Etaamb.openjustice.be
Huishoudelijk Règlement
gepubliceerd op 18 augustus 2016

Reglement van inwendige orde van de bemiddelende instantie, bedoeld in het Samenwerkingsakkoord van 24 maart 2016 tussen het Vlaamse Gewest, het Waalse Gewest en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest houdende oprichting van een bemiddelende instantie Artikel 1. De zetel van de bemiddelende instantie is de zetel van haar voorzitter in het administra(...)

bron
vlaamse ombudsdienst, service du mediateur commun a la communaute francaise et a la region wallonne, klachtendienst van de gewestelijke overheidsdienst brussel
numac
2016031532
pub.
18/08/2016
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

VLAAMSE OMBUDSDIENST, SERVICE DU MEDIATEUR COMMUN A LA COMMUNAUTE FRANÇAISE ET A LA REGION WALLONNE, KLACHTENDIENST VAN DE GEWESTELIJKE OVERHEIDSDIENST BRUSSEL


Reglement van inwendige orde van de bemiddelende instantie, bedoeld in het Samenwerkingsakkoord van 24 maart 2016Relevante gevonden documenten type samenwerkingsakkoord prom. 24/03/2016 pub. 10/06/2016 numac 2016202971 bron waalse overheidsdienst Samenwerkingsakkoord tussen het Vlaamse Gewest, het Waalse Gewest en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest houdende oprichting van een bemiddelende instantie in het kader van de elektronische tolheffingssystemen op het grondgebied van de drie gewesten sluiten tussen het Vlaamse Gewest, het Waalse Gewest en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest houdende oprichting van een bemiddelende instantie in het kader van de elektronische tolheffingssystemen op het grondgebied van de drie Gewesten

Artikel 1.De zetel van de bemiddelende instantie is de zetel van haar voorzitter in het administratief arrondissement van Brussel-Hoofdstad.

Voor de eerste periode van twee jaar is de « Vlaamse Ombudsman » de voorzitter van de bemiddelende instantie.

Voor de tweede periode van twee jaar is de « Médiateur commun à la Communauté française et à la Région wallonne » de voorzitter van de bemiddelende instantie.

Voor de derde periode van twee jaar is de « Directeur van de interne klachtendienst in de administratieve diensten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest » de voorzitter van de bemiddelende instantie.

Art. 2.De voorzitter roept de leden van de bemiddelende instantie langs elektronische weg onverwijld op, telkens er een geschil bij de voorzitter aanhangig is gemaakt. De oproep bevat ook de ontvangen documenten.

Elke oproep deelt de datum, de plaats en de agenda van de eerstvolgende vergadering mee.

Minstens eenmaal per jaar roept de voorzitter de leden van de bemiddelende instantie langs elektronische weg op met het oog op het opstellen van het jaarlijks activiteitenverslag.

Art. 3.De voorzitter houdt de andere leden op de hoogte van de financiële situatie van de bemiddelende instantie. De leden kunnen te allen tijde inzage in de rekeningen en verantwoording vragen.

Brussel, 20 juli 2016.

^