwezenlijking van het project van de ETCS-uitrusting van het rollend materieel.
De eventuele meerkosten, ongeacht de oorzaken ervan, zullen gefinancierd moeten worden binnen de beschikbare klassieke investeringstoelage van de FOD Mobiliteit en Vervoer.
De NMBS verantwoordt het gebruik van de middelen die ze ontvangt voor de investeringen in ETCS door een specifieke rubriek in het jaarlijks verslag over de uitvoering van het investeringsplan, zoals bedoeld in artikel 58. Ze bezorgt gelijktijdig een geactualiseerde raming van de totale kosten van het project en een evaluatie van de nog bestaande budgettaire risico's. ».
Artikel 73, de eerste alinea wordt aangevuld door een laatste streepje, luidend als volgt : « - 879.002 k2008 vanaf 2013 » Artikel 73, na de achtste alinea, eindigend met « ... in uitvoering van haar opdrachten van openbare dienst. », wordt de volgende alinea ingevoegd : « Deze jaarlijkse exploitatietoelage wordt verminderd met 5.000 k2013 in 2013 in uitvoering van de besparingsmaatregelen die van toepassing zijn voor het geheel van de NMBS-groep. ».
Een artikel 73bis, « Toelagen voor het aanvullend aanbod dat de Diabolo-infrastructuur bedient », wordt ingevoegd, luidend als volgt : « In aanvulling op de exploitatietoelage 2013 en 2014 ontvangt de NMBS een jaarlijkse toelage van 8.974 k2013 ter compensatie van de kosten die verbonden zijn aan het aanvullend aanbod dat de Diabolo-infrastructuur bedient waarvan sprake in punt 7 van artikel 8.
Deze toelage wordt gecompenseerd door een overeenkomstige vermindering van de jaarlijkse klassieke investeringstoelage voorzien in artikel 65.
Deze bedragen worden geïndexeerd overeenkomstig artikel 81.
Deze toelage wordt gestort ten belope van 50 % op 31 maart en 40 % op 30 november. De resterende 10 % wordt gestort bij de goedkeuring van de rekeningen van het betrokken jaar.
Deze toelage wordt gestort in functie van de indienststelling en in evenredigheid met het aantal dagen dat de bediening bedoeld onder punt 7 van artikel 8 verzekerd is. De berekening van de dagen waarop de prestatie niet zou verzekerd worden, neutraliseert de gevallen van overmacht of de gebeurtenissen buiten de NMBS. Het mechanisme van overdracht naar het volgende jaar, zoals voorzien in artikel 82, wordt niet toegepast op deze toelage. ».
Artikel 74, de laatste alinea wordt vervangen door de volgende alinea : « De compensatie bedraagt 3.200 k2008 in 2008, 20.878 k2009 in 2009, 23.068 k2010 in 2010, 24.916 k2011 in 2011 en 27.255k2012 in 2012. ».
Artikel 75, de derde alinea wordt aangevuld door een laatste streepje, luidend als volgt : « vanaf 2013 : 10.449 k (2008) jaarlijks ».
Article 75, in de vierde alinea word « Voor 2011 en 2012 » vervangen door « Vanaf 2011 ».
Artikel 76, de eerste alinea wordt aangevuld door een laatste streepje, luidend als volgt : « - 2013 : 6.096 k2008 » Artikel 76, na de tweede alinea, eindigend met « ... overeenkomstig artikel 81. », wordt een derde alinea ingevoegd, luidend als volgt : « Rekening houdend met het aantal dagen waarop de bediening niet verzekerd is, wordt in 2013 de toelage verminderd met ten minste 177 k2013, ter compensatie van de verhoging van de toelage voorzien in artikel 80 voor het jaar 2013 (180 k2008 - 379 k2013 = 202 k2013 - 379 k2013 = - 177 k2013). ».
Artikel 78 wordt aangevuld als volgt : « De ontvangstderving van de NMBS zal in 2013 voorwerp van een grondige evaluatie zijn teneinde in staat te zijn op een nauwkeurigere manier het te compenseren bedrag te bepalen. ».
Artikel 79, in de eerste alinea, aan het einde van de eerste zin wordt « in 2012 » vervangen door « vanaf 2012 ».
Artikel 79, de laatste alinea wordt vervangen als volgt : « De compensatie bedraagt 3.295 k2008 in 2008, 3.684 k2009 in 2009, 3.412 k2010 in 2010, 3.498 k2011 in 2011 en 3.716 k2012 in 2012. ».
Artikel 80, de eerste alinea wordt aangevuld door een laatste streepje, luidend als volgt : in 2013 : 379 k » Artikel 83 wordt aangevuld met de volgende twee alinea's : « Tijdens het jaar 2013, en gedurende de volledige overgangsperiode naar de nieuwe structuur van de NMBS-groep (hervorming van de structuren goedgekeurd door de Ministerraad van 10 januari 2013), voert de NMBS geen enkele operatie uit die de geconsolideerde schuld van de NMBS-groep zou kunnen verhogen, met uitzondering van de door de Ministerraad goedgekeurde operaties.
De NMBS-groep rapporteert driemaandelijks aan de Staat en aan de administratie over de evolutie van de schuld. De NMBS vergadert driemaandelijks met haar regeringscommissaris om een document « monitoring van de schuld » op te stellen en stuurt dit naar de NMBS-Holding ter consolidering vóór de 15e van elke maand volgend op het kwartaal (15 april, 15 juli, 15 oktober en 15 januari). De monitoring heeft betrekking op de situatie aan het einde van het voorafgaande kwartaal. ».
