gepubliceerd op 26 november 2021
Jobaanbieding talent.brussels zoekt een ... Verantwoordelijke Begroting en Boekhouding A1 (m/v/x) FR Begroting en boekhouding is jouw passie? Je zoekt een afwisselende functi(...) Je wil graag actief deelnemen aan het goede financiële beheer van Talent.brussels? Then it's a (...)
BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST
Jobaanbieding (Oproep tot intragewestelijke mobiliteit talent2021-05) talent.brussels zoekt een ...
Verantwoordelijke Begroting en Boekhouding A1 (m/v/x) FR Begroting en boekhouding is jouw passie? Je zoekt een afwisselende functie in het hart van het begrotingsproces? Je wil graag actief deelnemen aan het goede financiële beheer van Talent.brussels? Then it's a match! Jij bent de kandidaat (m/v/x) voor ons! Er is 1 vacature binnen de Directie Support bij talent.brussels (Brussel Openbaar Ambt) (Emile Jacqmainlaan 20 in 1000 Brussel).
Onze Directie Support, die bestaat uit een vijftiental enthousiaste medewerkers, zoekt een nieuwe collega ter versterking van het team Budget (dat bestaat uit twee mensen). De Directie Support ondersteunt alle medewerkers van Talent.brussels in de domeinen HR, IT, Facilities, Budget en Transversaal secretariaat.
Bij talent.brussels kom je terecht in een hybride organisatie die veel belang hecht aan een optimaal evenwicht tussen werk en privéleven. Wij hebben immers gekozen voor een combinatie van telewerk en kantoorwerk, waarbij ons kantoor in het centrum van Brussel vooral dienst doet als professionele en informele ontmoetingsplaats tussen collega's.
Alle medewerkers van talent.brussels dragen bij aan onze ambitie om uit te groeien tot hét referentie- en expertisecentrum op het gebied van "people innovation" voor het Brussels Gewest.
Met het menselijke aspect centraal in al onze processen en door sterk het accent te leggen op innovatie, is talent.brussels snel uitgegroeid tot een dynamische en bekwame gewestelijke overheidsdienst.
De belangrijkste opdrachten van talent.brussels zijn: ? Nieuw talent vinden voor haar klanten door middel van statutaire selectieprocedures. ? Topmanagers in het gewest aanwerven en evalueren. ? Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest als toonaangevende werkgever positioneren via het werkgeversmerk. ? Innovatieve, transversale projecten ontwikkelen en uitvoeren voor de loopbaan van medewerkers. ? Een strategische visie ontwikkelen op het gebied van HR (diversiteit, NWOW, coaching van managers, enz.). ? Het openbaar ambt dynamischer maken via innovatieve HR-projecten om onze klanten voor te bereiden en hen te helpen om zich op een menselijke en innovatieve manier verder te ontwikkelen. ? Juridische ondersteuning bieden bij het opstellen en interpreteren van het statuut van de personeelsleden. ? ....
