Etaamb.openjustice.be
Document
gepubliceerd op 01 oktober 2014

Selectie van een directeur voor het Federaal Migratiecentrum (ENG14003) Jobinhoud Het Centrum wordt geleid door een directeur/directrice, die verantwoording moet afleggen aan de raad van bestuur. Je bent belast met het voorstellen va(...) ? Het ontwerp van een driejaarlijks strategisch plan; ? Het ontwerp van begroting; ? Het jaar(...)

bron
selor - selectiebureau van de federale overheid
numac
2014205979
pub.
01/10/2014
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

SELOR - SELECTIEBUREAU VAN DE FEDERALE OVERHEID


Selectie van een directeur (m/v) voor het Federaal Migratiecentrum (ENG14003) Jobinhoud Het Centrum wordt geleid door een directeur/directrice, die verantwoording moet afleggen aan de raad van bestuur.

Je bent belast met het voorstellen van de volgende elementen aan de raad van bestuur : ? Het ontwerp van een driejaarlijks strategisch plan; ? Het ontwerp van begroting; ? Het jaarlijks operationeel plan; ? Het personeelsplan, organigram en functieomschrijvingen;. ? Het ontwerp van personeelsbeleid; ? Het ontwerp van jaarverslag.

Daarnaast ben je eveneens belast met : ? Het dagelijks en budgettair beheer van het Centrum; ? Het personeelsbeheer; ? De uitvoering van de belissingen van de raad van bestuur; ? De voorbereiding van de aanbevelingen zoals bepaald in artikel 3, tweede lid, 3° van de wet van 15 februari 1993Relevante gevonden documenten type wet prom. 15/02/1993 pub. 04/05/2010 numac 2010000231 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet tot oprichting van een Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten tot oprichting van een Federaal Centrum voor de analyse van migratiestromen, de bescherming van de grondrechten van de vreemdelingen en de strijd tegen de mensenhandel.

Je woont de beraadslagingen van de raad van bestuur bij waarbij je aan raadgevende stem hebt.

Meer info over de jobinhoud ? Paolo De Francesco - voorzitter Raad van Bestuur Federaal Migratiecentrum E-mail : paolodefrancesco@hotmail.com Werkgever Er is 1 plaats bij het Federaal Migratiecentrum (Koningsstraat 138, 1000 Brussel).

Het Federaal Migratiecentrum is een onafhankelijke federale openbare instelling gespecialiseerd in de analyse van migratiestromen, de bescherming van de grondrechten van vreemdelingen en de strijd tegen mensenhandel en mensensmokkel. Zijn opdracht is om bij te dragen tot een beter begrip van die materies bij de overheid en de burger en tot een benadering ervan gebaseerd op het respect voor de mensenrechten en op kennis. Het voert die opdracht uit met het oog op gemeenschapsontwikkeling en in een geest van dialoog, samenwerking en respect.

Profiel Competenties Gedragsgerichte competenties ? Op een abstracte en globale manier kunnen denken en concepten vertalen in werkbare oplossingen. ? Je stelt proactief objectieven, je tekent nauwgezet actieplannen uit en schakelt daarbij de juiste middelen in, binnen de beschikbare tijd. ? Je moedigt samenwerking tussen teamleden en teams aan, je pakt conflicten aan en betrekt teamleden. ? Aansturen van (multidisciplinaire) teams in de richting van de organisatiedoelstellingen door deze te coördineren en door de competenties van mensen correct in te schatten en in te zetten. ? Opbouwen van relaties en netwerken met mensen binnen en buiten de organisatie, met gelijken en doorheen verschillende hiërarchische niveaus. ? Identificeren van de juiste externe partners voor de organisatie via formele en informele netwerken en uitbouwen van strategische samenwerkingsverbanden. ? Zich borg stellen voor het behalen van de beoogde resultaten van de organisatie en daarom op de hoogte blijven van de omgeving waarin de organisatie actief is. Ontwikkelen en in stand houden van de organisatiestructuur, -beleid en -doelstellingen.

Technische competenties ? Je hebt interesse voor en beschikt over een kennis van de 3 missies van het Centrum : o de analyse van migratiestromen; o de bescherming van de grondrechten van vreemdelingen; o en de strijd tegen mensenhandel en mensensmokkel. ? Je beschikt over goede redactionele vaardigheden. Daarnaast beschik je eveneens over goede mondlinge communicatievaardigheden.