Het artikel 85bis « Kostensimulaties » wordt herbenoemd « Art. 85ter.
Kostensimulaties » en aangevuld door de alinea luidend als volgt : « Vanaf de inwerkingtreding van deze bepaling, zal de FOD het initiatief nemen om een werkgroep met de NMBS te organiseren met het oog op een verbetering van het uitwisselen van informatie. Het doel is de FOD in staat te stellen om daadwerkelijk te kunnen controleren of het treinaanbod conform is met de verplichtingen van het beheerscontract en of de financiële compensaties gerechtvaardigd zijn. ».
Artikel 99 wordt aangevuld door een volgende alinea, luidend als volgt : « Om de operationele continuïteit en het evenwicht van de financiële relaties tussen de vennootschappen van de NMBS-groep te garanderen tot de datum van de inwerkingtreding van de spoorweghervorming, zullen de intragroepcontracten van kracht op 1 januari 2012 verlengd worden tot de datum van inwerkingtreding van de hervorming van de NMBS-groep of tot het sluiten van een nieuw contract over hetzelfde onderwerp. ».
Bijlage 6.1 - De lijst van stations en stopplaatsen en de verdeling van hun beheer onder de drie vennootschappen van de groep De bijlage 6.1 van het beheerscontract wordt vervangen door de bijlage 6.1, gevoegd bij dit bijvoegsel.
Bijlage 6.2 - Parkings waarvan het beheer is overgedragen aan NMBS De bijlage 6.2 van het beheerscontract wordt vervangen door de bijlage 6.2, gevoegd bij dit bijvoegsel.
Bijlage 7 - Overzichttoelagen De bijlage 7 van het beheerscontract wordt vervangen door de bijlage 7, gevoegd bij dit bijvoegsel.
Bijlage 11 - Statuut van Stations De bijlage 11 van het beheerscontract wordt vervangen door de bijlage 11, gevoegd bij dit bijvoegsel.
Bijlage 12 - Door de staat opgelegde tariefverminderingen en kosteloos vervoer vermeld in artikel 73 - Compensaties Het punt 3.1 (kosteloos vervoer : vrijkaart 1e klas op het NMBS-net) van het deel 1 van bijlage 12 aan het beheerscontract wordt aangevuld door een tweede streepje, luidend als volgt : « de leden van het uitvoerend bureau van het Raadgevend Comité bevoegd voor de NMBS, in toepassing van de wet van 21 maart 1991Relevante gevonden documenten type wet prom. 21/03/1991 pub. 18/01/2016 numac 2015000792 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven. - Duitse vertaling van wijzigingsbepalingen type wet prom. 21/03/1991 pub. 09/01/2013 numac 2012000673 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten betreffende de hervorming van sommige overheidsbedrijven, een maximum aantal van 4. » Brussel, 21 december 2013. Gedelegeerd bestuurder, J. CORNU Directeur-generaal, R. GAYETOT Staatssecretaris voor Mobiliteit, M. WATHELET Minister van Overheidsbedrijven, J.-P. LABILLE
Bijlage 6.1 - De lijst van stations en stopplaatsen en de verdeling van hun beheer onder de drie vennootschappen van de groep
NAAM INSTALLATIE - NOM DE L'INSTALLATION
DISTRICT - DISTRICT
Beheerder - Gestionnaire
