Etaamb.openjustice.be
Document
gepubliceerd op 09 december 2021

Beslissing D-2021-05-C over de klacht inzake het hyperpiektarief in de Noord-Zuidverbinding voor het HST-segment Op 5 november 2021 heeft de Dienst Regulering beslissing D-2021-05-C uitgevaardigd naar aanleiding van(...) De Dienst Regulering is van oordeel dat de argumenten van verzoekster inzake - de schending van (...)

bron
federale overheidsdienst mobiliteit en vervoer
numac
2021022481
pub.
09/12/2021
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER


Beslissing D-2021-05-C over de klacht inzake het hyperpiektarief in de Noord-Zuidverbinding voor het HST-segment (dienstregeling 2021 en 2022) Op 5 november 2021 heeft de Dienst Regulering beslissing D-2021-05-C uitgevaardigd naar aanleiding van de klacht van Thalys tegen Infrabel betreffende de herziening van de hyperpiekcoëfficiënt die van toepassing is in de Noord-Zuidverbinding voor het HST-segment (dienstregeling 2021 en 2022).

De Dienst Regulering is van oordeel dat de argumenten van verzoekster inzake - de schending van het efficiëntiebeginsel; - de schending van het transparantiebeginsel; - de schending van het non-discriminatiebeginsel; - de schending van het draagkrachtprincipe; - de schending van het vertrouwensbeginsel; - het gebrek aan pertinentie van het in perspectief plaatsen van de gebruiksheffing in België niet kunnen worden weerhouden.

De Dienst Regulering heeft daarom beslist dat de klacht ontvankelijk maar ongegrond is.

De volledige non-confidentiële publicatie van deze beslissing kan worden geconsulteerd op de website van de Dienst Regulering (http://www.regul.be).

^