Niet vereist, wel een troef ? Je hebt een goede kennis van de andere landstaal, alsook van het Engels. ? Je kan overweg met de meest gangbare informaticatoepassingen.

Deelnemingsvoorwaarden Vereiste ervaring op de uiterste inschrijvingsdatum : Een relevante professionele leidinggevende ervaring hebben van minstens vijf jaar in management, met name in het beheer van een multidisciplinair team en ten minste drie jaar ervaring in minstens één van de 3 missies van het Centrum.

Vul je online-CV volledig in zoals vermeld wordt bij 'Screening van deelnemingsvoorwaarden' onder de rubriek 'Selectieprocedure' en dit ook tegen de uiterste inschrijvingsdatum.

Arbeidsvoorwaarden Je wordt benoemd door de raad van bestuur, voor een periode van zes jaar. Het mandaat is eenmaal hernieuwbaar, mits een positieve evaluatie die door een externe audit wordt uitgevoerd.

Loon Marktconforme verloning met mogelijkheid voor extralegale voordelen.

Selectieprocedure Selectietesten Screening van deelnemingsvoorwaarden.

Je wordt alleen toegelaten tot de selectie als je het vereiste diploma en de vereiste relevante professionele ervaring hebt. De screening van de ervaring gebeurt op basis van je online-CV zoals het is ingevuld in 'Mijn SELOR' op de uiterste inschrijvingsdatum.

Waarop moet je letten ? Vul het CV in in de taal van de job waarvoor je solliciteert.

Als je solliciteert voor een job waarvoor ervaring vereist is, besteed dan veel aandacht aan de beschrijving van de werkervaring in het CV. Onze selectieverantwoordelijken gebruiken deze informatie voor de kwalitatieve CV-screening.

Ook gesolliciteerd voor de selectie EFG14003 ? Geef dan in je online-CV onder 'Werkervaring -> Aanpassen' de info in het veld 'Beschrijf nauwkeurig de verschillende taken en verantwoordelijkheden van de job' ook in het Frans in. Te weinig plaats in dat veld ? Tik dan de verdere info in de volgende twee velden ('Beschrijf wat je geleerd hebt in de job' en 'Waarom van job veranderen') onder een titeltje: 'Vervolg taken en verantwoordelijkheden'. Vermeld onderaan in het eerder ingevulde veld van de taken en verantwoordelijkheden in welk veld je de verdere info getikt hebt.

Module 1 : Assessment center Het is mogelijk dat meerdere events op dezelfde dag georganiseerd worden om praktische redenen. 1.1 Event 1 : Computergestuurd persoonlijkheidsvragenlijst Op basis van een computergestuurde persoonlijkheidsvragenlijst zullen de professionele en relationele vaardigheden van de kandidaten beoordeeld worden. Samen met je online-CV in 'Mijn SELOR', dienen deze resultaten als informatie bij het mondeling gedeelte. 1.2 Event 2 : Interview Het interview, afgenomen door een multidisciplinaire selectiecommissie, heeft als doel de correlatie tussen je profiel en de specifieke eisen te beoordelen alsook je motivatie en affiniteit die verband houden met de functie. 1.3 Event 3 : Interactieve oefening Voor deze interactieve oefening wordt de nodige voorbereidingstijd voorzien. Je zal een management case moeten verwerken en de resultaten van je bevindingen presenteren aan een multidisciplinaire selectiecommissie.

De kandidaten die na module 1 als geschikt of zeer geschikt geëvalueerd worden worden verder uitgenodigd voor module 2. Voor de kandidaten die als minder geschikt worden geëvalueerd stopt de selectieprocedure. 2. Module 2 : Schriftelijke oefening Tijdens de schriftelijke oefening wordt je gevraagd om jouw beleidsplan voor het Centrum uit te werken.Hiervoor wordt de nodige tijd voorzien.

Aan het einde van deze fase maakt SELOR een gedetailleerd motivatieverslag op waarbij de kandidaten per taalrol worden onderverdeeld in drie categoriën : zeer geschikt, geschikt en minder geschikt. Enkel de verslagen van de kandidaten die door SELOR als zeer geschikt en geschikt bevonden worden, worden aan de raad van bestuur medegedeeld met het oog op de aanstelling van de directeur/directrice.