Opmerking - Remarque
1
AALST
NOORDWEST
H1
2
ANTWERPEN-BERCHEM
NOORDOOST
H
3
ANTWERPEN-CENTRAAL
NOORDOOST
H
4
ARLON
SUD-EST
H
5
ATH
SUD-OUEST
H
6
BRAINE-L'ALLEUD
SUD-OUEST
H
7
BRUGGE
NOORDWEST
H
8
BRU.-NAT.-LUCHTHAVEN
NOORDOOST
H
9
BRU.-CENT. CENTRE/CENTRUM
H
10
BRU.-CONGR. CENTRE/CENTRUM
H
11
BRU.-LUXEMBG
CENTRE/CENTRUM
H
12
BRU.-MIDI/ZUID
CENTRE/CENTRUM
H
13
BRU.-NOORD/NORD
CENTRE/CENTRUM
H
14
BRU.-SCHUMAN
CENTRE/CENTRUM
H
15
CHARLEROI-SUD
SUD-OUEST
H
16
DENDERLEEUW
NOORDWEST
H
17
DENDERMONDE
NOORDWEST
H
18
ETTERBEEK
CENTRE/CENTRUM
H
19
GEMBLOUX
SUD-EST
H
20
GENT-DAMPOORT
NOORDWEST
H
21
GENT-SINT-PIETERS
NOORDWEST
H
22
HASSELT
NOORDOOST
H
23
KORTRIJK
NOORDWEST
H
24
LEUVEN
NOORDOOST
H
25
LIBRAMONT
SUD-EST
H
26
LIEGE-GUILLEMINS
SUD-EST
H
27
LIEGE-PALAIS
SUD-EST
H
28
MECHELEN
NOORDOOST
H
29
MONS
SUD-OUEST
H
30
NAMUR
SUD-EST
H
31
NIVELLES
SUD-OUEST
H
32
OOSTENDE
NOORDWEST
H
33
OTTIGNIES
SUD-EST
H
34
SINT-NIKLAAS
NOORDWEST
H
35
TOURNAI
SUD-OUEST
H
36
VILVOORDE
NOORDOOST
H
37
ZOTTEGEM
NOORDWEST
H
38
AALTER
NOORDWEST
B2
39
AARSCHOT
NOORDOOST
B
40
ANDENNE
SUD-EST
B
41
ANGLEUR
SUD-EST
B
42
ANS
SUD-EST
B
43
ANTOING
SUD-OUEST
B
44
ASSE
NOORDWEST
B
45
AUVELAIS
SUD-OUEST
B
46
AYWAILLE
SUD-EST
B
47
BEAURAING
SUD-EST
B
48
BEERNEM
NOORDWEST
B
49
BERTRIX
SUD-EST
B
50
BEVEREN (WAAS)
NOORDWEST
B
51
BILZEN
NOORDOOST
B
52
BINCHE
SUD-OUEST
B
53
BLANKENBERGE
NOORDWEST
B
54
BLATON
SUD-OUEST
B
55
BOMAL
SUD-EST
B
56
BOOM
NOORDOOST
B
57
BORNEM
NOORDWEST
B
58
BRAINE-LE-COMTE
SUD-OUEST
B
59
BRESSOUX
SUD-EST
B
60
BUGGENHOUT
NOORDWEST
B
61
BURST
NOORDWEST
B
62
CHATELET
SUD-OUEST
B
63
CINEY
SUD-EST
B
64
COMINES
NOORDWEST
B
65
COUVIN
SUD-OUEST
B
66
DE PANNE
NOORDWEST
B
67
DE PINTE
NOORDWEST
B
68
DEINZE
NOORDWEST
B
69
DIEST
NOORDOOST
B
70
DIKSMUIDE
NOORDWEST
B
71
DILBEEK
NOORDWEST
B
72
DINANT
SUD-EST
B
73
DUFFEL
NOORDOOST
B
74
ECAUSSINNES
SUD-OUEST
B
75
EDE
NOORDWEST
B
76
EEKLO
NOORDWEST
B
77
ENGHIEN
SUD-OUEST
B
78
EREMBODEGEM
NOORDWEST
B
79
ESSEN
NOORDOOST
B
80
EUPEN
SUD-EST
B
81
FLEMALLE-HAUTE
SUD-EST
B
82
FLEURUS
SUD-OUEST
B
83
FLORENVILLE
SUD-EST
B
84
GALMAARDEN
NOORDWEST
B
85
GEEL
NOORDOOST
B
86
GENK
NOORDOOST
B
87
GENVAL
SUD-EST
B
88
GERAARDSBERGEN
NOORDWEST
B
89
GODINNE
SUD-EST
B
90
GOUVY
SUD-EST
B
91
HAACHT
NOORDOOST
B
92
HAALTERT
NOORDWEST
B
93
HALLE
CENTRE/CENTRUM
B
94
HARELBEKE
NOORDWEST
B
95
HEIDE
NOORDOOST
B
96
HEIST
NOORDWEST
B
97
HEIST-OP-DEN-BERG
NOORDOOST
B
98
HERENTALS
NOORDOOST
B
99
HERNE
NOORDWEST
B
100
HERSEAUX
SUD-OUEST
B
101
HERSTAL
SUD-EST
B
102
HERZELE
NOORDWEST
B
103
HUY
SUD-EST
B
104
IEPER
NOORDWEST
B
105
INGELMUNSTER
NOORDWEST
B
106
IZEGEM
NOORDWEST
B
107
JAMBES
SUD-EST
B
108
JEMELLE
SUD-EST
B
109
JEMEPPE-SUR-SAMBRE
SUD-EST
B
110
JETTE
CENTRE/CENTRUM
B
111
JURBISE
SUD-OUEST
B
112
KALMTHOUT
NOORDOOST
B
113
KAPELLEN
NOORDOOST
B
114
KNOKKE
NOORDWEST
B
115
KOKSIJDE
NOORDWEST
B
116
KONTICH
NOORDOOST
B
117
KORTEMARK
NOORDWEST
B
118
KORTENBERG
NOORDOOST
B
119
LA HULPE
SUD-EST
B
120