Wil je meer te weten komen over onze opdrachten en teams? Neem dan zeker eens een kijkje op onze website! Beschrijving van de opdrachten * Je bent verantwoordelijk voor het opmaken van de initiële begroting en het opvolgen/aanpassen ervan, door het verzamelen van relevante informatie en het opstellen van begrotingsfiches * Je beheert de begroting (vastleggingen, vereffeningen, monitoring,...), houdt er toezicht op en organiseert periodieke rapportages voor de directie en het directiecomité * Je zet een intern controlesysteem op en kijkt toe op de goede werking ervan * Je zorgt samen met je collega voor een correcte betaling van de facturen * Je stelt periodieke verslagen op over de boekhouding, de financiën, de begroting en de controle * Je werkt samen met de dienst "Brussel Financiën en Begroting" van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel aan: het opstellen van rapporten (toezichtcomité), het boekhoudkundig beheer en de kasprognoses en de controle op de vastleggingen en vereffeningen * Je blijft op de hoogte van ontwikkelingen inzake regelgeving en begrotingsrichtlijnen, past deze toe en informeert je collega's erover * Je bent het centrale aanspreekpunt voor het bestuur voor alle boekhoudkundige en budgettaire aangelegenheden * Je neemt de redactie van de begrotingsprocedures op jou * Je coördineert het team Begroting en Boekhouding (in totaal 2 mensen) en je kijkt toe op de kwaliteit van het werk van je collega die verantwoordelijk is voor de boekhoudingsprocessen Meer weten? Mélissa Benoumeur - Directrice Support - Talent.brussels E-mail: mbenoumeur@talent.brussels Jouw profiel Jouw functionele vaardigheden: ? Je bent in staat om informatie te analyseren en in je op te nemen ? Je bent in staat om problemen op te lossen ? Je hebt organisatorische vaardigheden ? Je bent in staat om de interne klanten (personeelsleden, leidinggevenden) te oriënteren, te begeleiden en te adviseren ? Je geeft blijk van luistervaardigheid en discretie maar ook van assertiviteit ? Je kunt goed in team werken ? Je geeft blijk van aanpassingsvermogen om de vastgestelde doelen te halen ? Je bent goed in staat om je stress te beheren ? Je adviseert je gesprekspartners en brengt met hen een vertrouwensrelatie tot stand op basis van je expertise ? Je zet je in en toont de wil en ambitie om resultaten neer te zetten en de verantwoordelijkheid op te nemen voor de kwaliteit van de ondernomen acties ? Je creëert een teamgeest en verbetert die door je opvattingen en ideeën te delen en conflicten tussen collega's op te lossen ? Je handelt op integere wijze, in overeenstemming met de verwachtingen van de organisatie, respecteert de vertrouwelijkheid, komt verbintenissen na en vermijdt elke vorm van partijdigheid ? Je behandelt en verhelpt problemen op autonome wijze, zoekt alternatieven en zorgt voor oplossingen Andere competenties ? Je beschikt over goede communicatievaardigheden (mondeling en schriftelijk). ? Je beheerst Excel, SAP en rapportagetools zoals PowerBI. ? Je hebt een goede kennis van de procedures in de publieke sector op het gebied van begrotingsbeheer. ? Je hebt een zeer goede kennis van de Organieke ordonnantie van 23.02.2006 houdende de bepalingen die van toepassing zijn op de begroting, de boekhouding en de controle, alsook de uitvoeringsbesluiten ervan. ? Je hebt een goede kennis van de wetgeving met betrekking tot Overheidsopdrachten.
Ervaring vereist op het moment van de uiterste datum voor inschrijving: Minimaal 3 jaar ervaring in begrotings- en boekhoudkundig beheer.
Ons aanbod Je wordt aangeworven als Medewerker Begroting & Boekhouding met de bijhorende weddeschaal (A101).
Bezoldiging: Minimaal beginloon: 43.915,53 euro (jaarlijkse brutowedde, met reeds drie jaar anciënniteit inbegrepen, reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen).
Voordelen: ? Alle wegen leiden naar Talent: gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer (op een steenworp van Brussel-Noord en Brussel-Centraal + metrostation Brouckère op 200 m van onze kantoren). ? 35 verlofdagen per jaar (36 dagen na 5 jaar ervaring in de openbare sector en 37 dagen na 10 jaar). ? Dienstvrijstelling tussen Kerstmis en Nieuwjaar. ? Maaltijdcheques van 8/gewerkte dag. ? Mogelijkheid om een taalpremie te krijgen ( 600, 2.400 of 3.200 bruto per jaar, niet geïndexeerd, afhankelijk van je niveau van het Frans). ? Hospitalisatieverzekering. ? Eindejaarspremie. ? Brede waaier aan opleidings- en carrièremogelijkheden in het Brussels Gewest. ? Openbaar vervoer wordt 100% terugbetaald. ? MIVB-abonnement. ? Mogelijkheid tot een Villo!-abonnement of een fietspremie (24 cent/km). ? Gloednieuw! Workcafé in onze kantoren: een comfortabele vergaderruimte om in een gezellige informele omgeving samen te werken of na te denken, of om in een rustige zithoek bij te praten. ? Mogelijkheid om 3 dagen per week te telewerken. ? Maandelijkse premie voor telewerk van 20 netto. ? Bij aanvang krijg je een telewerkpakket bestaande uit: een laptop, een smartphone + abonnement, een extern beeldscherm, een toetsenbord, een computermuis, een hoofdtelefoon, een rugzak voor een laptop, enz. ? Een werkweek van 38 uur met flexibele werktijden (met verplichte aanwezigheid uitsluitend tussen 9.00-11.00 uur en 14.00-16.00 uur).