Meer info ? Meer info over de selectieprocedure ? Informeer bij de contactpersoon van SELOR (zie 'Contactgegevens SELOR').

Feedback Na het ontvangen van je resultaat bij iedere selectiefase kan je binnen drie maanden schriftelijk feedback vragen.

Syndicale vertegenwoordiging Elk selectiegedeelte dat door SELOR wordt georganiseerd, kan bijgewoond worden door een syndicale afgevaardigde. Deze afgevaardigden zijn verplicht discreet en vertrouwelijk om te gaan met informatie en ocumenten.

Als persoon met een handicap, leerstoornis of ziekte kan je van volgende ondersteunende maatregelen gebruik maken : redelijke aanpassingen aan de selectieprocedure vragen. Geef dit aan bij je sollicitatie voor deze selectie, via 'Mijn SELOR', in je online-CV onder 'Persoonlijke gegevens'. Geef zoveel mogelijk details over de moeilijkheden die je ondervindt en duid ook aan welke aanpassingen je hierbij kunnen helpen (bijvoorbeeld : groter scherm, voorleessoftware,...).

Procedure Stap 1 : Vink de maatregel "ik wens redelijke aanpassingen" aan Stap 2 : Geef een beschrijving van je handicap/ziekte/leerstoornis Stap 3 : Laad een attest van je handicap/ziekte/leerstoornis op (bij problemen neem onmiddellijk contact op met diversity@selor.be) Stap 4 : Vink de gewenste redelijke aanpassingen aan waarvan je gebruik wenst te maken en geef uitleg waarom je deze aanpassingen denkt nodig te hebben.

Belangrijk : Stap 1 tot en met stap 4 moeten volledig in orde zijn op het moment van sollicitatie en voordat je een datum van deelname kiest ! (anders kan er geen analyse van je dossier gemaakt worden en kunnen er geen redelijke aanpassingen voorzien worden) SELOR informeert je toekomstige werkgever over de arbeidspostaanpassingen die je nodig hebt. Als je wil dat SELOR dit voor jou doet, contacteer dan diversity@selor.be zodra je weet waar en wanneer je begint te werken. We sturen je dan een aanvraagformulier op.

Laad ook bij je sollicitatie voor deze selectie een officieel, geldig attest op van je handicap.

Meer informatie over gelijke kansen vind je op www.selor.be -> Over SELOR -> Gelijke kansen. Je kan ook diversity@selor.be contacteren.

En na de selectieprocedure ? Op het einde van de selectieprocedure maakt SELOR een gedetailleerd motivatieverslag op waarbij de kandidaten per taalrol worden onderverdeeld in drie categoriën : zeer geschikt, geschikt en minder geschikt. Enkel de verslagen van de kandidaten die door SELOR als zeer geschikt en geschikt bevonden worden, worden aan de raad van bestuur medegedeeld met het oog op de aanstelling van de directeur/directrice.

Solliciteren Solliciteren kan tot en met 31 oktober 2014.

Je moet online solliciteren via 'Mijn SELOR'. We screenen het CV dat op de uiterste inschrijvingsdatum in 'Mijn SELOR' zit. We screenen ook je diploma dat je moet opladen op het moment van inschrijving.

Je kan niet solliciteren via fax of e-mail.

Diploma opladen Je kan je diploma in je online-CV opladen (vóór de uiterste inschrijvingdatum) in PDF, DOC, DOCX, JPG of TIF-formaat. Het bestand mag niet groter zijn dan 8 MB. Lukt het niet om het diploma op te laden, dan mag je een kopie opsturen naar de contactpersoon van SELOR (zie 'Contactgegevens SELOR'). Vermeld je rijksregisternummer, naam, voornaam en de code van de job.

Contactgegevens SELOR Contactpersoon SELOR Katleen Vermeire - Lead Consultant HR Services Tel. : 02-788 66 09 E-mail : katleen.vermeire@selor.be Adres en algemene contactgegevens SELOR Bischoffsheimlaan 15 1000 Brussel www.selor.be Gratis infolijn : 0800-505 54 E-mail : info@selor.be

^