LA LOUVIERE-CENTRE (1)
SUD-OUEST
B
121
LA LOUVIERE-SUD
SUD-OUEST
B
122
LANDEGEM
NOORDWEST
B
123
LANDEN
NOORDOOST
B
124
LEDE
NOORDWEST
B
125
LEOPOLDSBURG
NOORDOOST
B
126
LESSINES
SUD-OUEST
B
127
LEUZE
SUD-OUEST
B
128
LICHTERVELDE
NOORDWEST
B
129
LIEDEKERKE
NOORDWEST
B
130
LIER
NOORDOOST
B
131
LIERDE
NOORDWEST
B
132
LOBBES
SUD-OUEST
B
133
LOKEREN
NOORDWEST
B
134
LOMMEL
NOORDOOST
B
135
LONDERZEEL
NOORDWEST
B
136
LOUVAIN-LA-NEUVE-UNIVERSITE
SUD-EST
B
137
LUTTRE
SUD-OUEST
B
138
MANAGE
SUD-OUEST
I(1)
139
MARBEHAN
SUD-EST
B
140
MARCHIENNE-AU-PONT
SUD-OUEST
B
141
MARIEMBOURG
SUD-OUEST
B
142
MARLOIE
SUD-EST
B
143
MECHELEN-NEKKERSPOEL
NOORDOOST
B
144
MELREUX-HOTTON
SUD-EST
B
145
MENEN
NOORDWEST
B
146
MERCHTEM
NOORDWEST
B
147
MERELBEKE
NOORDWEST
B
148
MOL
NOORDOOST
B
149
MONT-SAINT-GUIBERT
SUD-EST
B
150
MORTSEL-OUDE-GOD
NOORDOOST
B
151
MOUSCRON/MOESKROEN
SUD-OUEST
B
152
MOUSTIER
SUD-EST
B
153
NEERPELT
NOORDOOST
B
154
NEUFCHATEAU
SUD-EST
B
155
NIJLEN
NOORDOOST
B
156
NINOVE
NOORDWEST
B
157
NOORDERKEMPEN
NOORDOOST
B
dès la mise en service
158
OPWIJK
NOORDWEST
B
159
OUDENAARDE
NOORDWEST
B
160
PEPINSTER
SUD-EST
B
161
PERUWELZ
SUD-OUEST
B
162
PIETON
SUD-OUEST
B
163
POPERINGE
NOORDWEST
B
164
PUURS
NOORDWEST
B
165
QUAREGNON
SUD-OUEST
B
166
QUEVY
SUD-OUEST
B
167
QUIEVRAIN
SUD-OUEST
B
168
RIVAGE
SUD-EST
B
169
RIXENSART
SUD-EST
B
170
ROESELARE
NOORDWEST
B
171
RONSE/RENAIX
NOORDWEST
B
172
SAINT-GHISLAIN
SUD-OUEST
B
173
SCHAERBEEK/SCHAARBEEK
CENTRE/CENTRUM
B
174
SCHELDEWINDEKE
NOORDWEST
B
175
SCHELLEBELLE
NOORDWEST
B
176
SILLY
SUD-OUEST
B
177
ST-GEN-RODE/ RHODE-ST-GEN
CENTRE/CENTRUM
B
178
SINT-TRUIDEN
NOORDOOST
B
179
SOIGNIES
SUD-OUEST
B
180
SPA
SUD-EST
B
181
TAMINES
SUD-OUEST
B
182
TEMSE
NOORDWEST
B
183
TERNAT
NOORDWEST
B
184
THEUX
SUD-EST
B
185
TIELT
NOORDWEST
B
186
TIENEN
NOORDOOST
B
187
TONGEREN
NOORDOOST
B
188
TORHOUT
NOORDWEST
B
189
TUBIZE
SUD-OUEST
B
190
TURNHOUT
NOORDOOST
B
191
UCCLE-CALEVOET/ UKKEL-KALEVOET (1)
CENTRE/CENTRUM
B
192
VERVIERS-CENTRAL
SUD-EST
B
193
VEURNE
NOORDWEST
B
194
VIANE-MOERBEKE
NOORDWEST
B
195
VIELSALM
SUD-EST
B
196
VIRTON
SUD-EST
B
197
VISE
SUD-EST
B
198
WALCOURT
SUD-OUEST
B
199
WAREGEM
NOORDWEST
B
200
WAREMME
SUD-EST
B
201
WATERLOO
SUD-OUEST
B
202
WAVRE
SUD-EST
B
203
WELKENRAEDT
SUD-EST
B
204
WERVIK
NOORDWEST
B
205
WETTEREN
NOORDWEST
B
206
WEVELGEM
NOORDWEST
B
207
WILLEBROEK
NOORDWEST
B
208
WONDELGEM
NOORDWEST
B
209
YVOIR
SUD-EST
B
210
ZAVENTEM
NOORDOOST
B
211
ZEDELGEM
NOORDWEST
B
212
ZELE
NOORDWEST
B
213
ZWIJNDRECHT
NOORDOOST
B
214
AALST-KERREBROEK
NOORDWEST
I3
215
AARSELE
NOORDWEST
I
216
ACREN
SUD-OUEST
I
217
AISEAU
SUD-OUEST
I
218
ALKEN
NOORDOOST
I
219
AMAY
SUD-EST
I
220
AMPSIN
SUD-EST
I
221
ANSEREMME
SUD-EST
I
222
ANTWERPEN-DAM
NOORDOOST
I
223
ANTWERPEN-HAVEN
NOORDOOST
I
224
ANTWERPEN-LUCHTBAL
NOORDOOST
I
225
ANTWERPEN-NOORDERDOKKEN
NOORDOOST
I
226
ANTWERPEN-OOST
NOORDOOST
I
227
ANTWERPEN-ZUID
NOORDOOST
I
228
ANZEGEM
NOORDWEST
I
229
APPELTERRE
NOORDWEST
