Etaamb.openjustice.be
Document
gepubliceerd op 30 oktober 2019

Federaal Agentschap van de Schuld Vergelijkende selectie van een Directeur HR, IT & Back Office Het Federaal Agentschap van de Schuld werft een Directeur aan met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. De vereisten voor toel(...) ? Houder zijn van een diploma van de 2e cyclus (bv. licentiaat, master, ingenieur); ? EN een erv(...)

bron
federale overheidsdienst financien
numac
2019015221
pub.
30/10/2019
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST FINANCIEN


Federaal Agentschap van de Schuld Vergelijkende selectie van een Directeur HR, IT & Back Office (m/v/x) Het Federaal Agentschap van de Schuld werft een Directeur aan met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

De vereisten voor toelating en diploma's zijn als volgt : ? Houder zijn van een diploma van de 2e cyclus (bv. licentiaat, master, ingenieur); ? EN een ervaring hebben van minstens 10 jaar in team management; ? EN een ervaring hebben van minstens 6 jaar in de financiële sector; ? EN een ervaring hebben in Human Resources Management en/of IT-beheer.

Aanvragen moeten uiterlijk op 25 november 2019 via email (hr@debtagency.be), ingediend worden en omvatten : ? Een curriculum vitae; ? Een motivatiebrief; ? Een kopie van het diploma en bijlagen (lijst met ECTS-punten).

Buitenlandse diploma's moeten vergezeld zijn van een certificaat van gelijkwaardigheid.

Een lijst van maximum 5 laureaten, geldig voor een jaar, zal worden opgesteld na de selectie.

De toegewezen salarisschaal is deze van Directeur in overeenstemming met het Koninklijk Besluit van 7 mei 2017Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 07/05/2017 pub. 26/05/2017 numac 2017012165 bron federale overheidsdienst financien Koninklijk besluit houdende vaststelling van de wijze van de aanwerving en bezoldiging van de contractuele personeelsleden van het Federaal Agentschap van de Schuld sluiten tot vaststelling van de opdrachtvoorwaarden en de vergoeding van leden van het contractueel personeel van het Federaal Agentschap van de Schuld. Ervaring kan worden gewaardeerd voor opname in een hogere salarisschaal zoals voorzien in vernoemde KB. De functiebeschrijving is als volgt: De directeur HR, IT & Back Office neemt deel aan het verbeteren van de prestaties van het Agentschap door het ontwerpen en ontwikkelen van informatica applicaties of -systemen die beantwoorden aan de specifieke noden van de sector, rekening houdend met technische, regelgevende en organisatorische ontwikkelingen.

In deze context zijn de belangrijkste taken : ? Organiseren en superviseren van de activiteiten van de Back Office van het Agentschap zoals het valideren van de financiële operaties en de uitvoering van betalingen in samenwerking met de Nationale Bank van België; ? Organiseren en superviseren van de activiteiten van de diensten Systemen met inbegrip van de samenwerking met de diensten ICT van FOD Financiën; ? Beheer van de processen met betrekking tot het beheer van het personeel van het Agentschap (verloning en voordelen, evaluatiecycli, budgettaire vooruitzichten, wijzigingen in de regelgeving, enz.); ? Zijn directie vertegenwoordigen in het Uitvoerend en Strategisch Comité.

De belangrijkste taken zijn : ? De teamleden aansturen et actieplannen uitzetten om de goede werking van zijn directie te verzekeren en de geplande doelstellingen te bereiken (zorgen voor de coördinatie en het beheer van alle medewerkers van de verschillende afdelingen, voor de organisatie van de diensten, evalueren en motiveren van de medewerkers, superviseren van de samenwerking met andere directies, valideren en controleren van de uitgevoerde taken, ...); ? Toezicht houden op de implementatie van de IT-diensten van de processen van het Agentschap (organisatie, behoefteanalyse en opvolging van projecten, continuïteitsplan, enz. ); ? Zorgen voor een goed administratief beheer van de HR-aspecten waaronder het handhaven van een goede HR-administratie en zorgen voor de juiste toepassing van de voorschriften en regimes in de relatie tussen werknemers/werkgever/syndicale organisaties; ? Beheer van HR-processen (jaarlijkse evaluatie, persoonlijke ontwikkelingsplannen, salarisschalen, functiebeschrijvingen, enz. ) in nauwe samenwerking met de andere directeurs; ? De directie vertegenwoordigen in het Uitvoerend en Strategisch Comité om strategische voorstellen te formuleren (voorstellen formuleren en deze verdedigen, opstellen van managementresultaten, uitwisseling van de standpunten van de directie, ...); ? Het Agentschap extern vertegenwoordigen en de bekomen informatie aanwenden voor zijn functie (deelnemen aan werkgroepen, geven en ontvangen van informatie, ...).

Gedragsvaardigheden ? Beheren van informatie en integreren van gegevens, ontwerpen/voorzien van alternatieven en conclusies trekken, denken op een innoverende manier door nieuwe en creatieve ideeën aan te brengen, gebruiken en ontwikkelen van een strategische visie; ? Definiëren van doelstellingen op een proactieve manier, zorgvuldige actieplannen opstellen aan de hand van betrouwbare informatiebronnen binnen de vooropgestelde tijd; ? Samenwerking binnen de leden van uw team en tussen de verschillende teams aanmoedigen, confronteren en betrekken van de leden van uw team bij conflicten; ? Invloed uitoefenen, onderhandelen om een win-win situatie te bekomen en uw gesprekspartners overtuigen; ? Creëren en verbeteren van de groepsgeest door uw ideeën en adviezen te delen;

Begeleiden van interne en externe klanten op een transparante wijze, integer en objectief, door hen een personaliseerde service te bieden en constructieve contacten te onderhouden; ? Op een integere manier handelen overeenkomstig de verwachtingen van het Agentschap; ? Op actieve wijze zijn eigen ontwikkeling plannen en beheren; ? Zich inzetten, wilskracht en ambitie tonen teneinde resultaat te boeken en de verantwoordelijkheid opnemen voor de kwaliteit van de genomen acties; ? Reageren op stress door zich te focussen op het resultaat en door een opbouwende houding aan te nemen.

Technische vaardigheden ? Een theoretische en praktische kennis van de financiële markten en producten en van de uitgiftetechnieken nodig voor de financiering van de staatsschuld; ? Kennis van IT project management; ? Kennis van de processen gelinkt aan het personeelsbeheer; ? Kennis van het regelgevingskader waarbinnen de federale overheidsdienst opereert; ? Kennis als gebruiker van kantoorsoftware.

Pluspunten ? Kennis van het Engels (mondeling en schriftelijk) en van het Frans (tewerkstelling in een tweetalige en internationale omgeving); ? Kennis van de werking van een publieke instelling.

^