Redelijke aanpassing van de selectieprocedure voor personen met een handicap De Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Openbaar Ambt voert een actief beleid op het vlak van gelijke kansen en diversiteit. In dit verband waarborgen wij gelijke kansen, gelijke behandeling en gelijke toegang tot onze selectieprocedures voor kandidaten met een handicap, aandoening of ziekte. Wij bieden redelijke aanpassingen aan, zodat hun vaardigheden kunnen worden getest in omstandigheden die hen niet benadelen ten opzichte van andere kandidaten.
Procedure De functie moet worden toegekend via intragewestelijke mobiliteit krachtens het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
De deelnemingsvoorwaarden zijn zeer specifiek (zie hieronder). Als je niet aan deze voorwaarden voldoet, kom je niet in aanmerking voor deze vacature.
Deelnemingsvoorwaarden Intragewestelijke mobiliteit is alleen mogelijk voor statutaire medewerkers die werken voor de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel of voor een van de instellingen van openbaar nut die afhankelijk zijn van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest als bedoeld in artikel 3: - Centrum voor Informatica voor het Brusselse Gewest; - Leefmilieu Brussel; - Brusselse Hoofdstedelijke Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp (DBDMH); - Net Brussel, Gewestelijk Agentschap voor Netheid; - Brussels Instituut voor Onderzoek en Innovatie (Innoviris); - Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij; - Brusselse Gewestelijke Dienst voor Arbeidsbemiddeling (Actiris); - Gewestelijke Vennootschap van de haven van Brussel; - Economische en Sociale Raad van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest; - Parkeeragentschap van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest; - Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Fiscaliteit; - Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Openbaar Ambt; - Brussel Stedenbouw & Erfgoed; - Brussels Planningsbureau; - Brussel Preventie en Veiligheid.
Om aan deze selectieprocedure in het kader van de intragewestelijke mobiliteit te kunnen deelnemen, moet je bovendien aan de volgende voorwaarden voldoen: ? Je bent een statutair medewerker in een graad die overeenkomt met rang A1 ? Je bekleedt een functie in dienstactiviteit ? Je beschikt over ten minste twee jaar anciënniteit in rang A1 ? Bij je laatste beoordeling kreeg je ten minste een beoordeling gelijkwaardig aan "gunstig".
Hoe solliciteren? Kandidaten die interesse hebben, wordt verzocht hun kandidaatstelling per e-mail te richten aan rh-hr@talent.brussels, ter attentie van mevrouw Isabelle MEULEMANS, directrice-generaal van talent.brussels, Emile Jacqmainlaan 20 te 1000 Brussel. Gelieve de referentie talent2021-05 te vermelden.
Je aanvraag moet binnen 10 kalenderdagen (inclusief zaterdagen, zondagen en feestdagen) worden ingediend. Deze termijn gaat in de dag volgend op de bekendmaking van deze aankondiging in het Belgisch Staatsblad.
Je kandidaatstelling dient vergezeld te gaan van een gedetailleerd curriculum vitae en een motivatiebrief, en van een kopie van het meest recente benoemingsbesluit.
Voorts dienen de volgende elementen te worden vermeld: - naam - voorna(a)m(en) - datum van benoeming - administratieve functie - de precieze contactgegevens van je huidige administratie/bestuur De kandidaten die aan de bovenstaande voorwaarden voldoen, worden uitgenodigd om deel te nemen aan een selectiegesprek.