I
230
ARCHENNES
SUD-EST
I
231
ASSESSE
SUD-EST
I
232
ATHUS
SUD-EST
I
233
AUBANGE
SUD-EST
I
234
AYE
SUD-EST
I
235
BAASRODE-ZUID
NOORDWEST
I
236
BALEGEM-DORP
NOORDWEST
I
237
BALEGEM-ZUID
NOORDWEST
I
238
BALEN
NOORDOOST
I
239
BAMBRUGGE
NOORDWEST
I
240
BARVAUX
SUD-EST
I
241
BAS-OHA
SUD-EST
I
242
BASSE-WAVRE
SUD-EST
I
243
BASTOGNE-NORD4
SUD-EST
I
244
BASTOGNE-SUD4
SUD-EST
I
245
BEERSEL
CENTRE/CENTRUM
I
246
BEGIJNENDIJK
NOORDOOST
I
247
BEIGNEE
SUD-OUEST
I
248
BELLEM
NOORDWEST
I
249
BELSELE
NOORDWEST
I
250
BERCHEM-ST-AG./ ST-AG.-BERCHEM (1)
CENTRE/CENTRUM
I
251
BEVERLO (2)
NOORDOOST
I
252
BERLAAR
NOORDOOST
I
253
BERZEE
SUD-OUEST
I
254
BEUZET
SUD-EST
I
255
BIERGES-WALIBI
SUD-EST
I
256
BIERSET-AWANS
SUD-EST
I
257
BISSEGEM
NOORDWEST
I
258
BLANMONT
SUD-EST
I
259
BLERET
SUD-EST
I
260
BOCKSTAEL
CENTRE/CENTRUM
I
261
BOECHOUT
NOORDOOST
I
262
BOITSFORT/BOSVOORDE
CENTRE/CENTRUM
I
263
BOKRIJK
NOORDOOST
I
264
BOOISCHOT
NOORDOOST
I
265
BOONDAEL/BOONDAAL
CENTRE/CENTRUM
I
266
BOORTMEERBEEK
NOORDOOST
I
267
BORDET
CENTRE/CENTRUM
I
268
BOUSSU
SUD-OUEST
I
269
BOUWEL
NOORDOOST
I
270
BRACQUEGNIES
SUD-OUEST
I
271
BRUGELETTE
SUD-OUEST
I
272
BRUGGE-SINT-PIETERS
NOORDWEST
I
273
BRU.-CHAP./KAP. CENTRE/CENTRUM
I
274
BUDA
NOORDOOST
I
275
BUIZINGEN
CENTRE/CENTRUM
I
276
CALLENELLE
SUD-OUEST
I
277
CAMBRON-CASTEAU
SUD-OUEST
I
278
CARLSBOURG
SUD-EST
I
279
CARNIERES
SUD-OUEST
I
280
CEROUX-MOUSTY
SUD-OUEST
I
281
CHAPELLE-DIEU
SUD-EST
I
282
CHAPOIS
SUD-EST
I
283
CHARLEROI-OUEST
SUD-OUEST
I
284
CHASTRE
SUD-EST
I
285
CHATEAU-DE-SEILLES
SUD-EST
I
286
CHENEE
SUD-EST
I
287
COMBLAIN-LA-TOUR
SUD-EST
I
288
COO
SUD-EST
I
289
COUILLET
SUD-OUEST
I
290
COURCELLES-MOTTE
SUD-OUEST
I
291
COURRIERE
SUD-EST
I
292
COUR-SUR-HEURE
SUD-OUEST
I
293
COURT-SAINT-ETIENNE
SUD-OUEST
I
294
DAVE-SAINT-MARTIN
SUD-EST
I
295
DE HOEK
CENTRE/CENTRUM
I
296
DELTA
CENTRE/CENTRUM
I
297
DIEGEM
NOORDOOST
I
298
DIEPENBEEK
NOORDOOST
I
299
DOLHAIN-GILEPPE
SUD-EST
I
300
DRONGEN
NOORDWEST
I
301
DUINBERGEN
NOORDWEST
I
302
EICHEM
NOORDWEST
I
303
EINE
NOORDWEST
I
304
EKE-NAZARETH
NOORDWEST
I
305
EKEREN
NOORDOOST
I
306
ENGIS
SUD-EST
I
307
EPPEGEM
NOORDOOST
I
308
ERBISOEUL
SUD-OUEST
I
309
ERNAGE
SUD-EST
I
310
ERPE-MERE
NOORDWEST
I
311
ERPS-KWERPS
NOORDOOST
I
312
ERQUELINNES
SUD-OUEST
I
313
ERQUELINNES-VILLAGE
SUD-OUEST
I
314
ESNEUX
SUD-EST
I
315
ESSENE-LOMBEEK
NOORDWEST
I
316
EVERE
CENTRE/CENTRUM
I
317
EVERGEM
NOORDWEST
I
318
EZEMAAL
NOORDOOST
I
319
FAMILLEUREUX
SUD-OUEST
I
320
FARCIENNES
SUD-OUEST
I
321
FAUX
SUD-OUEST
I
322
FEXHE-LE-HAUT-CLOCHER
SUD-EST
I
323
FLAWINNE
SUD-EST
I
324
FLEMALLE-GRANDE
SUD-EST
I
325
FLOREE
SUD-EST
I
326
FLOREFFE
SUD-EST
I
327
FLORIVAL
SUD-EST
I
328
FONTAINE-VALMONT
SUD-OUEST
I
329
FORCHIES
SUD-OUEST
I
330
FOREST-EST/VORST-OOST
CENTRE/CENTRUM
I
331
FOREST-MIDI/VORST-ZUID
CENTRE/CENTRUM
I
332
FORRIERES
SUD-EST
I
333
FRAIPONT
SUD-EST
I
334
FRAMERIES
SUD-OUEST
I
335
FRANCHIMONT
SUD-EST
I
336
FRANIERE
SUD-EST
I
337
FROYENNES
SUD-OUEST
I
338
GASTUCHE
SUD-EST
I
339
GAVERE-ASPER
NOORDWEST
I
340
GEDINNE
SUD-EST
I
341
GENDRON-CELLES
SUD-EST
I
342
GENLY
SUD-OUEST
I
343
GENTBRUGGE
NOORDWEST
I
344
GHLIN
SUD-OUEST
I
345
GLONS
SUD-EST
I
346
GODARVILLE
SUD-OUEST
I
347
GONTRODE
NOORDWEST
I
348
GOUY-LEZ-PIETON
SUD-OUEST
I
349
GRAIDE
SUD-EST
I
350
GROENENDAAL
CENTRE/CENTRUM
I
351
GROOT-BIJGAARDEN
NOORDWEST
I
352
GRUPONT
SUD-EST
I
353
HABAY
SUD-EST
I
354
HAININ
SUD-OUEST
I
355
HALANZY
SUD-EST
I
356
HAMBOS
NOORDOOST
I
357
HAMOIR
SUD-EST
I
358
HAM-SUR-HEURE
SUD-OUEST
I
359
HAM-SUR-SAMBRE
SUD-EST
I
360
HANSBEKE
NOORDWEST
I
361
HARCHIES
SUD-OUEST
I
362
HAREN
CENTRE/CENTRUM
I
363
HAREN-ZUID/SUD
CENTRE/CENTRUM
I
364
HAUTE-FLONE
SUD-EST
I
365
HAVERSIN
SUD-EST
I
366
HAVRE
SUD-OUEST
I
367
HEIZIJDE
NOORDWEST
I
368
HEMIKSEM
NOORDOOST
I
369
HENNUYERES
SUD-OUEST
I
370
HERENT
NOORDOOST
I
371
HERGENRATH
SUD-EST
I
372
HEUSDEN
NOORDOOST
I
373
HEVER
NOORDOOST
I
374
HEVERLEE
NOORDOOST
I
375
HILLEGEM
NOORDWEST
I
376
HOBOKEN-POLDER
NOORDOOST
I
377
HOEILAART
CENTRE/CENTRUM
I
378
HOFSTADE
NOORDOOST
I
379
HOLLEKEN
CENTRE/CENTRUM
I
380
HONY
SUD-EST
I
381
HOURAING
SUD-OUEST
I
382
HOURPES
SUD-OUEST
I
383
HOUYET
SUD-EST
I
384
HOVE
NOORDOOST
I
385
HUIZINGEN
CENTRE/CENTRUM
I
386
IDDERGEM
NOORDWEST
I
387
IDEGEM
NOORDWEST
I
388
JAMBES-EST
SUD-EST
I
389
JAMIOULX
SUD-OUEST
I
390
JEMAPPES
SUD-OUEST
I
391
JEMEPPE-SUR-MEUSE
SUD-EST
I
392
JUSLENVILLE
SUD-EST
I
393
KAPELLE-OP-DEN-BOS
NOORDOOST
I
394
KESSEL
NOORDOOST
I
395
KIEWIT
NOORDOOST
I
396
KIJKUIT
NOORDOOST
I
397
KWATRECHT
NOORDWEST
I
398
LA ROCHE (Brabant)
SUD-OUEST
I
399
LABUISSIERE
SUD-OUEST
I
400
LANDELIES
SUD-OUEST
I
401
LANDSKOUTER
NOORDWEST
I
402
LANGDORP
NOORDOOST
I
403
LE CAMPINAIRE
SUD-OUEST
I
404
LEBBEKE
NOORDWEST
I
405
LEIGNON
SUD-EST
I
406
LEMAN
SUD-EST
I
407
LEMBEEK
CENTRE/CENTRUM
I
408
LENS
SUD-OUEST
I
409
LEVAL
SUD-OUEST
I
410
LIEGE-JONFOSSE
SUD-EST
I
411
LIERS
SUD-EST
I
412
LIGNY
SUD-OUEST
I
413
LILLOIS
SUD-OUEST
I
414
LIMAL
SUD-EST
I
415
LINKEBEEK
CENTRE/CENTRUM
I
416
LISSEWEGE
NOORDWEST
I
417
LODELINSART
SUD-OUEST
I
418
LONZEE
SUD-EST
I
419
LOT
CENTRE/CENTRUM
I
420
LUSTIN
SUD-EST
I
421
MAFFLE
SUD-OUEST
I
422
MALDEREN
NOORDWEST
I
423
MARCHE-EN-FAMENNE
SUD-EST
I
424
MARCHE-LES-DAMES
SUD-EST
I
425
MARCHE-LEZ-ECAUSSINNES
SUD-OUEST
I
426
MARCHIENNE-ZONE
SUD-OUEST
I
427
MARIA-AALTER
NOORDWEST
I
428
MASNUY-SAINT-PIERRE
SUD-OUEST
I
429
MAUBRAY
SUD-OUEST
I
430
MAZY
SUD-EST
I
431
MEISER
CENTRE/CENTRUM
I
432
MELKOUWEN
NOORDOOST
I
433
MELLE
NOORDWEST
I
434
MELSELE
NOORDWEST
I
435
MERODE
CENTRE/CENTRUM
I
436
MERY
SUD-EST
I
437
MESSANCY
SUD-EST
I
438
MEVERGNIES-ATTRE
SUD-OUEST
I
439
MILMORT
SUD-EST
I
440
MOENSBERG
CENTRE/CENTRUM
I
441
MOLLEM
NOORDWEST
I
442
MOMALLE
SUD-EST
I
443
MOORTSELE
NOORDWEST
I
444
MORLANWELZ
SUD-OUEST
I
445
MORTSEL
NOORDOOST
I
446
MORTSEL-DEURNESTEENWEG
NOORDOOST
I
447
MUIZEN
NOORDOOST
I
448
MUNKZWALM
NOORDWEST
I
449
NAMECHE
SUD-EST
I
450
NANINNE
SUD-EST
I
451
NATOYE
SUD-EST
I
452
NEERWINDEN
NOORDOOST
I
453
NESSONVAUX
SUD-EST
I
454
NEUFVILLES
SUD-OUEST
I
455
NIEL
NOORDOOST
I
456
NIEUWKERKEN-WAAS
NOORDWEST
I
457
NIMY
SUD-OUEST
I
458
NOSSEGEM
NOORDOOST
I
459
OBAIX-BUZET
SUD-OUEST
I
460
OBOURG
SUD-OUEST
I
461
OKEGEM
NOORDWEST
I
462
OLEN
NOORDOOST
I
463
OOSTKAMP
NOORDWEST
I
464
OUDEGEM
NOORDWEST
I
465
OUD-HEVERLEE
NOORDOOST
I
466
OVERPELT
NOORDOOST
I
467
PALISEUL
SUD-EST
I
468
PAPIGNIES
SUD-OUEST
I
469
PECROT
SUD-EST
I
470
PEPINSTER-CITE
SUD-EST
I
471
PHILIPPEVILLE
SUD-OUEST
I
472
POIX-SAINT-HUBERT
SUD-EST
I
473
PONT-A-CELLES
SUD-OUEST
I
474
PONT-DE-SERAING
SUD-EST
I
475
POULSEUR
SUD-EST
I
476
PROFONDSART
SUD-EST
I
477
PRY
SUD-OUEST
I
478
REBAIX
SUD-OUEST
I
479
REMICOURT
SUD-EST
I
480
RHISNES
SUD-EST
I
481
RONET
SUD-EST
I
482
ROUX
SUD-OUEST
I
483
RUISBROEK
CENTRE/CENTRUM
I
484
RUISBROEK-SAUVEGARDE
NOORDWEST
I
485
SAINT-DENIS-BOVESSE
SUD-EST
I
486
ST-JOB
CENTRE/CENTRUM
I
487
SART-BERNARD
SUD-EST
I
488
SCHELLE
NOORDOOST
I
489
SCHENDELBEKE
NOORDWEST
I
490
SCHOONAARDE
NOORDWEST
I
491
SCHULEN
NOORDOOST
I
492
SCLAIGNEAUX
SUD-EST
I
493
SCLESSIN
SUD-EST
I
494
SERSKAMP
NOORDWEST
I
495
SINAAI
NOORDWEST
I
496
SINT-DENIJS-BOEKEL
NOORDWEST
I
497
SINT-GILLES (DENDERMONDE)
NOORDWEST
I
498
SINT-JORIS-WEERT
NOORDOOST
I
499
SINT-KATELIJNE-WAVER
NOORDOOST
I
500
SINT-MARIABURG
NOORDOOST
I
501
SINT-MARTENS-BODEGEM
NOORDWEST
I
502
SLEIDINGE
NOORDWEST
I
503
SOLRE-SUR-SAMBRE
SUD-OUEST
I
504
SPA-GERONSTERE
SUD-EST
I
505
STATTE
SUD-EST
I
506
STOCKEM
SUD-EST
I
507
SY
SUD-EST
I
508
TERHAGEN
NOORDWEST
I
509
TESTELT
NOORDOOST
I
510
THIEU
SUD-OUEST
I
511
THUIN
SUD-OUEST
I
512
THULIN
SUD-OUEST
I
513
TIELEN
NOORDOOST
I
514
TILFF
SUD-EST
I
515
TILLY
SUD-OUEST
I
516
TOLLEMBEEK
NOORDWEST
I
517
TROIS-PONTS
SUD-EST
I
518
TROOZ
SUD-EST
I
519
UCCLE/UKKEL-STALLE
CENTRE/CENTRUM
I
520
VELTEM
NOORDOOST
I
521
VERTRIJK
NOORDOOST
I
522
VERVIERS-PALAIS
SUD-EST
I
523
VICHTE
NOORDWEST
I
524
VIJFHUIZEN
NOORDWEST
I
525
VILLE-POMMEROEUL
SUD-OUEST
I
526
VILLERS-LA-VILLE
SUD-OUEST
I
527
VIVIER D'OIE/DIESDELLE
CENTRE/CENTRUM
I
528
VIVILLE
SUD-EST
I
529
VOROUX
SUD-EST
I
530
WAARSCHOOT
NOORDWEST
I
531
WATERMAEL/WATERMAAL
CENTRE/CENTRUM
I
532
WEERDE
NOORDOOST
I
533
WELLE
NOORDWEST
I
534
WESPELAAR-TILDONK
NOORDOOST
I
535
WEZEMAAL
NOORDOOST
I
536
WICHELEN
NOORDWEST
I
537
WIJGMAAL
NOORDOOST
I
538
WILDERT
NOORDOOST
I
539
WOLFSTEE
NOORDOOST
I
540
YVES-GOMEZEE
SUD-OUEST
I
541
ZANDBERGEN
NOORDWEST
I
542
ZEEBRUGGE-DORP
NOORDWEST
I
543
ZEEBRUGGE-STRAND
NOORDWEST
I
544
ZELLIK
NOORDWEST
I
545
ZICHEM
NOORDOOST
I
546
ZINGEM
NOORDWEST
I
547
ZOLDER
NOORDOOST
I
548
ZWANKENDAMME
NOORDWEST
I
549
BEERVELDE
NOORDWEST
I(1)
550
MORTSEL-LIERSESTEENWEG
NOORDOOST
I(1)
551
BERINGEN
NOORDOOST
I(2)
552
BRU.-OUEST/WEST
CENTRE/CENTRUM
I(2)
553
SIMONIS
CENTRE/CENTRUM
I(2)
554
ZONHOVEN
NOORDOOST
I(2)
_______ Nota's 1 H = SNCB Holding / NMBS-Holding 2 B = SNCB / NMBS (1) AR/KB 21/08/2009 (MB/BS 29/09/2009) (3) I = Infrabel (4) Bastogne-Nord et Bastogne-Sud sont théoretiquement considérés comme points d'arrêt mais ne sont desservis que par des bus./ Bastogne-Noord en Bastogne-Zuid worden theoretisch als stopplaats beschouwd, maar worden enkel bediend per bus. (2) AR/KB ../../2013 (MB/BS ../../2013)
Bijlage 6.2 - Parkings waarvan het beheer is overgedragen aan NMBS (toestand 1 april 2013)
NAAM - NOM
DISTRICT
1
AARSCHOT
NOORDOOST
2
ANDENNE
SUD-EST
3
ANGLEUR
SUD-EST
4
ANS
SUD-EST
5
ANTOING
SUD-OUEST
6
AUVELAIS
SUD-OUEST
7
AYWAILLE
SUD-EST
8
BILZEN
NOORDOOST
9
BINCHE
SUD-OUEST
10
BLANKENBERGE
NOORDWEST
11
BLATON
SUD-OUEST
12
BOMAL
SUD-EST
13
BOOM
NOORDOOST
14
BRAINE-LE-COMTE
SUD-OUEST
15
BRESSOUX
SUD-EST
16
BURST
NOORDWEST
17
CHATELET
SUD-OUEST
18
CINEY
SUD-EST
19
COUVIN
SUD-OUEST
20
DE PANNE
NOORDWEST
21
DE PINTE
NOORDWEST
22
DEINZE
NOORDWEST
23
DIEST
NOORDOOST
24
DILBEEK
NOORDWEST
25
DINANT
SUD-EST
26
ECAUSSINNES
SUD-OUEST
27
EDE
NOORDWEST
28
ENGHIEN
SUD-OUEST
29
EREMBODEGEM
NOORDWEST
30
FLEMALLE-HAUTE
SUD-EST
31
GEEL
NOORDOOST
32
GENVAL
SUD-EST
33
GERAARDSBERGEN
NOORDWEST
34
HAACHT
NOORDOOST
35
HEIST-OP-DEN-BERG
NOORDOOST
36
HERENTALS
NOORDOOST
37
HERSEAUX
SUD-OUEST
38
HERSTAL
SUD-EST
39
HUY
SUD-EST
40
IEPER
NOORDWEST
41
JAMBES
SUD-EST
42
JEMELLE
SUD-EST
43
JURBISE
SUD-OUEST
44
KALMTHOUT
NOORDOOST
45
KONTICH
NOORDOOST
46
KORTENBERG
NOORDOOST
47
LA HULPE
SUD-EST
48
LA LOUVIERE-SUD
SUD-OUEST
49
LANDEN
NOORDOOST
50
LEOPOLDSBURG
NOORDOOST
51
LEUZE
SUD-OUEST
52
LICHTERVELDE
NOORDWEST
53
LIER
NOORDOOST
54
LIERDE
NOORDWEST
55
LOBBES
SUD-OUEST
56
LOMMEL
NOORDOOST
57
LONDERZEEL
NOORDWEST
58
LUTTRE
SUD-OUEST
59
MARBEHAN
SUD-EST
60
MARCHIENNE-AU-PONT
SUD-OUEST
61
MARLOIE
SUD-EST
62
MECHELEN-NEKKERSPOEL
NOORDOOST
63
MELREUX-HOTTON
SUD-EST
64
MERCHTEM
NOORDWEST
65
MERELBEKE
NOORDWEST
66
MOL
NOORDOOST
67
MOUSCRON/MOESKROEN
SUD-OUEST
68
NEERPELT
NOORDOOST
69
NIJLEN
NOORDOOST
70
NINOVE
NOORDWEST
71
OPWIJK
NOORDWEST
72
PEPINSTER
SUD-EST
73
PIETON
SUD-OUEST
74
POPERINGE
NOORDWEST
75
QUAREGNON
SUD-OUEST
76
RIXENSART
SUD-EST
77
RONSE/RENAIX
NOORDWEST
78
ST-GHISLAIN
SUD-OUEST
79
SCHAERBEEK/SCHAARBEEK
CENTRE/CENTRUM
80
SCHELDEWINDEKE
NOORDWEST
81
SCHELLEBELLE
NOORDWEST
82
SILLY
SUD-OUEST
83
ST-GEN-RODE/RHODE-ST-GEN
CENTRE/CENTRUM
84
SOIGNIES
SUD-OUEST
85
SPA
SUD-EST
86
TAMINES
SUD-OUEST
87
TEMSE
NOORDWEST
88
TERNAT
NOORDWEST
89
THEUX
SUD-EST
90
TIENEN
NOORDOOST
91
TONGEREN
NOORDOOST
92
TUBIZE
SUD-OUEST
93
TURNHOUT
NOORDOOST
94
UCCLE-CALEVOET/UKKEL-KALEVOET (1)
CENTRE/CENTRUM
95
VERVIERS-CENTRAL
SUD-EST
96
VIELSALM
SUD-EST
97
VIRTON
SUD-EST
98
VISE
SUD-EST
99
WALCOURT
SUD-OUEST
100
WAREGEM
NOORDWEST
101
WAREMME
SUD-EST
102
WATERLOO
SUD-OUEST
103
WAVRE
SUD-EST
104
WELKENRAEDT
SUD-EST
105
WETTEREN
NOORDWEST
106
YVOIR
SUD-EST
107
ZAVENTEM
NOORDOOST
108
ZEDELGEM
NOORDOOST
109
ZELE
NOORDWEST
110
ZWIJNDRECHT
NOORDOOST
(1) AR/KB 21/08/2009 (MB/BS 29/09/2009)
Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld